RECENZE: MotoGP 17

Autor: p.a.c.o Publikováno: 23.6.2017, 9:59

Publikováno: 23.6.2017, 9:59

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1304 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Rok od roku se mi stále hůře začínají všechny recenze her, které se každý rok opakují a jsou od Milestone. Jiskřičku naděje ve mně vyvolal poslední ročník jejich blátivé motorkové verze MXGP 3, který se mi ve výsledku hrál pěkně. Ještě aby ne, když nabídl technický upgrade a příjemné ježdění. Další na řadě je prestižní podnik MotoGP a všechny ostatní silniční okruhové podniky, jaké se jezdí a na něž mají Milestone také oficiální licenci. Zde sice nebyl ohlášen technický pokrok, ale novinky se do MotoGP 17 vtěsnaly. Jako vždy se tedy vkrádá otázka, zda má cenu přesedlat na nejnovější ročník.

Moje počáteční skepse se vám možná nemusí líbit, ale ke značce MotoGP s ní přistupuji skoro každý rok a většinou je i oprávněná. Italští vývojáři totiž motorky umí, ale většinou pohoří na nějaké technické banalitě, která pak kazí jinak pěkný dojem z jízdy. S radostí mohu konstatovat, že letošní skepse trvala jenom pár závodů, protože pak se změnila v radost, jež se mi snad povede přetavit v nějaké lepší hodnocení. Nechci však moc předbíhat, takže se držte, právě startujeme.

Nejvíce proklamovanou novinkou je manažerský kariérní režim a já ho s povděkem kvituji, protože přináší fajn oživení do klasického závodění a zlepšování našeho vlastního závodníka a jeho stáje. Naštěstí tvůrci neudělali pouze manažerský mód, v němž bychom se starali jenom o chod stáje, ale také dojde na klasické závodění. Mimo to je potřeba se postarat o výběr toho správného sponzora, určit týmové barvy, vylepšit mechaniky, aby nám vymysleli nějakou fajn vychytávku a třeba i najmout manažera, který optimalizuje naše cestovní náklady.

Manažerský režim má fajn hloubku, ale zase mi nepřišel zbytečně komplikovaný. Ono taky ze začátku toho moc nevymyslíte, jelikož jste závislí na financích a těch se v počátku úplně nedostává, takže člověk zvažuje každou investici a účast na akci (focení za peníze nebo radši reputace…) minimálně dvakrát. Co mi trochu vadilo, byla nemožnost (nebo jsem to nenašel) vyhodit neschopného týmového kolegu. To mu takhle zaplatíte, jezdíte řekněme v první desítce a on se courá na konci startovního pole a žádný pozitivní užitek pro vaši firemní pokladnu nemá. Jako správný manažer sem ho chtěl vyrazit, ale smůla. Tak ho přetrpíte, zlepšíte techniku, on si u vás vylepší dovednosti a pak začne konečně k něčemu být, když půjde všechno podle plánu.

Jestli se vám o tým starat nechce, vytvořte si vlastní postavu v klasickém režimu a můžete vyrazit do víru kolotoče kolem motorek jako vždy. Oproti loňsku se podíváme ještě o třídu míň, na RedBull káry. Tedy pardon, Red Bull Rookies, kde jsou motorky pro všechny stejné a dokážou ukázat pravou kvalitu závodníka. Pak už nás čeká klasická cesta přes Moto 3, Moto 2 až do vrcholové MotoGP. Všude je všechno plně licencované, takže narazíte i na českou stopu, jež se v jednotlivých třídách vyskytuje. Pěkně zpracované jsou „historické“ stroje, kde najdete hodně známá a u mě i oblíbená jména a kubatury. Souhrnem bych označil herní možnosti za velmi široké, kdy o zábavu není nouze. Jo a splitscreen multiplayer je tu taky.

Další věcí, která mě příjemně překvapila, jsou nahrávací časy. U Milestone je zvykem si na start závodu počkat, ale v tomto ohledu došlo k příjemnému zlepšení. Pohled na nahrávací obrazovku je příjemně dlouhý, prohlédnete si trať, můžete kouknout na jednotlivé zatáčky a pak už hurá na trať. Když už jsem nakousl tu techniku, tak se koukneme na grafiku. Je poznat, že interní Milestone engine má to nejlepší již za sebou, ale na hru je i tak pěkný pohled. Po dvou letech nářků pak mohu s klidem konstatovat, že hra je konečně schopna běžet stabilně s 60 FPS na všech tratích, takže konečně odpadá pokles FPS z let minulých a člověk si může užít plynulé závodění. Škoda jen, že vývojáři neměli více času na zapracování nového enginu (Unreal Engine), jako dostalo zmíněné MXGP 3 a kterému opravdu hodně sluší. Prý by se tak mělo stát příští rok, takže je nač se těšit.

Konečně jsme se dostali k tomu zásadnímu, na co všichni závodníci čekají, a to je jízdní model. Ten Milestone opravdu umí a motorky se řídí a jezdí skvěle. Hra se dá pěkně přizpůsobit, ať už jste lama nebo profijezdec, prostě každý si může navolit ten správný jízdní model, který mu bude vyhovovat. Jezdit v MotoGP 17 je opravdová radost, protože pocit z motorek je uvěřitelný, což je ostatně každý rok, takže v tomto směru stále skvělé a doufám, že se změnou engine se moc nezmění jízdní model. Možná ho trochu víc „poladit“ pro skalní jezdce, ale to jako laik nejsem moc schopen již zhodnotit. Navíc Al dostala do vínku o něco více inteligence, takže její poražení s průměrným strojem na průměrnou obtížnost není úkol vůbec snadný. Jezdí hodně agresivně a na trati vám nedají ani kus zadarmo.

Velkou pochvalu si MotoGP 17 zaslouží za zpracování zvuku jednotlivých motorek. Ty nejen že zní uvěřitelně, ale navíc každý motor je slyšet jinak a skoro bych si troufl tvrdit, že zvuk motorek je v MotoGP nejlepší, jaký kdy ve hře byl a jenom podtrhuje výborný zážitek z ježdění.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 17 je jedním z nejlepších ročníků motorek, jaký kdy snad Milestone dokázali vyplodit a s klidným svědomím můžete zahodit ročník loňský a pustit se do toho aktuálního. Jezdí se opět pěkně, k tomu máme zásobu herních módů a po letech i technická stránka působí jako celek dobře a jediné, co by slušelo vylepšit, je grafika, ale to snad zase příští rok.
12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»