RECENZE: Minecraft Xbox One Edition

Autor: Lord Rohlik Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 3 článků

Minecraft, název hry, která dokáže vyvolat, jak příjemné vzpomínky plné dobrodužství a nalezených pokladů, tak hodiny a hodiny frustrace z kopání, diamantů v lávě a naprosto hloupého kopání pod sebe. A jak si vede jeho verze na Xbox One?

Je tomu již rok, tři měsíce a pár dní (ano náhodou to takhle hezky vyšlo), kdy nám Microsoft na své E3 konferenci ukázal, že s kostičkovanými světy počítá i na své nejnovější generaci konzolí. Pamatuji si, jako by to bylo včera, kdy jsem nevěřícně sledoval livestream z tiskovky Microsoftu. Dech mi vyrazila snad jedinná relevantní informace, která byla o nové verzi Minecraftu vypuštěna, a to ,,bigger world”.
A tak se dostáváme ke snad největšímu mínusu celé hry. Svět totiž není nekonečný, jako jsme zvyklí z počítačů, nebo dokonce mobilních telefonů, ale pouze 36x větší než světy v Minecraftu pro Xbox 360. Nechápejte mě špatně, i to je pořádná štreka na prozkoumávání, dolování, dobývání, stavění a bůh ví co ještě, ale opravdu nechápu princip, že telefon/tablet má ještě pořád slabší HW, než nová generace konzolí a ty zmáknou nekonečné světy a naše milovaná krabička s podporou cloudu a dalších hyper, ultra, mega moderních technologií ne. To je zkrátka a jednoduše zarážející a mohu snad jen doufat, že se toto omezení stane jednoho dne minulostí i pro konzole.
Na druhou stranu z čeho jsem byl velmi mile překvapen, byla samotná grafika hry. Dokreslovací vzdálenost, detaily a celková plynulost herního zážitku je oproti Xboxu 360 úplně někde jinde. Ono se to celkem špatně vysvětluje, ale ten rozdíl poznáte na první pohled a osobně mě posadil na sedinku. Nevěřící Tomášové, zkuste a uvidíte.

Další velmi sympatickým krokem je zlevnění hry pro všechny, kteří si koupili verzi pro Xbox 360 z Xbox live marketplace. Hra Vás tak místo plné ceny výjde jen na cca. 100 Kč. Mařka, neber to za ty peníze. Bohužel všichni majitelé diskové verze (té, co vyšla na DVD) musí zaplatit plnou cenu, která činí něco kolem 500 Kč, ale rozhodně i to je investice, která se vyplatí.

Ať už Vás osud rozhoupal k jakkékoliv z výše uvedených transakcí věřte, že nakonec snad i ušetříte, protože všechny texturepacky a mashup packy, které jste si pořídili k verzi pro Xbox 360 získáte pro Xbox One zdarma. A další skvělou věcí je, že se ani nemusíte loučit se svým pracně vybudovaným světem. Jednoduše řeknete Xboxu 360, aby Vaše uložené pozice převedl na Xbox One, pic ho, bác ho a bum ho, můžete díky savům uloženým na cloud hrát tam, kde jste včera skončili na konzoli minulé generace.

Pro všechny dobrodruhy a sběratele je tu k nalezení několik nových biomů, automaticky generovaných staveb, ale hlavně Achievementů, jejichž sbíráním své Gamerscore můžete zvednou až o tisíc bodů, což je pořádná nálož.
8

Suma sumárum je Minecraft pro Xbox One přesně to, co jsme očekávali. Lépe vypadající, větší, ale hlavně stejně se hrající verzí své původní inkarnace kostičkového šílenství. Číselně hodnotit je v tomto případě strašlivě těžké, protože pro nás vývojáři z 4J chystají spoustu dalších updatů, které mohou změnit hru k nepoznání a tak číslo, které dám dnes, nemusí být zítra vůbec relevantní.
  • Loudal_TD

Ten převod z X360 je jednoduchý jen pokud převádíte jenom jeden svět. Pokud jich máte víc jako já, stává se z toho docela slušná minihra pro dva gamepady a televizní ovladač. Uploadovat lze totiž vždy jen jeden svět.

• Remyu

Poradíte prosím někdo, jak je to s mody v Minecraftu pro XONE (přidání kouzlení, zvířat..)? Hru hraje syn a já vůbec nevím o co jde. Jde to dostat i do verze pro XONE, jak? Předem díky 🙂

»

»

»

»

»

»
05. 04. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Far: Lone Sails

Prý, že cesta je cíl. Oblíbené klišé, které se hodí mezi pysky každému, kdo hledal v obyčejné hře významový nebo existencionální přesah, třebaže měl děj jasně vypsaný přímo před očima. Inside, Black the Fall, Limbo, Rime, Abzu, Unravel a desítky dalších. Na oko umělecká díla, jejichž jasné poselství se vypráví mezi řádky, zatímco ústřední postava absolvuje osudovou pouť plnou překážek. Jednou je skrytým motivem politika, jindy smysl života, velice často...

»
29. 03. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Generation Zero

Invaze z vesmíru může přijít kdykoli a kdo si myslí, že jsme ve Vesmíru sami, nechť v tomto sebeklamu žije i nadále. Neříkejte mi, že při velikosti toho kolem nás, kdy přesnou velikost snad ani pořádně neznáme, se život v inteligentní formě vyvinul jenom na naší krásné modré planetě. Jenom doufám, že pokud někde život je, není tak agresivní, jak se nám snaží všechny katastrofické filmy, hry a seriály namluvit. Alespoň, že v tom...

»