RECENZE: King of Seas

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2340 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na první pohled mohlo zdát. Bylo tu také nebezpečí při lodním souboji a další úskalí. Třeba pád z hlavního stěžně asi moc šťastně nejspíš nekončil.

Ne každý se však jako pirát musí narodit. Někoho k tomu mohou dohnat okolnosti jeho života, jako třeba našeho hlavního hrdinu Lukyho (jaká to nečekaná shoda náhod, kdy jsem si nemohl vybrat druhou postavu už prostě jenom z principu). v King of Seas. Nové hry s pirátskou tématikou, která nám bude chtít dokázat, že je možné udělat pěknou hru z tohoto prostředí. A jestli se jí to povedlo, to si řekneme na následujících řádcích.

Luky je syn jednoho lorda nebo barona, chcete li, a protože žije na ostrově, jeho otec vlastní poměrně početnou flotilu všemožných lodí. Jednoho krásného dne se mladý pán má stát mužem, takže dostane svou první loď a úkol – dovést zásilku dřeva do vedlejšího přístavu. Jelikož nejsme žádné suchozemské krysy, tak se nám to samozřejmě povede a úkol zvládneme. Bohužel mezitím dojde ke vzpouře našich „přátel“ a blízkých spolupracovníků našeho otce, což vyústí v jeho smrt. A aby ani synáček neprudil, zabijáci potopí jeho loď.

Naštěstí pro nás všechno nekončí smrtí, ale kolem jedou piráti, ti nás zachrání a dají nám do začátku pidi lodičku. S ní a novou posádku se následně pokusíme pomstít smrt našeho otce a získat zpět, co nám patří. Na to, že se jedná o pirátskou hru, je ukecaná, až to pěkné není, minimálně ze začátku jsem se přistihl, že víc čtu, než hraju. Přitom po stránce příběhu je myšlenka sice zajímavá, ale hodně rychle sklouzne do stereotypu, ze kterého se už nedostane.

Jak správně tušíte, cílem hry je získat zpět své postavení a k tomu se dostaneme vylepšováním lodí v několika oblastech jako plachty, děla, posádka a v neposlední řadě také nákup větší lodě. Naší aktivitou na moři získáváme zkušenosti, takže podle toho se pak zlepšuje i vybavení. Mimo schopností lodě vylepšujeme také naše speciální dovednosti za získané talentové body, která následně utratíme v poměrně rozsáhlém stromu. V tomto ohled je hra opravdu hodně propracovaná, takže všichni stratégové budou ve svém živlu při tvorbě různých kombinací, jednotlivých vlastností.

Abychom si mohli všechny ty upgrady dovolit, bude třeba nejen potápět lodě a krást kořist, ale využít další zdejší propracovanou mechaniku, obchodování. Každý přístav totiž produkuje nějakou surovinu (je na ní lepší cena) a nějakou více potřebuje (dá za ní lepší cenu nám), takže pak člověk po mapě jezdí jako trouba a hledá, kde se mu to více vyplatí. Na jednu stranu zajímavá mechanika, ale po chvíle mě to už nebavilo čekat. Nakonec to skončilo tak, že jsem měl loď plnou věcí, další už jsem vzít nemohl, takže jsem nakonec prodal, kde se dalo, jenom abych udělal místo. Také jsem došel k poznání, že ceny zase až tak moc rozdílné nejsou, jak se mi na první pohled zdálo.

Těšil jsem se aspoň na pořádné námořní bitvy, ale ani tady jsem nakonec nedostal nic extra. Nejlepším na celém prvku je možnost, že se kolem proplouvající lodě do konfliktu zapojí, čímž vznikne větší námořní bitva a to už zajímavé je. Nicméně ostatní kapitánská AI nepřekypují velkou inteligencí, takže na nějakou taktickou bitvu můžete s přehledem zapomenout. A protože je celá hra pouze singlplayer záležitostí, není zde vidina, že by to nějaký živý spoluhráč mohl zlepšit. Neříkám to často, ale zrovna zde velikost moře a herní možnosti po mutliplayer volají.

Mimo repetetivního obsahu to není žádná velké hitparáda ani po technické stránce. Zmínil bych na první pohled pěkné, ale trochu nepraktické herní rozhraní. Výběr coby kormidlo je zajímavá myšlenka, ale dost často jsem přejížděl mnou požadovanou věc a ne a ne se trefit, kam jsem chtěl. Stejně rozporuplná je i grafická stránka. Modely lodí a moře se zdají být pěkné, ale náhlá změna počasí vypadá divně a stejně tak, když plujete po klidném moři, najednou to blikne a všude kolem jsou vlny. Doporučil bych na příště vývojářům udělat menší herní plochu a lépe ji technicky odladit. Prapodivně působí i zaplněnost moře. Ta je sice velké kolem přístavů a o kolize není nouze, ovšem mimo ně člověk o loď nezavadí.

Králové moří tak nedokázali překonat proud průměru. Nabízejí sice zajímavé možnosti, ovšem ve velice nudném a rychle stereotypním prostředí. K tomu zde máme divná technická rozhodnutí, což ve výsledku na lepší jak průměrné hodnocení opravdu nestačí. Ani další pokus tak nepřinesl nic, co by opravdu stálo za to, takže se vracím na svou loď v Sea of Thieves, protože se stále jedná o to nejlepší, co přináší pěkně zpracované radosti a strasti pirátského žití.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

King of Seas přinášejí celou řadu zajímavých prvků, jako je propracovaný systém úpravy a vylepšování lodí, strom dovedností nebo obchodování. Bohužel, hodně rychle nastupuje stereotyp a celkově má hra až neskutečně pomalé a otravné tempo. Neříkám, že galeony jsou jako bojové fregaty, ale intenzivnější herní zážitek se od pirátského života tak nějak očekává. Doporučuji tedy vytáhnout kotvu a odplout se podívat po nějaké jiné hře.
20. 09. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: NBA 2K22

NBA 2K22 – král sportovních her opět na scéně. Jistě, můžete si o basketbalu myslet co chcete. Nakonec, ani já nejsem kdovíjaký fanoušek tohoto spíše amerického sportu. Nicméně, v žánru sportovních her tato série nejspíš nemá konkurenci. A to už dlouhá léta.

»
17. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: WRC 10

Jubilea jsou fajn v tom, že se při nich většinou pořádá nějaká fajnová oslava. V herním světě se opijí tak maximálně vývojáři, ale ani hráči nestrádají. Letošní ročník rally soutěží s oficiální licencí WRC také letos slaví a to kulatým 10. dílem. Zároveň je to pro Francouze z Kylotonnu taková menší derniéra, jelikož příští ročník bude jejich poslední. Pak si značky a licenci WRC přeberou konkurenti z Codemasters.

»
16. 09. 2021 • HusekD0

RECENZE: Crown Trick

Když bychom si měli vybrat jeden z nejpopulárnějších herních žánrů u indie vývojářů, tak se ve většině určitě shodneme na žánru rogue. A není se vůbec čemu divit. Ať už se budeme bavit o jeho zakladateli Rogue z roku 1980, nebo titulech z posledních let jako je například Binding of Isaac, Dead Cells, cenami ověnčený Hades, tak všechny tyto hry mají jedno společné. Smrt v nich není něco, co vás přivede k poslední uložené...

»
15. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange True Colors

Adventurní série Life is Strange se nezapomenutelně zapsala do herní historie především svým prvním dílem, za kterým stálo francouzské studio Dontnod. Teenage drama řešící běžné starosti dospívání a zároveň nadpřirozené schopnosti u publika zkrátka zabodovalo. Navázat na tento úspěch druhým dílem se studiu příliš nepodařilo a Life is Strange 2 sbíralo rozporuplné reakce. Ani odbočka Tell Me Why se nepovedla tak dobře, jak její autoři jistě zamýšleli.

»
13. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Super Animal Royale

Je to pár let, co multiplayerové řežby ovládl režim battle royale. Ten vychází se stejnojmenného japonského filmu (který není vůbec špatný) a je postaven na jednoduchém principu – skupina hráčů bojuje na ostrově do posledního muže, přičemž k vítězství jim dopomáhají nejen vlastní schopnosti, ale také všude možně poschovávané zbraně. Postupně zmenšující se herní mapa je příslibem nervydrásajících soubojů, ze kterých může vyváznout živý jen jeden.

»
03. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Iron

„Lid přepadli, vesnici vypálili a protějšek zabili. Obraťte kroky své a pospěšte z tohoto kraje, kde smrt číhá na každém kroku.“ Podobným způsobem by ústřední postava mohla varovat každého, kdo se odváží, natáhne ruku po gamepadu a pomůže ji sjednat nápravu brutálních činů. V době, místech a legendách, kde se msta stává nejlepším přítelem, tepe další titul do severských mytologií, aby z run vykřesal dalšího hrdinu. Nebo hrdinku. To záleží, zda při...

»
01. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Pile Up! Box by Box

Kartonová krabice je věc, nad kterou se člověk nijak zvlášť nepozastaví. Přitom je to věc, která nám pomáhá při každodenních činnostech nebo důležitých životní událostech, jako je třeba stěhování. Mě také nikdy ani nenapadlo, že by krabice mohly prožívat nějaké zajímavé události což změnil příchod Solid Snakea. Ten se do nich začal schovávat, aby ho nepřátelé tak snadno neobjevili a možná se na světě najde spousta teroristů, kteří kolem každé...

»
31. 08. 2021 • tonyskate0

RECENZE: Rustler – středověká parodie na GTA

Kdo by si nechtěl zahrát středověkou GTA, která je navíc parodií na slavný hit umí si udělat srandu i sama ze sebe. Přesně tak se dá popsat Rustler, jenž si po předběžném přístupu našel cestu i na konzole a my se v naší recenzi podíváme, jestli je tato premisa skutečně tak dobrá, jak zní.

»