Recenze: Injustice 2

Autor: chaosteorycz Publikováno: 20.5.2017, 13:37

Publikováno: 20.5.2017, 13:37

Je autorem 1145 článků

To je pořád řečí, jak se konflikty mají řešit s chladnou hlavou, debatou a za každých okolností diplomaticky. Dokážete si ovšem představit Batmana, jak svolává Radu Superhrdinů, aby uvalil Jokerovi embargo na šminky nebo jak Poison Ivy přivázaná řetězy ke stromu ječí po těžařích dřeva? Samozřejmě že ne, protože jsme v komiksovém světě, kde dobře mířená rána znamená více než sto slov, nadlidské schopnosti vydají za celou armádní jednotku a charaktery se lámou pod tíhou svědomí a odpovědnosti. Jinými slovy, Injustice je zpět, a to v nebývalé formě.

Superman versus všichni ostatní
Syndrom pokračování, tedy že všeho musí být víc a ve větší míře, nechybí ani tentokrát a první setkání s menu je doslova epické. Batman, jehož pozici by mu záviděl i kapitán Kirk, je strážcem tak obsáhlé nabídky, že máte chvíli obavy, zda vám opravdu prodali to, co jste chtěli. Pod dominantní příběhovou částí je hned několik dalších režimů, přičemž čím níže v nabídce jsou, tím delší herní čas nabídnou. Třebaže se v položkách na chvíli možná ztratíte, dříve či později do kampaně zavítáte. Jelikož z prvního dílu je rozhodně na co navazovat, vydat se odkrýt story, jenž rozsáhlé univerzum DC nabízí, je doslova povinností.

Spor mezi frakcemi vedenými Batmanem a Supermanem je stále živý. Potom, co byl Kal-El Jokerem přinucen ublížit milovaným lidem, stal se z něj bůh pomsty toužící vymazat ze zemského povrchu všechny zločince. A ne, s jejich zavřením do místního nápravného zařízení se na rozdíl od Batmana nesmířil. Za svým si šel jak býk za rudým praporem, což ho dovedlo až do speciální cely, kde vyměnil hrdinský spandex za nadčasový vězeňský mundůr a Bruce Wayne se mohl v netopýřím přestrojení v klidu věnovat potlačování zbytku Supermanových stoupenců a eliminaci případných hrozeb. Ovšem na cestě je Kal-Elova temná minulost, která za sebou nechává jen smrt a pustinu.

Komiks pro začátečníky a pokročilé
Brainiac je takový mezigalaktický sběratel. Přiletí na planetu, osvojí si vědění nejvyspělejší rasy, která ji obydluje a jako vzorek kulturního dědictví si vezme nějakou tu metropoli. Jo a abych nezapomněl, zbytek planety pak nenávratně zničí, stejně jako Krypton, Supermanovo rodiště. Pakliže Země nemá skončit stejně, musí se ti nejschopnější superhrdinové spojit, odlifrovat ostrůvky Brainiacových poskoků a za každou cenu zastavit přicházející apokalypsu. Má to ale malý háček, v pozadí operuje ještě jedna skupina vidící jedinou naději v Supermanovi, přičemž její členové k němu mají blíž, než si myslí. Přesně 12 kapitol pak dělí úvodní a závěrečné titulky, během nichž rukami projde větší než malé množství bojovníků, a to za doprovodu několika voleb.

Takto černé na bílém zní zápletka jako prvoplánová popcornovka, kterou skutečně je. Ale tentokrát to není na škodu. Spojit téměř tři desítky hrdinů tak, aby se hráč byl schopný zorientovat ve vztazích mezi nimi, pochopil přitom alespoň základy jejich motivací a užil si velkolepé scény mezi bitvami, vyžaduje řádnou dávku scénáristického umu. Obzvláště, cílíte-li i na neznalého hráče. V některých případech je důslednost až přílišná a jedinec zběhlý v komiksech může nabít dojmu, že je považován za blbce. Ve chvíli, kdy se potkají dvě postavy bez zjevných příčin a konverzace začne stylem „Ha, to je Karel Novák, údržbář zasažen obsahem ruplého odpadu“, jsou vysvětlivky markantnější než billboard u silnice. Celková atmosféra se snaží být temnější, s jasným odkazem na poslední filmová zpracování, což ale neznamená, že se hra vzdala barvitějších lokací a vtipných dialogů. Na každý pád, dějové linky jsou oproti prvními dílu rozsáhlejší, výpravnější a vizuálně mnohem líbivější.

Vesmír, který se neokouká
Dojmu velkou měrou pomáhá modifikovaný engine ze studiové hry Mortal Kombat X, který novinku v mnoha ohledech vykopl na špičku. Animace postav, replikace mimických svalů nebo práce očí jsou excelentní a autoři celé řady letošních her by si měli udělat studijní exkurzi do Illinois, aby od NetherRealm něco pochytili. I bez zvuku jasně poznáte, co, která postava cítí a v jakém rozpoložení se nachází. Tím nechci říct, že by dabing nebo ozvučení byly špatné, spíš naopak. Výtečně vypadají taktéž textury a nejrůznější drobné detaily doprovázející efekty. Grafika navíc nevypadá fajně jen ve filmečcích, ale i během samotného hraní, kdy se kvalita dá přirovnat jedna ku jedné. Díky tomu jsou přechody mezi hranými a herními částmi naprosto plynulé.

Jenže dobrý scénář hru nedělá, tedy ne, pakliže se bavíme o bojovce. U ní si totiž chcete plnit sny. Chcete se stát Temným rytířem a bojovat proti bezpráví nejmodernějšími metodami, za doprovodu temné noci. Máte chuť spalovat protivníky laserovým zrakem, zatímco s eskem na hrudi jdete vstříc nepříteli. A především, těšíte se na nekonečné biflování kombinací tlačítek, pod jehož náporem si skřípající ovladač sáhne na své dno. A Injustice 2 je vaší zlatou rybkou, jenž neustále otevírá tlamu po háčku, aby plnila jedno přání za druhým. Ed Boon se svým týmem dobře ví, co hráči chtějí a servíruje to v koňských dávkách, horem spodem.

Pěstí, kop, otočka a ksicht ve zdi
Samotný soubojový systém se za 4 roky příliš nezměnil. Každá postava disponuje čtyřmi kategoriemi pohybů, zahrnujícími rozmezí od základních po speciální, přičemž jejich používání je v celku intuitivní a rychle si ho osaháte. Tedy to základní, vyžadující tak maximálně 4 stisky za přispění směrové páčky. Složitější, s návazností hmatů a chvatů, si musíte doslova vrýt pod kůži nebo doufat, že náhodné trýznění gamepadu nepovede k jeho demolici, ale pořádnému nářezu. Návrat hlásí interakce s prostředím, jejímž prostřednictvím třísknete se soupeřem o sochu nebo využijete některou z věcí naprosto nehumánním způsobem. V úrovních s několika patry pak protivníka vystřelíte ze sandálů působivou animací, následovanou značným úbytkem zdraví.

Evoluční změnou prošel ukazatel síly pod postavou. Linka rozdělená na čtyři díly je alfou a omegou strategie, a jazýčkem na miskách vah, suplujícím nevděčnou štěstěnu. Při plném nabití se zpřístupní nejsilnější útok specifický pro každého hrdinu. Podařené originální cut-scény sice uberou zasažené postavě půl zdraví, nicméně vy zůstanete na suchu, což není nejlepší stav. Jednotlivé dílky ukazatele se totiž dají využít i na speciální komba, proti nimž se protistrana ubrání jen s velkou dávkou štěstí. Třetí možnost využití spočívá v situaci Clash, k níž může dojít při druhé a zároveň poslední dávce zdraví. Hrdinové se střetnou na menší přetlačování, jehož předmětem je ukazatel síly. Cílem je, přebít druhého větším počtem použitelných částí a vydobýt si tak drobnou defenzivní výhodu.

Superhrdina? Ne, sysel!
Vypadá to jednoduše, ale na správném nakládání s nakumulovanou silou často závisí výsledek. O to více, stojí-li proti vám skutečný hráč, a ne obvody pohánějící umělou inteligenci, která mimochodem není vůbec špatná a chlubí se pěti úrovněmi. Nicméně to vše vysvětlí podrobný tutoriál, do něhož je možné vložit kteroukoli hratelnou postavu. Svým způsobem, i příběh se dá považovat za jednu velkou tělocvičnu, kde zjistíte, že ne se všemi superhrdiny si padnete do ruky, a že je v nich po čertech velký rozdíl. Ten se prohlubuje ještě více se zapojením RPG prvků a úpravou výzbroje. Na každou postavu čeká 20 úrovní a bohatá nabídka oblečení, vybavení a schopností. A nekonečné množství Mother Boxes, které budete nedočkavě otevírat jak vajíčko s překvapením.

Za dobře zvládnuté hodnocené bitky přichází odměna, která je tak štědrá, jak úspěšné bylo masírování soupeře. Jelikož hodnocené jsou skoro všechny módy, vyjma tréninků, custom hry proti AI a přetahování s přáteli, chuť do dalšího a dalšího hraní je neustále podporována motivátory. Ať jsou to credity, skiny, pozadí profilu, vybavení nebo již zmíněné kostky, nikdy neodcházíte s prázdnou. A to ani v případě prohry. Jednotlivým hrdinům je možné vylepšovat celkem 7 věcí, schopnosti či vzhled nevyjímaje, čímž narůstá/klesá síla, zdraví a další vlastnosti. Když jsem kostky přirovnal k čokoládovému vejci s hračkou, nebyl to jen slovní obrat. Tajemné artefakty je třeba dekódovat v doupěti Brother Eye (což se děje podržením tlačítka, nečekejte prolamování Enigmy) a pak si už jen vybrat vybavení, které se vám hodí. Zbytečnost je možné posléze vyměnit za kredity.

I geroj potřebuje parťáky
Co ovšem oceňuji nejvíce, nejsou vyspělejší souboje se zapojením strategie nebo RPG prvky obohacující herní charaktery, nýbrž rovnocenný přístup k hráčům. U hry totiž mohou strávit týdny i samotáři, a to díky singleplayerovému režimu Multiverse, který tvůrci navázali na příběh. Při vyvíjení nových technologií Batman pronikl do časoprostoru a alternativních realit, v nichž se nachází nekonečné množství Zemí. S nimi samozřejmě i nekonečný počet zloduchů čekajících na nelítostnou ruku spravedlnosti. Planety se v Multiverse obměňují po stanovených časových úsecích, mají různé obtížnosti, rozdílné sady protivníků, příležitostné modifikátory a jedinečné odměny. Souboji na alternativních planetách se postavy navíc levelují obdobným způsobem, jako při multiplayeru. Ve své podstatě tak režim můžete využít i pro maximalizování oblíbeného hrdiny předtím, než si necháte dát po tlamě jinými hráči.

Dost bylo solitérství, je čas se družit. Injustice 2 myslí jak na takové to domácí hraní, tak na epické bitvy po síti. Pokud na gauči máte volné místo, posaďte tam kamaráda a ukažte mu, kde nechal Deadshot díru. Jen si dávejte pozor, ať neutrpíte hořkou porážku jako já, kterého přítelkyně vyklepla s ironickými slovy: „Hele, ty to moc neumíš co?“ Umím, ale gentleman na okamžik převážil mé hráčské ego, alespoň to je oficiální verze, kterou podávám. S kamarády si můžete uspořádat i turnaj, nicméně mějte na paměti, že za takové hraní speciální odměny zvedající úroveň nedostanete. Pro hodnocené souboje je třeba vyrazit do online režimu, kde si soupeře najdete náhodně nebo prostřednictvím místností. Jejich správa má jednoduchá pravidla, stejně jako nastavení. Pro pohodlnější přepínání mezi vybavením postav je připraveno 5 slotů pro preferované kombinace.

Inzerát: Sháním šicí stroj a elasťáky
Samostatnou větví jsou cechy (Guilds). Jde o skupiny čítající maximálně padesátku hráčů, které jako parta sbírají body a upevňují pozici v globálním žebříčku. Výhodou je sdílené vybavení a speciální odměny, které není možné jinak získat, čehož si sami všimnete ve skrýši Brother Eye. Hra pro cechy připravila časově omezené výzvy a kooperativní mise v rámci Guild Multiverse. Ty vám ukáží, zda je k dispozici parťák, který by vám s plněním pomohl. Postup skupiny, jakožto jednotlivých členů je možné sledovat v menu, kde se počítá také denní příděl bodů a množství získaných trofejí. Zda si vytvoříte vlastní nebo se přidáte do již existujícího, je čistě vaše volba.

Myslím, že není třeba dále rozpitvávat další možnosti jednotlivých režimů, protože už v této fázi jich máte naservírováno tolik, že ovladač nedáte z rukou. I kdybych vyjmenoval všechny přednosti, které jsem záměrně ponechal jako překvapení pro kupující, rozhodujícím faktorem je zábava, a tak trochu posedlost. Obojí převezme otěže během prvních minut hraní, kdežto fanoušci DC komiksů, mezi které se řadím, utopí nejedno odpoledne hledáním té nejlepší skvadry a pilováním jejich ovládání. V tom je ta krása pokračování, které příčiny k zasednutí do společnosti charismatických můžu a přitažlivých žen rozdává na všechny strany.

9

Bohové nikdy neodešli, jen se na chvíli vydali mezi smrtelníky, aby v případě nouze ochránili planetu před nebezpečím. NetherRealm Studios si s možnostmi, které jim osazenstvo DC Comics nabízí, rozumí přeci jen lépe než s prostředím Mortal Kombat, z něhož si vzaly pár ověřených konceptů. Pokračování příběhu, jenž před lety udělal ze Supermana pomstychtivého hajzla, má dostatek silných momentů a skvěle do něj zapadají jak původní, tak nově přidané postavy. Silné charaktery podpořené RPG prvky a vylepšeným soubojovým systémem pak vládnou hře napříč všemi režimy, v nichž se ztratíte jak dítě v hračkářství. I když jsem odkojený mocnou silou Kryptonu, Gotham byl mým královstvím na dobrou noc a Harley Quinn pubertální láskou, zbytky soudnosti velí zůstat pod vrcholem. Přeci jen, pár postav bych vyměnil za jiné a přílišná okatost oslích můstků mi občas vadila. Je to ale těsné.
12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»