RECENZE: Halo: Spartan Assault pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 12.2.2014, 17:50

Publikováno: 12.2.2014, 17:50

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Všichni fanoušci série Halo, si jsou pravděpodobně velice dobře vědomi toho, že zatímco se Master Chief v kryospánku potuloval vesmírem, ostatní nelenili a měli plné ruce práce s vyzbrojováním a bitvami proti Covenantům. Toto období mezi Halo 3 a Halo 4 zachycuje Halo: Spartan Assault. „Páčková“ střílečka z pohledu z hora, ve které se ujmeme role všemi oblíbené Sarah Palmer a méně známého Spartana Davise, kteří dělají to, co jde Spartanům nejlépe. Smrtelně nebezpečné mise, které většinou končí hromadou mrtvých Covenantů.

Celý tento příběh je vyprávěn ve 30 misích, z nichž každá vám v průměru zabere okolo pěti minut. Tím se dostaneme zhruba na nějaké tři hodiny hraní s tím, že vás ještě čeká kooperativní režim, který toho ovšem zrovna moc nenabízí. Tato třicítka misí vás zavede do různých míst, s různými úkoly. V jedné musíte něco zničit, jiná zase po Vás chce, aby jste něco bránili a jsou tu i mise , které vás posadí za volant nějaké té techniky. Premiéru zde má například Grizzly, větší bratříček všem dobře známého tanku Scorpion, který je vybaven hned dvěma kanóny. Jenže po chvilce hraní si uvědomíte, že jsou ve výsledku vlastně všechny úplně stejné. Prostě jdete a zastřelíte vše co se pohne a nevypadá jako vy.

image_38012_fit_940

Po této stránce toho hra opravdu zrovna moc nenabízí. Ano mise můžete hrát znovu, aby jste získali lepší skóre a dostali se tak do čela tabulky. Případně získali více zkušeností, za které si nakupujete jednorázové bonusy v podobě velkých zbraní (Rocket Launcher, Spartan Laser a Sniper Rifle), armor abilities či bonusů v podobě většího poškození případně vyššího skóre za zabíjení nepřátel. To vše jde navíc nakoupit i za peníze. Nic z toho ovšem k dohrání není potřeba a achievementy z Halo 4 vám odemknou několik použití zdarma. Na druhou stranu mi ovšem přišlo, že u většiny misí je zhola nemožné dostat zlatou hvězdu, aniž by jste měli aktivované zvýšené skóre za zabíjení. Ve hře sice nechybí klasické lebky, které různě upravují hratelnost. Ty ovšem zvyšují pouze množství získaných zkušeností, které se odvíjí právě od finálního hodnocení (bronzová, stříbrná nebo zlatá hvězda). Ty jsou navíc spíše na obtíž než k užitku.  Spartan Assault totiž nevyužívá checkpointů, a tak se dost často stává, že musíte úroveň opakovat několikrát, protože vás ke konci zabije protivník, který byl až doposud zaseknutý někde v rohu obrazovky.

image_38010_fit_940

Samotná hratelnost není úplně špatná, ale po celou dobu hraní máte pocit, že tam něco chybí a je jedno jestli zápolíte s kampaní nebo se vydáte do simulátoru UNSC Infinity a s kamarádem budete ničit zástupy Flood. Rozhodě by nevadilo, kdyby ovládání bylo trochu méně citlivé. Postava ve hře totiž reaguje na sebemenší změnu a tak se dost často stane, že polovina munice skončí jinde než by jste si přáli. Velkou škodou také je absence lokální kooperace, vzhledem k tomu, že by hře velice prospěla a neexistuje jediný důvod proč by zde být neměla. Aspoň že hra vypadá pěkně. Je vidět, že si v 343 Industries dali opravdu záležet, a tak jsme se dočkali vylepšeného grafického kabátku.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Halo: Spartan Assault není veskrze špatnou hrou. Ovšem na každém kroku jde vidět nevyužitý potenciál. A je jedno jestli jde o nezáživnou kampaň nebo velice krátký kooperativní režim. Ať se v 343 Intustries snažili sebevíc během hraní máte neustále pocit, že Vám něco chybí. Asi bychom měli být rádi, že mikrotransakce nemají na hru výrazný vliv ovšem z jejich přítomnosti nemám dobrý pocit, hlavně když mohou ovlivnit podstatnou část hry v podobě získaného skóre. Hře ani moc nepomáhá její trvanlivost a cena. Halo: Spartan Assault dokáže zabavit zhruba na jedno odpoledne ovšem je na Vás, jestli vám to za ty peníze (299 Kč) stojí.
Stylizovaná GrafikaNudné mise
Možnost nahlédnout do historie Halo universa Absence lokální kooperace
Nezáživná hratelnost
Velmi krátká
Cena
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»