RECENZE Murdered: Soul Suspect pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 2.7.2014, 17:02

Publikováno: 2.7.2014, 17:02

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Představte si, že se jednoho dne objevíte na ulici nad svou s několika střelnými ranami v hrudi a vůbec netušíte co se vlastně děje. Přesně do takovéto situace se dostal Ronan O’Connor, hlavní hrdina Murdered: Soul Suspect, nové hry studia Airtight Games, jež je známé především díky logické „hopsačce“ Quantum Conundrum.

01_Screenshot_Gamescom

Ronan O’Connor je dítě ulice, které mělo nejednu oplétačku s policií. Kvůli své nastávající se však rozhodl změnit, a přidal se k policejnímu sboru jejího bratra. Několik posledních týdnu pracoval na případu „Bell Killera“. Masového vraha, řádícího v ulicích amerického Salemu, který si své oběti podle všeho vybírá náhodně a jedinou spojitostí mezi nimi je značka zvonu, kterou policisté najdou někde poblíž. Ronan je vrahovi už nějakou dobu na stopě, ovšem když ho konečně dostihne, vypadne ze čtvrtého patra na chladnou ulici a tam ho vrah dorazí.

02_Screenshot_Gamescom-1152x720

Přesně v ten moment se ho konečně ujmeme a brzy zjišťujeme že i svět duchů má svá pravidla. Sice můžete procházet zdmi, ale jen některými a do 99% domů se vůbec nedostanete, jelikož byly vysvěceny. Také nemůžete procházet pozůstatky Salemu ze začátku 17. století jelikož jsou v podstatě také duchové a duchové podle všeho skrze sebe projít nemohou. Do jednotlivých domů se můžete dostat pouze skrze otevřené okno nebo dveře a jak už asi správně tušíte, takto nachystané přístupové body najdete jen pokud to vyžaduje současný úkol. Podobně omezené jsou i ostatní schopnosti, které můžete používat po většinu času, ale užitečné jsou jen v pár skriptovaných situacích. Můžete ovládnout smrtelníky a číst tak jejich myšlenky, ovšem nic zajímavého se nikdy nedozvíte. Když lidi ovládáte, můžete ovlivnit jejich myšlení, a tak je donutit vzpomenout si na nějaký detail, ale jen když to po Vás hra vyžaduje, stejně tak se můžete dívat skrze jejich oči, ale podobně jako u ovlivnění jen v pár situacích. Nechybí možnost ovládat předměty jako poltergeist, ale lidé na toto reagují opět jen v předem určených skriptovaných situacích. Všeho všudy jsem tyto schopnosti během zhruba devíti hodin hraní použil asi šestkrát a jejich potenciál je tedy naprosto nevyužit.

7

S tím vším souvisí i celková obtížnost hry. Všechny „hádanky“ spočívají v analýze místa činu následném hledání stop, které jsou ovšem všechny v dané místnosti a najít by je dokázala i cvičená opice a následné vybrání té stopy, která s konkrétní situací souvisí nejvíce. Jindy z několika stop skládáte jakousi časovou osu události, na jejímž základě se dozvíte kam máte jít. Problémem je, že tyto situace nejde nijak pokazit. Hra Vás sice ohodnotí podle toho, na který pokus se Vám podařilo správnou stopu najít, jenže toto hodnocení nic neovlivňuje, tudiž stačí klikat, tak dlouho dokud Vám hra neřekne, že jste vše vybrali správně a nepošle Vás doslova o dům dál.

03_Screenshot_Gamescom

Hra se nevyhnula i troše té „akce“, kterou zde supluje ne zrovna moc povedená hra na kočku a na myš. Brzy na začátku hry se dozvíte, že z duchů, kteří zůstali ve světě lidí příliš dlouho se stanou démoni, jež se krmí ostatními duchy. Aby jste se s nimi vypořádali, musíte se k nim přikrást zezadu a následně je „popravit“ stisknutím náhodné kombinace několika tlačítek. Pokud si Vás démoni všimnou musíte se před nimi skrýt v „pozůstatcích“ duší ostatních duchů, což jsou ve skutečnosti hustě rozesety obláčky páry, ve kterých Vás není vidět. Tyto sekvence mi přišly naprosto zbytečné a velice často se objevovaly hlavně na koncích jednotlivých misí, kdy už jste zjistili vše co jste potřebovali vědět a máte opustit danou lokaci a zbytečně tak natahovaly hru.

Bn7gnubCUAADORQ

Během potulování po městě narazíte i na ostatní duchy, kteří Vás většinou ignorují, ale od několika z nich dostanete zajímavé vedlejší úkoly, ve kterých jim pomáháte dostat se na druhou stranu. V jednom takovém se snažíte zjistit, kde skončila mrtvola mladé dívky, jindy zase zjišťujete pro jednu žárlivku jestli ji byl její přítel nevěrný. Těchto úkolů je však ve hře pramálo a samotný proces jejich plnění je stejně nezáživný jako vyšetřování Vaši vraždy. Hlavní příběh je však naštěstí natolik zajímavý, že Vás i přes všechny neduhy donutí hru dohrát.

Co se technické stránky týče, dopadlo Murdered: Soul Suspect velmi špatně. Jak je vidno v Airtight Games si hlavu s optimalizací moc nelámali. Díky tomu se můžete alespoň u verze pro Xbox 360 těšit na velmi výrazné poklesy FPS, doskakování textur a časté zamrzání při Vašich toulkách Salemem, jelikož konzole pravděpodobně nestíhá načítat další části města. Dalo by se to chápat nadmíru dobře vypadajících her s rozsáhlým otevřeným světem, jenže Murdered: Soul Suspect není ani jedno.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Murdered: Soul Suspect mělo oživit poněkud upadající žánr adventur, ovšem díky velké míře repetitivnosti a spoustě technických problémů se tak nestalo. A i když jsme se dočkali zajímavého a velmi povedenéh příběhu, samotný hru nezachrání.
Velmi povedený příběhHra je příliš jednoduchá
Časté zamrzání a výrazné propady FPS
Hra je velmi repetitivní
06. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sir Lovelot

„Za trochu lásky, šel bych světa kraj“. Přesně tak se dá popsat náš hlavní hrdina Sir Lovelot. Každá princezna žijící osamělá ve své věži čeká na krásného prince, který by jí zahrnul láskou a drahými dárky. To udatný Sir splňuje na jedničku. Ovšem ale jen do doby, než jí druhý den ráno zlomí srdce a vydává se na nebezpečnou výpravu za další naivní kráskou. Sira Lovelota nám přinesli vývojáři ze...

»
04. 03. 2021 • DandyCZE0

RECENZE: Thrustmaster eSwap X Pro Controller

Opět se hlásíme z našeho testovacího koutku. Jak jsme už určitě na našich sociálních sítích viděli, tak nám do redakce dorazil opravdu zajímavý kousek od Thrustmasteru, a to ovladač s poměrně dlouhým názvem eSwap X Pro Controller. Naše prstíčky ho jdou právě osahat! Takhle má vypadat dárek! Stále častěji vidíme, že se výrobci snaží produkty opravdu krásně zabalit. Sice to nemá žádný vliv na fungování ovladače, ale určitě znáte ten pocit, když...

»
02. 03. 2021 • DandyCZE0

RECENZE: On The Road The Truck Simulator

Nekonečné kilometry, tuny zátěže, tak tohle každý dobrý řidič rád má. Oznámení On the Road muselo utkvět v paměti všem fanouškům kamionů, dnes stojíme v garáži a jdeme nasednout do této nové hry. Při oznámení hry byl k dispozici trailer, který vás dokázal dokonale navnadit. Většina z nás hltala informace o počtu kilometrů, technickém provedení a autentičnosti. Bohužel na konzole zatím žádný kvalitní simulátor nemáme. V nedávné době jste si mohli zahrát Truck Driver, ten...

»
01. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Monster Jam Steel Titans 2

Od vydání prvního dílu Monster Jam Steel Titan uběhli už téměř dva roky a společnost THQ Nordic nám s vývojáři z Rainbow Studios představují jeho druhé pokračování pod názvem Monster Jam Steel Titans 2. Opět se jedná o licencovanou hru, která vznikala ve spolupráci s Feld Entertainemt, což je společnost zastřešující reálnou závodní sérii Monster Jam. Díky této spolupráci se můžete těšit jak na licencované trucky tak i závodní arény....

»
17. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: The Wild Eight

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám...

»
06. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Vášně se rodí už v útlém věku. To znamená, že pokud mluvíte bassem a jako prcek jste měnili autíčka za panenky, nejenom, že se vám zúžil potencionální okruh partnerů v dospělosti, ale nejspíš vás čeká kariéra módního návrháře nebo kadeřníka. Což může být pořád lepší než se dostat v předškolním věku k filmovému braku, kde profesor během úplňku snižuje počty studentské koleje dlouhými drápy a ostrými zuby. Do chlupatých kostýmů se sice zatím neoblékám,...

»
04. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Gods Will Fall

„Už toho máme dost! Copak musíme pořád poslouchat ty křeny nahoře? Nespočet generací jim sloužíme a stejně je to málo. Kdybychom se rozpůlili, sešlou na nás kletbu, že jsme se nerozčtvrtili. Poslušně skládáme slib oddanosti a když nějaký lehce retardovaný vesničan nepochopí otázku napoprvé, zahubí ho i s rodinou. Navíc jsou nenažraní a na obětech berou víc než daňový úřad. To musí skončit teď hned. Kdo se nebojí zubaté s brouskem v ruce,...

»
28. 01. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Balancelot

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

»