RECENZE: Hue

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 29.8.2016, 17:13

Publikováno: 29.8.2016, 17:13

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3506 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Červená se, line záře … Jen růžová to může být … Modrá je dobrá … Zkrátka barvy jsou všude kolem nás. Bez barev by byl svět smutný a nudný. Stejně tak pokud bychom měli jen jednu barvu. Naštěstí je v našem světě spousta barev a také spousta odstínů. Proto mohou děti i dospělí kreslit pastelkami, můžeme mít doma různobarevné stěny, když se oblékáme, měli bychom se dívat i na barvy jaké nosíme. Když jsme byli malí, častokrát jsme určitě slyšeli, že přece na bílý papír nemůžeme malovat bílou pastelkou, protože to nebude vidět.

A právě o barvách je nová hra Hue od společnosti Fiddlesticks. Ocitáme se ve světě, kde všichni vnímají svět jen v odstínech šedé. Anne je specialistka na teorii barev a vytvoří prsten, který odhaluje barevnost světa – celkem osm různých barev. Anne však po rvačce s výzkumným asistentem mizí do barevné prázdnoty. My se proto jako Hue, její syn, vydáváme do světa a pomocí matčina záhadného kruhu se učíme vnímat barevnost světa.  Příběh jako podkreslení hratelnosti plní svůj účel dobře, akorát zapomeňte na nějaké předělové animace a podobné věci. Celý příběh je vyprávěn v průběhu hry, kdy získáváte obálky s dopisy od matky.

Screenshot_Hue_Colourblind_2

Svět se sice z počátku šedivý a nudný, ale netrvá dlouho a najdeme první barevný fragment. K nim postupně přibývají další, až se kruh uzavře a my můžeme používat všech osm barev. Jednotlivé fragmenty jsou důležité pro změnu herního pozadí, kterým procházíme a díky tomu překonáváme překážky. Není tak žádný problém, když nám blokuje cestu modrá zeď – prostě na prstenu navolíme modrou barvu a tradá, zeď mizí a my tak můžeme projít. Ovšem měnit prostředí se dá pouze v případě, že nestojíme na barevné překážce.

Změna barvy pozadí nám však předměty pouze neskrývá, ale také odkrývá. Pokud máme třeba žluté pozadí a barvu změníme na jinou, můžeme v tu ránu objevit skryté žluté předměty. Při procházením světem nám však různé kostky na cestě pouze nepřekáží, ale naopak nám mohou mnohdy i pomoci. Nemůžeme někam vylézt či nedosáhneme na žebřík? Žádný problém. Bednu přisuneme a je to. Z počátku je procházení jednoduché, stačí jednoduše změnit pozadí a hurá dál. Postupně s přibývajícími barvami se však obtížnost mění a tak je nutné projít barevným bludištěm, vyskákat po bednách dost vysoko, nebo se vyhýbat padajícím barevným balvanům. Mohu vám zaručit, že umřít není velké problém a najdou se místa, která napoprvé jen tak neprojdete, což dává hře docela solidní obtížnost. Na druhou stranu se dá vše vyřešit, takže nějaký větší zákys v polootevřeném světě nehrozí.

Screenshot_Hue_Colourblind_1

Prožitek ze hry doplňuje i jednoduchá grafika, kde základní prostředí jako budovy, lodě nebo jeskyně  je černé a barva místa, kudy se dá pohybovat, se mění v závislosti na našich potřebách. Dobrý herní zážitek dotváří příjemná hudba. Ovládání je jednoduché a intuitivní, takže se ho snadno naučíte. V praxi to však žádná procházka nebude, hlavně ve skákacích částech. Zde musíte vyskočit, za letu změnit barvu a správně přistát.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Hue je indie hra o barvách, která staví na „ztrácení se“ na stejnobarevném pozadí. Jednoduché ovládání, různost jednotlivých částí a rozmanitá obtížnost dodává hře příjemnou hratelnost. Pokud máte rádi skákání a překonávání překážek trochu jinak mohu vám tuto hru vřele doporučit.
16. 01. 2025 • Jakub Michálek0

Recenze: Albatroz

Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.

»
15. 01. 2025 • Lukáš Urban0

Recenze: Flint: Treasure of Oblivion

Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....

»
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»