RECENZE: Need for Speed

Autor: p.a.c.o Publikováno: 5.11.2015, 18:12

Publikováno: 5.11.2015, 18:12

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3256 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

I přes ne zrovna vydařená poslední pokračování, má série Need for Speed celou řadu fanoušků. Sám si vzpomínám, jak jsme hráli Need for Speed 2 a užili si u toho hromadu legrace. Nové Need for Speed se chtějí pokusit o další restart série a vrátit ke kořenům, ale nemějte strach, zas až tak daleko se vracet nechtějí.

Tím návratem je myšlena doba NFS Undeground, které jsou i po mnoha letech stále považovány za jeden z nejlepších dílů. Značku proto na starost dostalo nové studio Ghost Games a úkolu se zhostili se ctí. Ne všechno se jim hned napoprvé podařilo, ale i tak je naznačený směr hodně slibný, a pokud mají v plánu na této vlně postupovat i v budoucnu, nevypadá to s NFS po dlouhé době vůbec špatně.

nfs5

Hlavní proklamovanou novinkou jsou různé závodní styly, kterých je hned pět. Zastupují je čtyři jednotlivci v čele s Kenem Blockem a jeho gymkhamou a také skupina Risky Devils, které se budeme chtít zavděčit pácháním trestné činnosti. Ve výsledku se ale hraní zas až tak moc nemění, protože většinu času prostě závodíte a jedete, jak nejrychleji vaše auto dovolí. Hlavní rozdíl je mezi klasickými závody, ať už z A do B, sprintem nebo okruhy a driftováním.

Tyto dva hlavní prvky zároveň ukazují, jakým způsobem si budeme moct vylepšovat nastavení auta. Buď si nastavíte hodně velký přítlak pro závody, anebo hodně malý přítlak pro driftování téměř v nulové rychlosti. I proto je lepší vlastnit víc jak jedno auto, což určitě nebude problém a mít ho připravené na daný typ závodů. Co se Ghost Games upřít nedá, je fakt, že na nastavování auta si dali opravdu záležet a po dlouhé době se dá konečně nastavovat i něco víc, než jenom vzhled a to i s nějakým konkrétním dopadem na jízdní vlastnosti. S úpravou jízdních vlastností souvisí postupně se odemykající vylepšení jednotlivých částí motoru, kde se v pozdějších fázích hry bez kopice chechtáků určitě neobejdete.

nfs4

Úpravy vzhledu jsou hlavní součástí i tentokrát, ještě aby ne, když se odkazuje hlavně na NFS Undeground. Upřímně ovládání úprav není ze začátku úplně intuitivní a chvilku vám zabere, než se do systému dostanete. Jakmile vám přejde do krve, začnou ty správné orgie, skoro jako ve Forze. Můžete tvořit různé obrazy, dávat polepy a to vše vrstvit jedno přes druhé. Postupně si odemykáte další věci, hlavně nové disky, kapoty, sety a inspirovat se můžete i nějakou tou předpřipravenou variantou. Jedinou vadou na kráse je chybějící možnost osadit spodek auta neony. Snad příště.

Přes všechnu omáčku jsme se konečně dostali k jádru věci, hratelnosti. Ať se to někomu líbí, nebo ne, Need for Speed je arkáda jako řemen a ani nejrůznější nastavení na tom nic nezmění. Ani není důvod, protože simulátorů je celá řada a díky tomu je hraní pěkně oddechové a příjemné. Drobnou chybkou je, alespoň ze začátku, mírně zpožděná odezva u ovládání. Jakmile si na ni zvyknete, je už všechno v pohodě. Dalším nešvarem hry je pokles FPS, takže si krásně svištíte, najednou hra lehce „zpomalí“ a zase se rozjede dál. Ne, že by to bylo něco dramatického, ale u hry 21. století hrané na konzoli bych očekával dokonalou plynulost.

nfs3

Nedílnou součástí posledních dílů je silný online prvek, což ústí ve skutečnost, že bez připojení si nezahrajete. Ideální není ani špatné připojení, protože se vám klidně může stát, že v půlce závodu, i když jedete proti AI, vás hra odpojí a máte smůlu. Na druhou stranu není třeba nějaké extra lobby na multiplayer. Po světě se pohybují i živí hráči, takže k dotyčnému jednoduše přijedete, vyzvete ho na závod a už to sviští. Co se mi ale hodně nelíbí, jsou živí hráče pohybující se v mém světě. Když chci hrát online, je to v pohodě, ale občas se mi stalo, že si takhle jedu závod s AI a nejlépe těšně před cílem se proti mně vyřítil cizí závodník ujíždějící před policií. Výsledkem byla krásná bouračka, pád na poslední místo a ztracený závod. Zasahování do závodů není rozhodně dobře vyřešeno a doufám, že nějaký update situaci vylepší.

Několikrát jsem zmínil policii a tak nastal čas ji také pár řádek věnovat. Jak jsem zmínil v úvodu, je nedílnou součástí při vylepšování reputace u Risky Devils. Občas mi policie přišla hodně neodbytná a hlavně jsem jí potkával skoro na každém kroku, což mně docela vadilo. S rychlejším autem ale bylo snazší jim ujet, takže byly honičky o něco zábavnější. V souvislosti s policií plníte nejrůznější úkoly, jako třeba honička po určitou dobu a podobně, což v souvislosti s gangem dává i smysl. Trošku komicky ale působí situace, kdy přijíždíte k zátarasu, v tu chvíli je ukončeno vaše hledání a v tu chvíli mizí i zátaras.

nfs2

Grafické zpracování je u téhle hry těžší hodnotit, než bývá zvykem. Mě se grafika aut a města moc líbila, ale když zastavíte a nedíváte se na auto, okamžitě si všimnete, že město je úplně mrtvé a i jeho demolice je značně omezená. Komicky působí i změna počasí a denní doby, která je vztažena ke každé části města. To si takhle jedete, prší a je tma. Najedete na most, přestane pršet, náhle uschne silnice a začne svítit sluníčko. Vrcholem nepřehlednosti je potom výjezd z tunelu, kdy za určitých světelných podmínek chvilku prostě nic nevidíte a netřeba dodávat, že v rychlostech 300 km/h to není úplně příjemné. Je sice škoda, že pohled z poza volantu se nekoná, ale nakonec díky bohu za to.

nfs1

Další věcí, kterou bych si dokázal klidně odpustit, jsou telefonáty kde koho. To vám pořád zvoní telefon a někdo něco chce. Oka, když je to v rámci pozvání na závod, proč ne, ale vykecávání se snad mají obstarat filmečky ne? K tomu všemu mapa také není úplně v pořádku a neumí ani ukázat, jestli už jste dané místo pro focení či „donut“ navštívili a ani orientace na ní není nejlepší, hlavně na dálnicích. To si takhle jedete závod a najednou zjistíte, že jste měli odbočit, což znamená jediné. Restart závodu…

Jestli jste dočetli až jsem a máte dojem, že Need for Speed jsou špatná hra, nenechte se mýlit. Ve srovnání s Forzou Motorsport či Horizon to není úplně top produkt, ale jestli chcete příjemné a nenáročné ježdění, jehož příběh propojují pěkně provedené a do konceptu zapadající hrané filmečky, budete u Need for Speed spokojeni.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nové Need for Speed skutečně nabízí restart série a připravená kostra je zajímavá a rozhodně má co nabídnout. Nejsem si ale jistý vybalancováním jednotlivých prvků, k tomu tu máme pár prvků, které při hraní opravdu otravují a i proto je výsledné hodnocení takové, jaké je. Snad se vývojáři poučí a příště už to bude přesně to, co bychom jistě rád všichni viděli.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»