RECENZE: NBA LIVE 15

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.11.2014, 13:00

Publikováno: 24.11.2014, 13:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3414 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Sportovní herní série mají jednu velkou výhodu a současně i nevýhodu. Vycházejí každý rok a je jedno, jestli se daná soutěž hraje či ne. Platí to bez výjimky až na jednu sérii. Tou je NBA od EA Sports, které si docela dlouho dávalo pauzu, aby se na novou generaci objevila v co nejlepší formě. Navíc docela dlouho bojkotovalo náš trh (tímto zdravíme do Polska) a až NBA LIVE 15 u nás naplno předvádí sílu basketbalu pro nové konzole.

Z mého pohledu si připadám jak z dob minulých, jelikož moje poslední setkání s NBA od EA proběhlo před jednou pětiletkou s ročníkem NBA LIVE 10, což už je také nějaký pátek a v porovnání s tím je NBA LIVE 15 opravdu někde jinde. Mezi tím jsem se naštěstí víc než dobře zabavil s konkurenční sérií od 2K. Hlavní otázka je tedy nasnadě. Dokážou EA opět převzít iniciativu a vyšplhat se na vrchol v tomto žánru nebo to letos stačit nebude.

nba-live-15-arenas-new-york

Po vzoru svých sourozenců FIFA a NHL i NBA Live má největší trumfy v rukávě v oblasti prezentace. Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše a rovnou si řekněme, že grafická stránka je fantastická. Krůpěje potu na tělech hráčů, skutečné boty, jaké si může koupit každý z nás, a k tomu věrné zpracování všech stadionů, na jejichž palubovkách se odehrávají souboje té nejprestižnější basketbalové soutěže světa. Pohled na hru je opravdu famózní, což navíc podtrhuje spolupráce s televizní stanicí EPSN. Díky ní si můžeme užít zejména poločasovou přestávku plnou nejrůznějších přehledů, statistik a sestřihů.

Omáčka kolem by tedy byla velmi chutná, ale důležité je, jak moc bude chutnat hlavní chod, tedy hratelnost. Ještě před samotným rozborem bych se chtěl trochu věnovat tréninku. Jako každá správná sportovní hra nemůžou chybět cviky základních dovedností, aby pro vás první zápas byl co nejjednodušší. Zde ovšem nastává první rozčarování, protože útoku a přihrávkám se budete věnovat do aleluja. Bohužel nedílnou součástí basketbalu je i precizní a hlavně přesná obrana. Tu si však v novém NBA v praktickém tréninku nevyzkoušíte, i když nějaká ta teoretická rada se v nahrávacích obrazovkách objeví. Nezbývá, než se všechno naučit v ostrém zápasu, či případné exhibici a to je rozhodně škoda.

Z toho pramení počáteční frustrace z prvních zápasů, kdy jsem adekvátně nebyl schopen bránit a napadat soupeřovu rozehrávku, takže prvních pár zápasů skončilo prohrou, i když ne nijak drtivou. Postupem času jsem ale začal přicházet na to, jak hra funguje, jak funguje fyzika hráčů a spolu s poznáním se zlepšily i výsledky. Hra má skvělou fyziku hráčů a míče, takže opravdu cítíte tlak na svojí osobu nejen při rozehrávce, ale také při střelbě. Jak moc velký tlak je na vás vyvíjen ukazuje indikátor pod hráčem. Pokud je zelený, přihrávka nebo střela má velkou šanci na úspěch. V případě červené barvy na úspěch zapomeňte, protože výsledek je jako kdyby jste hodili míč soupeři. Stavy mezi někdy padnou, jindy zase ne. Navíc fyzika hráčů funguje i vzájemně k míči, díky čemuž se mi párkrát povedla hodně povedená rozehrávka o soupeřovu hlavu.

nbaL4

Když jsem zmínil tlak na vaší osobu, myslel jsem to doslova. Hráči k sobě hezky přistupují a pokud se otočíte zády a snažíte se krýt míč, může se vám hravě stát, že vás soupeř vytlačí nejen z dobré střelecké pozice, ale i ze hřiště. Samozřejmě vše v rámci pravidel. Je proto důležité krýt si míč, ale zároveň dávat pozor na spoluhráče, aby ještě bylo možné přihrát. Velkým pomocníkem je tlačítko RB, které vyvolá „nabídku“ přihrávek – nad každým spoluhráčem se objeví jiné tlačítko a my tak stiskem můžeme přesně přihrát zvolenému hráči.

Ovládání oproti konkurenci doznalo několika změn, kdy tou hlavní je střelba. Zatímco v NBA od 2K můžete střílet analogovou páčkou, NBA LIVE 15 nabízí střelbu pouze pomocí tlačítka, které je nutné ve správnou dobu pustit. Pravá páčka totiž slouží k různým fintám a celkově k práci s míčem. Na druhou stranu je ale přehlednější a tak nějak víc po ruce. U konkurence jsem měl občas pocit, že si musím vykloubit palec, hlavně při smečování. Ať tak nebo tak, s ovládáním jsem spokojen a určitě vám rychle přejde do krve.

nbaL3

V oblasti herních módů se žádná revoluce nekoná a nechybí ani basketbalová obdoba FUTu a HUTu nazvaná Live Ultimate Team. Vytvořit si můžeme i vlastního profesionála, ale bohužel ho nemůžeme zapojit v týmové hře proti ostatním soupeřům, jelikož multiplayer jde hrát pouze 1v1. I nové NBA nabízí funkci Big Moments, ve které si můžete zpětně vyzkoušet ty nejlepší a nejzajímavější akce z uplynulého týdne, které jsou podle obtížnosti ohodnoceny různým počtem zkušeností. Nejvíc se mi ale stejně líbí možnost hraní zápasů za oblíbený tým dle aktuálního rozpisu a to i zpětně.

 

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

NBA LIVE 15 se tak vrátilo ve velkém stylu a oproti konkurenci nabízí hlavně funkční online složku hry. Zbytek je v rámci možností víceméně podobný, ne-li přímo stejný. U hraní jsem se moc bavil, ale co mne nejvíc ohromilo je neskutečná grafika a fyzika hráčů. Víc asi netřeba dodávat a můžeme se vydat na palubovky.
grafikybránění
fyzika a pohyb hráčů chybí týmový MP
prezentace
04. 10. 2024 • japo0

Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster

Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...

»
03. 10. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze FrostPunk 2

Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...

»
02. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions

Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...

»
01. 10. 2024 • nightwolfcz0

Recenze EA Sports FC 25

Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.

»
30. 09. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The House of Da Vinci 3

Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...

»
29. 09. 2024 • japo0

Recenze: MindSeize

Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...

»
23. 09. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze: Ara: History Untold

Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...

»
22. 09. 2024 • Daniel IceFoxCZ0

Recenze: Selfloss

Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...

»