RECENZE: Minecraft Dungeons

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.5.2020, 8:15

Publikováno: 27.5.2020, 8:15

Je autorem 2123 článků

Prozkoumávat, vylepšovat a získávat lepší vybavení. Tak nějak bych ve zkratce shrnul hlavní náplň většiny RPG her. Upřímně se musím přiznat, že to není můj obvyklý šálek kávy, protože jsem přece nejlepší, a to skvělé vybavení chci hned od začátku. Najdou se však hry tohoto žánru, které dokáží jednou za čas oslovit i takové neznabohy jako jsem já. Ba co víc, některé z nich mají dokonce ambice oslovit celé rodiny.

Značkou, která i po těch letech od svého vydání dokáže přikovat milióny hráčů k obrazovkám na desítky hodin, a ještě se může pyšnit vzdělávací edicí, je Minecraft. Pokud někdo nežil posledních osm let pod kamenem, jistě mu nemusím hru více představovat. Na základě lehce primitivní, ale velice propracované kostičkové grafiky je postavený celý svět, v němž můžeme budovat nebo přežívat. A právě na tomto světě vznikl nápad udělat akční RPG ala Diablo.

Kdo má rád vzhled Minecraftu a chtěl od něj vždycky trochu víc, je Dungeons přesně tím, na co čekal. Vydání jsem se nemohl dočkat, a tak hned jak dorazil kód, pustil jsem se do objevování. Hardcore hráči RPG asi budou zklamáni, protože ve výsledku se jedná o velice přístupnou záležitost opravdu pro celou rodinu. Kdo hraje rád sám, může vyrazit na cestu, ale stejně tak se dá pozvat kamarády (online nebo z jednoho gauče) a vyrazit na cestu za poražením zlého panovníka, jenž si kostičkovaný svět díky drahokamu podrobil.

Žádné zdlouhavé tvorby postavy, výběry tříd. Nic takového, stejně jako složitý vývojový strom tu nečekejte. Zbraně sice mají úrovně a stejně tak naše postava, ale stačí jenom číslo a k tomu speciální schopnost daného předmětu, aby bylo jasné, jestli se do výzbroje hodí, či nikoli. Všechno krásně přehledné a jasné na první pohled, právě tak to mám rád, protože mě nic nezdržuje od akce.

Jednotlivé světy jsou velice pěkně navržené a na to, že se jedná o otevřené koridory, dokáží být hodně rozsáhlé. Kdo se vydá na cestu jejich prozkoumávání, bude odměněn celou řadou vybavení z truhel a také krystaly. Ty se následně dají v základním táboře vyměnit za bednu s náhodným vybavením nebo artefaktem. Postava unese tři artefakty. Některé se obnovují časem, jiné spotřebovávají duše padlých nepřátel. Interface a ovládání jsou taktéž zvládnutá na jedničku a všechno je přesně tam, kde by to člověk tak nějak čekal.

Ze světa Minceraftu jsou všichni nepřátelé, takže kdo hraje původní hru, jistě ho nikdo nepřekvapí. Nechybí oblíbení a velice výbušní Creepeři, základní zombící, kostlivci nebo pavouci. Jedním z větších nepřátel je samotný Endermen nebo čarodějové. Z velkých bossů rozhodně stojí za zmínku golemové, jejichž poražení už vyžaduje dobré vybavení, dovednosti a také trochu taktiky. Ač se to nemusí zdát, tak i taková relativně jednodušší hra dokáže nabídnout různé přístupy k tomu, jak se s hromadami nepřátel vypořádat. Třeba je fajn taktika naštvat Creepera a pak na poslední chvíli uskočit, díky čemuž výbuch sežehne nepřátele. Stejně tak se hodí najít si ke svému stylu boje ideální zbraň a také artefakt.

Arzenál sice na první pohled není, kdo ví jak rozsáhlý a dohromady čítá nějakých sedm kusů zbraní, ale nakonec se ukázalo, že je to nabídka adekvátní. Hra má skvělé tempo a dobře nastavenou obtížnost, která roste s tím, jak se zlepšuje náš hrdina. Komu by to přišlo málo, může si klidně přidat a udělat si větší výzvu. Menší hráči by mohli uvítat opačnou možnost. Sice nezískají šanci na lepší vybavení, ale dokáží si hru více užít.

Ideální možností, jak hrát s dětmi, je zapnout gaučovou kooperaci a se svojí postavičkou je hrou velice dobře protáhnete. Možná budou sice trochu víc umírat, jelikož dorovnání levelů funguje tak na půl, ale s vaším gerojem po boku to beztak nebude až takový problém. Co se herní doby týče, může být docela dlouhá a také hodně krátká. Kdo se vrhne za ukazatelem skrze úrovně, bude se moci na závěrečné titulky podívat za méně jak čtyři hodiny. Rozvážnější hráči bažící po průzkumu mohou do hry investovat do osmi hodin. Víc se ze hry vytěžit moc nedá, ale i tak nabízí skvělý poměr cena výkon, protože základní verze stojí kolem pětistovky. Samozřejmě je součástí Game Passu, takže všichni majitelé předplatného ji mohou vyzkoušet defakto zdarma.

Grafické zpracování je to, co se vám buď líbit bude nebo nebude. Fanoušci Minecraftu se jistě zařadí do první skupinky a zbytek je pak už velice individuální. Já mám kostičky moc rád, tudíž jsem si grafiku užíval opravdu plnými doušky. Ve 4K s HDR jsou levely pastvou pro oči, až tedy na ty s lávou, které mě tak úplně nebavili.

K absolutnímu hodnocení chyběl jenom kousek. Bohužel tu máme nějaké technické nedostatky, kdy vás hra občas pustí někam, kam vlastně nechtěla, nepřátelé se umějí zasekávat o překážky (což paradoxně může v některých situacích pomoci) a také balanc mezi hráči na různých úrovních mohl být proveden s větším citem. A nakonec je tady systém nakupování, který mi přišel možná zbytečný, protože by se dalo v klidu fungovat s tím, co padá ve hře. Jo a ke konci trochu ztratil smysl průzkum úrovní, jelikož s lepším vybavením byl loot horší nebo ho v posledních úrovních už tolik nebylo.

9

Minecraft Dungeons je skvělou jízdou. Má výborné tempo, přístupné mechaniky, a hlavně je to prostě Minecraft se svým osobitým zpracováním a kouzlem. Zábava jak pro dospělé, tak i pro děti, takže opravdu pro celou rodiny. Nezbývá než popřát vám štěstí a hurá za dobrodružstvím.
  • StriderCZ

Parádní hra..myslím. Bohužel s hraním musím počkat 14 dní na svou dcerku, ale pak si to užijeme 😀

Tak si to nejdřív dej sám a pak s ní 😉

• StriderCZ

„musel“ jsem ji slíbit, že počkám. Ale aspoň se mám na co těšit.

• Tex-Calder

Devítečka, pěkné. Už se těším, že si zase dáme něco celá rodina co snad bude bavit každého z nás.

• ZdBu74

Opravdu je hra v programu Xbox Play Anywhere ? Ve Storu je hra buď pro Xbox nebo Windows a o Xbox Play Anywhere se tam nepíše.

Aktivoval jsem si kód a hra mi šla stáhnout jak na Xboxu tak na PC a to ještě předtím, než byla hra v Game Passu mi akorát mi zatím nejdou sdílené uložené pozice

• Jiří

Sdílení uložených pozic mezi platformama nemají v plánu, jen crossplay.

• ZdBu74

Teď je otázka, jestli by mi to šlo na PC i Xboxu v případě, že bych hru koupil na Storu. Tam kód nezadáváš.

• ZdBu74

Hru jsem koupil a jde mi jen na Xboxu. Na PC nainstalovat nejde. Tedy jde, ale jen přes aplikaci GamePass na PC. Přes Store mi to hru na PC nabízí, abych ji koupil. Psal jsem na český Xbox přes Facebook a odpověď je, že hra není v současnosti součástí Xbox Play Anywhere.

Díky za informaci, asi v recenzi opravím, aby to lidi nemátlo. A kdyby tam hru náhodou přidali, tak případně doplníme 🙂

• DilophCZ

pro prcky (obvzlášť malý minecrafťáky) je to hodně pohodová hra, ale myslím, že jim to moc dlouho nevydrží (my jsme už dohráli, adventure (druhá obtížnost) jsme jsme jen nakousli..). Uvidíme jak moc (a jak rychle a za jakou cenu) se bude hra rozšiřovat. Jinak hra není podle mě doladěná, jeden crash na XoX za dva dny je banalita, ale co není bohužel vyjímkou je zasekávání se postav (hráli jsme ve více hráčích), hra je schopná jednoho hráče portnout za bránu a druhého před, na pérovacích plošinách jsme dvakrát zůstali viset ve vzduchu.. login/logout sice pomůže, ale když je to velmi často a přijdeš o šípy, tak to zamrzí.. peti jsou mechanika úplně mimo, v dolech s důlnimi vozíky měl vlk životnost asi dvě sekundy, netopýr tři 😀 Posílání petů na cíle skrze lovecký luk taky není optimální.. když padne pěkná věc na začátku hry, hráči chybí enchant body, takže ta věc stejně nemá potenciál, někdy je podivné i rozházení enchatů.. navíc levelování je docela hektické.. obchodníci v kempu zbyteční, místo gamble by to chtělo spíš střídat nějakou nabídku, ke konci hry ztrácí význam i ten gamble, protože lepší věci jsou prostě z lootu… a šípy stejně nekoupíš.. 😀 Třeba utíkající remcající klíče od bran jsou hodně roztomilá fíčura, ale .. je tam toho málo, minecraft je o stavění a třeba si vylepšovat nebo lehce stavět tu vesničku, nějaké minihry pro zpestření.. já vím, to máme v minecraftu… 😀

• ZdBu74

Hru jsem zkusil na PC vzhledem k tomu, že mám na PC dočasně Gamepass a neřekl bych, že mě to bude bavit. Opak je pravdou a překvapilo mě, že mě hra dokázala držet a chtěl jsem hrát dál a dál. Prostě zábava a v podstatě relax.

A díky Luky za recenzi.

Jsem rád, že se recenze líbí 🙂

07. 01. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Yes, Your Grace

Kdo někdy nechtěl mít na povel celé království, ať hodí kamenem. V pixelartové hře Yes Your Grace se vžijete do role panovníka malého království a poměrně názorně vám předvede, že se nejedná o jednoduchou úlohu pro každého.

»
22. 12. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Football Manager 2021 Xbox Edition

Reálný fotbal nám letos trošku drhne, ale to nijak nebrání abychom přivítali nový díl oblíbené manažerské série Fotbal Manager 2021. Vyzkoušel jsem na Xbox Series X.

»
21. 12. 2020 • japo7

RECENZE: Call of the Sea

Dobrých adventure her vychází v dnešní době spíše pomálu. Odkaz dokonalých point and click adventur od Lucasarts a Sierry, na které někteří z nás vzpomínají z devadesátých let minulého století, dnes nese jen pár společností, kteří se do nejistého byznysu vývoje adventur odváží pustit. Přeci jen se jedná výlučně záležitosti pro jednoho hráče a to ještě jsou na tohoto hráče kladeny větší nároky. Klasické adventury byly často cíleny spíše na hráče, kterému nevadilo...

»
15. 12. 2020 • japo0

RECENZE: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Když před osmi lety vyšla původní Kingdoms of Amalur: Reckoning, recenze byly v podstatě veskrze pozitivní. Ostatně nebylo v divu, hra dostala do vínku od svých autorů vše podstatné pro kvalitní RPGčko. Stvořitel vesmíru, historie a vlastně veškerého „lore“ království Amaluru nebyl nikdo jiný, než skvělý fantasy spisovatel R.A. Salvatore, mimo jiné duchovní otec legendární postavy jiného vesmíru Forgotten Realms, Drizzte Do Urdena. Dalším důležitým spoluautorem hry byl Todd McFarlane, v USA velmi...

»
15. 12. 2020 • p.a.c.o15

RECENZE: Cyberpunk 2077

Osm let je docela dlouhá doba, za kterou se může stát leccos. Dítě začne chodit do školy, z pracujícího se může stát důchodce a z chudáka rentiér. Stejně tak by to měla být dostatečně dlouhá doba na to, aby zkušení vývojáři, třeba z CD Projekt RED, dokázali do úspěšného konce dotáhnout vývoj své další velké hry, na kterou nás po celou dobu lákali.

»
10. 12. 2020 • HusekD3

RECENZE: Unto The End

Vývojáři ze společnosti 2 Ton Studios nám v případě Unto The End slibovali opravdový filmový zážitek z hraní, a musím říct, že co slíbili, to také dodrželi. Po spuštění hry se nedostanete do žádného přeplácaného menu, ale budete se dívat pouze na název hry, který vás jedním kliknutím plynule přenese do samotného děje. A ani poté se nic z této minimaličnosti nezmění, protože HUD v případě Unto The End v podstatě neexistuje. Nic vás tedy...

»
09. 12. 2020 • CryLineT0

Recenze: Chronos: Before the Ashes

Spousta přísloví a zažitých pravd hovoří o zkušenostech starých. Oproti tomu vyzdvihuje dychtivost a rychlost mládí. Většinou to nebereme příliš vážně. Jedny atributy předurčuje lidská nezkušenost, druhé naopak plynou z přirozené opotřebovanosti léty. Málokdy je však stárnutí přeneseno i do her. A jak zajímavě může vypadat, ukazuje předchůdce titulu Remnant: From the Ashes.

»
07. 12. 2020 • DandyCZE4

Recenze: HyperX Cloud Flight pro Xbox