RECENZE: Lawn Mowing Simulator

Autor: p.a.c.o Publikováno: 13.8.2021, 11:47

Publikováno: 13.8.2021, 11:47

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3256 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jsou věci, které se prostě stanou, ať děláme, co chce. Jednou z nich je i to, že pokud máte někdo kolem svého domu nebo na zahrádce trávu, dřív nebo později zase vyroste. Nezbude pak nic jiného, než ideálně po nedělním obědě vzít sekačku nebo naskočit na traktůrek a vyrazit vstříc té zelené džungli. Vedlejším efektem pak je, že z vás i sousedi mají radost. Zkrátka tráva roste ať chceme nebo ne, takže je logické, že jejímu zkracování se budeme nějakým způsobem věnovat i ve virtuálním prostředí.

Oproti skutečnému sekání má to virtuální několik zásadních předností. Nepotřebujete sekačku, traktůrek, a hlavně žádný pozemek, který čeká na sekání jak nohy po zimě. Prostě sečete, kdy se vám zachce. Je až s podivem, že se do dnešní doby těchto bohulibých simulátorů neobjevilo více. Poslední sečení jsem prováděl v rámci Farming Simulatoru, kde má však člověk k dispozici trochu jinou techniku a stará se o podstatně větší plochy.

Lawn Mowing Simulator nás posadí za volant menších strojů, ale to hlavně z toho důvodu, abychom se do zahrad našich zákazníků tak nějak vměstnali. Jak u her tohoto typu bývá dobrým zvykem, jsem majiteli firmy, která začíná s holým zadkem a co si majitel sám neodře, to nemá. Další postup je nasnadě. Najít zahrady, ty posíct, vylepšit své sídlo, nakoupit další sekačky, najmout otroky, co s nimi budou jezdit a pak už se můžeme jenom kochat, jak naše impérium, o které se další generace našich potomků budou chtít poprat, pěkně roste.

Než se tak ale stane, budeme mít svojí vlastní prdel docela dost otlačenou od sedačky, protože začátky jsou těžké a docela zdlouhavé. Než jsem si mohl dovolit koupit další stroj, moje nože na sekačce požaly hromadu trávy a trvalo to několik hodin. Jak všichni ví z vlastní zkušenosti, než člověk něco poseče, chvíli to zabere a to samé platí i zde. Standardní doba na splněné jednoho úkolu je 30 minut sečení. Takže si na vybudování impéria připravte opravdu hodně času a dobré muziky, aby ten čas za volantem pěkně utíkal. Zde zároveň dodám, že sečení je třeba provádět v jednom kuse. Není možné odejít od rozdělané práce, aniž bychom o nic nepřišli. Tuto nevýhodu poměrně úspěšně eliminuje funkce quick resume na konzolích Xbox Series, ale jak si řekneme dále, ani to není úplně dokonalé.

Splnění úkolu je někdy snazší, jindy těžší. Záleží, jak si to hra usmyslí. Ke splnění cíle je třeba posíct dané procento plochy. Bohužel tohle je hodně nevyrovnané. Na některých zahradách jsem musel hledat mini kousky díky funkci ProVision, abych procenta splnil a jinde mi zbyl klidně ještě celý pruh na sekačku a už jsem měl hotovo.

A takových nesmyslností je tady celá řada. Například penalizace za poškození trávníku prudkým otáčením, kterou hra někdy udělí, abych o chvíli později provedl úplně stejný manévr bez postihu. Původně jsem si myslel, že na to má vliv například sklon nebo tak něco, tato domněnka se nakonec nepotvrdila, takže netuším, jak to tady funguje.

Ještě větší komedie je penalizace za poškození záhonu nebo dalšího vybavení zahrad. O vybavení se stačí jenom lehce otřít a už jdou peníze dolů. U kytek systém funguje následovně: sečeme trávu a žací lištou vjedeme do kytek. Následuje docela pochopitelná penalizace. Ovšem stačí lištu zvednout, vypnout sečení a po kytkách můžu jezdit, jak se mi jenom zachce a žádná penalizace mi nehrozí. Dává to někomu smysl? Mě teda rozhodně ne.

Postupem kariérou se nám odemykají výzvy. Ty jsou udělané tak, že na daný úkol máme daný časový limit nebo množství paliva, které nás stroj může spotřebovat. Je to docela zajímavá změna, ale ve výsledku to není nic moc nového oproti klasickému hraní nepřináší. I v kampani je daný časový limit, aby člověk dostal zaplaceno a palivo také dochází. Jenom oproti výzvám se dá v kampani doplnit. Úrovně výzev jsou celkem tři kdy každá má nějakých 12 úkolů. Čeká nás tak opravdu hodně sečení.

Naštěstí se pomalost sečení postupem času zlepší, protože se nám pod ruce dostanou výkonnější stroje s větším záběrem od renomovaných značek jako Toro, SCAG nebo STIGA. Ptáte se, k čemu výkonnější stroj? No přeci proto, že tráva není všude stejně hustá. Při sečení tak nestačí pouze dupnout na plyn a vyrazit vstříc zapadajícímu slunci, ale je třeba dávat pozor na ukazatel motoru. Jeho častým přetěžováním dochází k poškození a případné poškození znamená opravu a další peníze pryč. Jak jsem zmínil, další položkou k doplňování je palivo a tou poslední opotřebení nožů sekačky.

Tahle mechanika je tím hlavním, co hru odlišuje od ostatních a za sebe musím říct, není to vůbec snadné. Jedním okem totiž koukáte, zda není motor přetížen a druhým se snažíte koukat, kam vlastně jedete a jestli náhodou na trávníku nenecháváte nějaké zbytky. Chce to zkrátka cvik, nic lepšího mi na to nepomohlo. Ostatně cvik a možné také zásah do nastavení chce i práce s kamerou. Chvílí mi trvalo, než jsem si na zdejší pohyb zvykl a právě až zásah v nastavení (obrácení jedné osy) mi poskytl dokonalý rozhled. Takže pokud se vám to na začátku nebude zdát, zkuste si také pohrát s nastavením.

Hurá na technickou stránky hry, která je také podivná. Předně optimalizace za moc nestojí, jelikož i na Xbox Series X jsem při sečení trávy pociťoval místy docela značný pokles FPS. A když ne to, tak obraz divně skroloval. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou doskakující textury trávy a objektů, kam se jenom sekáč se svým strojem podívá nebo přiblíží. Jestli je tahle hra optimalizované pro konzole nové generace, tak radši ani nechci vidět, jak to musí vypadat na konzolích Xbox One. V tomto ohledu velké zklamání, protože z některých úhlů je tráva pěkná a hustá. Ale třeba když vývojáři máknou, tak to ještě do nějakého lepšího stavu dotáhnou.

Docela zajímavý problém se mi stal po oživení hry skrze zmíněný quick resume. Vybral jsem si misi a chtěl jsem pustit do jeho plnění. Nastartuju sekačku, nastavím výšku sečení a vyrazím na trávník. Koukám na ukazatel postupu – nic se neděje. Tak se vrátím zpátky na začátek, proces opakuji a zase nic. Takhle jsem to párkrát zkusil a nakonec zabrala jediná věc. Restart hry. Naštěstí se mi tato situace stala jenom jednou, ale když ve hře o sečení trávy nejde síct trávu, tak to není normální ani jednou.

Lawn Mowing Simulator si tak budu ještě hodně dlouho pamatovat, ale rozhodně to nebude v dobrém. Pomalé a nudné tempo, při sečení chybějící hudební kulisa, technické chyby všeho druhu a špatná optimalizace. To všechno způsobilo, že výsledné hodnocení je prostě lehce nadprůměrné. O to se zasloužily pěkné modely jednotlivých strojů a přeci jenom zajímavá hratelnost a výzva v jednom. Po odstranění chyb se bezesporu bude jednat o zajímavější produkt, než je tomu v aktuální stavu.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Sečení trávy není pro každého jak ve skutečném, tak ani v herním světě. Zdejší zpracování není špatné a nabízí zajímavé prvky, ale díky technickým chybám, odfláknuté optimalizaci a některým nelogičnostem je koupě opravdu na velké zvážení.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»