RECENZE: HYPERCHARGE Unboxed

Publikováno: 30.5.2024, 15:00

HusekD

Je autorem 269 článků

Dětský pokoj a jeho veškerý obsah jsou ve své podstatě velmi kouzelným místem. Očima dítěte se tam mohou odehrávat velkolepé události, kterým už jako dospělí nerozumíme, nebo je jen kvůli své zaneprázdněnosti nevědomky přehlížíme. Kdo ale ví, co se odehrává za zavřenými dveřmi? Dodnes si pamatuji své první pocity po shlédnutí prvního dílu Toy Story. Bedlivě jsem sledoval veškeré dění v pokoji, což bylo o to víc umocněno, když jsem dostal akční figurky hlavních hrdinů. Po několika letech přišel do videopůjčoven film Small Soldiers a moje fascinace obživlými hračkami se opět vrátila. Co se ale týče herního světa, tak tam jsme si povětšinou museli vystačit s RC autíčky, nebo běžnými vojáčky v dnes již legendární sérii Army Men. To se ovšem změnilo v roce 2017, kdy nám vývojáři z Digital Cybercherries Limited představili svůj nový titul HYPERCHARGE. Náš dětský sen se opět zhmotnil v digitální podobě a akční figurky se pustily do nelítostného boje. Dnes je to téměř sedm let od vydání předběžného přístupu na PC a my se konečně můžeme vrhnout na plastové bojiště v plnohodnotné verzi HYPERCHARGE: Unboxed, která vychází na Xbox Series X/S a Xbox One.

Středobodem celého příběhu je zařízení Hypercore, které dokáže udržovat veškeré hračky v mysli svých majitelů. Dokud bude stroj zapnutý, tak se nemůže stát, že by děti na své hračky zapomněly. Díky tomu mají neustálou pozornost a neskončí zapomenutí pod postelí. Hned v úvodu se podíváme do pokojíčku dvou bratrů, kteří dostanou akční figurky seržanta Maxe Ammo a majora Maxe Damage. Max Ammo patří mladšímu z bratrů, a díky tomu společně den co den zažívají velkolepá dobrodružství. Max Damage má ale bohužel jiný osud. Jedná se o sběratelskou figurku, která patří staršímu bratrovi. Pro zachovaní hodnoty se rozhodl pro její uskladnění ve skříni, což je pro akční figurku ta nejhorší budoucnost. Smutek a samota se postupně v mysli majora přerodí na neutuchající zlost. Rozhodne se pro zničení samotného Hypercoru, aby měly všechny hračky stejný osud jako on sám. Nikdo v tu chvíli nemohl tušit, že se po narušení stroje přetvoří v monstrum pod názvem Major Evil. V tuhle chvíli přicházíte na scénu. Jakožto loajální akční figurka pomůžete seržantovi v odrážení nepřátelských útoků. Je zapotřebí ochránit zdejší hračky a porazit úhlavního nepřítele. Příběh je ve hře vyprávěn skrze nadabované komiksové sešity, což sedí do celkového zasazení a nepřipadal jsem si nikterak ochuzený o klasické vyprávění v podobě cutscén.

Při prvním spuštění mě příjemně překvapilo množství herní režimů a možnost vše odehrát ve čtyřčlenné lokální i online kooperaci. Příběhová část se skládá z celkem třinácti misí. Na začátku máte na výběr ze tří základnách obtížností a po jejich dokončení se vám odemkne nová výzva pod názvem Nightmare. Většina misí má strukturu tower defents. Začnete tedy v časovém omezení průzkumem okolí, sbíráním mincí a budováním obraných struktur kolem Hypercoru. Poté se vypořádáte s přicházejícími vlnami nepřátel a připravíte se na další kolo. Kromě této aktivity si pro vás vývojáři připravili unikátní úkoly a obrovské množství poschovávaných sběratelských předmětů, za které získáte kosmetické předměty do své sbírky. Nemusíte ale pro jejich kompletaci hrát mise pořád dokola. K tomu vám poslouží režim Free Roam, kde se bez jakéhokoliv rozptylování vrhnete do průzkumu všech zákoutí. Každá mapa má jedinečný vzhled a budete tak bojovat v hračkárně, koupelně, dílně, nebo na upraveném trávníku. Potěšilo mě velké množství detailů na kterých si dali vývojáři opravdu záležet. Nenajdete zde sice oficiální značky hraček, filmů, nebo her, ale zato na každém kroku narazíte na předměty odkazující na skutečné značky a hned poznáte kam vývojáři chodili pro inspiraci.

Kromě příběhového režimu nabízí HYPERCHARGE: Unboxed také bohatý multiplayer. Nechybí zde klasické režimy Deathmatch, Team Deathamtch, Infection, King of the Hill, nebo Capture the Battery. Hra svým jednoduchým zpracováním připomíná klasické akční střílečky jako Quake, nebo Unreal Tournament. Jedná se o velmi intenzivní rychlou akci, kde má každý hráč stejné podmínky a váš úspěch je závislý jen na vašich schopnostech a znalosti mapy. Lepší zbraně a jejich upgrady jsou rozmístěné na konkrétních místech, takže výhodu nad nepřítelem získáte pouze v případě, že víte kam při startu zamířit. Pořád se ale bavíme o akčních figurkách a z tohoto důvodu zde nenajdete ani kapičku krve. HYPERCHARGE: Unboxed je ideální hrou pro začínající mladé hráče, které byste chtěli zasvětit do online FPS žánru. Figurky se mohou rozletět na několik kousků, ale to se občas stane i při neopatrném hraní v pokojíčku. Vývojáři chtěli hráčům přinést opravdu spoustu obsahu a proto najdete v záložce Extra i dvě párty hry pro lokální multiplayer. Doufejme, že se do budoucna dočkáme jejich rozšíření, protože tankové bitvy a Baybladeová aréna jsou zajímavým zpestřením.

K akčním hrám neodmyslitelně patří i výběr hlavních hrdinů. Vývojáři si pro nás do začátku připravili celkem 15 akčních figurek, které si postupně odemykáte běžným hraním. Ano, v této hře žádné mikrotransakce nenajdete! Každý hrdina má spoustu upravitelných částí a pokud patříte mezi hráče, kteří si rádi upravují vzhled své postavy, tak si v HYPERCHARGE přijdete na své. Změnit si můžete celou hlavu, barevnou paletu postavy i zbraní, pozměnit si styl své krabičky, nebo svého emblému. Každá záložka má velmi bohatou nabídku různorodých variant a díky tomu na bojišti nenarazíte na dvě stejné figurky. Jde taky o další možnost, kde se kromě přidávání nových map můžeme dočkat velkého rozšiřování nabídky, protože zde vývojáři nejsou svázáni žádnou licencí a mají tak neomezené možnosti, co do hry přidat.

Po technické stránce není hra v nejlepší kondici. V některých oblastech by se dalo přimhouřit obě oči, protože se stále jedná o indie projekt. Avšak hra má za sebou dlouhý životní cyklus a některé chyby by zde opravdu nemusely být. Často se setkáte s drobnými bugy a v případě hraní lokální kooperace i rozbitým rozhraním u druhého hráče. Velkou mezeru vidím v dostupném soundtracku, který se ani trochu nemůže rovnat s kvalitou dabingu a celkového zvukového doprovodu. Po grafické stránce vás hra nikterak nenadchne, ale nejedná se o žádnou katastrofu, kvůli které byste se měli hraní vyhýbat. Nejvíc mě v této rovině otravoval rozmazaný pohled při míření. Hraní je velmi rychlé a plynulé. Jedinou překážku jsem zaznamenal v náročnější pasáži, kdy se na nás vrhly nekonečné zástupy nepřátel a celou zem pokrývaly zbytky jejich spolubojovníků. V tu chvíli byly patrné klesající snímky, ale jinak hra běží naprosto v pořádku.

Doufejme, že bude mít vydání na konzolích dostatečně velký úspěch na to, abychom se v budoucnu dočkali jakéhokoliv rozšíření. Je zde sice velké množství obsahu, ale i přesto se může stát hraní brzy repetitivní. Naštěstí vývojáři stanovili rozumnou cenovku a díky tomu může být herní základna dostatečně veliká. Pokud chcete svým dětem představit FPS žánr, chcete mít v záloze zábavnou párty hru, nebo se jen chcete vrátit do svých dětských let a zahrát si za akční figurku, tak je tento titul dělaný přesně pro vás.

HYPERCHARGE: Unboxed vyšel pro Xbox Series X/S a Xbox One 31.5.2024 za cenu 859kč.

7

HYPERCHARGE: Unboxed je originální akce, která dokáže zabavit celou rodinu. Pokud chcete svým dětem představit FPS žánr, chcete mít v záloze zábavnou párty hru, nebo se jen chcete vrátit do svých dětských let a zahrát si za akční figurku, tak je tento titul dělaný přesně pro vás.
originální námětgrafika
zábavná hratelnostobčasné bugy
easter eggysoundtrack
dabinglehká obtížnost
množství obsahurychle omrzí
přístupnost
kooperace
cena
18. 06. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Crown Wars: The Black Prince

„Jste na tahu!“ Kolikrát už jste slyšeli nebo četli pobídku k dalšímu úkonu, jehož následky mohou skončit slavnostním poplácáním po ramenou nebo nechtěným funusem bez poct a posledního pomazání? Tahové strategie zastupují minoritní větev v jinak poměrně bohatém žánru a pakliže se skalních fanoušků optáte, koho mají na piedestalu kvality, zábavy a komplexnosti, nejspíš odpoví kultovní XCOM. Je pravdou, že na něj přímo nebo oklikou odkazuje kde kdo, včetně nedávných Crown Wars.

»
07. 06. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 24

Nevím, jak to přijde ostatním, ale já jsem s letošní sezónou F1 zatím velice spokojen. Vyhrál Lando, konečně taky Charles, do toho Max ukazuje, že když jim jede auto (nebo i když úplně ne), dokáže z toho dostat o parník lepší výkon, než ostatní a zkrátka se pořád něco děje. Uvidíme, jak to bude pokračovat a jestli letos skončí nadvláda RedBullu a na prvním místě, ať už v jezdcích nebo konstruktérech, se ukáže...

»
21. 05. 2024 • Lukáš Urban0

VIDEO/RECENZE: Senua’s Saga: Hellblade II

Senua, válečnice s piktským rodokmenem, se vrací, aby zaplnila lačný hlad po xboxové exkluzivní tvorbě a ztrestala každého, kdo by pochyboval o jejím poslání, psychickém stavu či ostří jejího meče. A řeže se vskutku sveřepě.

»
20. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: System Shock

Ač se to nezdá, herní průmysl toho má za sebou už dost, a i když jste v něm třeba několik desítek let, stejně se může objevit kousek z dávné historie, o kterém každý mluví, znáte z něj nejrůznější meme nebo další věci, ale na vlastní kůži jste ho nehráli. Ono taky upřímně, kdo by si v dnešní době dobrovolně na velké obrazovce chtěl „užívat“ třeba 30 let starou hru, byť je sebekvalitnější. Ano, máme...

»
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»

»