Recenze: Monster Energy Supercross 3

Autor: lindros88cze Publikováno: 4.2.2020, 11:40

Publikováno: 4.2.2020, 11:40

Je autorem 119 článků

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o kvalitní pokračování, které nedělá ostudu.

Zámořský šampionát nemusí hned každému padnout do noty. Arénové zasazení značně ubírá na atraktivitě a zvolený styl kariéry není úplně nejšťastnější. Snaha o komplexnější pohled do jezdcova života sem bohužel nedorazila. Celá kampaň se opět skládá z tradičních podniků, jejichž kalendář vychází z oficiálních licencí. Možnost vytvořit místo závodníka sportovně založenou slečnu je pěkná, ale pro hratelnost nepodstatná. Stejně tak se jeví zbytečný výběr mezi smlouvou s týmem a sponzorem.

Rozdíl je vlastně jediný, a to ve vylepšení motocyklu. Tým se vám o vše postará, tudíž se zajímáte maximálně o to, aby vám kombinéza ladila s týmovými barvami. Na druhou stranu máte na koho svést chyby, protože s vlastní motorkou byste určitě dojeli první. Zaručujeme vám, že nastane spousta příležitostí, kdy si vyzkoušíte obě strany mince. Bonusem sponzorského partnerství jsou speciální závody. Bohužel jsou až příliš jednotvárné a krom odměny nepřináší ani kousek radosti.

Ať už se vydáte do nitra kariéry nebo do jednoho z režimů pro jednotlivce, přivítají vás nové animace a velice dobří komentátoři. Celé entrée má výbornou atmosféru až do momentu, kdy se závodníci řadí na start. Tam se nezměnilo téměř nic a hra servíruje už třetím rokem ty samé záběry. Běžně bychom otráveně položili ovladač a křísili mrtvé nadšení, ale viditelně vylepšená grafika drží snítku naděje, že nás po sklopení zábran čeká něco nového. A nemýlíme se.

Vývojáři slíbili zapracování nového fyzikálního modelu. Moc jsme jim nevěřili, protože jízda byla to poslední, co bychom na hře měnili. Příjemná arkáda, u níž se lehce projevovaly záchvěvy simulace, je však pryč. Už tlačenice v první zatáčce napověděla, komu vděčíme za nový pocit z jízdy. Řeč je o hmotnosti. U jedné stopy možná poprvé máme dojem, že jsme s umělou inteligencí na stejné úrovni. Na zemi jsou motorky mnohem jistější ve stopě a lépe snáší nárazy od ostatních. Když dojde k pádu, tak z objektivních příčin, nikoliv pro papírovost mašiny.

Kila navíc se podepsala na řízení v plném rozsahu. Hůře se hledá střed těžiště v ostrých zatáčkách a, co je mnohem důležitější, nerovnosti tratí se stávají noční můrou. Stroje jsou citelně těžší jak při nájezdu na val, tak při doskocích. Neztratit na rovinkách důležité vteřiny je tím těžší, čím hustší sinusoidu profil tratě připomíná. Nový systém nás nutí přemýšlet minimálně zatáčku dopředu. Rozhodující je jak rychlost, tak zvolená stopa a náklon během skoku.

Vlastně ještě nemáme úplně jasno, zda se nám změna líbí bez výhrad či ne. Kvitujeme posun kupředu, ale neradi se loučíme s velkou dávkou bezstarostnosti. Ani si nevzpomínáme, kdy jsme začínali obtížnost soupeřů na Very Easy. A i tak se nám první závody nedařilo dostihnout čelo závodníků. Ke konci sezóny sice proběhl posun k našemu standardu, ale neobešel se bez četný rewindů a připomínek. Nový model přináší rozhodně víc soutěžní atmosféry a je třeba ho dostat hluboko pod kůži. K tomu vhodně poslouží desítky výzev a testovací plocha, kam lze na kooperaci přizvat kamaráda.

Monster Energy Supercross 3 nezapomíná ani na tvořivou komunitu. Také letos můžete vymýšlet grafické kreace na motocykl a helmu závodníka. Pěkné vylepšení postihlo editor tratí, který nabízí lepší rozhraní a větší množství stavebních prvků. Veškerý vámi vytvořený obsah lze samozřejmě sdílet. S ohledem na zaměření a proslulost hry nečekejte štosy komunitního obsahu. Na nedostatek lidí brzy doplatí i multiplayer. Je hezké, že má nové servery, lepší matchmaking a nástroje pro přehlednou tvorbu online turnajů. Dle zkušeností ovšem nebude za chvíli s kým hrát.

Posední slova překvapivě zdařilého pokračování půjdou na adresu celkového dojmu. Závodní atmosféra je o příčku dál a bez debat za to vděčí také bohatšímu soundtracku a pěkně zpracované grafice. Když necháme bokem přehnaně velké kapky deště, kouká se na hru velice dobře. HDR hodně dře, aby noční závody působily reálně. Daří se. Pochvalu zaslouží ještě všudypřítomná špína. Závodnici rychle chytají odlétající zbytky povrchu a po chvílí připomínají spíše bahenní může.

7

Nečekaně kvalitní pokračování. I když značka pořád hledá vlastní tvář v přeplněné studiové tvorbě, pomalu ale jistě se jí rýsují ostré črty. Sázka na obtížnější jízdní model může leckoho vyděsit, ale odvážný krok sebou přináší věrnější pocit ze závodění. Monster Energy Supercross 3 má něco, čím vás dokáže udržet u relativně skromné herní náplně. Minimálně do té doby, než si novinky pevně otisknete do rukou. Pro příště by to chtělo zapracovat na kariéře. Nevzbuzuje potřebnou chuť do dalších sezón, protože nová prezentace zasáhla jen úvodní minuty závodů.
28. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Draugen

Vyprávět příběh v komorním prostředí a s minimem postav, je kumšt. Potřebujete nejenom silnou dějovou zápletku, ale především dobré dialogy. Úkol pro adventury jako dělaný. A pokud se o něj mají postarat autoři Dreamfall Chapters, jeví se jako předem splněný. Jenže doba sprintuje neustále kupředu a to, co bylo v kurzu před šesti léty, už dnes nestačí. Hlavně, když jste ztratili jistotou v kramflecích. Během hraní narazíte hned na několik pasáží, které nabízejí zdánlivou...

»
27. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Townsmen – A Kingdom Rebuilt

Říkejte si, co chcete,  ale i mobilní hry mají něco do sebe, byť spousta hráčů je bere jako něco méně cenného. Sem tam se dokonce objeví nějaký port, který by nám, velkým hráčům z konzolí, chtěl přinést tento zážitek. Pár už se mi jich do rukou dostalo a moc velkou díru do světa neudělali. Většinou však šlo o rychlokvašky, které nějaké větší ambice a zkušenosti vývojářů snad ani neměli.

»
22. 02. 2020 • p.a.c.o9

RECENZE: Two Point Hospital

S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že hry hodně často fungují jako velice výkonný stroj času. Nejen, že se můžeme vydat do různých ér naší doby, ať již skutečně minulé nebo budoucí smyšlené, ale také můžeme třeba zavzpomínat na naše herní začátky. Každý z nás má nějakou oblíbenou hru z herní minulosti, na níž rád vzpomíná a hru na podobné téma by uvítal i v dnešní době v moderním zpracování. Evidentně i vývojáři se rádi vracejí...

»
14. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders Genesis

Za posledních deset let mohla mít série Darksiders už pět dílů, tři remastery a minimálně dvě kolekce. Bohužel ale nemá. Jestli to mají na svědomí změny u vydavatele, přerod studia či diskutabilní druhý díl, je už dnes jedno. Po odvážné trojce, která po vydání připomínala spíš Dark Souls než démonskou sérii, tu je díl s pozměněným konceptem. A rovnou vám povím, že mohl přijít klidně dřív, protože jezdcům zatraceně sluší.

»
10. 02. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: 7th Sector

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

»
06. 02. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Journey to the Savage Planet

Vesmír a jeho nekonečnost vždycky probouzel fantazie o tom, zda jsme opravdu jedinou planetou, na které je život. Skutečný svět nám zatím jasnou odpověď nedal, ale v tom herním máme jasno. Kolonizace cizích planet je zábava, všude je spousta méně či více přátelských stvoření a hlavně, co si člověk neudělá, to nemá. Navíc se pojetí vesmírného dobrodružství dá uchopit jak velice seriózně (až maniakálně – tímto mrkám směrem k sérii Elite), tak...

»
03. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Zombie Army 4: Dead War

Týmové hry jsou fajn. Vezmete kamaráda, chopíte se hrdiny a hurá objevovat nebo podrobovat nová území a světy. Přeci jenom ve dvou se to lépe táhne, a hlavně se člověk baví o něco více. Ne vždy je to dvojnásobná zábava, ale o něco větší sranda, než v singlplayeru to rozhodně je. Poslední dobou se oblíbená kooperace objevuje u stále většího počtu her, což kvituji s povděkem. Sice je postupem času tak trochu...

»
02. 02. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: Dragon Ball Z: Kakarot

Když hru přináší Bandai Namco, většinou to znamená, že hrdinové budou mít nagelované vlasy, infantilní vystupování a kuráž nočního hlídače ve strašidelném hradu. Adaptace mangy nemají u nás nejsilnější pozici, protože se nikdy nestaly masovou záležitostí. Přesto si troufám tvrdit, že zrovna série točící se kolem dračích koulí má popularity nejvíce. A možná si ji ještě rozšíří, protože Kakarot přichází s vyprávěním, které může oslovit i mangy neznalé.

»