Recenze: MXGP 2019

Autor: lindros88cze Publikováno: 27.8.2019, 11:01

Publikováno: 27.8.2019, 11:01

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 119 článků

Poslední díla od Milestone dostala od redakce pozitivní hodnocení. Vývojáři motocyklových závodů začali konečně posouvat hry kupředu. I když se při tom poohlíželi u konkurence a kde jen mohli. Dalo se tedy čekat, že MXGP půjde v podobném duchu. Tedy, že pozvedne umělou inteligenci, rozšíří kariéru a upraví jízdní model.

Nic z toho se bohužel nestalo. Nemalujme si ideály o dalším zdařilém pokračování. Dokonce i na poměry studiové tvorby je novinka hodně zdrženlivá. Grafikou rozhraní hodně kopíruje MX vs ATV All Out. A nejen tou. Celý nový režim Playground není nic jiného než zmenšenina domovské mapy téže hry. Zatímco u loňského titulu šlo o to nejlepší z nabídky, MXGP 2019 jen črtá potenciál.

Mapa je poměrně malá. Tři vložené okruhy až příliš podobné a výzvy s trialy jen dokazují, že lokalita nemá potřebný rozměr. Možnost tvořit vlastní trasy je sympatická. Dvacet volitelných checkpointů není mnoho, ale víc jich ani není třeba. Odměny za závody a časovky jsou stejné napříč celou hrou. Tudíž i tady získáváte XP a in-game měnu.

Co s tím prozradí úprava závodníka. Jak už bývá zvykem, jezdec má doplňky kosmetické, motorka z půli funkční. Váš vysněný stroj poměrně brzy zdobí nový výfuk, brzdy, tlumiče, kola a pneumatiky. Pak máte ultimátní mašinu, se kterou v dané třídě nemáte konkurenci. A protože vidina toho nejlepšího je jedinou pohnutkou k postupu, příliš brzy přicházíte o touhu hrát.

Kariéra zastoupená režimem Season je sestupem do nízkonákladové tvorby minulého desetiletí. Není v ní absolutně nic, co by hnalo hratelnost kupředu. Buď závodíte sami za sebe nebo za tým. Rozdíl je pouze v tom, že v druhém případě jedete s týmovou motorkou. Oproti poslednímu MotoGP jde o pouhý stín toho, čeho jsou autoři schopní.

Bez řádné kariéry se špatně hodnotí průběh šampionátu. Tratě podléhají licencím a zpracování je pěkné. Dokonce i graficky. A to je co říct. Veškerou pozornost si přesto loupí prvek, na němž často skončí vaše tvář. Terén má vylepšenou deformaci. Natolik, že každé kolo znamená kompletní změnu způsobu jízdy. Žlaby od pneumatik se prohlubují, překrývají a pozvolna plní vodou. To je přesně ten pravý krok kupředu, který hra potřebuje ve všech směrech.

Možná napřesrok. Letos už nic nového nečekejte. Umělá inteligence je mnohem horší než v případě Ride 3, Monster Energy Supercross 2 a MotoGP 19. Jezdci nadále jezdí bezohledně. To není nic nového. Bohužel v průběhu závodu jejich dravost opadá natolik, že v posledním kole téměř zastaví. Raději tedy volte skutečné protivníky v online multiplayeru.

Komunita je ostatně vděčnou součástí hry. Výtvory z editoru tratí a potisky motocyklů lze sdílet online. Tratě mají globální žebříčky a řazení dle filtrů. Kdyby pro stavbu bylo více míst, než jen dvě, komunitní část hry by patrně převzala důležitost. Že má hra zvučný soundtrack či plynulý chod, by mělo být samozřejmosti. Stejně tak široká paleta animací nebo licencované obličeje jezdců. Ty, na rozdíl od předešle jmenovaných, v nabídce ale nejsou.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Tak tyhle motorky srdce hráčů nezískají. Po všech stránkách průměrná hra, která si patrně odnesla černého Petra vývoje. Snaha o posun je promítnuta jen do terénu. A to s precizností a nadšením. Zbytek působí jako soubor studiových standardů, které Milestone dokáže sypat na počkání. Ano, MXGP 2019 je lepší než MX vs ATV. Ale to není velká výhra.
  • FABIOOZO

    hodne tezka hratelnost 😀

11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o0

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»
08. 09. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Windbound

Byly časy, kdy si dámy v nesnázích sedly na patník a čekaly, až se objeví hrdina s důvtipem, ostrými lokty a pořádnou kuráží. Jenže MacGyverům už doba příliš nepřeje, a tak se dívky musí spolehnout hlavně na sebe, což samozřejmě pro ně není žádný problém. Ochotně berou do rukou zbraň a těžké nástroje, aby se s nepřízní osudu vypořádaly pěkně po svém. A vůbec jim nevadí, že budou mít mokro za spodničkou a...

»
01. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: PGA Tour 2K21

Přijíždím se svým BMW ke klubu. V tom přiběhne pikolík, ochotně bere klíče od mého vozu, aby ho zaparkoval, a jeho kolega rozkládá deštník, aby můj oblek od Armaniho nenamokl. Golfové hole mám v kufru, ale než dojdu na hřiště, budou tam na mě čekat. Někdo se o to jako vždy postará. Cestou zdravím pana doktora. Asi si odskočil na pár jamek před další operací. A je tady i pan senátor, s tím...

»
18. 08. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mortal Shell

Ve hrách, všude jako jinde, platí obecná paušalizace. Proto líbí-li se vám série Dark Souls, automaticky se předpokládá, že máte nahráno Sekiro, Code Vein, Necropolis, The Surge či Lords of Fallen. No, pravda je trochu složitější. Z těžko stravitelné RPG větvičky se stala macatá větev, která navzdory totožným prvkům nabízí rozdílné herní zážitky a obtížnosti. A zatím, co svět velkých titulů čeká na Elder Ring, malý tým veteránů servíruje Mortal Shell.

»
10. 08. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Skully

Na letní sezóně jsem měl vždycky rád ono pomyslné „herní sucho“. Období, kdy velká vydavatelství vyspávají kocovinu z veletrhů a zbrojí na podzim. Tudíž se dostalo pozornosti malým hrám, jejichž vývojáři nemají ambice na vysoké prodeje, ale často mívají dobrý nápad. Například vytvořit plošinovku v nepříliš lákavém prostředí, zato se zajímavou kombinací prvků a logických překážek. 

»
01. 08. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»