RECENZE: Game of Thrones – EP3: The Sword in the Darkness pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Je autorem 748 článků

Mezitím co pátá série televizního seriálu Game of Thrones klepe na dveře, třetí epizoda té od Telltale nám už straší v předsíni. První nás do jisté míry nadchla, druhá pověsila na hřebík a teď jsme jej zase sundali. Na seriál se sice těšíme více a třetí epizoda se nám na stole ocitla vlastně z čista jasna, přesto jsme se bavili zatím snad nejvíce.

Bohužel začneme špatnou zprávou. O tom, že Telltale kapitulovali na hráčovo ovlivňování příběhu, už víme od druhé sezóny Walking dead, byť se to žádnému fanouškovi jejich her nelíbí. O tom jsme se už ale několikrát rozčilovali, a tak se zaměříme na novou překvapivou, řekněme chybu. Telltale nejspíše do svého plánu do budoucna napsali „Žádná hratelnost“. Ještě u žádné hry jmenovaného studia, jsme neměli takový pocit frustrace jak tentokrát. Zkrátka už jsme se tolik s postavami nenahráli, jako dřív. Za celou hru jsme postavami prováděli interakci s okolím, která na druhou stranu byla většinou úplně zbytečná, asi jen čtyřikrát, a to navíc jen na hodně krátký moment.

A stejně tak ubylo i quicktime eventů, jednoduše se hratelnost přesunula do volby dialogů, čili tvůrci nejspíše plánují přesunout se od interaktivního film a na neinteraktivní film. Když to však vezmeme kolem a kolem, přidalo to na spádu celého příběhu, čímž se nejevil tak utahaným jako epizoda druhá. Poznali jsme Daenerys Targaryen asi zatím nejlépe a nejdůvěryhodněji vymodelovanou postavu, jelikož při přimhouření očí, vypadá přesně tak jako Emilia Clarke ze seriálu. Což se tedy o takovém Tyrionovi říct rozhodně nedá.

glo

Příběh se odehrává během událostí otrávení Joffrey Baratheona, kdy se jako služka Margaery dostanete do pozadí stanu. Vy tak vidíte jak Tyriona odnášejí do cely. Mimo jiné se octnete také na zdi, kde zjistíte několik příjemných i nepříjemných poznatků o „bratrech“. Zbytek příběhu pak probíhá v sídle Forresterů, kterou mezitím nenásilně obsadí vojáci Bílého údolí. Samozřejmě, když už jsme zmínili Daenerys, tak se se svou malou skupinkou na severu střetnete i s nebezpečím, se kterým si hravě poradíte.

Je těžké psát o hře, která je hlavně o příběhu a při recenzi na třetí epizodu vám neprozradit klíčové části z těch předchozích. Vývojáři si však přáli, abychom jejich novou epizodu zhodnotili, a tak činíme. Nicméně nám přišlo, že poprvé z celé série na nás tolik epizoda nepůsobí jako pouhý recyklát toho, co jsme viděli v televizi. To se každopádně může změnit. Přesto ale doufáme, že hra si své tempo zachová, trošku dosype té hratelnosti a příště nám naservíruje něco ještě o píď lepší než tentokrát. My to s tím Game of Thrones prostě ještě nevzdali.

7

Třetí epizoda už není takovým recyklátem s utahanými sekvencemi jako první díl, stejně tak jako není tak nudný a nemastný jako díl druhý. Potkali jsme nové postavy a nové dobrodrůžo, avšak za cenu ještě nižší hratelnosti. No a na nulový efekt rozhodnutí jsme si už tak nějak zvykli.
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»