RECENZE: LEGO Batman 2: DC Super Heroes

Autor: tonyskate Publikováno: 13.7.2012, 11:20

Publikováno: 13.7.2012, 11:20

Je autorem 3873 článků

Traveller’s Tales umí dělat skvělé hry s tématikou kostiček stavebnice LEGO a už nám několikrát dokázali, ovšem stále se překonávají a jejich poslední dílo LEGO Batman 2: DC Super Heroes nás skutečně příjemně překvapil.

Jak jsme již zmínili v úvodu, tak studio Traveller’s Tales několik posledních let tvoří jednu hru z prostředí kostiček Lega za druhou a zpracovali již několik slavných filmových licencí včetně Hvězdných válek, Pirátů z Karibiku, Indiana Jonese či Harryho Pottera, a dokonce chystají Pány prstenů. Každý z těchto titulu nabídl věrné zpracování s notnou dávkou humoru a zajímavými nápady. Jednou z her byl i LEGO Batman, kterého se skrze všechny platformy prodalo úctyhodných 11 miliónů kopií. Mezitím již uplynuly téměř celé čtyři roky a tvůrci nám přinesli pokračování.

Nicméně, jak sám název hry naznačuje, tak tentokrát se vše netočí jen kolem Batmana a nejbližšího kruhu jeho plastových známých. Součástí jsou i další hrdinové a padouši z komiksového světa DC Universe včetně proslulého Supermana, Flashe, Wonder Woman, Green Lanterna či Lexe Luthora. Vlastně ve hře najdete více jak 50 hratelných postav, kdy každá z nich má své zábavy hodné animace a schopnosti. Například Superman má tepelné záření, Clayface má ohromnou sílu, Hawkgirl zase může létat a je toho mnohem, mnohem více.

Kombinace skvělého výběru postav a typického humoru pro tento typ her, dělá z LEGO Batman 2: DC Super Heroes jedinečnou záležitost. Jistě si užijete zábavy při scénkách s Jokerem nebo při potyčce mezi Brucem Waynem a Lexem Luthorem, a škleby a věčné hopsání Harley Quinn vás také jistě neomrzí. Zkrátka hra nabízí nespočet zábavných scének, ovšem to není zdaleka vše.

Hra se sice soustředí primárně na dvě hlavní postavy Batmana a Supermana, a jejich úhlavní nepřátele Jokera a Lexe Luthora, kteří se rozhodli zničit město Gotham kostku po kostce, ale během vaší výpravy budete pomáhat i dalším hrdinům z Ligy spravedlivých, protože padouchů bude přibývat. Ve skutečnosti během příběhu narazíte na několik vedlejších zápletek, které se budou točit kolem postav jako Catwoman, Riddler, Two-Face, Harley Quinn, Generál Zod, Cyborg, Killer Croc, Poison Ivy, Mr. Freeze či Bane. S těmito všemi padouchy je zatraceně těžké držet krok. Ovšem jak je tomu u všech her Lego, tak i zde vás nikdo nehoní a srandy je po celou dobu hraní dostatek.

Aby všechny do hry skvěle zapadaly, tak tato hra ze série Lego jako první obsahuje mnohem více dialogů, než mumlající figurky z předchozích her. A co je úplně nejlepší je to, že všechny postavičky jsou namluveny a stojí za nimi slavné hlasy. Například Troy Baker jako Batman (z Arkham City), legendární Nolan North jako Superman, Robin a Scarecrow, Clancy Brown se vrátil jako Lex Luthor, a dokonce i Laura Bailer se zapojila, aby namluvila Wonder, Woman, Harley Quinn a Posion Ivy. Možná by se mohlo zdát, že dialogy bude kazit animace úst postav, ale překvapivě vše skvěle sedí.

Hráči, kteří se již v minulosti setkali s jinými hrami z této série, se budou okamžitě cítit jako doma. V této 3D plošinovce ovládáte svého hrdinu jakožto figurku z Lega, a snažíte se proskákat a probojovat si cestu skrze danou úroveň. Do cesty se vám kromě nepřátel postaví i různé, spíše jednoduché hádanky, které se většinou točí okolo postavení předmětů z kostiček. Ovládání je, jak již jistě tušíte, jednoduché a přístupné hráčům každého věku a to i navzdory bohaté interakci a možnostem, která hra nabízí. Zatímco souboje a hádanky mohou přijít některým hráčům nudné a repetitivně, tak vám to jistě vynahradí nespočet tajemství, odemykatelných předmětů a celková dávka humoru. Jako vždy, hra nabízí neomezený počet životů, takže vás nezačne hned štvát a součástí je také lokální kooperace pro dva hráče, kdy váš kamarád se může do hry zapojit kdykoliv.

V multiplayeru s parťákem hra skutečně exceluje. Single-player je sice naprosto v pořádku, ale umělá inteligence vašeho spoluhráče je občas trochu frustrující, když nepřeskočí překážku nebo se nedostatečně zapojí do souboje. Ale když hrají dva hráči, tak je to jiné kafe. Nabízí se nespočet možností partnerství jako Batman a Robin, Superman a Wonder Woman nebo se dokonce můžete rozhodnout pro Bruce Wayna a Clarka Kenta. Díky rozdělené obrazovce (split-screen) se navíc můžete nezávisle na sobě pohybovat po rozsáhlém a otevřeném světě.

Zmíněný otevřený svět, který dosahuje rozlohy až 500 čtverečních mil, je nejspíše tou největší změnou oproti původním hrám ze série Lego. Po úvodních sekvencích máte možnost se zcela volně pohybovat po Gotham City a zkoumat velké množství okolních půvabů tohoto města. Po cestě narazíte na občany s problémy, kteří potřebují vaši pomoc nebo spíše objevit některé z mnoha sběratelských předmětů, jež jsou roztroušeny po okolí.

Příjemným zpestřením od klasické hratelnosti typu plošinovka jsou občasné scénky s vozidly, i když ovládání takového Batplane není úplně nejlepší. Naštěstí se po rozsáhlém městě můžete pohybovat i pomocí o systému podzemky a šikovné mapy také přijdou k ruce. Mapy vás dokážou spolehlivě zavést z jednoho konce města na druhé, aby vám náhodou neunikla nějaká okolní atrakce. Můžete totiž dokonce navštívit zábavní park Gotham FunLand, kde neschází různé minihry, díky kterým můžete získat zlaté kostky.

Hudební doprovod je převážně složen z hudby filmů Batman a Batman se vrací od Dannyho Elfmana, a kde se toho hodí, tak zazní i hudba Johna Williamse ze Supermana. Z této stránky tedy hra exceluje a stejně tak i v grafickém zpracování, které vyniká kvalitními animacemi, skvělým zpracováním a povedenými scénkami.

9

LEGO Batman 2: DC Super Heroes je dalším hitem od Traveller's Tales, který dělá vše správně a nabízí skvělou akční plošinovku se spoustou komiksových postav a velkou hodnotou znovuhratelnosti. Navíc je hra vhodná pro hráče každého věku, ať už jste fanoušci Batmana nebo ne.
22. 07. 2019 • chaosteorycz0

»

»