RECENZE: Just Cause 3

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.12.2015, 8:23

Publikováno: 7.12.2015, 8:23

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3191 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Hry s otevřeným světem to letos rozjely ve velkém a ten, kdo se v nich vyžívá, měl opravdové herní žně. Otázkou ale je, jestli vám sedly žánrem nebo hlavním hrdinou, protože třeba já letos ještě nehrál ani jednu, pokud tedy nepočítám lehké ozkoušení Zaklínače. Ke konci roku se štěstí usmálo i na mě a díky Just Cause 3 jsem se do světa plného netušených možností mohl pustit také.

Navíc to bylo se značkou, která má v herním světě hodně dobré jméno a to samé platí i pro vývojáře. Ti už navíc letos stihli udělat Šíleného Maxe, který sklidil vesměs pozitivní reakce. A když už byli v Avalanche Studios tak rozjetí, chtěli svou energie využít při tvorbě Just Cause 3. Pojďme se tedy podívat, jak moc zábavná dokáže být destruktivní zábava na největší herní ploše, jakou jsme kdy dostali do ruky.

jc3_1

Ostrov je sice krásný, ale v době našeho příchodu ho opanuje diktátor, držící celý lid zkrátka. Na každém rohu vyhrávají tlampače s propagandou, na příjezdu do města je billboard a v centru nesmí chybět socha v jeho nadživotní velikosti. Rico Rodriguez byl pasován do role hlavního hrdiny a spasitele, takže jak tušíte, bude na nás osvobodit celou zemi a zbavit obyvatelstvo útlaku. Bohužel se nedočkáme nějakého extra promakaného příběhu. Všechno běží tak, jak se dá očekávat a ani postavy nejsou, kdo ví jak vykreslené, aby k nim člověk získal sympatie. Možná spíš naopak a takový Mario mi po polovině hry pomalu začínal lézt krkem. Filmovému dojmu nepomáhá ani grafika, která u filmečků opravdu není žádná hitparáda. Just Cause 3 naštěstí nehrajeme kvůli příběhu že?

jc3_2

Destrukce je to správné slovo, které se celé řadě z nás vybaví při vyslovení jména hry, na což ostatně lákaly všechny trailery a i předchozí díl se tímto vyznačoval. Kopice trosek bude létat na všechny strany i teď. Zničit se dá skoro všechno a podle toho, jakým stylem se do destrukce pustíte, mohou trosky opravdu létat na všechny strany, nebo pouze věci relativně bezpečně vybuchují. Slovo bezpečně používám záměrně, jelikož obezřetnost je na místě. Dost dobře se vám může stát, že se nějaká akce zřetězí a najednou vám vybuchují sudy za vaším drahým pozadím. To už ale taky může být pozdě a vaše smrt je opravdu blízko. Stejně tak se mi párkrát povedlo sestřelit helikoptéru tak nešťastně, že spadla přímo na mou maličko a následovala další smrt. Destrukční model je hodně povedený a dá se s ním neskutečně vyblbnout. Drobnou chybkou je pak maličkost, kdy ani s tankem nejste schopni rozbít nízkou zídku, natož ji přejet. Asi ji dělali odolnou vůči tankům a to pak klobouk dolů.

K čemu by ale byly všechny ty výbuchy bez nějakého hlubšího smyslu, rozumějte herní náplně. Té je naštěstí dost, protože velký svět nabízí celou řadu možností.  Jednou z hlavních činností se stane osvobozování jednotlivých městeček a vesniček nebo zabírání vojenských základen či elektráren, a jelikož je mapa fakt velká, čeká nás hodně zachraňování. Otázkou je, jak moc dlouho vás bude bavit, protože zachraňování / dobývání probíhá dle stejné šablony. Každé místo má věci, které je třeba zničit a to je vaším cílem. Na druhou stranu úkol se dá splnit více cestami, takže já se u osvobozování moc bavil a byla to jedna z mých nejoblíbenějších činností. Po světě se válí i celá řada challengí, jejichž splněním získáváte ozubená kolečka a ty pak proměňujete za vylepšení. Úkolů jsou dohromady asi čtyři typy, liší se třeba různým autem, zbraní nebo trasou. Jejich plnění je hodně zábavné, ale mohou začít postupně nudit víc a víc. Bohužel jestli chcete více granátů, vylepšení háku a další věci, hrát je prostě budete muset.

jc3_3

Pohyb po světě bez nějakého pořádného dopravního prostředku je hodně náročný. Už párkrát jsem zmínil, že je svět fakt velký, ale ani to pořád nevystihuje, jak moc. Navíc ho tvoří celá řada různě velkých ostrovů a ostrůvku, takže se ne všude dostanete po souši. Hodně dobře se dá použít padák nebo nějaká helikoptéra. Novinková letecká kombinéza mne zrovna dvakrát nezaujala a to asi hlavně proto, že se pěkně blbě ovládá. Dají se s ní plnit i úkoly, ale díky ovládání mi přišly až brutálně těžké, takže ve výsledku jsem je neplnil, což je docela škoda. Jinak k pohybu po světě mimo padáku a vrtulníku budeme používat i auta, jejichž ovládání není taky úplně nejlepší, ale ještě se to dá. Třeba takový traktor se ovládá úplně krásně. Hlavně jsem měl pocit, že auta strašně málo zatáčí, nicméně s trochou cviku se to zvládnout dá. Naštěstí po moři je pohyb úplně parádní a jízdu na nejrůznější lodi či člunu si užijete.

jc3_4

Netrpělivější z vás se už jistě podívali na hodnocení a tak se ptají, proč má hra tak málo, když to vypadá hodně dobře. Mám pro vás dvě slova, která by se mohla stát mottem celé řady her z letošního roku. Technické zpracování. Grafika není tak super, jak se nám snažily namluvit trailery, ale že by to byla nějaká nekoukatelná hrůza, to taky ne. Světa je super a scenérie hodně malebné, což platí i pro svět pod vodní hladinou. Sice zde nejsou žádní predátoři, ale aspoň se člověk nemusí bát v případě nouze utéct do vody. Hlavní příčinou problémů je svět plný nejrůznějších bugů. Postavy se objevují, kde nemají, při misi jsem měl odstrčit člun do moře a když jsem tak učinil, kluci najeli zase na souš a takhle podobně. Nechybí ani grafické chybky jako vypadávání textur, i když to se mi stalo za celé hraní asi jenom dvakrát a také občasné fyzikální nesmysli, kdy se od sebe auta odrazí kosmickou rychlostí. Bugy by se daly ještě odpustit, ve výsledku neměly nějak zásadní vliv na hratelnost, ale co odpustitelné rozhodně není jsou pády FPS. Když se toho ve světě moc neděje, vše funguje pěkně, ale jakmile uděláte opravu monstrózní výbuch, je snížení FPS strašně moc znát a hra jde opravdu pomalu, což je hodně nepříjemné. Skoro až přestává být pravda, že na konzoli hry vždy fungují bez problému, protože tohle není první letošní hra s podobnými problémy a jsem zvědav, jestli příští rok nebo budoucnost obecně, bude v tomto směru lepší a vývojáři přestanou vydávat nedodělané paskvily.

jc3_5

Druhá věc, která mně neskutečně vytáčela je nahrávání. Ne že by loadign byl v herním světě něco divného, ale abych čekal dvě minuty na to, než mě hra milostivě nahraje profil a herní svět, to mi v dnešní době, kdy se cpe všechno na pevný disk, přijde opravdu jako urážka. Navíc každý další loading během hraní nejde pod minutu a to je hodně otravné. Po každé smrti máte minutu, než se vše nahraje od posledního checkpointu a je fuk, jestli to hrajete napodruhé nebo podesáté. Stejně tak pro opakování challengí musíte čekat, než se vše opět nahraje. Ne že by člověk neměl čas, ale takové čekání je frustrující a hlavně hrozně moc brzdí jinak perfektně zběsilou jízdu.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Nebýt technických chyb, bylo by Just Cause 3 hodně vysoko a já bych vám ho z celého srdce doporučil. Takhle vám řeknu, že jestli vám nevadí počkat, počkejte, než vyjde nějaký patch, co opraví chyby. Jestli chcete hrát, počítejte se vším výše zmíněným. I přes technické nedodělky Just Cause 3 nabízí obrovský svět s obrovským množstvím zábavy a to taky není špatná nabídka.
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3

Jako fanoušek tahových strategií si v poslední době nemohu stěžovat. Tento styl her sice není nijak masivně oblíben, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

»