Recenze: #IDARB

Autor: Josef Brožek Publikováno: 10.1.2015, 12:55

Publikováno: 10.1.2015, 12:55

Je autorem 748 článků

Přiznáme se, nevíme jak začít, a to i přesto, že jsme se tu drbali na hlavě a chodili kolem místnosti asi dvacet minut. #IDARB je tak zatraceně zvláštní hrou, že jsme nevěděli, od jakého konce to vzít. Tak například nejzajímavější na ní je, že vznikl jako otázka na Twitteru, když se jeden z autorů zeptal tehdy ještě bez nápadu, co by měl(i) vytvořit z té červené krabice na obrázku, jež leží na šedivém hranatém obdélníku. IDARB tedy It Draws A Red Box.

Autoři dostali skvělý nápad, ptát se lidí, co do své hry přidat, a protože tvůrců ve studiu není mnoho, moc dohad mezi nimi nebylo, a tak brali každý dobrý nápad, co na Twitteru od přibývajících fanoušků vyplulo. Dpousta nápadů tak dala vzniknout nevšední hře, která si bere z Bombermana a Smash Bros. to nejlepší a přidává fotbal! Ano, fotbal.

V každé hře hraje tým proti týmu, který se skládá z různého počtu hráčů nepřesahujícího maximální počet osm. Tým se v omezeném časovém úseku snaží nasázet protihráči co největší počet gólů, který se zapisuje jako počet bodů, což určuje, jak byl gól podán. Maximální počet bodů za provedený gól je 15 a minimální jeden, to když ho do brány přímo donesete. Jo, donesete.

Míče se vždy dotknout a už jej nesete, klidně přes celou „mapu“, následně jej můžete vystřelit, přihrát spoluhráči nebo doskákat až k bráně, což není zrovna efektivní. Tlačítko pro střelu, kolem vaší postavy vystřelí auru, která nejenže vystřeluje nesený míč, ale i nesený spoluhráčem, z každého matche se tak stává hypermasakr. Míč lítá sem tam, stejně tak hráči a dát gól s vyšším počtem hráčů, není zrovna dvakrát jednoduché, obzvlášť při online hře.

Screenshots_51

Hra podporuje sice mnoho nastavení multiplayeru, ale co si budeme povídat, ne každý voice chat využívá. Nejlepší je tak sednout si společně doma s až osmi kamarády, což je trochu revoluční, protože jde o první hru, která takové množství hráčů najednou podporuje. Pokud byste se ale rozhodli jít lokálně proti sobě, můžete jen čtyři proti čtyřem.

Krom online multiplayru a lokálního mlutiplayeru podporuje hra ještě singleplayer, který se postupně ztěžuje. AI botů však není zrovna chvályhodná, protože nám přišla hloupá s jediným cílem – jít za míčem, a to bez ohledu na to, jestli je cesta k němu výhodná či nikoliv. Z celkového provedení singleplayeru tak nutno usoudit, že autoři mysleli především na multiplayer. A nejen to, sami totiž prohlašují svůj výtvor jako cílený na eSport, což je zřetelné už při prvním spuštění.

Screenshots_46

V nastavení si například můžete zvolit svůj profil na Twitteru a Twitchi a při zápasech se vám při streamování bude chat z Twitche a tweety z Twitteru, na kterých jste označení, promítat v dolní části obrazovce jako „rychlo zprávy“ při vysílání Televizních Novin na ČT1. Jde snad o nejprovázanější hru s Twitchem v historii. Už jen proto, že jsme narazili na velmi originální achivement, kde si musíte spárovat Twitch s hrou, začít jí streamovat, povolit v nastavení hry hashtagy (aby se vám také přenášeli do horní lišty) a následně musí některý divák napsat #achivement, čímž aktivuje Achiev-Bota. Okamžitě pak dostanete achievement na svém Xboxu.

Svoje týmy můžete upravovat v drobném, zato vice než uspokojivém měřítku. Do každého týmu si můžete přidat nespočet hráčů, a těm přiřadit jednotlivé vzhledy, kterých je take nespočet, navíc zde najdete mnoho spojení s jinými hrami. Například skiny Wormsíků od Team 17 apod. Protože je celá hra v retro pixelartové grafice, není problém hrát ve skinu například takového volského oka nebo půl litru piva. Jak možná někteří zbystřili, svoje skiny si můžete vytvářet sami pomocí editoru. A nejen to, dokonce pomocí QR kódu lze přidávat výtvory ostatních hráčů nebo sdílet ty své. Stejně tak potom písničky a loga týmů, jež možno také přidávat, stejně jako vytvářet své vlastní a následně sdílet.

Screenshots_52

Editory vlajek (logo) a především písniček nabízejí takové množství funkcí, že jsme byli schopni od komunity pro některý ze svých týmů stáhnout i současně běžící popové hity. Vůbec, #IDARB je vlastně nejkomplexnější hrou, co se týče nastavení, jakou jsme za poslední, dlouhou dobu hráli. Navíc přináší originální nápady, které neomrzí a ještě spoustu přinese. #IDARB vychází na začátku měsíce, kdy se také stane hrou pro Games with Gold pro únor. My se už vážně těšíme. V online multiplaeru zatím nikdo moc není (zatím jen novináři), a tak naám nezbylo než hrát především singleplayer, který jsme si skvěle užili. Vlastně se stala přesně tou hrou, kvůli niž si autor recenze objednal další ovladač, aby mohl zapojit kamarády a rodinu. Neumíme předpovědět, komereční úspěch, ale jelikož má hra namířeno i na PC a skvělou provázanost se stremováním, věříme, že ano. My se už hodně těšíme až si za měsíc pořádně vyzkoušíme online multiplayer. A jestli autoři přidají i něco jako divize a přidají z jednoho na více herních módů (což je v plánu), online multiplayer bude narvaný k prasknutí a Twitch si zařídí novou kategorii – #IDARB.

9

Nevšední platformovka kombinující fotbal, velké množství hráčů a zběsilé skákání. S ničím podobným jsme se zatím nesetkali, navíc je to velmi zábavné, originální a předem určené především pro eSport. Autoři však mohli více myslet i na jedináčky. Nejzajímavější indie hra, co jsme za poslední dobu hráli, navíc s velkým potenciálem.
  • Míla

Taková blbost a 9ka? Ruším doĉasnē gold úĉet na Xone, tohle nemá cenu!!

• Proč? Ta hra nabízí hráči všechno, funguje to a je to originální a zábavné. Proč bychom neměli dát 9? 🙂

• ReMark3Dcz

Vubec nejsem fanda pixelovych her na nextgen konzolich a po zklamani Volgar jsem ocekaval stejne i u aktualni Gold hry. Omyl, tahle hra ma sakramensky chytlavou atmosferu a to upozornuji, ze k mici mam stejne blizko jako muj penis k tatrankam 🙂 Vrele doporucuji vyzkouset single MP cast, nudit se nebudete!

• Kepy83CZ

Takový nesmysl …. opravdu nechapu jak v dnešní době můžete takto hodnotit takovy brak a ještě se tvářit jaka to neni skvělá hra … tohle by me nedokazalo oslovit ani v éře 8-bitu natož dnes … druha stranka veci že neco takoveho davaji do her zdarma pres gold to je vysměch nebyt jinych vyhod goldu kvuli takovym hram by ho ani nemělo cenu ho platit …

• Tomáš Pavlík

uplne s tebou súhlasím … toto je výsmech … a ked vidím, že za podobný ,,odpad,, pýtajú peniaze tak sa chytám za hlavu

• Míla

Kepy83CZ máš recht. Tohle je katastrofa ! !

11. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 19

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP...

»
08. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Cook, Serve, Delicious! 2!!

Ne jenom hraním, živ je člověk. Abychom mohli spokojeně hrát, je dobré se předtím pěkně najíst, protože jinak se musí odbíhat a shánět něco k snědku. Člověk se ale poté nemůže plně soustředit na hraní a přichází o dokonalé a duchaplné herní zážitky. Hry se v posledních letech věnují lecjakým činnostem běžného života a ani vaření jídla nechybí. Následující hru jsem si na recenzi vybral hlavně proto, že podobný styl mám moc...

»
07. 06. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Warhammer: Chaosbane

Řada příznivců už určitě delší dobu touží po akční RPG z fantasy světa Warhammeru. Pokud patříte mezi ně, konečně jste se dočkali. Možná jste z upoutávek sami poznali, že tvůrci se hodně inspirovali klasikami tohoto izometrického žánru, a to samozřejmě včetně Diabla. Výsledek je ovšem všelijaký, jelikož základ je slušný a třeba poslouží k dalším hrám, ovšem schází pestrost a postupně se více a více vyskytuje repetetivnost, kterou pocítí především veteráni žánru.

»
29. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: American Fugitive

Jó, americký venkov. Místo hodné obdivu, jehož tempo udávají domácí pálenka, silné káry a dobytek táhnoucí pastvinou. Rozvětvené rodinné klany dávají naději, že první milostné zkušenosti přijdou od sestřenice. Na zadním sedadle Buicku, kde už před léty trénoval fotřík s tetou. Kriminalita vlastně neexistuje. Po sebevraždě zákoníku práce ve skartovačce, je totiž největším zločineckým celkem policejní sbor. Na druhou stranu má dobré tarify a podporuje drobné podnikatele v jejich trestné činnosti. Obchody...

»
26. 05. 2019 • CryLineT2

»