RECENZE: Kinect Sports

Autor: p.a.c.o Publikováno: 23.11.2010, 9:33

Publikováno: 23.11.2010, 9:33

Je autorem 1780 článků

Nejdříve „odbavíme“ lenochy a uděláme to proto, aby se co nejdříve mohli přesunout k lednici a ne, nemusíte děkovat. Bowling je nejmíň náročný sport v tomto souboru sportů (co se fyzické náročnosti a námahy týče), ovšem co do technické náročnosti se řadí poměrně vysoko. Nestačí totiž přijít a pouze kouli nějak hodit. Musíte zamířit a hodit, ty pokročilejší mohou hodit točenou.  Kinect dokáže rozpoznat opravdové detaily v pohybu Vaší ruky a následně je velice přesně přenese do hry, resp. na Vaši kouli. Jinak nás čeká klasický bowling, který dokáže na dlouho zabavit. Po grafické stránce se jedná o parádní podívanou, kterou k dokonalosti přivádí fakt, že je možné kouli hodit mezi diváky, či koulí zničit kus dráhy.

Druhým velice zajímavým sportem je ping-pong. Ten umí hrát snad opravdu každý a ani ovládání přes Kinect se od toho reálného moc neliší. Stačí si vybrat pravou nebo levou ruku, ve které chcete držet pálku a směle se můžete pustit do hraní. Vyzvat můžete nejen Al řízeného protihráče, ale navíc můžete pozvat živého spoluhráče nejen vedle sebe stojícího, nýbrž i přes XBL. Na nejtěžší obtížnost Vám bude Al velkým soupeřem. S živým spoluhráčem můžete soupeřit nejen proti sobě, ale i vytvořit tým a pustit se do bojů proti Al. Pokud bych měl hodnotit odezvu, je prostě úžasná. Hraje se backhandem i forehandem a stejně dobře se dají zahrát i míče typu topspin nebo se zpětnou rotací.

Ovšem v České Republice se bude určitě nejvíc hrát fotbal. Ten je řešen velice dobře, co se ovládání týče a přitom je hra řešena opravdu jednoduše. Stačí prostě stát a hýbat nohama. Blokování přihrávek získáváte míč. Ten pak následně přihrajete na svého útočníka. Samozřejmě na konci tohoto řetězce je útočník, tedy Vy. Stačí zvolit místo kam chcete vystřelit a o zbytek se postarají výpočty a určitý faktor náhody. Stejně jako ve Fifa 11, i zde se vžijeme do role gólmana a nutno říct, že toto zpracování má opravdu něco do sebe. Výborně funguje i systém kooperace se spoluhráčem, kdy Vám hra jasně ukazuje, kdo hraje a hra dvou hráčů je opravdu velice vydařená. Fotbal se tak povedl a stejně jako předchozí dva, i k němu se budete velice rádi vracet.

Pokud se budete potřebovat vybít, možná Vám přijde k chuti box. Ovládání je opět velice intuitivní a jednoduché. Stačí jakoby boxovat a hra se už o ty správné pohyby postará, stejně jako o blokování, kdy stačí dát jednoduše ruce před hlavu (jde-li útok na hlavu) anebo před břicho (jde-li útok na tyto partie). Legrace ohromná, ovšem oproti výše uvedeným sportům se jedná spíše o slabší, možná i nejslabší kus celé této sportovní sbírky (ovšem záleží jistě na vkusu každého hráče). Box je vhodný spíše jako party zábava, kdy se s kamarády budete bavit, kdo koho „zbije“ virtuálně.  Single hráče nejspíše moc nezaujme.

V tak obsáhlé a různorodé sbírce sportů nesmí chybět volejbal a nutno říci, že ten se vývojářům opravdu povedl. Pro panelák není tento sport zrovna dvakrát vhodný, obzvlášť máte-li pod sebou sousedy. Ti totiž nemusí mít pochopení, proč že to nějaký trouba (mírně řečeno) nad nimi skáče. Ovšem volejbal v Kinect zpracování je prostě parádní zábava a stejně jako u ostatních i zde zábavnost roste v multiplayeru ať již pouze s vedle stojícím kolegou nebo přes XBL. Zápasy jsou napínavé, budeme smečovat, přihrávat no prostě vykonávat všechny činnosti jako při skutečném volejbalu. Zábava dobrá, ovšem časem může hra začít nudit, což je velice nedobré.

Jako pomyslnou třešničku na dortu jsem si nechal Tack & Field, česky přeloženo jako atletika. Obsahem je pětice sportů, které promění každý pokoj nebo párty v nefalšovanou olympiádu. Atletika mi přišla jako nejzábavnější a celkově jako nejlepší sport v této kompilaci (i když sváděla těžký souboj s bowlingem a pinčesem). Zároveň se jedná o fyzicky nejnáročnější hrání vůbec. Po sprintu budete opravdu dýchat jako po sprintu nebo překážkovém běhu. Celkový dojem z atletiky lehce kazí hod oštěpem, který se podle mého názoru dal zpracovat o něco záživněji. Tento fakt má však pramalí vliv na celkové hodnocení, v němž atletika prostě exceluje a už jenom kvůli ní stojí za to si hru koupit.

Říkáte si, kolik toho je? Ještě nejsme na konci, jelikož v záloze jsou další dva herní módy. Tím prvním jsou minihry k jednotlivým sportům a jenom ty samotné jsou opět velice podařené, mnozí vývojáři by měli tendence z nich vytvořit samostatnou hru. To není naštěstí náš případ a tak směle do shazování co největšího počtu kuželek během ubíhajícího časového limitu (házet koule můžete oběma rukama zároveň) nebo zkuste chytit co nejvíce míčů coby brankář ve fotbale.

Druhým herním módem je Party hra. Pro tu se hráči rozdělí na týmu, každý tým dostane svého maskota a zábava začíná. Na rozdíl od ostatních, zde rozhoduje náhodné losování o tom, jaký že sport bude předmětem našeho zápolení (výběr se skládá ze všech mini her ve hře obsažených). Jasný mód pro každou párty ale nejen pro ni. Užít se dá i v poklidném rodinném kruhu s rodiči nebo sourozenci nebo se všemi najednou.

9

Kinect Sport nabízejí opravdu mnoho a klidně bych si troufnul je pasovat na krále Kinect lunch titulů. Hrát je může celá rodina a to hlavně proto, že ovládání přes Kinect je tak přirozené, jako dělat reálný sport. I rodiče, kteří nikdy ke hraní neměli větší vztah, teď chodí hrát na Kinectu bowling nebo ping-pong a to je opravdoví, skoro by se až dalo říct, zázrak. Kinect Sports by tak neměli chybět v žádné domácí sbírce her ke Kinectu, zábava zaruřena na hodně dlouho a navíc index únavy atakuje hranici maximálního počtu bodů.
22. 08. 2019 • DandyCZE1

RECENZE: Age of Wonders: Planetfall

Další kvalitní strategie si přišla vybojovat svoje místo na konzoli Xbox. Paradoxu se na Xboxu asi hodně líbí, takže po poslední strategii Stellaris přináší do světa Xboxu i svoji žhavou novinku Age of Wonders: Planetfall, což je tahová strategie, která vám nabídne kompletní záběr na vše, co od kvalitní tahové strategie čekáte. Nejvíce lze hru přiblížit k podobným hrám, jako je série XCOM nebo Mutant Year Zero: Road to Eden. Nyní...

»

»

»