Recenze: Mortal Kombat X pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 16.4.2015, 18:16

Publikováno: 16.4.2015, 18:16

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Jestli se někdy bude v dějepise na školách učit o počátcích herního průmyslu, určitě o hodinách zazní jméno Mortal Kombat, hra, která podpořila rozvoj herních automatů při úpadku v devadesátých letech, hra, která v hernách zapříčiňovala konflikty a naučila mladé, co je znamená brutalita ve hrách, hra, coby masivní spojnice mezi dvěma kamarády a značka, která přežila dvě desetiletí a dnes se může pyšnit už desátým dílem hlavní série. Tam kde pro východ je modlou všech bojovek Street Fighter, tam na západě ještě dnes mastí první díl Mortal Kombat.

 I přes tři a dvaceti leté stáří značky nás pořád baví a neustále má co nabídnout a zaujmout nejen veterány žánru, ale dnes už i mladší, značkou nepolíbené hráče naučit, co to v herním průmyslu znamená být naštvaný na protihráče. Desátý Mortal Kombat totiž snad poprvé má naběhnuto k tomu, aby přilákal naprosté nováčky, a nejenže si zde každý může perfektně navolit obtížnost a vytrénovat své palce na tréninkovém módu, ale i projít si příběhový mód, jenž má oproti devátému dílu šmrnc střižený snad Hollywoodskými kanci. Je však laciný a bude brát snad jen hráče, co příběh okolo původní trilogie neznají nebo snad chtějí poznat znovu a lépe. Nicméně jde o perfektní rozcvičku a to nejlepší seznámení se všemi postavami ve hře. Navíc teprve až po dohrání Story módu se vám odemkne poslední postava (pokud nebereme v potaz DLC) – Shinnok.

Obtížnost se nám vrátila ke starým dobrým kořenům a nutno říci, že NetherRealm Studios o značku starají s nevídanou pečlivostí a s ohledem na minulost, a proto bez hrdosti veřejně přiznáme, že jsme absolutně nebyli schopni hrát například takový Story mód ani na obtížnost normal. Teprve na Very easy, jsme se výrazně v příběhu posunuli, ale pro pocit trapnosti jsme si ho zvedli alespoň na to Easy, abyste nás něměli za másla. Přesto nám občas někteří protivníci dali občas zabrat, a tak jsme je díky omezené možnosti přeskočení přeskočili. Tokeny na přeskakování nepřátel, ať už ve Story módu, v klasické postupové věži, která se vrátila ve velkém stylu, jelikož jsou teď čtyři druhy od klasické až po tu nekonečně dlouhou, se získávají ve kryptě, která byla představena už v devátém dílu, kde mimoto získáváte všelijaké nové skiny pro postavy, tokeny na rychlou fatalitu (stačí dvě tlačítka namísto kombinace více) a další, a to všechno nakupujete za peníze získané napříč všemi herními módy.

YEOhfHx

Naprostou novinkou je při výběru postavy (Story mód vám postavy mění sám dle příběhové linie) si možno také zvolit mezi třemi typy variant vybrané postavy. Každá má jiné způsoby boje a většina se od sebe alespoň minimálně liší. Není to ale tak, že si při získání zkušeností levelujete právě zvolený typ postavy. Postavy se vlastně vůbec nelevelují, leveluje se jenom váš účet, kde úrovně rostou také u další novinky, a to vaší frakce, jež si při vložení hry do mechaniky a následném spuštění vyberete. Je jih celkem pět a nijak drasticky se od sebe neliší, dalo by se říct, že v současně chvíli ani nejsme schopni odhadnout jak, protože válka frakcí vypukne až za 4 dni od doby psaní recenze. Tíží-li vás však váš level v dané frakci, mimochodem po změně frakce se váš level vynuluje, tak stačí plnit každodenní daily challenge, čímž body k vašemu prospěchu nabíhají nahoru a nahoru.

Asi nemá význam sáhodlouze rozebírat singleplayer a hru pro dva hráče, snad jen stojí za zmínku pár herních módů, jako třeba souboj, kde hra sama určí obtížnost a jeho nastavení (mimochodem docela rozsáhlé), nebo mód kde se spoluhráčem dobýváte veleznámou věž. Ne, tentokrát je to především o multiplayeru a několika jeho herních módech. Výčtem: klasický versus, Team battle 3v3 a 5v5, obdobné dobývání věže jako ve hře pro dva hráče, King of The hill, kde do vás protivnícu budou bušit, dokud nekápnete božskou, Team battle a jako třešničkou na závěr jsou tu Rooms, neboli Místnosti, kde si připadáte úplně stejně jako poprvé na tanečních – spousta lidí, co čekají, až je někdo vyzve k tanci (správně by to ale měli být pánové, pánové), navíc se společným chatem, což kvitujeme, jelikož jsme dlouho nikde chat pro psaní neviděli.

image

Před úplným závěrem, bychom chtěli ještě vypíchnout dvě věci. Tou první je grafické zpracování, jež se přeci jen od rebootu z roku 2011 razantně zlepšilo, ale naschvál neříkáme zrealističtělo, jelikož to v případě zbrusu nových, dvojnásobně brutálnějších fatalit či x-ray pohledů (když vidíte jak protivníkovi drtíte kosti) úplně neplatí, nebo teda nevíme jestli je úplně reálné vystřelit chlápkovi hrudník, hodit do něj písečnou bombu, po jejímž následném znovu průstřelu vytéká písek všemi otvory nepřítelova těla, ale to už je zase jiná kapitola. Druhou a zároveň novinkou je interakce s prostředím. Na jinak velmi pestrých a neokoukaných mapách se totiž vždy objevují alespoň dvě pomůcky, coby útočná zbraň nebo odrazový můstek pro přeskočení půlky mapy. Ovšem výjimečně se objeví i balvan, kam když namíříte protivníkovu hlavu chyceného za trenky, tak mu s klidem uberete přes 20% energie. Právě podobné předměty, nám přišly nejvíce znevýhodňující pro hráče stojícího mimo balvan, jelikož ho takovýmto způsobem hladce udoláte, než přijde na způsob, jak se vám dostat do zad, což ve většině postav asi není problém. My vám do budoucna přejeme, aby to nenapadlo vašeho protihráče. Je to fakt zákeřné.

Jsme fakticky rádi, že se vývojáři poučili z drobných chyb posledního dílu a konečně nám přinesli pořádný a moderní Mortal Kombat s jeho starou dobrou obtížností. My především vyšli ze cviku, a tak nás těší user-friendly tréninková část, kam si chodíme každodenně potrénovat, abychom rozdrtili konečně ty borce sedících 24/7 v Rooms a čekajících na pořádnou výzvu. Tou sice při jejich 128 výhrách a 21 prohrách asi nebudeme, ale aspoň máme při každodenních výzvách pro frakci neustálou tendenci se na bojiště vracet, což se zatím jeví jako fajn vychytávka a v nadcházejících frakčních bitkách teprve ještě poznáme její opravdový potenciál. Sic jsme neměli možnost řádně otestovat hru pro dva hráče, umělá inteligence se nám jevila jako daleko silnější protivník, než staří přátelé a rodinní příslušníci. NetherRealm Studios, ať už to bude Street Fighter, Tekken nebo Dead or Alive, hodně bychom se divili, kdyby přeskočili nastavenou laťku, ba dokonce srazili samotný Mortal Kombat X na kolena. Ať tak či onak, k překonání kvalit desátého dílu to bude chtít hodně píle a nápadů. A ty, jak nám poslední dobou přijde, už asi došly.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Starý Mortal Kombat s novými a brutálnějšími fatalitami, v moderním kabátku a s zbrusu novým obsahem. Hezčí, lepší a vůbec vypiplanější než jeho předchůdce z roku 2011. Ať už jste v bojovkách zajetí, či nikoliv, Mortal Kombat X vás přijme s otevřenou náručí, navíc vám poví něco o původním příběhu a veteránům zase ukáže, že značka Mortal Kombat ještě nepatří do starého železa a je na čase přejít z vyklepaných automatů ve staré herně na něco nového, ale přesto stejně dobrého jako ten starý MK, jak ho známe a v případě multiplayeru, jak ho ještě neznáme. Teda vy, my už ano...
  • Jaroslav

    Mortal Kombat XL
    Dobry den, sestra si koupila tuto hru nevíte někdo proč to chce stáhnout 40gb když mají originální CD? Děkuji za odpovědi.

    • JR2D2

      Hra byla vydala jiz pred nějakým casem, od té doby tvůrci pridali další obsah, nove postavy, opravily bugy atd… Hra bezi pravdepodbe i v cooperaci a bude tedy treba upgrade, aby jste měli vse co ostatní hráči a zaroven za ty penízky dostali, veskery obsah co k tomu patri. Je to uz tak trochu trend tedo body, ze hry se vydávají jeste se spoustou chyb, aby prodejci utrzili co možná nejvíce a drive nez konkurence a teprve potom se lecos opravuju patchy a doplňuje zbytek do té doby treba nevydaneho obsahu samotné hry.

21. 10. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Raji: An Ancient Epic

V létě byla železa trochu volnější, a tak jste možná stihli i nějakou dovolenou na opačné straně našich hor. Pokud jste to přeci jen nezvládli a největším úspěchem je hráz na rybníku, může vám přijít vhod výlet do Indie. Poznáte kulturu, objevíte historii a pomůžete sourozencům v nelehké situaci. A jen tak mimochodem zachráníte svět, ale to není důležité.

»
20. 10. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Neighbours back From Hell

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

»
17. 10. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Tennis World Tour 2

Tenisté se úspěšně popasovali s podzimním termínem French Open a ani chladnější počasí nic neubralo na kvalitních tenisových výkonech. Dokonce jsme se dočkali historického milníku, kdy Rafael Nadal dorovnal Rogera Federera v počtu vítězných grandslamů. Souboj o toto pomyslné prvenství bude ještě zajímavý. Nicméně pomalu nastává čas, kdy počasí venkovním aktivitám opravdu přát nebude, takže se, pokud to situace umožní, přesunou skuteční hráči do hal a ti herní si přitopí ve svých...

»
08. 10. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Little Big Workshop

V dětství, kdy je všechno možné a nic není překážkou, jsme byli vším, čím nám naše hračky dovolily. Od závodníků, po bijce, až k ředitelům společností a stavebním inženýrům. Jsou tací, kteří přetavili dětské radosti do reality dospělosti. Nicméně my méně úspěšní máme právě hry, aby nás opět vracely pár let zpět. A tentokrát razíme hodně dozadu. Stůl, tedy průmyslová zóna čeká, tak se nenechte dlouho prosit.

»
01. 10. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Mafia: Definitivní edice

Jenom málokterá hra má v naší krásné domovině takové jméno, jako Mafie. Důvodů k tomuto statusu je celá řada. V té době se jednalo na naše poměry o velice ambiciózní počin, k jehož úspěchu přispěl zajímavý příběh a také dnes již legendární český dabing od předních herců. To všechno vytvořilo mix, jehož chuť, i po osmnácti letech od vydání, zná spousta hráčů. Někteří z mladších ročníků by se třeba také rádi vydali na cestu mafiána,...

»
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»