RECENZE GRID 2

Autor: lindros88cze Publikováno: 28.5.2013, 20:26

Publikováno: 28.5.2013, 20:26

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 121 článků

Závodních simulátorů nebo závodních her je na Xboxu hodně, ale těch kvalitních opravdu moc není. Jasnou jedničkou je pro spoustu z vás série Forza. Dneska si povíme, jestli GRID 2 dosáhl kvalit Forzy nebo se spíše podobá jiným závodním hrám. Značka Codemasters by měla být zárukou kvality a tak uvidíme na dalších řádcích.

Jako velký fanda závodních her jsem si nemohl tuto hru nechat ujít. Vývoj série sleduji už z dob PC, kdy hra začínala s označení Toca Race Driver. To už je ovšem spoustu let a Codemasters se od té doby začal dostávat v žánru závodních her do naprosté elity. Poslední kousky jako F1 2012 nebo Dirt 3 jsou naprosto skvělé hry. Proto i očekávání u Grid 2 je velké.

Hra Grid 2 nás zavede na všechny možné silnice po celém světě. Prohánět se budete po milionářských městech nebo v nádherné krajině, kde vás paprsky světla a vůně moře doslova ošplouchnou. V první řadě si tedy vezmu pod drobnohled grafiku. Série Grid se vyznačuje takovou vetší barevností, až to někdy přecházelo do kýčovitosti. Grid 2 rozhodně ubral na sytosti barev a přešel do tónů, které více lahodí mému oku. Auta i krajina jsou vykresleny opravdu působivě a po grafické stránce nemám hře co vytknout. Autoři se kasali, že do hry zasadí i skvělé grafické efekty. Jedním z nich je i dým od spálených pneumatik. Doslova jsem se bavil, když jsem najel do dýmu a nebylo přes něj moc dobře vidět, detaily prostě umějí potěšit. Co ovšem u grafiky nepotěšilo je absence pohledu z kabiny. Sice na to každý nadává, ale při online hraní nebo u svých přátel jsem zjistil, že stejně ten pohled chce každý akorát vyzkoušet a pro hraní používá pohled, s kterým se dají zajíždět zajímavé časy. Takže jsem si rýpnul a jdeme dál.

Každý a to opravdu každý hráč/jezdec závodních her ocení nejvíce hratelnost a samotné chování vozu. Hned na začátku jasná informace… Grid 2 si jde svojí cestou kvalitního arkádového ježdění. Hra má svůj styl ovládání a prostě buď vás baví, nebo ne. Rozhodně se nejedná o nějaký složitější simulátor. Vše se točí především kolem přesného projíždění zatáček, dokonalého ovládnutí smyku a trošku drzosti při soubojích. Pokud jsem u jízdního modelu, tak vám hra nenabídne ani moc nastavování obtížnosti. Vyberete si ze tří notoricky známých nabídek a je to. Osobně mě to přišlo až příliš ořezané. Požitek z hry a nekonečný adrenalin vám bude hra servírovat po celou dobu závodu. AI se řadí mezi mnou označené „podvodnické“, tedy hra se částečně přizpůsobuje vaší jízdě a podle toho jsou šikovní vaši soupeři. Pokud jedete aspoň trošku slušně, tak máte neustále souboje kolo na kolo a pokud jedete vyloženě špatně, tak soupeři trošku přibrzdí, prostě taková zakázaná týmová strategie z F1 :-). To ovšem hru nijak neshazuje a pro běžné hráče je to jistě dobré a ti hardcore si na to musí zvyknout nebo hrát jiné hry. Samotná obtížnost je i na střední volbu poměrně obtížná a hra vás bude nutit trošku soupeře popošťouchnout a dost závodů opakovat, jelikož jiné než první místo přece neberete.

Nedílnou součásti hratelnosti a požitku z jízdy je poškození. Série Grid si uchovala možnost „totálního“ poškození, které ovšem nevidí rádi zástupci licencovaných značek automobilů. Přeci jenom nechtějí vidět své nádherné auta nějak pomačkaná. Model poškození je celkem vyvážený, každá strkanice nebo leštění svodidel vyvolá na stupnici poškození svůj červený díl a pokud se dostaneme ke konci, tak auto už začíná neposlouchat, natáčí se na jednu stranu atd. Můžete to i poslat rovnou na seznamovací čelíčko a tam uvidíte animaci totální destrukce, ale samozřejmě už bez stupnice poškození.

Ale nezoufejte, skoro ve všech závodech na vás bude blikat dostatečný počet „flashbacků“, takže se vše nehodám vyhnete :-). Trošku mě ten systém mrzí, jelikož jich máte opravdu hodně a ještě za to systém nijak nepenalizuje.

Vozový park není úplně moje gusto. Začátek hry byl doslova utrpení v amerických „muscle“ a japonský drift plechovkách, ale postupně se to lepšilo. Auta nijak systematicky nekupujete. Hra vám je nabízí a přiděluje podle úkolů, což mě úplně nenadchlo. Nakonec jsem se ale dočkal pořádných aut. Celkově hra nabízí asi pro každého fanouška skvělý mix, takže si vybere každé motoristické srdíčko a případně to zachrání DLC.

Když už jsme u těch aut, tak zejména v kariéře si je můžete trošku ladit a tunit. Chápejte spíše přidávat loga partnerů, změnit barvu a vyměnit kola. Zejména loga partnerů mají svůj vliv na získané kredity (fanoušky), jelikož každý partner má pro vás svoji nabídku. A jdeme na to nejzajímavější (nebo ne?) Kariéru.

Kariéra je hnacím motorem této hry. Ubylo trošku informací a té omáčky kolem příběhu a vaší osoby, což jsem kvitoval pozitivně. Rovnou se pustíte do závodů a jak jinak než jako začínající lama. Postupně budete odemykat tratě a auta a na každém kousku je finálová meta, kde se vaše kariéra přehoupne do dalšího levelu. Aktuálně bude vaším měřítkem popularity počet vašich fanoušků, které budete nabírat za své úspěchy, styl jízdy nebo plnění bonusových úkolů pro partnery/sponzory. Tím pádem máte na nejbližší „podzimní“ večery o zábavu postaráno.

Z těch zajímavostí bych ještě zmínil multiplayer. Na jedné konzoli si můžete vychutnat i splitscreen, který se ve hrách objevuje čím dál méně a zrovna u závodních her je to naprosto skvělá fíčura :-).
Komplexní multiplayer jsme ovšem nevyzkoušeli. Nicméně se na něj moc těšíme a rozhodně vám o něm informace přineseme a dokonce si i zasoutěžíme. Určitě se těšte na možnost streamu na Youtube a další featury kolem vašeho týmového klubu.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Hra mě opravdu hodně bavila a v arkádových hrách se zařadila v mém pohledu na jasné první místo a nechala za sebou podobné hry, jako Test Drive nebo NFS. Asi bych to nejvíce přirovnal k Forza Horizon po stránce ježdění (asi mě i více Bavil Grid 2), ale s výrazným ořezáním nastavení. Grid 2 vás bude určitě bavit a rozhodně to patří k tomu nejlepšímu, co v dané kategorii můžete najít.
skvělá hratelnostAI
úžasný multiplayer flashbacky
podpora hráčů
racenet
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»
26. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Black Legend

Když se mágové nechali utáhnout ve svírací kazajce, byli blázni, jistě. Ale jen do chvíle, než se z ní ve zdraví dostali, čímž otevřeli dveře modernímu pojetí kouzelníků, kde jsou vystoupení vším, jen ne přehlídkou magie a opravdových čárů. Jenže v 17. století se oblbováním lidí nevydělávalo na hypotéku a auto na leasing. Uvrhnutí města do věčné mlhy mělo mnohem démoničtější důvod, při kterém asistovala skutečná síla z jiného světa. A i tehdy...

»
25. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

»
19. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Beach Buggy Racing 2: Island Adventure

Společnost Vector Unit nám již přinesla pár závodních her. Žádný z předešlých projektů ale nepřirostl hráčům příliš k srdci a jednalo se převážně o jednohubky, které se brzy odložili. Nyní nám představili nové pokračovaní ze série Beach Buggy pod názvem Beach Buggy Racing 2: Island Adventure. A mohu s klidným hráčským srdcem říct, že se jedná o nejlepší titul, jaký jsme od Vector Unit doposud dostali. Pokud máte chuť na motokárové závody, ale...

»
17. 03. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý...

»
09. 03. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tales from the Borderlands

Když v roce 2009 vyšla postapokalyptická střílečka s RPG prvky Borderlands, způsobila tak trochu malou revoluci. Záhy se série rozrostla o další díly, přičemž nemohla chybět ani adventura Tales from the Borderlands z dílny dnes již zrušeného Telltale Games. Toho času bylo nicméně studio na vrcholu a plodilo jednu adventuru za druhou.

»