RECENZE MotoGP 13

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.7.2013, 18:03

Publikováno: 28.7.2013, 18:03

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1690 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Kdo by neměl rád jízdu na motorce. Spousta adrenalinu, rychlé a silné stroje, kde navíc všude kolem postává spousta krásných holek s deštníky. Přesně takhle nějak nejspíš vypadá život profesionálního motocyklového závodního, který si běžný člověk asi nikdy nevyzkouší. Proto je zde nejnovější ročník MotoGP 13.

Již podle názvu je jasné, jaká kategorie bude hrát prim, takže naším cílem, coby závodnického začátečníka, bude dosáhnout až na vysněnou nejprestižnější kategorii. Cesta vede pěkně od Moto 3 a Moto 2, takže budeme mít dostatek času na sžití se s motocyklem. Pokud by Vás kariéra neoslovila, můžete vyzvat kamaráda, ať již vedle sedícího nebo třeba přes internet.

A že čas na sžití s motorkou budete určitě potřebovat. V závislosti na zvolené obtížnosti bude náročná nejen jízda, ale i ovládání. Se všemi asistenty a trochou štěstí dojede na solidní pozici bez sebemenších potíží. Ovšem při nastavení simulátoru se hra přestává stávat hrou, ale dostane se Vám toho správného zážitku – jako by jste krotili skutečnou a neskutečně silnou motorku. Každý neopatrný krok či pohyb znamená nejen ztrátu rychlosti, ale ve většině případů i pád, když už další závodění nemývá moc cenu, protože soupeři už jsou daleko před Vámi. Zvolit můžete buď cestu restartu závodu a nebo zkusit o kousíček vrátit čas.

Není nic krásnějšího, než když při nejtěžším nastavení – což je rozdělené brzdění předního, zadního kola, ovládání naklánění jezdce, žádní asistenti a pohled skrz helmu – krásně brázdíte trať, přesně se nakláníte do každé zatáčky a předjíždíte jednoho závodníka za druhým až do samého cíle… Paráda. Jak jsem ale již zmínil, budete potřebovat odjet velkou spoustu závodů, než dosáhnete takovéhoto osobního úspěchu, podpořeného možností nastavit si ideální jízdní styl od brusiče kolen a loktů až třeba po vyvážený styl.

Hra se pyšní licencí MotoGP, takže se můžete těšit na kompletní kalendář čítající všechny tratě, včetně oblíbeného brněnského okruhu. Stejně tak můžete hrát za svého oblíbeného jezdce seriálu, i těch českých. Systém je ovšem trochu zvláštní, protože některé jezdce si odblokujete postupným hraním (ano, hra obsahuje levelovací systém), jiné si musíte stáhnout formou DLC, kdy to pro Moto 2 a Moto 3 je zdarma, top jezdci roku 2012 stojí 400MSP. Moc pěkný je úvod před každým závodem, kdy si můžete prohlédnout krátké video o daném městě, v němž se okruh nachází a detaily tratě. Bohužel další věci ohledně technického zpracování už tak super nejsou. Grafika je sice pěkná, ale pouze u samotných strojů. Okolí, diváci a třeba zvuky už se pochválit nedají a spíš evokují pokus o retro hru než moderní závodění. U některých tratí je dokonce mizerně udělaná optimalizace a takové večerní Dauhá v Kataru je v jedné zatáčce hodně sekané, takže člověk trne, co se při té slideshow stane.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 13 tak pod ne zrovna dvakrát přitažlivou slupkou nabízí hodně poctivé ježdění a každý, kdo má rád závodní výzvy na motorce bude v sedmém nebi. Ovšem díky možnosti nastavení obtížnosti si hru užijí i jezdci začátečníci, takže by hra mohla uspokojit široké herní publikum. Nakonec se do závodění vžijete natolik, že technické nedostatky budete schopni odpustit a užijete si bezvadnou jízdu.
22. 04. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Road Redemption

Hráči rádi vzpomínají na staré dobré klasiky, které přinesly nějakou tu zajímavou herní mechaniku. Spousta z těchto her by byla velice zajímavých i pro dnešní hráče, protože moc nezestárly, nebo by jim stačilo jenom trochu, aby odpovídaly dnešním standardům. I proto je pro dnešní vývojáře lákavá představa toho, že vezmou starou hru a pokusí se na ní postavit svou herní budoucnost. Bohužel ne vždy to dobře dopadne.

»
21. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: World Enduro Rally

Občas strávíte s hrou desítky hodin a stále nacházíte překvapující momenty. Ještě lepší je, když si vývojáři pro sebe nechají nějaký ten taj a během propagace nepropálí veškeré trumfy. Poslední dobou se sice stává, že neočekávané momenty pramení z trestuhodného stavu hry, ale zrovna dnes se nechci bavit o Bethesdě. Vlastně ani nevím o čem se budu bavit, protože World Enduro Rally není tajemná diva ve večerních šatech. Je to laciná rajda,...

»
18. 04. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Conarium

Za okny bílé peklo, v hlavě prázdno a okolo pusto, že by se dalo za hranice vyvážet. To je úvod, ze kterého můžete připravit deset a jednu hru navíc. Psychologické drama o následcích nezřízeného pití. Lyrickou baladu na téma Moje samota, moje radost. Depresivní pohled do nitra nedobrovolných exulantů na Sibiř. Anebo hororový thriller s psychologickou zápletkou, tedy v případě, že se hraje podle H. P Lovecrafta.

»
17. 04. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: R.B.I Baseball 19

Herní sportovci mají žně, protože celá řada sportů, u nás i těch méně známých, je zpracována do herní podoby. Hokej a fotbal jsou takové klasiky, které nikoho nepřekvapí a stejně tak virtuální zpracování amerického fotbalu. Z amerických sportů tak do sbírky chybí jenom baseball, kdy na Xbox One jsou na výběr dokonce dvě hry s touto tématikou.

»
15. 04. 2019 • DandyCZE1

RECENZE: Stellaris: Console Edition

Svět strategií je na Xboxu poměrně malý, takže za světlé výjimky jsme jedině rádi. Není totiž vůbec snadné napasovat komplikovanější ovládání na několik hlavních ovládacích prvků na gamepadu a ještě hráče zaujmout. Proto má žánr strategií stále hlavní místo na PC, a troufnu si říct, že to je poslední typ her, které vyloženě PC potřebují. Samozřejmě lze namítnout, že povolení myši a klávesnici může situaci vyřešit, ale osobně si myslím,...

»
14. 04. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: The Grand Tour Game

Výrobci aut se neustále snaží, aby své výrobky prodali i těm, kteří o ně absolutně nestojí. Svobodnému muži rodinné MPV, příležitostnému řidiči luxusní limuzínu a zarytému vyznavačovi benzínu elektrické chrastítko. Někdy si marketingové oddělení přivlastní důležitý skalp, jindy musí přiznat nechtěný debakl. A přitom vzbudit zájem o auta je tak jednoduché. Stačí se jmenovat Clarkson, Hammond a May.

»
14. 04. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Gang Beasts

Šílená, bláznivá, bizarní, divná. I takové hry se dají najít v portfoliu nejrůznějších vývojářů. Co se jim nedá upřít, je nápad a snaha šokovat či nabídnout netradiční zážitek. To pak vznikne simulátor chleba, hrajete za kozu, valíte se světem coby kamenná koule, operujete v jedoucí sanitce nebo ovládáte roztodivné hrdiny. Někdy se úspěch dostaví, jindy ne, někdy vznikne hra dobrá pro párty, jindy si člověk vystačí sám.

»
10. 04. 2019 • chaosteorycz4

Recenze: Assassin’s Creed III Remastered

Tak schválně, ve kterém díle zabijácké série byly první námořní bitvy? Kdy se rozšířily možnosti parkouru? Který hrdina už nepotřeboval lékárničky pro uzdravení a proč byl důležitou součástí hraní lov a následný prodej kořisti? Všechny odpovědi jsou ukryty v historii, kterou značka Assassin’s Creed píše, a do značné míry překrucuje, už od roku 2007. Vy si teď minulost můžete zopakovat hned několikrát, a to na pozadí kolonialismu.

»