RECENZE: Land It!

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.7.2016, 16:06

Publikováno: 9.7.2016, 16:06

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1984 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Létání je nejbezpečnější způsob dopravy a já sám létám hodně rád. Kdybych měl říct, co mě na létání baví nejvíc, tak jsou dvě fáze a to vzlet a přistání, protože při nich je celá část dopravy nejakčnější, nepočítám-li nějaké extrémní turbulence při samotném letu. Celá řada her z tématu létání těží a Land It není výjimkou.

Jak z názvu vyplívá, věnovat se budeme nejen přistávání, ale i vzletu letadel, jejich kroužení po mapě a pokud možno se pokusíme naplnit větu z úvodu o nejbezpečnější dopravě, tudíž vše dokázat bez srážek letadel s překážkou. Land It je malou, velkou hrou na motivy přehršle her z mobilních telefonů, kdy musíte na dané mapě řídit letový provoz, ale jelikož náš gamepad nedisponuje dotykovou ploškou, museli vývojáři z Nemesys Games přijít s trochu jiným ovládáním.

landit2

Hra se ovládá zvláštně, protože vše mají na starosti analogové páčky, jejichž pohyby se letadlům upravuje směr a přepíná se mezi nimi. Upřímně jsem si na ovládání chvilku zvykal, abych stejně nakonec zjistil, že jsem si nezvykl. Přepínání mezi letadly funguje většinou dobře a logicky. Za to nastavení jejich směru je hodně nepohodlné. Někdo totiž zapomněl do nastavení ovládání přidat možnost změny citlivosti. Takhle je ovládání směru dřina a ještě docela nepřesná, což u hry, kde hlavní roli hraje přesnost při manévrech jednotlivých strojů, může být, a často i je, docela problém.

Mise jsou na přesnosti postavené, protože nejen že musíte letadlo odlepit od země a někam ho navést, ale také je třeba s ním někdy proletět jednotlivé kontrolní body, vyhnout se skále, bezletovým zónám na mapě nebo dalším letadlům, ať už řízených vámi nebo letících po předem připravených trasách. Obtížnost postupně narůstá a v pozdějších fázích hry nebudete vědět, kde vám hlava a ruce stojí, natož které letadlo kam letí, takže opakování kvůli srážkám bude na denním pořádku.

landit1

Úrovní je připraveno 27 v kariérním režimu a tři mapy čekají v módu nekonečné hry. Herní doba díky tomu není nijak dlouhá a jedná se spíš o jednohubku. Nekonají se žádné multiplayerové bitvy, ani nejvyšší skóre s kamarádem neporovnáte, což je rozhodně škoda. Grafická stránka neurazí, je docela přehledná, ale velikost televize je trochu něco jiného, než velikost displeje mobilu či tabletu, kde máte přeci jenom o něco lepší přehled o dění na mapě.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Land It není špatnou hrou, ale platforma jako Xbox není pro hříčky tohoto typu příliš vhodná. Ovládání je pro ně lepší dotykové a prodejní model free 2 play nebo jednorázová platba do 50-ti korun také není špatnou volbou. Doporučuji ušetřit 279 Kč, co hra stojí, a radši si kupte něco jiného na Xbox One a nebo se podívejte po podobné hře do nějakého marketu na mobilu nebo tabletě, kam hra patří a užijete si jí víc.
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»