Recenze: Layers of Fear: Inheritance

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 7.8.2016, 16:00

Publikováno: 7.8.2016, 16:00

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Už je tomu 6 měsíců, co jsme se spolu s poznamenaným malířem protloukali děsivým bludištěm pokojů, chodeb, obrazů a vylitých kbelíků barev, s cílem dokončit jedinečné umělecké dílo. Ačkoliv možná trochu krátké, byly Layers of Fear velmi intenzivním hororovým psychem, jehož kouzlo se ukrývalo i v „nekonečném“ konci. Ten se teď tvůrci rozhodli otevřít, aby nám původní příběh obohatili o pohled malířovi dcery.

Ta se do tajemného domu vrací jako mladé děvče, aby konečně udělala přítrž všem nočním můrám, které ji od dětství sužují. Doufá, že když opět uvidí místa, kde nechala otisky svého života, ujasní si nejen vzpomínky, ale také vztah s otcem. Ten, jak již víme, byl velmi komplikovaný, protože psychickým stavem hlavy rodiny trpěli všichni okolo. Ale co když všechno nebylo tak, jak se zdálo? Co když chyba nebyla v otci, ale v domě? A dozvíte se vůbec pravdu?

Layers of Fear

Zaručuji vám, že dozvíte, ačkoliv po jejím dosažení budete mít patrně dost nepříjemný pocit. Rozšíření začíná na stejném místě jako základní hra, jen o několik let později, což reflektuje stářím poznamenané prostředí. Svítidla a svíčky vzaly za své, teď je vaším parťákem baterka, se kterou se vydáváte do pokojů, jenž už dobře znáte. Zprvu se i zdá, že herní mechanismy se vrátí v plné síle. Všude kolem jsou úložné prostory ukrývající písemné či grafické odkazy na minulost, občas něco spadne a vy už netrpělivě očekáváte barevnou symfonii ohlašující hrůzu. Bohužel ta se tentokrát servírovat nebude.

Autoři si patrně řekli, že kolorovaných orgií už bylo dost a zahodili téměř celý koncept s proměnnými pokoji. Pouť za minulostí tentokrát lemují flashbacky, které se aktivují v každé místnosti. V lepším případě vás přenesou do jiného časového určení, kde plníte nějaký úkol, či jednu z hádanek, v tom horším jste jen nehybnými účastníky děje, zatímco hra vše důležité odvypráví téměř bez jakéhokoliv zásahu. Mohl bych pominout fakt, že přechod do záblesků minulosti probíhá přes několikasekundovou bílou nahrávací obrazovku, to by ovšem nová lokalita musela nabídnout více, než jen sterilní pokoje v hnědém filtru.

LoFI_2

Nebudu přehánět, když řeknu, že s výjimkou úkolu, kde je nutné podle otcových instrukcí nakreslit obraz a ke slovu se opět na chvíli dostane kontrast barev, celý dodatek působí jako nízkorozpočtová kopie čehosi, co už jste stokrát viděli. Originalita původní hry vzala za své stejně rychle, jako všudypřítomná atmosféra. Momenty, kdy máte včerejší snídani pustit do trenek, se omezily na padání předmětů a štěkajícího psa, nově zkomponovaná hudba stojí smutně v koutě a dům hodný demoliční čety je tichý jak myš. Plusem lze označit využití rozdílných věkových charakterů hlavní hrdinky. V dětské verzi na vás čeká níže posazený pohled, hůře dostupné předměty a zkreslená kamera.

Určitě cením také snahu přinést hráčům různé konce, přestože cesta za nimi není příliš svobodná. Pokud vezmete hru šmahem a neřešíte odhalování příběhu, čeká vás konec A. V opačném případě jste obdarováni nejenom achievementy, ale také alternativním koncem B. Problém tkví v tom, že i když při hraní zařadíte neutrál, jste na konci dříve, než vám vystydne káva na stole. Coural jsem se jak turista po památkách a přesto mě závěrečné titulky doběhly před uplynutím jedné hodiny. Je tak naprosto nemožné se do již tak řídké atmosféry pořádně zakousnout.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Inheritance je velkým zklamáním. Rozšíření nejen, že nemá dostatek příběhového materiálu, aby se mohlo důstojně postavit po bok základní hry, ono nemá ani dostatek žánrových prvků. Psychedelická atmosféra, spolu s výborným pseudouměleckým vizuálním zpracováním se téměř vytratily a to co zůstalo, končí dříve, než se pořádně ponoříte do hraní.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»