RECENZE: Game of Thrones: A Telltale Games Series

Autor: Josef Brožek Publikováno: 2.12.2014, 21:05

Publikováno: 2.12.2014, 21:05

Je autorem 748 článků

Walking Dead a Game of Thrones jsou jedny z nejoblíbenějších seriálů v Americe a v Evropě. My je máme rádi moc, Walking Dead se svojí hry dočkalo a Game of Thrones s větší pomocí HBO konečně pořádné taky. Jenže oproti Walking Dead není hrou pro každého. Vlastně pouze a jen pro znalce a fanoušky seriálu. Kdo neví, co je zač Tyrion Lennister a jak vypadá, ať si shlédne všechny čtyři série GoT nebo ať jde pro jiné zboží do jiného krámu. Nejenže byste vůbec neměli ponětí „vo co tady go“, ale také by vás hra s velkou pravděpodobností nezajímala a nebavila.

Game of Thrones sice pojednává o úplně neznámém rodu s úplně neznámým hrdinou, BACHA SPOILER ale zároveň rozšiřuje příběh ohledně událostí po smrti Robba Starka, kde právě náš příběh začne. Berte nás opravdu vážně, během dialogů je spoustu zmíněných míst, opatství, rodů, hlášek i jmen, které vám v případě neznalosti nebudou nic říkat a k tomu vám ještě pěkně zamotají škebli.

Valar Morghulis, vyšší valyrijštinou „všichni muži musí zemřít“, objeví se vám při každé smrti a živě při první etapě hry. Tábořiště rodu, ke kterému patříte, Forresters brutálně zmasakrují muži Balona Greyjoye, protože sympatizujete se Starky, přesněji jako jejich vazalové. V průběhu epizod autoři slibují, že si zahrajeme za jiné postavy než jen za farmáře, poskoka, Lorda Forresta, jež před smrtí pověřil právě jeho veledůležitým úkolem. Nejsme si však úplně jistí nápadem s průběžnou změnou hratelné postavy. Mohla by tak odpadnout ona svázanost a vtáhnutí do děje očima hlavního charakteru tzn., že nedostanete dostatečný prostor se s postavičkou sblížit, čímž se může stát méně osobitější.

Když už tu mluvíme o osobitosti, docela nás mrzelo, jaký grafický oblek Game of Thrones nahodili. Přece jen je to hra vážnější a nevychází z žádného komiksu, nýbrž několika dílné sérii pěti set stránkových knih, jež se mimochodem jmenují zcela jinak, a to „Píseň z ledu a ohně“, a proto nám nepřišlo nejvhodnější zvolit rádoby komiksový grafický háv. Vývojáři se sice snažili audiovizuál zvážnit odstraněním zvýrazňujících linek, leč se ukázalo, jak bez toho vlastně nesympaticky, uměle a možná až zastarale hra v enginu Telltale Tool vypadá, a proto nám nějakou dobu trvalo, než jsme ji „vážně“ brát začali.

2746777-tyrion

Asi se nenajde nikdo, kdo by neznal hry od Telltale a jejich recept na hry. Jakékoliv rozhodnutí, co ve hře padne, určuje děj, to bez debat. Autoři se však vrátili do starých kolejí a opět mají rozhodnutí smysl oproti druhé sérii Walking Dead. Zde stojíte před obrovskými dilematy, za něž si poté vybíráte krutou daň, která vám dá sežrat to, co jste si zaseli. I Game of Thrones čas od času proběhnou vypečené quicktime eventy, kdy pohnete páčkou či zmáčknete tlačítko, přesně tak jak se na obrazovce ukazuje. Vývojáři nejspíš chtěli dokázat, že nikdo z nich není žádná sketa, a tak svůj arzenál pohybů lehce rozšířili, byť nijak razantně, ale rozšířili. Mimochodem doporučujeme se pozorně dívat, co po vás hra chce. Návod není a my si tak až po patnácti minutách a smrtí teprve všili, že k tomu, že musíme hýbat páčkou, ještě navíc je třeba zmáčknout trigger.

Celkově s čistým svědomím tvrdíme, že na Hře o Trůny je spolupráce HBO znát. Nemáme na mysli dohození herců, kteří postavám dodali ten samý hlas, jaký prezentuje postavy i v seriálu. Mluvíme tu teď o celkové atmosféře a celkovém dojmu na nás. Není sice tak brutální jako místy bývá v telce, ale působí profesionálněji, propracovaněji a hlavně provázaněji, kdežto takový Walking Dead má s dějovou linií seriálu společného jen máloco. Je teda pravda, že s mimikou a pohyby se autoři moc nemazali a působí dost uměle, na což si nezvykneme, leč nutno říci, že celkový dojem nám to ani moc nekazilo. Možná taky díky srdce pumpujícímu intru známého z každého televizního dílu, kvůli kterému jsme se hned na začátku roztekli na pohovce.

game-of-thrones-a-telltale-games-series-25140

Byť autoři mohli pokazit úplně všechno a všechny nás dle očekávání zklamat, dali si mezi víčka zlomené klacíčky od zápalek a seděli u vývoje, dokud nebyli oni, tedy spíš Home Box Office spokojen. Povedlo se, překvapili nás, a to navíc ještě tento rok. Oznámení herního zpracování Game of Thrones přišlo z čista jasna stejně tak jako úspěch. Na závěr se od nás sluší drobné upozornění, že pokud patříte mezi díváky sledující „seroš“ s českým dabingem, „nečekaně“ nastane drobná neshoda ve jménech rodů a oblastí, stejně tak titulů a tak dále. My ale tak nějak počítáme s tím, že patříte mezi diváky sledující v angličtině nebo alespoň s dnes už průměrnou angličtinou v hlavě, jinak si nemáte šanci epizodickou adventuru od Telltale užít naplno. A jestliže Hry o trůny neznáte v jazyce žádném, tedy vůbec, tak to jste tu naprosto špatně…

8

Když budeme počítat GoT od Telltale za deset bodů jako perfektní záležitost, díky skvělému scénáři, plus znovuobnovenou zašlou hratelnost autorů, odečteme mu bod za animaci a nepříliš vhodně provedené grafické zpracování, od čehož navíc odečteme ještě jeden bod za přístupnost pouze fanouškům a znalcům seriálu vysílané stanicí HBO, vyjde nám bodů osm. A přesně takové je i naše výsledné hodnocení. D.Ě.K.U.J.E.M.E. Telltale Games, KONEČNĚ pořádná hra s pořádným příběhem Game of Thrones!
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»