RECENZE: Homefront The Revolution

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.5.2016, 17:39

Publikováno: 28.5.2016, 17:39

Je autorem 1480 článků

Restart herních sérií není ničím neobvyklý, takže nikoho nepřekvapí, když k nějakému dojde. Většinou však přichází po nějaké době a ne hned u druhého dílu značky. Příběh Homefront: The Revolution není vůbec šťastný a je až s podivem, že hra přes všechny své peripetie nakonec vyšla. Každou chvíli na ní dělalo nějaké jiné studio, odkládaly se termíny a měnily se koncepce.

Výsledný mix vypadá jako dort pejska a kočičky, který na první pohled kombinuje celou řadu povedených prvků, jež známe od konkurenčních značek, ale přitom postrádá vlastní identitu. Škoda promarněného potenciálu, chtělo by se říct, protože první Homefront byl zajímavá akční jízda s celou řadou kontroverzních témat, jako třeba předpovězení smrti vůdce KLDR, i když ani ten nebyl, kdo ví jak, pamětihodnou hrou.

homefront3

Z počátku i opakovaný příběh vypadá hodně pěkně, protože Severní Korea se stala po válce technologickou velmocí jako je Jižní Korea nebo Japonsko a její výrobky ovládly svět ve všech odvětvích. Pak už stačilo jenom otočit spínačem a rázem všechno přestalo fungovat, což uvrhlo svět do krize. Korejci pak jako správní zachránci světa vyrazili rozdávat humanitární pomoc, ale jak se ukázalo, byla to jenom záminka pro obsazení další zemí, včetně Ameriky. Hlavní část všeho dění se odehrává ve Filadelfii, kde je hlavní velitel celého odboje zatčen a bude na nás ho zachránit. Béčkový příběh za normálních okolností ve střílečkách funguje dostatečně, ale zdejší postavy mi k srdci nepřirostli ani náhodou. Všichni jsou moc velcí drsňáci a z počátku vám to dávají pěkně najevo. Dialogy jsou předvídatelné a každý charakter jasně odhalíte na první dobrou. Kdo se zdá jako záporák nebo zrádce, ten jím taky je. Nečekejte žádná velká překvapení ani nějaké zběsilé tempo.

Po koridorech prvního dílu se nám pod ruce dostává otevřený svět a to byla dle mého největší chyba. Tvůrci neměli sebemenší ambice ho smysluplně využít, natož zaplnit nějakým pestřejším obsahem. Prostě ho rozdělili na zóny, které po vzoru Far Cry osvobozujete a bojujete s korejskou přesilou. Úkoly jsou monotónní, že už to snad víc ani nešlo, takže někam doběhnete, zabijete / získáte a jdete zase dál. Hratelnost hlavního příběhu trvá nějakých 20 hodin, takže pěkné číslo, avšak místo zábavy bych je popsal jako utrpení.

homefront1

Co by mohlo někomu udělat radost, je možnost volby herního stylu. Rambové budou neustále mít prst na spoušti a z jejich hlavní se nepřestane kouřit, protože nepřátel na zabíjení najdete dost. Tichošlápkové využijí stealth systém, který docela funguje a dá se s ním hrát, některé mise dokonce jinak hrát ani nejdou. Hra vám prostě z nějakého „zásadního“ důvodu vezme vybavení a hrajte. Jenom škoda technických nedotažeností, které místy celý systém znehodnocují. Párkrát se mi stalo, že mě zpozoroval voják stojící ke mně zády a to za normální rozhodně nepovažuji. Příjemně překvapila i obtížnost, jejíž střední úroveň je slušnou výzvu a smrt budete znát docela důvěrně.

homefront2

Systém výroby předmětů a upgradu zbraní je poslední dobou v módě, takže nesmí chybět ani zde. Je to asi jediná věc, která normálně funguje, ovšem u hraní vás s největší pravděpodobností také neudrží. To samé by se dalo říct i o sbírání kde čeho, protože svět je zamořen věcmi a součástkami na sebrání. Skoro ani není proč vylepšovat x zbraní, když si ve výsledku vystačíte s jednou nebo s nožem. Ještě tak si vyrobit zápalnou lahev nebo nějaký kus vybavení, ale to je tak celé. Třešničkou na dortu pro všechny sběratele achievementů je jejich česká lokalizace, což není vůbec běžná věc, ale vypadá pěkně a člověk alespoň ví, za co přesně danou věc získal.

homefront4

Zklamáním je technická stránka hry a to se ještě sluší připomenout, že na Xbox One máme k dispozici jednu z nejodladěnějších verzí hry. Postava se vám může někde zaseknout, při parkuru jsem docela často padal skrz textury nebo někam nemohl, abych se záhy dostal na ještě složitější místo, než jsem se pokoušel předtím a o jízdě na motorce se žádné povzbudivé slovo také říct nedá. Její ovládání je divné, jste nápadní a nikoho pořádně nepřejedete. Grafika mě také nezaujala tak moc, abych na ní pěl ódy, prostě vše natolik průměrné, že vám nic neutkví v paměti natolik, aby si to zasloužilo zmínku.

Sluší se zmínit, že jelikož se tvůrci soustředili na vyprávění rozsáhlého příběhu, nezbyl už čas na klasický multiplayer, takže ani ten hru nezachrání. Můžete si sice zkusit zahrát s kamarádem kooperativní multiplayer, pak však místo jednoho hráče trpí dva.

6

Homefront: The Revolution je zklamáním a možná je škoda, že hra vůbec vyšla. Kdyby se tak nestalo, vůbec o nic bychom nepřišli a třeba někdy v budoucnu to mohlo být lepší. Hra trpí jasnou krizí identity a sama neví, čím vlastně chce být, a když už něco chce, nedělá to pořádně. Koupě hry za plnou se cenu rovná čirému bláznovství a i v 90% akci bych se hodně rozmýšlel. Rozhodně nedoporučuji a radši si jdu dát hned panáka, abych na tu hrůzu co nejdříve zapomněl.
  • djbrouk

Koukám,že archievemty jsou česky,jak je to s jazyky v této hře??

Hra je bohužel bez češtiny

• djbrouk

No bylo by dobré,když už se dělá recenze hry,tyto základní informace napsat, ne jen jak se to hraje a jaký to má děj a mulťák…

Ono by stačilo použít zrak. Hned vedle úvodu je karta hry, kde je lokalizace zmíněná….
          Ale dobrá, příště se zmíním i o lokalizaci 😉

• djbrouk

Nevím,co si mám představit pod tímto „není lokalizováno“.Stačí napsat anglický jazyk a jestli to má nějaké titulky,ikdyž tam není čeština,a všem bude jasno,tak dík.

• MustaffaSKS

Pod neni lokalizovano si muzes predstavit, ze hra neni lokalizovana. A jelikoz zijeme v CR, kde se mluvi jazykem ceskym, tak hra neni lokalizovana do naseho materskeho jazyka a ne napr. do madarstiny.

22. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»