RECENZE: Game of Thrones – EP3: The Sword in the Darkness pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Mezitím co pátá série televizního seriálu Game of Thrones klepe na dveře, třetí epizoda té od Telltale nám už straší v předsíni. První nás do jisté míry nadchla, druhá pověsila na hřebík a teď jsme jej zase sundali. Na seriál se sice těšíme více a třetí epizoda se nám na stole ocitla vlastně z čista jasna, přesto jsme se bavili zatím snad nejvíce.

Bohužel začneme špatnou zprávou. O tom, že Telltale kapitulovali na hráčovo ovlivňování příběhu, už víme od druhé sezóny Walking dead, byť se to žádnému fanouškovi jejich her nelíbí. O tom jsme se už ale několikrát rozčilovali, a tak se zaměříme na novou překvapivou, řekněme chybu. Telltale nejspíše do svého plánu do budoucna napsali „Žádná hratelnost“. Ještě u žádné hry jmenovaného studia, jsme neměli takový pocit frustrace jak tentokrát. Zkrátka už jsme se tolik s postavami nenahráli, jako dřív. Za celou hru jsme postavami prováděli interakci s okolím, která na druhou stranu byla většinou úplně zbytečná, asi jen čtyřikrát, a to navíc jen na hodně krátký moment.

A stejně tak ubylo i quicktime eventů, jednoduše se hratelnost přesunula do volby dialogů, čili tvůrci nejspíše plánují přesunout se od interaktivního film a na neinteraktivní film. Když to však vezmeme kolem a kolem, přidalo to na spádu celého příběhu, čímž se nejevil tak utahaným jako epizoda druhá. Poznali jsme Daenerys Targaryen asi zatím nejlépe a nejdůvěryhodněji vymodelovanou postavu, jelikož při přimhouření očí, vypadá přesně tak jako Emilia Clarke ze seriálu. Což se tedy o takovém Tyrionovi říct rozhodně nedá.

glo

Příběh se odehrává během událostí otrávení Joffrey Baratheona, kdy se jako služka Margaery dostanete do pozadí stanu. Vy tak vidíte jak Tyriona odnášejí do cely. Mimo jiné se octnete také na zdi, kde zjistíte několik příjemných i nepříjemných poznatků o „bratrech“. Zbytek příběhu pak probíhá v sídle Forresterů, kterou mezitím nenásilně obsadí vojáci Bílého údolí. Samozřejmě, když už jsme zmínili Daenerys, tak se se svou malou skupinkou na severu střetnete i s nebezpečím, se kterým si hravě poradíte.

Je těžké psát o hře, která je hlavně o příběhu a při recenzi na třetí epizodu vám neprozradit klíčové části z těch předchozích. Vývojáři si však přáli, abychom jejich novou epizodu zhodnotili, a tak činíme. Nicméně nám přišlo, že poprvé z celé série na nás tolik epizoda nepůsobí jako pouhý recyklát toho, co jsme viděli v televizi. To se každopádně může změnit. Přesto ale doufáme, že hra si své tempo zachová, trošku dosype té hratelnosti a příště nám naservíruje něco ještě o píď lepší než tentokrát. My to s tím Game of Thrones prostě ještě nevzdali.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Třetí epizoda už není takovým recyklátem s utahanými sekvencemi jako první díl, stejně tak jako není tak nudný a nemastný jako díl druhý. Potkali jsme nové postavy a nové dobrodrůžo, avšak za cenu ještě nižší hratelnosti. No a na nulový efekt rozhodnutí jsme si už tak nějak zvykli.
22. 04. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Road Redemption

Hráči rádi vzpomínají na staré dobré klasiky, které přinesly nějakou tu zajímavou herní mechaniku. Spousta z těchto her by byla velice zajímavých i pro dnešní hráče, protože moc nezestárly, nebo by jim stačilo jenom trochu, aby odpovídaly dnešním standardům. I proto je pro dnešní vývojáře lákavá představa toho, že vezmou starou hru a pokusí se na ní postavit svou herní budoucnost. Bohužel ne vždy to dobře dopadne.

»
21. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: World Enduro Rally

Občas strávíte s hrou desítky hodin a stále nacházíte překvapující momenty. Ještě lepší je, když si vývojáři pro sebe nechají nějaký ten taj a během propagace nepropálí veškeré trumfy. Poslední dobou se sice stává, že neočekávané momenty pramení z trestuhodného stavu hry, ale zrovna dnes se nechci bavit o Bethesdě. Vlastně ani nevím o čem se budu bavit, protože World Enduro Rally není tajemná diva ve večerních šatech. Je to laciná rajda,...

»
18. 04. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Conarium

Za okny bílé peklo, v hlavě prázdno a okolo pusto, že by se dalo za hranice vyvážet. To je úvod, ze kterého můžete připravit deset a jednu hru navíc. Psychologické drama o následcích nezřízeného pití. Lyrickou baladu na téma Moje samota, moje radost. Depresivní pohled do nitra nedobrovolných exulantů na Sibiř. Anebo hororový thriller s psychologickou zápletkou, tedy v případě, že se hraje podle H. P Lovecrafta.

»
17. 04. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: R.B.I Baseball 19

Herní sportovci mají žně, protože celá řada sportů, u nás i těch méně známých, je zpracována do herní podoby. Hokej a fotbal jsou takové klasiky, které nikoho nepřekvapí a stejně tak virtuální zpracování amerického fotbalu. Z amerických sportů tak do sbírky chybí jenom baseball, kdy na Xbox One jsou na výběr dokonce dvě hry s touto tématikou.

»
15. 04. 2019 • DandyCZE1

RECENZE: Stellaris: Console Edition

Svět strategií je na Xboxu poměrně malý, takže za světlé výjimky jsme jedině rádi. Není totiž vůbec snadné napasovat komplikovanější ovládání na několik hlavních ovládacích prvků na gamepadu a ještě hráče zaujmout. Proto má žánr strategií stále hlavní místo na PC, a troufnu si říct, že to je poslední typ her, které vyloženě PC potřebují. Samozřejmě lze namítnout, že povolení myši a klávesnici může situaci vyřešit, ale osobně si myslím,...

»
14. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: The Grand Tour Game

Výrobci aut se neustále snaží, aby své výrobky prodali i těm, kteří o ně absolutně nestojí. Svobodnému muži rodinné MPV, příležitostnému řidiči luxusní limuzínu a zarytému vyznavačovi benzínu elektrické chrastítko. Někdy si marketingové oddělení přivlastní důležitý skalp, jindy musí přiznat nechtěný debakl. A přitom vzbudit zájem o auta je tak jednoduché. Stačí se jmenovat Clarkson, Hammond a May.

»
14. 04. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Gang Beasts

Šílená, bláznivá, bizarní, divná. I takové hry se dají najít v portfoliu nejrůznějších vývojářů. Co se jim nedá upřít, je nápad a snaha šokovat či nabídnout netradiční zážitek. To pak vznikne simulátor chleba, hrajete za kozu, valíte se světem coby kamenná koule, operujete v jedoucí sanitce nebo ovládáte roztodivné hrdiny. Někdy se úspěch dostaví, jindy ne, někdy vznikne hra dobrá pro párty, jindy si člověk vystačí sám.

»
10. 04. 2019 • chaosteorycz4

Recenze: Assassin’s Creed III Remastered

Tak schválně, ve kterém díle zabijácké série byly první námořní bitvy? Kdy se rozšířily možnosti parkouru? Který hrdina už nepotřeboval lékárničky pro uzdravení a proč byl důležitou součástí hraní lov a následný prodej kořisti? Všechny odpovědi jsou ukryty v historii, kterou značka Assassin’s Creed píše, a do značné míry překrucuje, už od roku 2007. Vy si teď minulost můžete zopakovat hned několikrát, a to na pozadí kolonialismu.

»