RECENZE: Ms. Splosion Man

Autor: tonyskate Publikováno: 11.7.2011, 14:57

Publikováno: 11.7.2011, 14:57

Je autorem 3917 článků

Twisted Pixel Games nám na Xbox LIVE Arcade přináší stále nové, pestré a kreativní tituly a tento týden se nabídka rozšíří i Ms. Splosion Man, nepřímé pokračování jednoho z jejich hitů. Možná už o hře máte svou vlastní představu, ale pro ostatní, co se ještě nesetkali s předchozím titulem tady máme naši recenzi…

Doposud jsme od Twisted Pixel Games mohli vidět tituly The Maw, Comic Jumper a především Splosion Man. Jednalo se o zběsilou plošinovku zpracovanou v jednoduché, ale nádherné animované grafice. Hrdina této hry vznikl jako nepovedený experiment a na svobodě se vydal skrze svůj domov neboli laboratoř, ale v cestě mu nestáli jen šílení vědátoři, ale také desítky pastí různých druhů, jež se rozprostírali skrze padesátku úrovní. Úspěch sklidil i multiplayer, který mohli hrát až čtyři hráči a to opět v padesáti úrovních, ale ty byly speciálně navrženy pro hru více hráčů. Splosion Man sklidil velký úspěch a dlouho jsme čekali na pokračování, ovšem pánové z texaského studia neudělali jen obyčejnou dvojku, ale vytvořili zbrusu novou postavičku a proto nyní píšeme o Ms. Splosion Man.

Hra začíná hned po skončení prvního titulu, kdy vědci konečně uvězní Splosion Mana, ale když pak oslavují, tak se stane nehoda a je stvořena ‘‘sličná‘‘ Ms. Splosion Man, které se pochopitelně mužský hrdina líbí a tak se jej vydá zachránit skrze tři světy plné pastí, které nastražili šílení vědci. Komplikace v úrovních představují vědátoři s bambitkami, různé stroje, ale převážně fyzické překážky, jako jsou pohyblivé stěny a především drtičky, sekáčky, paprsky a další, které jsou smrtelné při jednom doteku. Převážně se jedná o známé věci z první hry a vy je překonáváte díky možnosti explodovat, v čemž spočívá celá krása hry. S hlavní postavou totiž můžete třikrát po sobě ‘‘splodovat‘‘, než je třeba se krátce nabít a tak skoky překonávat všechny zmíněné a i ostatní překážky. Příhodně budou dostupné výbušné sudy nebo si je sami aktivujete, abyste dobyli energii, protože jsou často na místech, kde musíte doskákat daleko a soudky vám nahrazují plošiny a některé odpálí dokonce hodně daleko.

Mezi nové položky patří například trampolíny či žhavé ploténky, které vás nažhaví nebo energetická plocha, na které můžete donekonečna skákat a další. Z Comic Jumpera byly přeneseny kluzké tyče a byly doplněny o vozidla. Doprava dospěla i k vědátorům a občas si zahopsáte na jejich vozítkách. Hezkým vylepšením jsou časové bomby, na které se posadíte nebo fialové soudky, jež vás posunou v dimenzi a budete hrát v prostředí na pozadí. Zkrátka je hra opět plná skvělé hratelnosti a pastí, které vyžadují precizní načasování a postupem úrovněmi je méně a méně prostoru na chyby. Záchytné body jsou rozvrženy poměrně solidné, ale často budete autory proklínat, protože většina úrovní je svým způsobem obtížná, ale když problémový úsek zopakujete po několikáté, tak seznámíte s úrovní, pohybem překážek a vždy úroveň zdoláte. Ms. Splosion Man není nemožné dokončit, i když vám to tak bude občas připadat, ale vše je jen o cviku a trpělivosti. Opět je možné úrovně přeskočit, ale nebudete je mít za dokončené.

Ovšem vše není jen o pastičkách a narazíte i na napínavý únik před velkým robotem či doslova masivní bossy. Jen vás uklidníme, že závěrečný boss není zdaleka tak obtížný, jako ten v první hře. V každé úrovní se také skrývá bonusový předmět, kterým byly tehdy dorty a nyní jim jsou boty na podpatcích. Nově se také nabízí tajné východy, které vám mohou zkrátit trápení v některých úrovních. Po dokončení příběhu se vám zpřístupní mód hardcore, v němž si hru můžete projít znovu, ale všechny úrovně musíte udělat bez jediné chyby, protože na záchytné body se nehraje. Jistě tak získáte nějakou odměnu včetně achievementu, ale jedná o skutečnou výzvu, při níž hrozí rozbití ovladače, vytrhání vlasů a návštěva psychiatra.

Příjemným prvkem z jiné hry od těchto autorů je virtuální obchoďák, v kterém si můžete za mince získáte ve hře koupit artworky, hudební nahrávky, krátká videa, fotografie a především exkluzivní předměty jako jsou Avatar Awards, obrázky na profil, speciální videa či prémiovou tapetu. Zavítáte také do herního pokoje, kde se nachází automaty s předchozími tituly těchto tvůrců (obsahují trailer a možnost koupě) a jeden z automatů odkazuje i na Pinball FX 2, pro nějž vznikl speciální stůl s tématikou Ms. Splosion Man, který stojí za vyzkoušení, tedy pokud vás baví pinball.

Jak jsme zmínili na začátku recenze, tak padesát úrovní se nabízí i pro hru více hráčů. K dispozici je několik zbarvených postav a můžete se vydat na záchranu až s třemi kamarády. Úrovně jsou odlišné od těch ze hry pro jednoho hráče, takže se určitě nebudete nudit. Navíc jsou uzpůsobeny tak, že běžně musíte explodovat o sebe a tudíž je spolupráce a dobré načasování prioritní. Nemusíte se obávat lagů jako v předchozí hře, protože Ms. Splosion Man si před vydáním odbyl MP betu, což je na XBLA hru dosti neobvyklé. Ovšem zpět ke hře, kdy někdy může být problém sehnat kamaráda a tak tvůrci vytvořili funkci 2 Girls 1 Controller (2G1C), kterou odemknete téměř na začátku hry. V tomto módu můžete ovládat na jednom ovladači dvě postavičky, kdy každou páčkou na ovladači ovládáte jednu postavu a levým či pravým bumperem explodujete. Určitě se jedná o zajímavou funkci, která ovšem není pro každého a dokončit multiplayer takovýmto stylem musí být řádná výzvy. Ve všech herních módech se také můžete předhánět s duchem a to buď s vlastním či si stáhnete ducha jiného hráče a můžete jej zkusit v dané úrovni překonat.

Vizuálně hra vypadá opět skvěle a sází na pestře zbarvené objekty s nepronikavým pozadím. Celkově tato kombinace působí bezvadně, ale při zběsilosti hry se asi ani nebudete mít čas kochat grafikou. Trojice světů vás provede laboratořemi, tropickou pláží a továrnou, takže ke změně prostředí dojde několikrát. Celá hra je také prošpikována humorem, ať už jde o některé skladby, hlášky hlavní hrdinky, strachující se vědátory nebo stařičkého vědce na vozíčku. Určitě se také zasmějete u některých materiálů v obchoďáku a možná právě proto dosahuje hra maximální velikost 2GB. Dvě odměny pro Avatary v podobě mikiny (trička pro dámy) a masky jednoho z hrdinů (podle pohlaví) už jsou samozřejmostí. Obtížnost achievementů je opět vysoká a nejvíce vrásek vám udělá multiplayer a mód hardcore, takže ulovit kompletních 200G je docela problém.

9

Twisted Pixel Games s Ms. Splosion Man dokázali, že umí vytvořit pokračování, které působí naprosto čerstvě a je na míru šito i těm, kteří se nesetkali s předchozí hrou. I když budete hru občas proklínat spolu s jejími autory, protože obtížnost je opět vysoko, tak ji stále budete mít rádi a její kvalita vás donutí pokračovat, dokud hru nepokoříte. Nechceme dále přehánět, ale za 800MS bodů by byl hřích nemít tento titul ve své sbírce.

»

»

»