RECENZE: Minecraft Dungeons

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.5.2020, 8:15

Publikováno: 27.5.2020, 8:15

Je autorem 1984 článků

Prozkoumávat, vylepšovat a získávat lepší vybavení. Tak nějak bych ve zkratce shrnul hlavní náplň většiny RPG her. Upřímně se musím přiznat, že to není můj obvyklý šálek kávy, protože jsem přece nejlepší, a to skvělé vybavení chci hned od začátku. Najdou se však hry tohoto žánru, které dokáží jednou za čas oslovit i takové neznabohy jako jsem já. Ba co víc, některé z nich mají dokonce ambice oslovit celé rodiny.

Značkou, která i po těch letech od svého vydání dokáže přikovat milióny hráčů k obrazovkám na desítky hodin, a ještě se může pyšnit vzdělávací edicí, je Minecraft. Pokud někdo nežil posledních osm let pod kamenem, jistě mu nemusím hru více představovat. Na základě lehce primitivní, ale velice propracované kostičkové grafiky je postavený celý svět, v němž můžeme budovat nebo přežívat. A právě na tomto světě vznikl nápad udělat akční RPG ala Diablo.

Kdo má rád vzhled Minecraftu a chtěl od něj vždycky trochu víc, je Dungeons přesně tím, na co čekal. Vydání jsem se nemohl dočkat, a tak hned jak dorazil kód, pustil jsem se do objevování. Hardcore hráči RPG asi budou zklamáni, protože ve výsledku se jedná o velice přístupnou záležitost opravdu pro celou rodinu. Kdo hraje rád sám, může vyrazit na cestu, ale stejně tak se dá pozvat kamarády (online nebo z jednoho gauče) a vyrazit na cestu za poražením zlého panovníka, jenž si kostičkovaný svět díky drahokamu podrobil.

Žádné zdlouhavé tvorby postavy, výběry tříd. Nic takového, stejně jako složitý vývojový strom tu nečekejte. Zbraně sice mají úrovně a stejně tak naše postava, ale stačí jenom číslo a k tomu speciální schopnost daného předmětu, aby bylo jasné, jestli se do výzbroje hodí, či nikoli. Všechno krásně přehledné a jasné na první pohled, právě tak to mám rád, protože mě nic nezdržuje od akce.

Jednotlivé světy jsou velice pěkně navržené a na to, že se jedná o otevřené koridory, dokáží být hodně rozsáhlé. Kdo se vydá na cestu jejich prozkoumávání, bude odměněn celou řadou vybavení z truhel a také krystaly. Ty se následně dají v základním táboře vyměnit za bednu s náhodným vybavením nebo artefaktem. Postava unese tři artefakty. Některé se obnovují časem, jiné spotřebovávají duše padlých nepřátel. Interface a ovládání jsou taktéž zvládnutá na jedničku a všechno je přesně tam, kde by to člověk tak nějak čekal.

Ze světa Minceraftu jsou všichni nepřátelé, takže kdo hraje původní hru, jistě ho nikdo nepřekvapí. Nechybí oblíbení a velice výbušní Creepeři, základní zombící, kostlivci nebo pavouci. Jedním z větších nepřátel je samotný Endermen nebo čarodějové. Z velkých bossů rozhodně stojí za zmínku golemové, jejichž poražení už vyžaduje dobré vybavení, dovednosti a také trochu taktiky. Ač se to nemusí zdát, tak i taková relativně jednodušší hra dokáže nabídnout různé přístupy k tomu, jak se s hromadami nepřátel vypořádat. Třeba je fajn taktika naštvat Creepera a pak na poslední chvíli uskočit, díky čemuž výbuch sežehne nepřátele. Stejně tak se hodí najít si ke svému stylu boje ideální zbraň a také artefakt.

Arzenál sice na první pohled není, kdo ví jak rozsáhlý a dohromady čítá nějakých sedm kusů zbraní, ale nakonec se ukázalo, že je to nabídka adekvátní. Hra má skvělé tempo a dobře nastavenou obtížnost, která roste s tím, jak se zlepšuje náš hrdina. Komu by to přišlo málo, může si klidně přidat a udělat si větší výzvu. Menší hráči by mohli uvítat opačnou možnost. Sice nezískají šanci na lepší vybavení, ale dokáží si hru více užít.

Ideální možností, jak hrát s dětmi, je zapnout gaučovou kooperaci a se svojí postavičkou je hrou velice dobře protáhnete. Možná budou sice trochu víc umírat, jelikož dorovnání levelů funguje tak na půl, ale s vaším gerojem po boku to beztak nebude až takový problém. Co se herní doby týče, může být docela dlouhá a také hodně krátká. Kdo se vrhne za ukazatelem skrze úrovně, bude se moci na závěrečné titulky podívat za méně jak čtyři hodiny. Rozvážnější hráči bažící po průzkumu mohou do hry investovat do osmi hodin. Víc se ze hry vytěžit moc nedá, ale i tak nabízí skvělý poměr cena výkon, protože základní verze stojí kolem pětistovky. Samozřejmě je součástí Game Passu, takže všichni majitelé předplatného ji mohou vyzkoušet defakto zdarma.

Grafické zpracování je to, co se vám buď líbit bude nebo nebude. Fanoušci Minecraftu se jistě zařadí do první skupinky a zbytek je pak už velice individuální. Já mám kostičky moc rád, tudíž jsem si grafiku užíval opravdu plnými doušky. Ve 4K s HDR jsou levely pastvou pro oči, až tedy na ty s lávou, které mě tak úplně nebavili.

K absolutnímu hodnocení chyběl jenom kousek. Bohužel tu máme nějaké technické nedostatky, kdy vás hra občas pustí někam, kam vlastně nechtěla, nepřátelé se umějí zasekávat o překážky (což paradoxně může v některých situacích pomoci) a také balanc mezi hráči na různých úrovních mohl být proveden s větším citem. A nakonec je tady systém nakupování, který mi přišel možná zbytečný, protože by se dalo v klidu fungovat s tím, co padá ve hře. Jo a ke konci trochu ztratil smysl průzkum úrovní, jelikož s lepším vybavením byl loot horší nebo ho v posledních úrovních už tolik nebylo.

9

Minecraft Dungeons je skvělou jízdou. Má výborné tempo, přístupné mechaniky, a hlavně je to prostě Minecraft se svým osobitým zpracováním a kouzlem. Zábava jak pro dospělé, tak i pro děti, takže opravdu pro celou rodiny. Nezbývá než popřát vám štěstí a hurá za dobrodružstvím.
  • StriderCZ

Parádní hra..myslím. Bohužel s hraním musím počkat 14 dní na svou dcerku, ale pak si to užijeme 😀

Tak si to nejdřív dej sám a pak s ní 😉

• StriderCZ

„musel“ jsem ji slíbit, že počkám. Ale aspoň se mám na co těšit.

• Tex-Calder

Devítečka, pěkné. Už se těším, že si zase dáme něco celá rodina co snad bude bavit každého z nás.

• ZdBu74

Opravdu je hra v programu Xbox Play Anywhere ? Ve Storu je hra buď pro Xbox nebo Windows a o Xbox Play Anywhere se tam nepíše.

Aktivoval jsem si kód a hra mi šla stáhnout jak na Xboxu tak na PC a to ještě předtím, než byla hra v Game Passu mi akorát mi zatím nejdou sdílené uložené pozice

• Jiří

Sdílení uložených pozic mezi platformama nemají v plánu, jen crossplay.

• ZdBu74

Teď je otázka, jestli by mi to šlo na PC i Xboxu v případě, že bych hru koupil na Storu. Tam kód nezadáváš.

• ZdBu74

Hru jsem koupil a jde mi jen na Xboxu. Na PC nainstalovat nejde. Tedy jde, ale jen přes aplikaci GamePass na PC. Přes Store mi to hru na PC nabízí, abych ji koupil. Psal jsem na český Xbox přes Facebook a odpověď je, že hra není v současnosti součástí Xbox Play Anywhere.

Díky za informaci, asi v recenzi opravím, aby to lidi nemátlo. A kdyby tam hru náhodou přidali, tak případně doplníme 🙂

• DilophCZ

pro prcky (obvzlášť malý minecrafťáky) je to hodně pohodová hra, ale myslím, že jim to moc dlouho nevydrží (my jsme už dohráli, adventure (druhá obtížnost) jsme jsme jen nakousli..). Uvidíme jak moc (a jak rychle a za jakou cenu) se bude hra rozšiřovat. Jinak hra není podle mě doladěná, jeden crash na XoX za dva dny je banalita, ale co není bohužel vyjímkou je zasekávání se postav (hráli jsme ve více hráčích), hra je schopná jednoho hráče portnout za bránu a druhého před, na pérovacích plošinách jsme dvakrát zůstali viset ve vzduchu.. login/logout sice pomůže, ale když je to velmi často a přijdeš o šípy, tak to zamrzí.. peti jsou mechanika úplně mimo, v dolech s důlnimi vozíky měl vlk životnost asi dvě sekundy, netopýr tři 😀 Posílání petů na cíle skrze lovecký luk taky není optimální.. když padne pěkná věc na začátku hry, hráči chybí enchant body, takže ta věc stejně nemá potenciál, někdy je podivné i rozházení enchatů.. navíc levelování je docela hektické.. obchodníci v kempu zbyteční, místo gamble by to chtělo spíš střídat nějakou nabídku, ke konci hry ztrácí význam i ten gamble, protože lepší věci jsou prostě z lootu… a šípy stejně nekoupíš.. 😀 Třeba utíkající remcající klíče od bran jsou hodně roztomilá fíčura, ale .. je tam toho málo, minecraft je o stavění a třeba si vylepšovat nebo lehce stavět tu vesničku, nějaké minihry pro zpestření.. já vím, to máme v minecraftu… 😀

• ZdBu74

Hru jsem zkusil na PC vzhledem k tomu, že mám na PC dočasně Gamepass a neřekl bych, že mě to bude bavit. Opak je pravdou a překvapilo mě, že mě hra dokázala držet a chtěl jsem hrát dál a dál. Prostě zábava a v podstatě relax.

A díky Luky za recenzi.

Jsem rád, že se recenze líbí 🙂

06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»