RECENZE: LEGO The Hobbit pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 20.5.2014, 16:48

Publikováno: 20.5.2014, 16:48

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Pro nikoho asi nebylo žádným překvapením, že se filmová adaptace Hobita stala velikým úspěchem. A stejně tak nikoho asi nepřekvapí ani to, že LEGO přišlo s oficiálními LEGO sety a eventuálně i LEGO hrou, jež Vás nechá prožít si Bilbovo dobrodružství od úplného začátku v jeho hobitím domku, až po prozatímní konec, probuzení Šmaka.

fa739f40-90306

Fanoušci LEGO her se budou v LEGO The Hobbit cítit jako doma, ovšem jako obvykle se i tato hra dočkala kromě klasického řešení hádanek, poskakování po úrovních a ničení všeho kolem několika novinek. Tou největší je pravděpodobně otevřená Středozem, ve které můžete doslova dojít z Bilbova domu přes Roklinku, Mlžné hory, Temný hvozd až do nitra Osamělé hory, kterou omentálně osidluje drak Šmak. Druhou novinkou je pak přidání inventáře, ve kterém skladujete různé materiály, získávané rozbíjením věcí. Ty pak následně použijete především ve stavební mini-hře, jež se objevila například u The LEGO Movie Videogame a u kováře, kde si můžete vyrobit různé předměty, které Vám značně usnadní hru a některé z nich využijete ve vedlejších úkolech.

6ea1851d-90304

Jak už jistě správně tušíte, hrát budete, alespoň během hlavního příběhu především za členy výpravy. 13 trpaslíků, Bilba a Gandalfa. Do rukou se Vám však dostane i například Radagast nebo Legolas spolu s Tauriel. Bohužel všichni jsou si dost podobní a jsou mezi nimi jen malé rozdíly. To je problémem především u trpaslíků, jež jsou vybaveni různými schopnostmi, a tak se často budete zastavovat a zjišťovat, který z nich měl luk, který prak, a který z nich umí těžit drahokamy a různé rudy.

b3f36ef1-93941

Jednotlivé úrovně se pečlivě drží příběhu filmu, ovšem nabízejí dostatek variace jak v délce, tak i obsahu. Občas to však není úplně vyváženo, a tak se dočkáte několika opravu krátkých misí, které mohly být součástí té předchozí. Nejvíce je to asi vidět na začátku hry v misi zachycující Bilbovo setkání s trolly. Nejprve se pokusíte zachránit unesené poníky, což ovšem nevyjde úplně podle plánu a jste zachráněni Gandalfem. Logicky by jste čekali, že se pak jako ve filmu ještě podíváte do jejich doupěte, kde Bilbo najde svůj charakteristický meč. Ovšem místo toho, aby předchozí úroveň pokračovala a byla o pět minut delší. Dočkáte se této pasáže v úplně zbytečné samostatné pěti minutové misi. Tyto pasáže jsou však spíše výjimkami a ani si na ně nevzpomenete, po tom co se projdete po těle velmi naštvaného kamenného obra nebo se pokusíte nad Glumem vyhrát v hádankách.

27b528e1-93942

Velká část hry se odemkne po dohrání příběhu. Po dokončení každé mise se Vám na mapě odemknou různé události a vedlejší úkoly. Ty vesměs zahrnují nalezení nějakého skrytého předmětu, který daný obyvatel Středozemě nutně potřebuje k životu nebo jeho vyrobení. K většině z nich se hned tak nedostanete, jelikož jsou skryty v částech úrovní, do kterých mohou jen postavy s určitou schopností, a ty samozřejmě nemáte většinou v danou chvíli k dispozici. Pro vyrobení předmětů musíte pro změnu najít jejich plánky. Odměnou za splnění těchto úkolů bývá většinou mithrilová kostka potřebná k ukování dalších předmětů nebo červená kostka, která nějakým způsobem upravuje hru. Například Vás udělá nesmrtelným nebo zvýší množství získaných penízků. Potřebné předměty i postavy jsou ovšem poměrně dobře skryty, a tak Vám dohrání hry na 100% zabere více času než jak tomu bylo u jiných LEGO her.

Asi největší problém, který se hrou mám vlastně s hrou jako takovou moc nesouvisí. Je jím totiž rozhodnutí Warner Bros. vydat hru již nyní, tak aby stihla vydání druhého filmu. Což je znát, jelikož druhá polovina hry zachycující právě druhý film působí uspěchaně a hlavně končí znovu stejně jako film náhle tím, že probudíte Šmaka a pak už jen vidíte titulky. Třetí část hry se pravděpodobně objeví jako placené DLC spolu s filmem, ovšem to nemění nic na faktu, že skončíte s pocitem, že by jste chtěli více, ale nic víc už tam k hraní kromě vedlejších úkolů není.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Otevřený světPostavy jsou si až příliš podobné
Velká variace obsahu Hra se neobtěžuje vysvětlovat příběh
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»