RECENZE: LEGO City Undercover

Autor: tonyskate Publikováno: 12.4.2017, 9:14

Publikováno: 12.4.2017, 9:14

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 2964 článků

Když tehdy v roce 2012 vyšla konzole Wii U, Nintendo si zajistilo partnerství s Warner Bros. a TT Fusion na titul z kostičkovaného světa Lego City. Vzniklo tak jakési LEGO GTA zasazené do městských kulis, které dříve nebyly v těchto hrách využity, a jedná se o velmi povedený kousek. Proto nás potěšila zpráva, že se hra po čtyřech letech, kdy nejspíše vypršela exkluzivní smlouva, podívá i na ostatní konzole a my si tak konečně můžeme zahrát LEGO City Undercover i na našem Xbox One.

Všem jsou vám jistě dobře známé hry LEGO, jež se inspirují různými filmovými značkami, ať už jsou to Hvězdné války, Harry Potter či hrdinové z komiksového světa Marvel. LEGO City Undercover je ovšem původní příběh, takže se pánové z Traveller’s Tales mohli opravdu vyřádit, a to jak v ději, tak i na fiktivním městě. Co se tedy týče zápletky, tak jak prozrazuje název, jste policistou v utajení. Hlavní hrdina Chase McCain se po dvouleté odmlce vrací do Lego City, protože městem se začíná šiřit vlna zločinu a starostka si myslí, že za tím opět stojí Rex Fury, kterého jste dostali právě před dvěma lety, ovšem tento příběh byl vyprávěn v samostatné hře pro 3DS. Nicméně jsme zpět v akci a Furymu na stopě.

legocity1

Jak už jsme zmínili v úvodu, hra svým městským zasazením hodně připomíná GTA, a to i navzdory tomu, že stojíte na straně zákona. Není to jen otevřeností světa, jež připomíná různá americká velkoměsta, a bohatým vozovým parkem včetně člunů a vrtulníku či nespočtem vedlejších aktivit a činností. Je to především tím, že svět okolo je neskutečně živý včetně plně funkční hromadné dopravy, ačkoliv přejíždět panáčky z Lega není úplně ono, ale stejně většinou uskočí :-). Děj samozřejmě není žádné drama, protože jak už asi víte z předchozích her tohoto studia, děj opravdu neberou vážně a dělají si srandu ze všeho možného.

Příběh je přesto docela solidní, ale nejvíce si budete užívat vtipné scénky začínaje medovým Frankem s bohatými rodiči a zatvrzelým policejním náčelníkem konče. Především je ale hra plná různých kulturních odkazů, jako třeba na kultovní snímky Matrix či Vykoupení z věznice Shawshank, kdy vás jedna mise zavede do vězení na ostrově, a neschází zde proslulý plakát či Zrzek (Red), jehož hrál Morgan Freeman a tady jej zastupuje jistý Blue. Změna jména je čistě záměrná :-). Vězení samozřejmě není jediná lokace, kam zavítáte a kromě pestrých čtvrtí vás čeká například důl či mimo planetární výlet.

legocity5

Podobně jako v GTA, i v LEGO City Undercover tvoří mise dopadání nepřátel, automobilové honičky, různé rvačky či získávání věcí, které by nikomu neměly padnout do rukou. Často je samozřejmě nutné splnit nějaký menší úkol, abyste se dostali dále, jako třeba odlákání stráže na pečené kuře a dobrou muziku. Kampaň tak příjemně ubíhá a kromě pestrých scének ji už tradičně zpestřují různé převleky hlavní postavy. Těch jsou k dispozici desítky, ale zásadní jsou ty, které součástí přináší speciální dovednosti. Jako policista můžete například využívat speciální tablet k odposlouchávání a sledování, jako zloděj je možné vypáčit dveře či trezor, jako havíř můžete rozkutat kameny a především využívat dynamit. A tak bychom ještě mohli hodnou chvíli pokračovat, ale nemusíme vám přece vykecat všechno… 🙂

legocity2

U převleků přinášejících různé výhody se ještě na chvíli zdržíme. Po celém městě najdete stovky míst, která ukrývají speciální kostky, kostýmy či další bonusy. Do těchto míst se dostanete pouze pomocí speciálních schopností, které jsme zmínili v předchozím odstavci a aktivit tak máte více než dost. Souvisí s tím i speciální výzvy, které mohou zahrnovat krádeže speciálních aut, blbnutí se sbíječkou, závody, zalévání květin, zatýkání zločinců a tak dále. To ovšem není ani zdaleka vše, co můžete v Lego City podnikat. Nabízí se i skládání tematických předmětů pro odměny, hledání skrytých předmětů, vybírání bankomatů či třeba výstavba různých zařízení na vybraných místech. K tomu už ovšem potřebujete spoustu kostiček a nejrychlejší je pomocí tabletu vyhledat speciální kostky, jež vám přidají velké množství kostiček.

Vedlejších aktivit je tedy habaděj a jak zjistíte velmi brzy, za skládání, výstavbu, vedlejší bonusy v misích a různé další aktivity získáváte zlaté kostky, kterých je celkem 450, což vám dá představu o tom, kolik toho můžeme v tomto bezvadném městě podnikat. Rozhodně se tedy nemusíte obávat o trvanlivost, která je tady podobně jako u předchozích her LEGO velmi vysoká. Počítat můžete i s červenými kostkami, jež vám zajistí vylepšení pro vyhledávání bonusů skrze tablet a další výhody. Zmínili jsme sbírání kostiček, ale samozřejmě nechybí ani mince třeba pro nákup aut či zlatých kostek.

Zkrátka toho můžete v LEGO City Undercover dělat opravdu hodně a navíc se jedná o skvělou zábavu pro celou rodinu. Tím se dostáváme k dalšímu zásadnímu prvku hry, a tím je lokální kooperace pro dva hráče na rozdělené obrazovce. Asi vám přijde trochu podivné zmiňovat něco tak očividného, co navíc vždy bylo součástí těchto her, ale původní verze pro Wii U režim kooperace neobsahovala. Můžete tedy nejet plnit mise, ale i se zcela volně potulovat a dělat vedlejší aktivity, takže budete mít s kamarády dlouhé hodiny co dělat. Pokud byste si ale chtěli projít jen kampaň, tak se bavíme o dobrých 15 hodinách, což není vůbec špatné.

legocity4

Pomalu se blížíme ke konci naší recenze, a jelikož jsme doposud pěly relativně chválu, je načase taky trochu sršet síru. Jak už jsme několikrát zmínily, hra je předělávkou z Wii U. Naštěstí se vše docela vydařilo. Ovládání není vzhledem k předchozím hrám LEGO řešit a je to stále to samé. Dobře se to tedy hraje, ačkoliv vás občas zlobí kamera. Dalo by se trochu více zapracovat na řízení vozů, ale to už je věc zvyku. Poměrně nás ale naštvalo, když jsme se zasekli během mise s vozem a nemohli se vysvobodit, jedině za cenu restartování mise, což byla otrava, vzhledem k tomu, že scénky nejdou přeskakovat a přijde vám tak, že jich je trochu moc. Jelikož se jedná už o starší titul převedený na výkonnější konzole, dokázali bychom si představit rychlejší načítání a snad i větší stabilitu, kdy hned zezačátku nám hra dvakrát spadla, ale pak už to bylo dobré, akorát jsme si museli znovu projít některé kratší pasáže.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

LEGO City Undercover je přesně to, co byste od hry LEGO čekali, ovšem svým zasazením do Lego City by se dalo říci, že se jedná o LEGO GTA. Takže i navzdory tomu, že už vám tyto hry dost možná lezou krkem, tak si ji docela užijete. K tomu si přičtěte nespočet vedlejších aktivit, hraní ve dvou na jedné konzoli a především skutečnost, že i po letech se u těchto her může bavit celá rodina!
23. 06. 2017 • chaosteorycz5

Recenze: Cars 3: Driven to Win

Blesk McQueen je zpět a sním další dobrodružství z animovaného světa, kde jsou nárazníky aut ukecanější než amplión obecního rozhlasu. Jenže tentokrát má červený rychlík problém a tím je technologická omladina, která mu bere pozici nejrychlejšího závodníka. Blesk má tak před sebou dlouho cestu, během níž musí chytit druhou mízu a ukázat moderním floutkům, kde Bosch nechal svíčky. Pokud máte děti, neříkám vám nic nového, neboť pod pohrůžkou nekonečného pláče jste...

»
23. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 17

Rok od roku se mi stále hůře začínají všechny recenze her, které se každý rok opakují a jsou od Milestone. Jiskřičku naděje ve mně vyvolal poslední ročník jejich blátivé motorkové verze MXGP 3, který se mi ve výsledku hrál pěkně. Ještě aby ne, když nabídl technický upgrade a příjemné ježdění. Další na řadě je prestižní podnik MotoGP a všechny ostatní silniční okruhové podniky, jaké se jezdí a na něž mají...

»
21. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Get Even

Za našimi severovýchodními hranicemi, pro mnohé co by kamenem dohodil, operuje polské studio The Farm 51, které v roce 2005 založilo pár tvůrců série Painkiller. Za dobu své existence se jim podařilo vydat 5 her, nicméně nezpochybnitelnou díru do herní historie neudělali, přičemž po nevýrazných Deadfall Adventures na autory blaženě vzpomíná jen málokdo. Jenže to bylo před čtyřmi lety, kdy „farmáři“ začali pracovat na novém projektu, který měl konečně ukázat jejich...

»
20. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Kholat

Rok 1959 má v sovětských dějinách zvláštní místo, protože během horské túry zemřeli všichni účastníci expedice, kterou vedl Igor Ďatlov. Okolnosti, při nichž 9 lidí zahynulo záhadnými způsoby na odlehlých místech Mrtvé hory (v původním znění Cholat Sjachyl), nebyly s ohledem na některá nevysvětlitelná poranění nikdy řádně vyjasněny. Oficiální závěr vyšetřování pak dodnes slouží jako předloha televizních dokumentů a filmových hororů, neboť za „viníka“ byla označena neznámá přírodní síla. Když se pak...

»
19. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: RiME

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

»
18. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Town of Light

V historii lidské společnosti se najde spousta etap, na něž není příliš hrdá a které by nejraději nenávratně utopila v zapomnění. Mezi takovými najdeme léčbu psychicky narušených jedinců z druhé poloviny minulého století, kdy stát se obyvatelem sanatoria znamenalo, že dveře, které se za vámi zavřeli, už patrně nikdy neuvidíte z druhé strany. Pacienti automaticky ztráceli svéprávnost a lékařská bezradnost končící lobotomií ničila lidské životy jak na běžícím páse. Jeden takový vytáhli z italských...

»
14. 06. 2017 • p.a.c.o2

RECENZE: Tokyo 42

Stylizace je jednou z věcí, která mě, a nejen mě, na hře zaujme jako první. Proto jsem se již od prvních obrázků strašně moc těšil na Tokyo 42, protože tohle je přesně ten styl, jakým si mě hra může získat. Navíc bylo slíbeno různé řešení úkolů, rozsáhlé město a zajímavý příběh. Na následujících řádcích se podíváme na to, jako moc se Tokyo 42 povedlo a zda opravdu nabízí i něco víc...

»
13. 06. 2017 • Josef Brožek1

Recenze: The Elder Scrolls Online: Morrowind

Musím se přiznat, že recenzovat The Elder Scrolls Online pro mě bylo jedno z nejtěžších aktivit tady na Xboxwebu. Hra totiž byla strašně dobrá, ale zároveň strašně špatná. Protože jsem ale optimista, snažím se vidět především to dobré, nicméně jak jsem hrál hru dál a dál, začal jsem zjišťovat, že je tady něco špatně, a to především systém komunity a k tomu všemu nepřehlednost a složitost hry, která se dalšími DLC jen...

»