Recenze: God’s Trigger

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 7.5.2019, 9:01

Publikováno: 7.5.2019, 9:01

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Top-down titulů, tedy her, které sledujeme z horního pohledu, bylo hodně už před třiceti lety. S ohledem na výkon herních strojů šlo kdysi o univerzální perspektivu, která skvěle posloužila strategiím, střílečkám, městským akcím, budovatelským ságám či hrám na hrdiny. A ačkoliv bychom dnes měli oslavovat virtuální realitu, rozlišení ostřejší než skutečnost a efekty zahanbující přírodní zákony, mezi levnými střílečkami se zpracování stále těší velké oblibě. A když se na něj naroubuje brutální spolupráce agentů posmrtných světů, nestojí zábavě nic v cestě.

Po tisící páté má mít Země nového správce, a tomu se nynější obyvatelé příliš nepozdávají. Jezdce apokalypsy tak pověřuje, aby v různých formách nastoupili na inventuru a přebytky homo sapiens nenápadně snížili na minimum. Ve stejný čas se potkávají anděl Harry a ďáblice Judy. On ztratil křídla a touží se dostat zpět do nebe. Ona byla na povrchu zapomenuta, čehož využívá k pekelné jízdě. Oběma však plány hatí naplánovaný armageddon, který je přiměje ke spolupráci za záchranu světa. Nemocniční zřízenci, nechť si připraví vercajk, dárci organického materiálu se začínají hromadit.

Zápletka je originální jako kulaté kolo a o herních prvcích to bude platit stejně tak. Na střílečce totiž není moc velký prostor k překvapení. Ještě když oba hrdinové využívají všechny přednosti, které jim původ nabízí. Zpomalení času při fatální exekuci, neviditelnost, procházení stěnami, ovládání myslí, klonování, vražedné přírodní elementy, teleportace a silová pole. To vše vývojáři z One More Level postupně postavám přidávají, zatímco herní mapa nabírá sytě rudý odstín. Speciální schopnosti jsou totiž jen třešinkou na dortu, který je porcován sečnými zbraněmi a tím, co vypadne z mrtvých.

Harry by se neztratil v Devil May Cry a Judy by na zavolání mohla zaskočit v Darksiders. Odlišují se stylem boje, ale také možnostmi. Proto je v kampani volba přepínání, přičemž každá z postav sbírá vlastní body zkušeností. Doporučil bych věnovat pozornost oběma, protože v určitých levelech postavy spolupracují, a pak je výrazně nižší úroveň na škodu. Strom, nebo spíš tabulka rozvoje, má jednoduché schéma a netřeba na ni vysokoškolský diplom. Obdobná je k vidění v každé druhé malé hře.

Při výčtu jednotlivých prvků zní God’s Trigger jako neoriginální slepenec, jehož cílem je uzmutí alespoň promile fanoušků Hotline Miami. A možná to tak i je. Nemění to ale nic na faktu, že celek šlape v brutálním tempu plném popkulturních odkazů. Všechny ty dobře známé věci nemají vykradenou pachuť. Fungují jako citace vzdávající úctu originálu, ke kterému se hlásí, ale nevykrádá ho. Vlastně mám výtku jen směrem k postavám. Snaží se těžit z přirozeného kontrastu dvou světů. Na úrovni vyprávěného příběhu však pošťuchování příliš nefunguje. Nemají dostatek prostoru a hláškami ve stylu Duke Nukema to nezachrání.

Zbytek je krvavý biják na pokračování, v němž se snoubí DOOM, Wolfenstein, komiksovka XIII, zmíněná Hotline Miami, a to nejlepší (nejen) z béčkových akčních snímků konce minulého století. Přestřelky a souboje mají dynamiku a nešetří krví. Běžní protivníci končí ve stříkanci krve okamžitě, ti náročnější po prvním zásahu tečou jak prasklé potrubí. Scény, kdy dojde na zpomalení času evokují Maxe Payne, hromadné přestřelky pak zlatý fond hongkongské akční kinematografie, kterému kralovali John Woo a Chow Yun Fat. Možná si ještě pamatujete hru Stranglehold, která éru obou borců adaptovala do obdobně zábavné podívané.

Vaše počínání za sebou nechává kaluže rajčatového protlaku, utrhané končetiny a částečně zničitelné prostředí. Některé úrovně téměř doslovně odkazují na díla s nemilosrdnými představiteli. Například název Death Wish dává vzpomenout na snímky, kde Charles Bronson dosti brutálně suploval spravedlnost. Samotné složení úrovně v mnohém cituje akční scénu z Desperada, v níž Antonio Banderas „čístí“ bar, zatímco Tarantino jde přes hajzlíky do tajného zázemí knajpy. Westernová kapitola pak působí jako jedna velká pocta snímkům z divokého západu, při které nesmí chybět dobývání vlaku. Má snad jméno Harry vést ke Clintu Eastwoodovi?

Designy úrovní se snaží z jednotlivých témat vytěžit maximum. Někde se více střílí, jinde je větší zaměření na řešení hádanek, až titul drobně sklouzne do vod izometrické Lary Croft. To se týká zejména středověkého hradu, kde se dočkáte i posvátných zbraní. Kůly jsou skutečně „cool“, ale ne tak jako granát doprovázený chorálem. Ano, i tady se vývojáři hlásí k jedné ikonické zbrani. Samotné mapy jsou na bázi jednoduchého bludiště, kde není možné se ztratit. Postup je téměř lineární a když už se vydáte šmejdit mimo hlavní trasu, je to kvůli stránkám z časopisu Helljoy. Ani se neptejte, další odkaz.

Kdyby vás náhodou už omrzelo sólo hraní, dotáhněte na sedačku spoluhráče a rozjeďte potírání apokalypsy ve dvou. Sice tím částečně padá strategie několika řešení, ale užijete si ještě víc zábavy. Za normálních okolností po smrti následuje blízký checkpoint. S kolegou po boku však přichází na scénu oživení. Pakliže vlastníte injekci. Při troše sehrání nemají protivníci šanci a hra uteče až nečekaně rychle. V doprovodu komiksově laděné stylizace a výtečného soundtracku.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když originalita dostává na frak, nemusí to být vždy na škodu. Jezdcům apokalypsy se vystavuje krvavý účet, který nezapře styl zaprášených videokazet a zavřených heren. God’s Trigger si na nic nehraje a sympatickou formou připomíná, že zdaleka není prvním mstitelem s rudými fleky na oblečení a doutnající hlavní. Jako akční oddechovka funguje v plné šíři. Jednotlivce potěší množstvím přístupů k primitivní náplni, dvojice zábavnou kooperací s dobrou znovuhratelností.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»