RECENZE: Monster Jam: Steel Titans

Autor: Lindy Publikováno: 29.6.2019, 9:20

Publikováno: 29.6.2019, 9:20

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

S příchodem léta poslala řada vydavatelů do světa hry, které řeší špatné počasí nebo nenadálý výpadek osobního programu. Jde o jednoduché tituly, jejichž náplň nevyžaduje mnoho času. Když od nich odejdete, nic vám nikam neuteče. A když se pak vrátíte, jste v sedle, v tomto případě v sedačce, během pár vteřin.

Závodní hra Monster Jam: Steel Titans přichází od autorů série MX vs ATV. To samo o sobě naznačuje, co od oblud na velkých kolech čekat. Vlastně i to označení „závodní“ je trochu nadnesené, protože místa, kde o umístění rozhoduje souboj s ostatními vozidly, jsou v jasné menšině. Víc než závodění se řeší kaskadérské kousky, dobře sebrané body, plnění výzev nebo rychlý průjezd terénními nerovnostmi. Primárně jde o show. Kdo někdy viděl skutečný program Monster Jam, dobře ví, že jde o benzínovou exhibici velkých kluků s dětskou duší.

Pod oficiální licence se ukryly jen tři režimy. Základ je vždy volný pohyb. Poměrně bohatá mapa obsahuje hromadu překážek, na kterých můžete trénovat fyziku a ovládání auta. Motivací k blbnutí jsou geometrické body, sloužící k vylepšení jízdních vlastností auta. Z menu se pak dostanete do rychlé hry a do kariéry. Multiplayer je přítomen jen ve formě rozdělené obrazovky, což je trochu škoda. Skuteční rivalové by přinesli adrenalin, jehož se nedostává umělé inteligenci.

Odbuďme si protivníky hned z kraje. Hrou řízení exhibicionisti jsou pomalí, hloupí a pokud neskončíte na střeše, nemají takřka žádnou šanci uspět v přímém souboji. Na rovinkách se zmůžou jen na postrkávání a při checkpointech volí vždy tu nejbezpečnější, nikoliv nejrychlejší cestu. Výzvu představují tak jen při výzvách založených na akrobacii. Tam je ovšem nevidíte. Jejich výkon je reprezentován výsledky, k nimž se musíte dostat.

Kariéra je složena ze šesti částí, přičemž první dvě proletíte za nějakých 40 minut. Soubor různých závodů má nápad a rozmanitost. Přesto se každá část drží určité tematiky, čímž se stává lehce stereotypní. V druhé půlce kariéry se dění přesouvá spíš do arén. V nich lze točit asi pět disciplín, takže hraní postupně působí dojmem, že děláte to samé dokola. Největší zábava jednoznačně přichází v poslední třetině, kde se po vás chce značná zručnost.

Zvládnout jízdu po dvou nebo backflip ještě není na diplom. Zastavit s obrovským monstrem na jedné nápravě nebo po ní dokonce plynule jet, už ano. Ovládání je příjemně arkádové s jasnými projevy fyziky. To znamená, že tušíte, co auto udělá a že není těžké ho k tomu přimět. Jen odhad výsledku bývá rozpačitý, protože akcelerace má příliš agresivní nástup. Díky destrukčnímu modelu tak můžete dojít až ke zničení části auta, kdy nejčastějším defektem je urvané kolo. Nicméně klid. Stačí rychle mačkat příslušné tlačítko a kolo se bleskově opraví.

Grafika je z průměrného až lehce podprůměrného soudku. S ohledem na oficiální licence a přijatelnou cenu, ji nejspíš proklínat nebudete. Jen se občas pozastavíte nad neviditelnými stropy hal, horšími texturami v dálce nebo méně detailními arénami. Existuje sice podpora 4K, ale ruku na volant, existují podstatně hezčí hry.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Trochu jako Trials, lehce jako MX vs ATV a hodně jako pojízdný cirkus. Monster Jam: Steel Titans dokáže zabavit jednoduchou hratelností, příjemným ovládáním a zajímavými výzvami. I když vždy jen na chvíli a na relativně skromném pískovišti. Dobře se tak hodí na momenty, kdy si chcete zahrát, ale nemáte čas na něco většího. Body dolů jdou hlavně za umělou inteligenci a za stereotypní skladbu závodů. Disciplín je dost, jen jsou nešťastně poskládané.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»