RECENZE MotoGP 13

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.7.2013, 18:03

Publikováno: 28.7.2013, 18:03

Je autorem 1747 článků

Kdo by neměl rád jízdu na motorce. Spousta adrenalinu, rychlé a silné stroje, kde navíc všude kolem postává spousta krásných holek s deštníky. Přesně takhle nějak nejspíš vypadá život profesionálního motocyklového závodního, který si běžný člověk asi nikdy nevyzkouší. Proto je zde nejnovější ročník MotoGP 13.

Již podle názvu je jasné, jaká kategorie bude hrát prim, takže naším cílem, coby závodnického začátečníka, bude dosáhnout až na vysněnou nejprestižnější kategorii. Cesta vede pěkně od Moto 3 a Moto 2, takže budeme mít dostatek času na sžití se s motocyklem. Pokud by Vás kariéra neoslovila, můžete vyzvat kamaráda, ať již vedle sedícího nebo třeba přes internet.

A že čas na sžití s motorkou budete určitě potřebovat. V závislosti na zvolené obtížnosti bude náročná nejen jízda, ale i ovládání. Se všemi asistenty a trochou štěstí dojede na solidní pozici bez sebemenších potíží. Ovšem při nastavení simulátoru se hra přestává stávat hrou, ale dostane se Vám toho správného zážitku – jako by jste krotili skutečnou a neskutečně silnou motorku. Každý neopatrný krok či pohyb znamená nejen ztrátu rychlosti, ale ve většině případů i pád, když už další závodění nemývá moc cenu, protože soupeři už jsou daleko před Vámi. Zvolit můžete buď cestu restartu závodu a nebo zkusit o kousíček vrátit čas.

Není nic krásnějšího, než když při nejtěžším nastavení – což je rozdělené brzdění předního, zadního kola, ovládání naklánění jezdce, žádní asistenti a pohled skrz helmu – krásně brázdíte trať, přesně se nakláníte do každé zatáčky a předjíždíte jednoho závodníka za druhým až do samého cíle… Paráda. Jak jsem ale již zmínil, budete potřebovat odjet velkou spoustu závodů, než dosáhnete takovéhoto osobního úspěchu, podpořeného možností nastavit si ideální jízdní styl od brusiče kolen a loktů až třeba po vyvážený styl.

Hra se pyšní licencí MotoGP, takže se můžete těšit na kompletní kalendář čítající všechny tratě, včetně oblíbeného brněnského okruhu. Stejně tak můžete hrát za svého oblíbeného jezdce seriálu, i těch českých. Systém je ovšem trochu zvláštní, protože některé jezdce si odblokujete postupným hraním (ano, hra obsahuje levelovací systém), jiné si musíte stáhnout formou DLC, kdy to pro Moto 2 a Moto 3 je zdarma, top jezdci roku 2012 stojí 400MSP. Moc pěkný je úvod před každým závodem, kdy si můžete prohlédnout krátké video o daném městě, v němž se okruh nachází a detaily tratě. Bohužel další věci ohledně technického zpracování už tak super nejsou. Grafika je sice pěkná, ale pouze u samotných strojů. Okolí, diváci a třeba zvuky už se pochválit nedají a spíš evokují pokus o retro hru než moderní závodění. U některých tratí je dokonce mizerně udělaná optimalizace a takové večerní Dauhá v Kataru je v jedné zatáčce hodně sekané, takže člověk trne, co se při té slideshow stane.

7

MotoGP 13 tak pod ne zrovna dvakrát přitažlivou slupkou nabízí hodně poctivé ježdění a každý, kdo má rád závodní výzvy na motorce bude v sedmém nebi. Ovšem díky možnosti nastavení obtížnosti si hru užijí i jezdci začátečníci, takže by hra mohla uspokojit široké herní publikum. Nakonec se do závodění vžijete natolik, že technické nedostatky budete schopni odpustit a užijete si bezvadnou jízdu.

»

»

»