RECENZE: House Flipper

Autor: p.a.c.o Publikováno: 29.2.2020, 8:15

Publikováno: 29.2.2020, 8:15

Je autorem 1929 článků

Domácí práce jsou hodně zrádnou záležitostí. Nejdříve se do nich člověku moc nechce, a když už si vzpomene (nebo je manželka dostatečně vytrvalá, či vás pro jistotu přihlásí do Výměny manželek), tak tu lampičku opraví, garáž trochu poklidí a poličku na zeď taky přidělá. Samozřejmě se najdou výjimky, které se v kutilství vyžívají a jelikož jsme údajně národ chalupářů, každý z nás se někdy s nějakou opravou, úpravou nebo menší přestavbou vlastními silami potkal.

V reálném světě to je ne vždycky zábava, ale vývojáři jsou toho názoru, že virtuální oprava, úklid a příprava domů k prodeji, jsou velice zábavnou záležitostí. Od slov bylo k činům opravdu blízko, a tak vznikla hra House Flipper, kde si výše uvedených činností užijeme dosyta. Až zase příště naše drahá polovička přijde, můžete jí říct, že na úpravě domu a jeho úklidu právě pracujete. Akorát z toho virtuálního pracování nebude nejspíš úplně nadšená.

Start naší kariéry se odehrává v rozpadlé chajdě, kde je bordel jak v tanku a dobrovolně by do takového domu nikdo nevkročil, natož si zde udělal kancelář. Nicméně jsem posbíral nejhrubší nepořádek, zasedl k počítači, přes nějž se odehrává všechna interakce, a z emailu vybral první zakázku. Nějaké paní se nechtělo uklízet garáž, takže začnete sbírat plechovky, lahve od vína, staré krabice a pneumatiky. Následně jsem zametl podlahu, vymetl pavučiny a první zakázka byla splněna. Když jsem se zahřál v garáži, sáhl jsem po těžším úkolu. Tím byl úklid domku po studentech, kteří ho měli v pronájmu.

Netřeba asi dodávat, že lahví od vína násobně přibylo a dům byl opravdu zahumusený ve všech místnostech. Navíc se zde objevila ložiska švábího výskytu, s nimiž se bylo třeba vypořádat. Hra myslí i na ty z vás, kdo nemají rádi šváby, takže je v nastavení možnost nastavit místo švábů rozbité sklo. V souboru činností však není jenom úklid, ale budeme také malovat, kachlíkovat, bourat a provádět drobné instalační a instalatérské práce. Každá činnost generuje zkušenosti, a když jich máme dost, můžeme v rámci lehkého RPG systému nějakou dovednost vylepšit. Poté například spotřebujeme méně barvy, budeme rychleji pracovat nebo pokládat dlažbu. Zlepšování je hodně znát, protože spousta činností je z počátku opravdu hodně zdlouhavá. Ovšem postupem hrou se situace vylepšuje.

No, a když nasyslíme dostatek prostředků na zakázkách, můžeme koupit na realitním trhu dům, ten zrekonstruovat a následně ho prodat zájemcům, kteří o takový dům zrovna stojí. Tím se kruh uzavře a stejně i herní náplň, která dále pokračuje v uklízení a rekonstrukcích, dokud nedojdou domy. Z počátku úmorná práce dostane lepší spád, ale tak jako tak se nakonec dostaví stereotyp a hru člověk odloží. Na začátku jsem ji dokázal dát dost hodin a bavil jsem se, ale postupem času chuť se vracet opadala, až zmizela úplně. Na PC mi k návratu pomohlo DLC se zahradničením (sečení trávníku je opravdu relax), ale toho se na konzolích zatím nedočkáme.

Zpracování jednotlivých činností není zbytečně detailní, ale spíše funkční, což však ne vždy platí pro instalaci spotřebičů. Nejhorší je asi instalace sauny nebo sprchového koutu, což jsou opravdu komplikovanější operace. Instalacím spotřebičů a zařízení domu nepomáhá ani nutnost všechno nakoupit a vybrat skrze tablet. Nejlepší cestou, jak danou věc najít, je přes vyhledávač zadat její název, aby měl člověk jistotu, že kupuje tu správnou věc. Jak ale všichni víme, psaní na gamepadu není věc snadná, takže ani výběr vybavení není lehká věc, natož zábavná.

A jelikož se jedná o port z PC, ani ovládání nezůstalo ušetřeno. Třeba takové mytí okna je s malým čističem opravdu hodně velký porod a dost jsem se zapotil. Stejně tak úklid lahví od vína, kdy musíte na každou zamířit a kliknout, to byl také dobrý trénink skillu, kterému by se mohla rovnat lecjaká střílečka. Snad ve všech aspektech hry je nějaká činnost, která drhne, a cítíte na vlastní gamepad, že to prostě není ono. House Flipper jsou další hrou, kde bych si dokázal představit podporu myši a klávesnice, ale jak správně tušíte, ta se zde nekoná.

Technický stav tohoto portu pak jenom potvrzuje, že optimalizace her pro končící generaci konzolí je hodně žalostná. Hra nepodporuje ani 4K rozlišení, nenabízí HDR a přesto si vývojáři troufli omezovat průhlednost materiálů, takže přes místnost skrze prosklené dveře nevidíte do vedlejší místnosti a to samé platí také pro okenní výplně. Míra detailů je rovněž nízká, takže ani grafiku prostě nemůžu hodnotit pozitivně, ať bych se snažil sebevíc.

6

Úklid domů a jejich rekonstrukce je fajn oddechovou záležitostí, kdy člověk zábavněji a rychleji dělá neoblíbené činnosti. Bohužel port na konzole nedopadl tak, jak si hra zaslouží, a hlavně technické nedokonalosti a nepohodlné ovládání jsou důvody, proč si House Flipper nezaslouží lepší hodnocení a v aktuálním stavu a při dané ceně s největší pravděpodobností ani naše peníze.
30. 03. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Moons of Madness

Peter Straub, Clive Barker, Edgar Allan Poe, Ray Bradbury, Richard Matheson nebo Stephen King. Že je znáte? To vás ctí, ale vývojáře her nejspíš ne, protože oni se klaní odkazu H. P. Lovecrafta. Jako je módní mít solární panely na střeše, elektromobil v garáži a oběť plastických chirurgů v posteli, je samozřejmé adaptovat myšlenky amerického spisovatele. Že nejste první a neděláte to nejlépe, to vůbec nevadí. Hlavně že chapadla opět ožívají.

»
28. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala...

»
20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»
07. 03. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Overpass

Chytá vás rapl z nedokonalosti umělé inteligence? Potřebujete pořádnou výzvu, aby adrenalin zažehnul pohonné ústrojí? A nevadí vám výlet do přírody? Jestli jste ve všech bodec pozitivní, pak rozhodně nehledejte řešení skokem do propasti. Zvažte raději obléknutí kombinézy a test vlastních dovedností při překování náročných překážek. Přešlapující koně čekají a schází jim už pouze kočí.

»