RECENZE: Game of Thrones – EP3: The Sword in the Darkness pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Publikováno: 26.3.2015, 19:20

Je autorem 748 článků

Mezitím co pátá série televizního seriálu Game of Thrones klepe na dveře, třetí epizoda té od Telltale nám už straší v předsíni. První nás do jisté míry nadchla, druhá pověsila na hřebík a teď jsme jej zase sundali. Na seriál se sice těšíme více a třetí epizoda se nám na stole ocitla vlastně z čista jasna, přesto jsme se bavili zatím snad nejvíce.

Bohužel začneme špatnou zprávou. O tom, že Telltale kapitulovali na hráčovo ovlivňování příběhu, už víme od druhé sezóny Walking dead, byť se to žádnému fanouškovi jejich her nelíbí. O tom jsme se už ale několikrát rozčilovali, a tak se zaměříme na novou překvapivou, řekněme chybu. Telltale nejspíše do svého plánu do budoucna napsali „Žádná hratelnost“. Ještě u žádné hry jmenovaného studia, jsme neměli takový pocit frustrace jak tentokrát. Zkrátka už jsme se tolik s postavami nenahráli, jako dřív. Za celou hru jsme postavami prováděli interakci s okolím, která na druhou stranu byla většinou úplně zbytečná, asi jen čtyřikrát, a to navíc jen na hodně krátký moment.

A stejně tak ubylo i quicktime eventů, jednoduše se hratelnost přesunula do volby dialogů, čili tvůrci nejspíše plánují přesunout se od interaktivního film a na neinteraktivní film. Když to však vezmeme kolem a kolem, přidalo to na spádu celého příběhu, čímž se nejevil tak utahaným jako epizoda druhá. Poznali jsme Daenerys Targaryen asi zatím nejlépe a nejdůvěryhodněji vymodelovanou postavu, jelikož při přimhouření očí, vypadá přesně tak jako Emilia Clarke ze seriálu. Což se tedy o takovém Tyrionovi říct rozhodně nedá.

glo

Příběh se odehrává během událostí otrávení Joffrey Baratheona, kdy se jako služka Margaery dostanete do pozadí stanu. Vy tak vidíte jak Tyriona odnášejí do cely. Mimo jiné se octnete také na zdi, kde zjistíte několik příjemných i nepříjemných poznatků o „bratrech“. Zbytek příběhu pak probíhá v sídle Forresterů, kterou mezitím nenásilně obsadí vojáci Bílého údolí. Samozřejmě, když už jsme zmínili Daenerys, tak se se svou malou skupinkou na severu střetnete i s nebezpečím, se kterým si hravě poradíte.

Je těžké psát o hře, která je hlavně o příběhu a při recenzi na třetí epizodu vám neprozradit klíčové části z těch předchozích. Vývojáři si však přáli, abychom jejich novou epizodu zhodnotili, a tak činíme. Nicméně nám přišlo, že poprvé z celé série na nás tolik epizoda nepůsobí jako pouhý recyklát toho, co jsme viděli v televizi. To se každopádně může změnit. Přesto ale doufáme, že hra si své tempo zachová, trošku dosype té hratelnosti a příště nám naservíruje něco ještě o píď lepší než tentokrát. My to s tím Game of Thrones prostě ještě nevzdali.

7

Třetí epizoda už není takovým recyklátem s utahanými sekvencemi jako první díl, stejně tak jako není tak nudný a nemastný jako díl druhý. Potkali jsme nové postavy a nové dobrodrůžo, avšak za cenu ještě nižší hratelnosti. No a na nulový efekt rozhodnutí jsme si už tak nějak zvykli.

»

»

»