RECENZE: Homefront The Revolution

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.5.2016, 17:39

Publikováno: 28.5.2016, 17:39

Je autorem 1557 článků

Restart herních sérií není ničím neobvyklý, takže nikoho nepřekvapí, když k nějakému dojde. Většinou však přichází po nějaké době a ne hned u druhého dílu značky. Příběh Homefront: The Revolution není vůbec šťastný a je až s podivem, že hra přes všechny své peripetie nakonec vyšla. Každou chvíli na ní dělalo nějaké jiné studio, odkládaly se termíny a měnily se koncepce.

Výsledný mix vypadá jako dort pejska a kočičky, který na první pohled kombinuje celou řadu povedených prvků, jež známe od konkurenčních značek, ale přitom postrádá vlastní identitu. Škoda promarněného potenciálu, chtělo by se říct, protože první Homefront byl zajímavá akční jízda s celou řadou kontroverzních témat, jako třeba předpovězení smrti vůdce KLDR, i když ani ten nebyl, kdo ví jak, pamětihodnou hrou.

homefront3

Z počátku i opakovaný příběh vypadá hodně pěkně, protože Severní Korea se stala po válce technologickou velmocí jako je Jižní Korea nebo Japonsko a její výrobky ovládly svět ve všech odvětvích. Pak už stačilo jenom otočit spínačem a rázem všechno přestalo fungovat, což uvrhlo svět do krize. Korejci pak jako správní zachránci světa vyrazili rozdávat humanitární pomoc, ale jak se ukázalo, byla to jenom záminka pro obsazení další zemí, včetně Ameriky. Hlavní část všeho dění se odehrává ve Filadelfii, kde je hlavní velitel celého odboje zatčen a bude na nás ho zachránit. Béčkový příběh za normálních okolností ve střílečkách funguje dostatečně, ale zdejší postavy mi k srdci nepřirostli ani náhodou. Všichni jsou moc velcí drsňáci a z počátku vám to dávají pěkně najevo. Dialogy jsou předvídatelné a každý charakter jasně odhalíte na první dobrou. Kdo se zdá jako záporák nebo zrádce, ten jím taky je. Nečekejte žádná velká překvapení ani nějaké zběsilé tempo.

Po koridorech prvního dílu se nám pod ruce dostává otevřený svět a to byla dle mého největší chyba. Tvůrci neměli sebemenší ambice ho smysluplně využít, natož zaplnit nějakým pestřejším obsahem. Prostě ho rozdělili na zóny, které po vzoru Far Cry osvobozujete a bojujete s korejskou přesilou. Úkoly jsou monotónní, že už to snad víc ani nešlo, takže někam doběhnete, zabijete / získáte a jdete zase dál. Hratelnost hlavního příběhu trvá nějakých 20 hodin, takže pěkné číslo, avšak místo zábavy bych je popsal jako utrpení.

homefront1

Co by mohlo někomu udělat radost, je možnost volby herního stylu. Rambové budou neustále mít prst na spoušti a z jejich hlavní se nepřestane kouřit, protože nepřátel na zabíjení najdete dost. Tichošlápkové využijí stealth systém, který docela funguje a dá se s ním hrát, některé mise dokonce jinak hrát ani nejdou. Hra vám prostě z nějakého „zásadního“ důvodu vezme vybavení a hrajte. Jenom škoda technických nedotažeností, které místy celý systém znehodnocují. Párkrát se mi stalo, že mě zpozoroval voják stojící ke mně zády a to za normální rozhodně nepovažuji. Příjemně překvapila i obtížnost, jejíž střední úroveň je slušnou výzvu a smrt budete znát docela důvěrně.

homefront2

Systém výroby předmětů a upgradu zbraní je poslední dobou v módě, takže nesmí chybět ani zde. Je to asi jediná věc, která normálně funguje, ovšem u hraní vás s největší pravděpodobností také neudrží. To samé by se dalo říct i o sbírání kde čeho, protože svět je zamořen věcmi a součástkami na sebrání. Skoro ani není proč vylepšovat x zbraní, když si ve výsledku vystačíte s jednou nebo s nožem. Ještě tak si vyrobit zápalnou lahev nebo nějaký kus vybavení, ale to je tak celé. Třešničkou na dortu pro všechny sběratele achievementů je jejich česká lokalizace, což není vůbec běžná věc, ale vypadá pěkně a člověk alespoň ví, za co přesně danou věc získal.

homefront4

Zklamáním je technická stránka hry a to se ještě sluší připomenout, že na Xbox One máme k dispozici jednu z nejodladěnějších verzí hry. Postava se vám může někde zaseknout, při parkuru jsem docela často padal skrz textury nebo někam nemohl, abych se záhy dostal na ještě složitější místo, než jsem se pokoušel předtím a o jízdě na motorce se žádné povzbudivé slovo také říct nedá. Její ovládání je divné, jste nápadní a nikoho pořádně nepřejedete. Grafika mě také nezaujala tak moc, abych na ní pěl ódy, prostě vše natolik průměrné, že vám nic neutkví v paměti natolik, aby si to zasloužilo zmínku.

Sluší se zmínit, že jelikož se tvůrci soustředili na vyprávění rozsáhlého příběhu, nezbyl už čas na klasický multiplayer, takže ani ten hru nezachrání. Můžete si sice zkusit zahrát s kamarádem kooperativní multiplayer, pak však místo jednoho hráče trpí dva.

6

Homefront: The Revolution je zklamáním a možná je škoda, že hra vůbec vyšla. Kdyby se tak nestalo, vůbec o nic bychom nepřišli a třeba někdy v budoucnu to mohlo být lepší. Hra trpí jasnou krizí identity a sama neví, čím vlastně chce být, a když už něco chce, nedělá to pořádně. Koupě hry za plnou se cenu rovná čirému bláznovství a i v 90% akci bych se hodně rozmýšlel. Rozhodně nedoporučuji a radši si jdu dát hned panáka, abych na tu hrůzu co nejdříve zapomněl.
  • djbrouk

Koukám,že archievemty jsou česky,jak je to s jazyky v této hře??

Hra je bohužel bez češtiny

• djbrouk

No bylo by dobré,když už se dělá recenze hry,tyto základní informace napsat, ne jen jak se to hraje a jaký to má děj a mulťák…

Ono by stačilo použít zrak. Hned vedle úvodu je karta hry, kde je lokalizace zmíněná….
          Ale dobrá, příště se zmíním i o lokalizaci 😉

• djbrouk

Nevím,co si mám představit pod tímto „není lokalizováno“.Stačí napsat anglický jazyk a jestli to má nějaké titulky,ikdyž tam není čeština,a všem bude jasno,tak dík.

• MustaffaSKS

Pod neni lokalizovano si muzes predstavit, ze hra neni lokalizovana. A jelikoz zijeme v CR, kde se mluvi jazykem ceskym, tak hra neni lokalizovana do naseho materskeho jazyka a ne napr. do madarstiny.

22. 10. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K Playgrounds 2

Basketbal to nejsou jenom zářivé palubovky plné hvězd, ale klidně také plácek venku za domem. Ten zpracovává série NBA 2K Playgrounds 2, do jejíhož vývoje se letos zapojili i 2K Sports, aby jejím tvůrcům poskytli licenci na nejlepší basketbalovou soutěž světa. I pouliční série tak mohla přinést spoustu skvělých hráčů a hráči této hry si mohli postavit svůj oblíbený tým z těch největších hvězd. První díl arkádové série Playgrounds nebyl kdo...

»
21. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Soulcalibur VI

Kolem roku 1587 se prošedivělý kmet potloukal blízkým východem a školil na potkání tamní bojovníky. Vybaven ostrým mečem a magickou silou, dával starousedlíkům na vědomí, že nemají patent na umění nabroušeného ostří. Nikdo netuší, jestli zde hledal Yennefer, Triss nebo Ciri. Všichni ale vědí, že se pyšní jménem Geralt z Rivie.

»
19. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Space Hulk: Tactics

Jakmile se ve vesmíru střetnou mariňáci s mimozemšťany, nemusí z toho nutně vzniknout nový Vetřelec. Může klidně jít o adaptaci ze světa Warhammeru 40 000, která si na paškál bere značku Space Hulk. Oblíbenou deskovou hru, která milovníky taktiky baví už téměř třicet let. Podtitul Tactics je už pátým herním zpracováním. Z toho druhým, na kterém se jako vydavatel podílí Focus Home Interactive.

»
18. 10. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Call of Duty: Black Ops 4

Řekněme si na rovinu, že herní komunita si příliš nepotrpí na předsevzetí. Když se hry začaly vydávat ve stavu, který se nedá označit za finální, všude bylo slyšet „nikdy“. Jakmile vývojáři započali dělení herního obsahu na dodatečné díly, hlasitě se řvalo „nikdy“. A když se objevily první mikrotransakce, komunita skandovala „nikdy“. Přesto se z těchto „nikdy“ stal výdělečný standard a my už zase slyšíme, jak davy zapřisáhle slibují, že titul bez...

»
17. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: Overcooked 2 – Sufr ‚n‘ Turf

Overcooked 2 opět přineslo parádní zábavu v kuchyních, kde jsme bojovali proti zástupům nemrtvých chlebů, jelikož jsme chtěli ochránit království, jemuž vládne král Cibule. Poslední díl přinesl celou řadu vylepšení, nové recepty, prvky hratelnosti a také online mutliplayer. Od vydání již nějaký čas uplynul, a tak milovníci pokrmů mohou hledat novou výzvu.

»
10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»