RECENZE: Minecraft Xbox One Edition

Autor: Lord Rohlik Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 3 článků

Minecraft, název hry, která dokáže vyvolat, jak příjemné vzpomínky plné dobrodužství a nalezených pokladů, tak hodiny a hodiny frustrace z kopání, diamantů v lávě a naprosto hloupého kopání pod sebe. A jak si vede jeho verze na Xbox One?

Je tomu již rok, tři měsíce a pár dní (ano náhodou to takhle hezky vyšlo), kdy nám Microsoft na své E3 konferenci ukázal, že s kostičkovanými světy počítá i na své nejnovější generaci konzolí. Pamatuji si, jako by to bylo včera, kdy jsem nevěřícně sledoval livestream z tiskovky Microsoftu. Dech mi vyrazila snad jedinná relevantní informace, která byla o nové verzi Minecraftu vypuštěna, a to ,,bigger world”.
A tak se dostáváme ke snad největšímu mínusu celé hry. Svět totiž není nekonečný, jako jsme zvyklí z počítačů, nebo dokonce mobilních telefonů, ale pouze 36x větší než světy v Minecraftu pro Xbox 360. Nechápejte mě špatně, i to je pořádná štreka na prozkoumávání, dolování, dobývání, stavění a bůh ví co ještě, ale opravdu nechápu princip, že telefon/tablet má ještě pořád slabší HW, než nová generace konzolí a ty zmáknou nekonečné světy a naše milovaná krabička s podporou cloudu a dalších hyper, ultra, mega moderních technologií ne. To je zkrátka a jednoduše zarážející a mohu snad jen doufat, že se toto omezení stane jednoho dne minulostí i pro konzole.
Na druhou stranu z čeho jsem byl velmi mile překvapen, byla samotná grafika hry. Dokreslovací vzdálenost, detaily a celková plynulost herního zážitku je oproti Xboxu 360 úplně někde jinde. Ono se to celkem špatně vysvětluje, ale ten rozdíl poznáte na první pohled a osobně mě posadil na sedinku. Nevěřící Tomášové, zkuste a uvidíte.

Další velmi sympatickým krokem je zlevnění hry pro všechny, kteří si koupili verzi pro Xbox 360 z Xbox live marketplace. Hra Vás tak místo plné ceny výjde jen na cca. 100 Kč. Mařka, neber to za ty peníze. Bohužel všichni majitelé diskové verze (té, co vyšla na DVD) musí zaplatit plnou cenu, která činí něco kolem 500 Kč, ale rozhodně i to je investice, která se vyplatí.

Ať už Vás osud rozhoupal k jakkékoliv z výše uvedených transakcí věřte, že nakonec snad i ušetříte, protože všechny texturepacky a mashup packy, které jste si pořídili k verzi pro Xbox 360 získáte pro Xbox One zdarma. A další skvělou věcí je, že se ani nemusíte loučit se svým pracně vybudovaným světem. Jednoduše řeknete Xboxu 360, aby Vaše uložené pozice převedl na Xbox One, pic ho, bác ho a bum ho, můžete díky savům uloženým na cloud hrát tam, kde jste včera skončili na konzoli minulé generace.

Pro všechny dobrodruhy a sběratele je tu k nalezení několik nových biomů, automaticky generovaných staveb, ale hlavně Achievementů, jejichž sbíráním své Gamerscore můžete zvednou až o tisíc bodů, což je pořádná nálož.
8

Suma sumárum je Minecraft pro Xbox One přesně to, co jsme očekávali. Lépe vypadající, větší, ale hlavně stejně se hrající verzí své původní inkarnace kostičkového šílenství. Číselně hodnotit je v tomto případě strašlivě těžké, protože pro nás vývojáři z 4J chystají spoustu dalších updatů, které mohou změnit hru k nepoznání a tak číslo, které dám dnes, nemusí být zítra vůbec relevantní.
  • Loudal_TD

Ten převod z X360 je jednoduchý jen pokud převádíte jenom jeden svět. Pokud jich máte víc jako já, stává se z toho docela slušná minihra pro dva gamepady a televizní ovladač. Uploadovat lze totiž vždy jen jeden svět.

• Remyu

Poradíte prosím někdo, jak je to s mody v Minecraftu pro XONE (přidání kouzlení, zvířat..)? Hru hraje syn a já vůbec nevím o co jde. Jde to dostat i do verze pro XONE, jak? Předem díky 🙂

»
25. 06. 2019 • tonyskate4

RECENZE: Irony Curtain: From Matryoshka with Love

Asi to nebude poprvé a nejspíše ani naposledy, co na našem webu budeme psát, že tradičních adventur není nikdy dost. Na počítačích to ještě ujde, ale na konzolích žánr point-and-click moc nefrčí. Právě proto jsme s nadšením skočili po satirické adventuře Irony Curtain: From Matryoshka with Love, která si dělá legraci nejen ze železné opony, ale i z celého komunismu.

»
11. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 19

Motocyklová sezóna začíná, a to jak skutečná, tak prestižní seriál MotoGP. Motorky v posledních letech získávají na oblibě i proto, že Formule 1 pro někoho může ztrácet své kouzlo, jelikož v ní dominují stále ti samí a v průběhu závodů se toho na trati moc neděje z důvodu šetření paliva nebo pneumatik. Ve virtuálním světě je situace opačná, protože Codemasters ukázali, jak se má pracovat se značkou Formule 1, kdežto Milestone se svým MotoGP...

»
08. 06. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Cook, Serve, Delicious! 2!!

Ne jenom hraním, živ je člověk. Abychom mohli spokojeně hrát, je dobré se předtím pěkně najíst, protože jinak se musí odbíhat a shánět něco k snědku. Člověk se ale poté nemůže plně soustředit na hraní a přichází o dokonalé a duchaplné herní zážitky. Hry se v posledních letech věnují lecjakým činnostem běžného života a ani vaření jídla nechybí. Následující hru jsem si na recenzi vybral hlavně proto, že podobný styl mám moc...

»
07. 06. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Warhammer: Chaosbane

Řada příznivců už určitě delší dobu touží po akční RPG z fantasy světa Warhammeru. Pokud patříte mezi ně, konečně jste se dočkali. Možná jste z upoutávek sami poznali, že tvůrci se hodně inspirovali klasikami tohoto izometrického žánru, a to samozřejmě včetně Diabla. Výsledek je ovšem všelijaký, jelikož základ je slušný a třeba poslouží k dalším hrám, ovšem schází pestrost a postupně se více a více vyskytuje repetetivnost, kterou pocítí především veteráni žánru.

»
29. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: American Fugitive

Jó, americký venkov. Místo hodné obdivu, jehož tempo udávají domácí pálenka, silné káry a dobytek táhnoucí pastvinou. Rozvětvené rodinné klany dávají naději, že první milostné zkušenosti přijdou od sestřenice. Na zadním sedadle Buicku, kde už před léty trénoval fotřík s tetou. Kriminalita vlastně neexistuje. Po sebevraždě zákoníku práce ve skartovačce, je totiž největším zločineckým celkem policejní sbor. Na druhou stranu má dobré tarify a podporuje drobné podnikatele v jejich trestné činnosti. Obchody...

»
26. 05. 2019 • CryLineT2

»