RECENZE: Game of Thrones – EP3: The Sword in the Darkness pro Xbox One
Mezitím co pátá série televizního seriálu Game of Thrones klepe na dveře, třetí epizoda té od Telltale nám už straší v předsíni. První nás do jisté míry nadchla, druhá pověsila na hřebík a teď jsme jej zase sundali. Na seriál se sice těšíme více a třetí epizoda se nám na stole ocitla vlastně z čista jasna, přesto jsme se bavili zatím snad nejvíce.
Bohužel začneme špatnou zprávou. O tom, že Telltale kapitulovali na hráčovo ovlivňování příběhu, už víme od druhé sezóny Walking dead, byť se to žádnému fanouškovi jejich her nelíbí. O tom jsme se už ale několikrát rozčilovali, a tak se zaměříme na novou překvapivou, řekněme chybu. Telltale nejspíše do svého plánu do budoucna napsali „Žádná hratelnost“. Ještě u žádné hry jmenovaného studia, jsme neměli takový pocit frustrace jak tentokrát. Zkrátka už jsme se tolik s postavami nenahráli, jako dřív. Za celou hru jsme postavami prováděli interakci s okolím, která na druhou stranu byla většinou úplně zbytečná, asi jen čtyřikrát, a to navíc jen na hodně krátký moment.
A stejně tak ubylo i quicktime eventů, jednoduše se hratelnost přesunula do volby dialogů, čili tvůrci nejspíše plánují přesunout se od interaktivního film a na neinteraktivní film. Když to však vezmeme kolem a kolem, přidalo to na spádu celého příběhu, čímž se nejevil tak utahaným jako epizoda druhá. Poznali jsme Daenerys Targaryen asi zatím nejlépe a nejdůvěryhodněji vymodelovanou postavu, jelikož při přimhouření očí, vypadá přesně tak jako Emilia Clarke ze seriálu. Což se tedy o takovém Tyrionovi říct rozhodně nedá.
Příběh se odehrává během událostí otrávení Joffrey Baratheona, kdy se jako služka Margaery dostanete do pozadí stanu. Vy tak vidíte jak Tyriona odnášejí do cely. Mimo jiné se octnete také na zdi, kde zjistíte několik příjemných i nepříjemných poznatků o „bratrech“. Zbytek příběhu pak probíhá v sídle Forresterů, kterou mezitím nenásilně obsadí vojáci Bílého údolí. Samozřejmě, když už jsme zmínili Daenerys, tak se se svou malou skupinkou na severu střetnete i s nebezpečím, se kterým si hravě poradíte.
Je těžké psát o hře, která je hlavně o příběhu a při recenzi na třetí epizodu vám neprozradit klíčové části z těch předchozích. Vývojáři si však přáli, abychom jejich novou epizodu zhodnotili, a tak činíme. Nicméně nám přišlo, že poprvé z celé série na nás tolik epizoda nepůsobí jako pouhý recyklát toho, co jsme viděli v televizi. To se každopádně může změnit. Přesto ale doufáme, že hra si své tempo zachová, trošku dosype té hratelnosti a příště nám naservíruje něco ještě o píď lepší než tentokrát. My to s tím Game of Thrones prostě ještě nevzdali.
Verdikt
Třetí epizoda už není takovým recyklátem s utahanými sekvencemi jako první díl, stejně tak jako není tak nudný a nemastný jako díl druhý. Potkali jsme nové postavy a nové dobrodrůžo, avšak za cenu ještě nižší hratelnosti. No a na nulový efekt rozhodnutí jsme si už tak nějak zvykli.Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...
Recenze: Ara: History Untold
Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...
Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...