Recenze: #IDARB
Přiznáme se, nevíme jak začít, a to i přesto, že jsme se tu drbali na hlavě a chodili kolem místnosti asi dvacet minut. #IDARB je tak zatraceně zvláštní hrou, že jsme nevěděli, od jakého konce to vzít. Tak například nejzajímavější na ní je, že vznikl jako otázka na Twitteru, když se jeden z autorů zeptal tehdy ještě bez nápadu, co by měl(i) vytvořit z té červené krabice na obrázku, jež leží na šedivém hranatém obdélníku. IDARB tedy It Draws A Red Box.
Autoři dostali skvělý nápad, ptát se lidí, co do své hry přidat, a protože tvůrců ve studiu není mnoho, moc dohad mezi nimi nebylo, a tak brali každý dobrý nápad, co na Twitteru od přibývajících fanoušků vyplulo. Dpousta nápadů tak dala vzniknout nevšední hře, která si bere z Bombermana a Smash Bros. to nejlepší a přidává fotbal! Ano, fotbal.
V každé hře hraje tým proti týmu, který se skládá z různého počtu hráčů nepřesahujícího maximální počet osm. Tým se v omezeném časovém úseku snaží nasázet protihráči co největší počet gólů, který se zapisuje jako počet bodů, což určuje, jak byl gól podán. Maximální počet bodů za provedený gól je 15 a minimální jeden, to když ho do brány přímo donesete. Jo, donesete.
Míče se vždy dotknout a už jej nesete, klidně přes celou „mapu“, následně jej můžete vystřelit, přihrát spoluhráči nebo doskákat až k bráně, což není zrovna efektivní. Tlačítko pro střelu, kolem vaší postavy vystřelí auru, která nejenže vystřeluje nesený míč, ale i nesený spoluhráčem, z každého matche se tak stává hypermasakr. Míč lítá sem tam, stejně tak hráči a dát gól s vyšším počtem hráčů, není zrovna dvakrát jednoduché, obzvlášť při online hře.
Hra podporuje sice mnoho nastavení multiplayeru, ale co si budeme povídat, ne každý voice chat využívá. Nejlepší je tak sednout si společně doma s až osmi kamarády, což je trochu revoluční, protože jde o první hru, která takové množství hráčů najednou podporuje. Pokud byste se ale rozhodli jít lokálně proti sobě, můžete jen čtyři proti čtyřem.
Krom online multiplayru a lokálního mlutiplayeru podporuje hra ještě singleplayer, který se postupně ztěžuje. AI botů však není zrovna chvályhodná, protože nám přišla hloupá s jediným cílem – jít za míčem, a to bez ohledu na to, jestli je cesta k němu výhodná či nikoliv. Z celkového provedení singleplayeru tak nutno usoudit, že autoři mysleli především na multiplayer. A nejen to, sami totiž prohlašují svůj výtvor jako cílený na eSport, což je zřetelné už při prvním spuštění.
V nastavení si například můžete zvolit svůj profil na Twitteru a Twitchi a při zápasech se vám při streamování bude chat z Twitche a tweety z Twitteru, na kterých jste označení, promítat v dolní části obrazovce jako „rychlo zprávy“ při vysílání Televizních Novin na ČT1. Jde snad o nejprovázanější hru s Twitchem v historii. Už jen proto, že jsme narazili na velmi originální achivement, kde si musíte spárovat Twitch s hrou, začít jí streamovat, povolit v nastavení hry hashtagy (aby se vám také přenášeli do horní lišty) a následně musí některý divák napsat #achivement, čímž aktivuje Achiev-Bota. Okamžitě pak dostanete achievement na svém Xboxu.
Svoje týmy můžete upravovat v drobném, zato vice než uspokojivém měřítku. Do každého týmu si můžete přidat nespočet hráčů, a těm přiřadit jednotlivé vzhledy, kterých je take nespočet, navíc zde najdete mnoho spojení s jinými hrami. Například skiny Wormsíků od Team 17 apod. Protože je celá hra v retro pixelartové grafice, není problém hrát ve skinu například takového volského oka nebo půl litru piva. Jak možná někteří zbystřili, svoje skiny si můžete vytvářet sami pomocí editoru. A nejen to, dokonce pomocí QR kódu lze přidávat výtvory ostatních hráčů nebo sdílet ty své. Stejně tak potom písničky a loga týmů, jež možno také přidávat, stejně jako vytvářet své vlastní a následně sdílet.
Editory vlajek (logo) a především písniček nabízejí takové množství funkcí, že jsme byli schopni od komunity pro některý ze svých týmů stáhnout i současně běžící popové hity. Vůbec, #IDARB je vlastně nejkomplexnější hrou, co se týče nastavení, jakou jsme za poslední, dlouhou dobu hráli. Navíc přináší originální nápady, které neomrzí a ještě spoustu přinese. #IDARB vychází na začátku měsíce, kdy se také stane hrou pro Games with Gold pro únor. My se už vážně těšíme. V online multiplaeru zatím nikdo moc není (zatím jen novináři), a tak naám nezbylo než hrát především singleplayer, který jsme si skvěle užili. Vlastně se stala přesně tou hrou, kvůli niž si autor recenze objednal další ovladač, aby mohl zapojit kamarády a rodinu. Neumíme předpovědět, komereční úspěch, ale jelikož má hra namířeno i na PC a skvělou provázanost se stremováním, věříme, že ano. My se už hodně těšíme až si za měsíc pořádně vyzkoušíme online multiplayer. A jestli autoři přidají i něco jako divize a přidají z jednoho na více herních módů (což je v plánu), online multiplayer bude narvaný k prasknutí a Twitch si zařídí novou kategorii – #IDARB.
Verdikt
Nevšední platformovka kombinující fotbal, velké množství hráčů a zběsilé skákání. S ničím podobným jsme se zatím nesetkali, navíc je to velmi zábavné, originální a předem určené především pro eSport. Autoři však mohli více myslet i na jedináčky. Nejzajímavější indie hra, co jsme za poslední dobu hráli, navíc s velkým potenciálem.Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...
Recenze: Ara: History Untold
Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...
Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...