RECENZE: LEGO Bricktales

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.10.2022, 14:00

Publikováno: 11.10.2022, 14:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3255 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jedno se musí firmě LEGO nechat. Její kostičky mají i po devadesáti letech od svého vzniku stále své kouzlo a novými stavebnice dokáží oslovit nejen děti, ale také jejich rodiče a dospěláky obecně. Stejně jako se snaží přilákat zákazníky k fyzickému stavění, dává LEGO prostřednictvím nejrůznějších studií zelenou ke vzniku her. Ani nemusíme představovat nejrůznější filmová zpracování a hrdiny, ale to nejsou jediné hry, které vznikají.

Najdou se i takové, které se snaží přinést zajímavý příběh a k tomu porci stavění. Prvním takovým pokusem byl LEGO Builder’s Journey, jež na relativně malé herní ploše přinesl zajímavý příběh a k tomu nějaké to stavění. Dalo by se říct, že právě tenhle titul byl odrazovým můstkem pro dnes recenzované LEGO Bricktales. To nabídne o dost delší herní dobu a podstatně více stavění. Pojďme se na to podívat pěkně kostičku po kostičce.

Ani v tomto případě nesmí chybět příběhové pozadí, které nás bude postrkovat stále dál. Tentokrát budeme pomáhat našemu dědečkovi, který je matla a pod jeho vedením se mu tak nějak rozpadl zábavní park. Aby toho bláznovství nebylo málo, z námi opravené pračky vyskočí robot Rusty, protože jsme ze stroje na praní udělali věc pro mezidimenzionální cestování – bohužel jenom jednou. Rusty však portály umí vyrábět také, což je důležité pro získání speciálních kostiček štěstí. S jejich pomocí budeme následně opravovat jednotlivé atrakce.

Abychom tyto kostky dostali, budeme se muset vydat do několika prostředí, pomáhat lidem, udělat je šťastnými, abychom na konci byli odměněni. Čekají nás pouště, města, hrady, pyramidy a další zajímavá místa. Příběh je sice poměrně tradiční, ale nechybí v něm spousta vtipných situací, narážek a odkazů na dnešní dobu. Oproti klasickým LEGO hrám, na které jsme zvyklí, mi zdejší humor seděl o něco víc a přišel mi takový přirozenější.

Tím hlavním ale není příběh, nýbrž herní náplň. Jak jsem již zmínil v úvodu, budeme stavět. A to hodně. Každý úkol nabídne předem daný počet dílků a oblast, do které se budeme muset vejít. Z toho následně budou vznikat hlavně mosty nebo schody, ale dojde také na kopie soch nebo stavbu lanovky, vrtulníků či dalších pohybovadel. A kdo si myslí, že to bude na chvilku, toho velice rád vyvedu z omylu. Ano, kdo bude chtít hrou proletět, postaví nějaký základní model, ale ta největší zábava začíná splněním úkolu. Stavění pak doplňují jednoduché puzzly nebo sbírání hromady předmětů. V tomto bodě se asi někdo nechal inspirovat z her od Ubisoftu.

Každá stavba se dá vylepšovat a upravovat nejen dle fantazie, ale zejména díky odemčení sandbox módu. Díky němu můžeme stavět téměř bez omezení a s o něco širší paletou kostek, než bylo k dispozici v původním zadání. Všichni hračičkové budou velice spokojeni, protože cílem není jen něco postavit, ale v případě mostů nebo dopravních prostředků musí být daná věc také nějakým způsobem funkční, což zkouší nejrůznější roboti.

A teď jsem se dostal k nejzákeřnější části celé hry – režimu stavění. Nechá nás stavět ve všech osách a díky němu můžeme přivést k životu opravdu spoustu představ. Většina hádanek tak má více než jedno správné řešení. Ani po několika hodinách jsem se s ním však nemohl úplně skamarádit. Buď jsem dával kostky úplně mimo, nebo jsem zase neviděl, kam jsem potřeboval. Práce s kamerou chce hodně cviku, jelikož ovládání není kvůli komplexnosti vůbec snadné a byť se snaží pomáhat, ne vždy kostky zkrátka zaklaply do sebe tak, jak jsem potřeboval. Skoro bych řekl, že na PC by to mohlo být o dost lepší, ale bohužel jsem neměl možnost praktického srovnání.

Díky tomu mě stavění složitějších věcí přišlo děsně otravné a opravdu jsem se na něj netěšil. Následně mě tak ani už nelákala možnost něco stavět znovu nebo vylepšovat, prostě jsem chtěl mít danou věc hotovou. Ale může se klidně stát, že vám editor sedne a opravdu se u něj budete bavit. Já ho však beru jako mírně nepovedený a možná až zbytečně komplikovaný. Na druhou stranu musím uznat, že prokousat se světem LEGO Brickstales zabere několik desítek hodin normálního hraní.

Žádnou výtku pak rozhodně nemám ke grafickému zpracování a celkové prezentaci. Všechny úrovně jsou od základu vymodelovány z LEGO kostek a nejednou se mi stalo, že jsem se jenom kochal okolím. Možná tato hra zručnějším stavitelům poslouží jako dobrá inspirace ke skutečnému stavění. Oproti akčním LEGO hrám si tu nikdo nepomáhal nějaký ne-LEGO 3D rendery a podobnými věci. V tomto ohledu mi Bricktales připomínají v úvodu zmíněný LEGO Builder’s Journey, který byl dle mého soudu ještě o něco hezčí.

LEGO Bricktales je hrou pro každého, kdo chce něco budovat. Nabízí opravdu robustní editor, spoustu úkolů, pěkný a veselý příběh a hodně různorodá prostředí a s tím spojené výzvy. Opravit dědečkův zábavní park dá zabrat na dlouhou dobu, a tak je ve výsledku škoda, že editor je možná až moc komplikovaný a není úplně ergonomický pro ovládání prostřednictvím ovladače. Jinak jsem si hraní moc užil a to asi i proto, že další takovou hru prostě jenom tak nenajdeme. Je dobře, že LEGO nechává vývojářům volnou roku, aby mohly podobné projekty vznikat. Jen tak dál.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Zdejší možná až moc propracované stavění a komplikovaný editor doplňuje pěkná grafické zpracování, příjemný příběh a spousta LEGO humoru. Ať jste děti nebo dospělí, dostanete zábavu na desítky hodin a pokud se vám zalíbí sandobox mód, vaši blízcí vás asi hodně dlouho neuvidí. Ostatně v případě skutečných LEGO stavebnic tomu není jinak.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»