RECENZE: NHL 17

Autor: p.a.c.o Publikováno: 18.9.2016, 20:03

Publikováno: 18.9.2016, 20:03

Je autorem 1572 článků

Každý rok si u recenze NHL lámu hlavu, jak začínat a každý rok se dívám, jak jsem začínal loni. Dělat recenze na sportovní hry totiž není žádná sranda jak pro samotné tvůrce, tak pro recenzenty. Sporty mají nevýhodu v tom, že ještě před tím, než vůbec vyjdou, spousta hráčů se na ně dívá jako na něco, co by každý rok vycházet nemuselo a vlastně je každý rok stejné. Tento přístup, ale není úplně nejlepší, protože se tvůrci, v rámci nějakých mantinelů a rozpočtů, snaží hru stále někam posouvat. Jak daleko došlo NHL 17, si řekneme na dalších řádcích.

Rozhodně se sluší připomenout, že úkol přinést něco nového nebyl vůbec jednoduchý, jelikož NHL 16 přineslo přesně to, nač všichni čekali a do jisté míry tak naplnilo očekávání. NHL 17 o tolik dál nejde a spíš než nějakou razantní evoluci obrušuje hrany hratelnosti tak, aby rohy kluziště byly co nejoblejší. I tak se ale dají novinky snadno najít, takže těmi většími bych s dovolením začal jako prvními.

nhl17_7

Změnou patrnou hned po spuštění hry je nové menu. Je hodně podobné tomu loňskému, ale na pohled druhý je o něco přehlednější a čistší design se s největší pravděpodobností bude líbit. Já jsem k němu přistupoval trochu skepticky, ale možná je to dané volbou oblíbeného týmu. Přeci jenom barvy Detroitu jsou červená a bílá, takže menu zůstalo bílé a výběrové položky jsou červené. V případě jiného týmu by mohlo menu působit veseleji a ne tak sterilně, takže je na vkusu každého hráče.

nhl17_6

V menu najdete dvě nové položky. Tou první je právě probíhající Světový pohár, kde se pod záštitou NHL objeví ti nejlepší hráči z celého světa. Český národní tým naštěstí nechybí, takže se můžete vydat vstříc soubojům a dovést náš tým až na pomyslný vrchol. Díky oficiální licenci si užijete pravý turnaj, což je hodně příjemné. Na druhou stranu je Světový pohár jenom přeskinovaný turnajový mód. Když už jsem zmínil českou stopu, určitě se sluší zmínit českou lokalizaci formou titulků, kterou je hra i letos vybavena.

Další novinka se skrývá pod názvem Draft Šampionů. Ani on však není něco převratně nového, jelikož podobné módy mají i jiné série od EA a to dříve, než NHL. Ve výsledku se jedná o draft, kde si vybere, jaké hráče v něm chcete mít (celé NHL, legendy, konference,…), z těch složíte tým a hurá s ním na online nebo offline kluziště. Každé vítězství v některém ze čtyř zápasů vám dá bonus, jenž si následně vyberete v Hockey Ultimate Team. Klasický kartičkový režim se ničeho nového nebo zásadního nedočkal, trochu větší důraz je kladen na týmovou Synergii, ale to je tak vše. I tak je stále zábavný a i v novém ročníku si jistě najde celou řadu příznivců.

nhl17_5

Poslední zastavení u herních módů bude patřit vylepšenému Be a GM, kde jsme dostali do rukou moc rozhodovat o dalších věcech, což má za následek hlubší manažerský pocit. Mimo cen vstupenek, nápojů nebo uspořádání interiérů si můžete v případě domluvy s majitelem klubu vymoct přestěhování klubu někam jinam. Není to sice obvyklá praxe, ale jak všichni víme, i k takovým případům dochází. Ti z vás, co rád manažerují se tedy mohou ještě více ponořit do hrátek s financemi a my ostatní se vydáme na kluziště.

nhl17_4

Zde je změn na první pohled málo, nicméně po pár zápasech se i ony začnou objevovat. Asi nejzásadnější změna se týká maskovaných mužů v brankovišti. Nedá se říct, jestli chytají lépe nebo hůře. Prostě chytají jinak a to zejména díky nové sadě pohybů jak u standartních zákroků, tak u těch „epických“. V rámci zákroků vznikají zcela nové situace a některé známé z loňských ročníků pak zanikají. Ovšem úplně odstranit staré finty se nepovedlo a jisté kombinace, které šli loni, fungují i letos. Hlavně je třeba si dát pozor na vyjíždění gólmanů, protože je hodně efektivní a dost krát mne tímto pohybem zaskočili.

nhl17_3

Hráči v poli naopak přitvrdili v defenzívě, kdy shození hráče na zem již není výsadou pár hráčů. Kontakty jsou o dost uvěřitelnější a nejmarkantnější je to při hře před brankou. Zde dochází k ještě více soubojům a nahozený puk od modré dokáže vyvolat nejen paniku u bránícího týmu, ale občas i pěknou melu. Ještě větší význam získalo vypichování puku, takže se dá říct, že posilněna byla zejména obrana. Ani útočník však nesedí v koutě a i on se dostane v případě šikovností k dostatku šancí, aby mohl zápas rozhodnout. Začátečníky jistě potěší i letos přítomnost trenérského rozhraní, které vám nejen řekne, co děláte špatně, ale také jak se na ledě chovat efektivně. Ano, mám na mysli nápovědu z loňska. Je plně volitelná, takže je na každém hráči, zda si nechá poradit nebo se spolehne čistě na své dovednosti. Musím však uznat, že i po odehrání několika stovek zápasů se může objevit příjemná rada.

nhl17_1

Online část hry také nezůstala pozadu, i když novinek zde také není mnoho a jsou spíše kosmetické. Třeba takový EASHL konečně nabízí pořádnou personifikaci nejen klubu samotného, ale také prostor, ve kterých hraje. Můžete měnit barvu sedaček, vnitřku stadionu a tak dále. Jinak je vše při starém a všechny online módy se hrají hezky, možná dokonce o něco lépe. Herní matchmaking funguje hodně dobře, díky čemuž ubylo „lagujících“ zápasů. Navíc na konci každého z nich se můžete podívat, jak vaše síť fungovala a kde je případně onen zakopaný pes. Na druhou musím dodat, že nabídka při přerušení je stále stejně pomalá a v některých zápas mi limit 25s ani nevystačil na výměnu brankářů, jelikož čas uběhl dříve, než jsem se do příslušné nabídky opět dostal.

nhl17_2

Grafické a technické zpracování je pěkné, i když jsem zvědav, jaká situace nastane příští rok. Přeci jenom sourozenecká FIFA 17 letos dostala nový kabátek a tak je možné, že NHL 18 bude další na řadě. To se však dřív jak za rok stejně nedovíme. Ještě než se ozve závěrečný hvizd, pár slov k rozhodčím. Jejich verdikty jsou často trochu nečitelné, protože dokáží potrestat maličký zákrok, aby následný krosček zezadu oběma rukama přešli bez povšimnutí. I to ale k hokeji patří.

8

NHL 17 se povedlo, i když na první pohled může působit stejně, jako loni. Změny se však skrývají pod povrchem, takže i letos bude chvilku trvat, než se sžijete a najdete svůj styl. Kdo hrál nějaký hokej pár let zpátky, bude nadmíru spokojen. Kdo vlastní NHL 16, nechť vyzkouší trial verzi NHL 17 a bude mít také jasno. Změny tu sice jsou, ale je otázka, jak moc zásadní jsou pro jednotlivé hráče. Sportu zdar a hokeji zvlášť.
  • paprika

Furt nechápu, jak může hra, která je prakticky stejná jako loni, dostat 8 a více. Na engine se nešáhlo, furt to jede trapných 720p, animace jsou v 99% stejné, hratelnost furt stejně blbá, jako loni a předloni atd… Téhle frančíze přeju, ať krachne a rozjede to zase 2k sports… Fuck EA Sports!

• Rado Dračí Bojovník

Plný súhlas, tento rok som nhl17 vynechal. cena je nehoráznosť. Ani upgrade sa toto nedá nazvať a cca 1800 kč za základnú verziu nech si nechajú. O pol roka bude na ea access zadarmo kľudne si počkám. EA byznis je neskutočný a to sa netíka len nhl copyright. toto nemá s reálnym hokejom veľa spoločné.

• realny hokej, si vem brusle a vyraz na stadion, zadna hra neni realna, od toho je to hra! Nevim kolik jsi toho nahral v NHL 16, ale staci si zapnout NHL 16 a NHL 17 a porovnat – nasledne rict, ze je to to same muze jenom clovek, co rekne, ze pismeno A a B jsou stejny.

• Rado Dračí Bojovník

Vidím, že hokej moc nehrávaš, ani na konzole a ni v reálu. Škoda sa s tebou baviť. NHL od ea je 7 rokov to isté. A nextgen verzie, tam si nevytvoríš ani vlastného hráča, ale si nútený vabrať z nejaých prednastavených atribútov. FUJ. Hra je postavená na atributoch a nie kto ako stojí, kde ma hokejku a či vobec korčuluje. Najvačší paradox je, že nedáš ani bodyček hráčovi, ktorý nekorčuluje, len sa plouží a mává právím analógom. A ten betatest nhl17 bol megapríšerný. Ja radím NEKUPOVAŤ!!! Za pol roka bude zadarmo cez ea pass.

• pokud ti nejde hitovat a to obzvlášť v NHL 17 – tak je chyba jinde 🙂 urcite ne ve hre. Pokud volas po realu – tak nevidim důvod k vytvareni nereálných hracu, to pouze reaguji na tvůj komentar, jelikož ja si sebe s klidem udelam v EASHL, jelikož je NHL tymova hra, je to skvelej mod a letos se povedl. Takze za me NHL 17 urcite vyborna hra se spoustou novinek a komplet predelanym branenim.

• paprika

Dandy: objektivitou přímo sršíš 🙂 Dračí bojovník má pravdu naprosto ve všem. A jestli myslíš ty bodyčeky, které v posledních letech v NHL jsou, kdy musím tři hodiny zkoušet najet, pak si vykloubit palec na analogu aby z toho nakonec bylo nějaké trapné šťouchnutí, tak to ať si strčí někam. Z NHL je to samé, co z F1. Kdysi super hra, ale teď sterilní hovadina, ve které hráč nemá skoro žádnou volnost. A na to já serru z vysoka…

• kam kálíš a na co je čistě tvoje volba. Objektivní jsem, jelikož hraju NHL od 93 🙂 a tím pádem mám všechny NHL hooodne ohrané a tyhle „znalecké“ kritiky slyším/čtu každý rok. Ne za žádných posledních 7 let, jak píšete, ale každý rok. Pravdou je, že se stačí podívat na YouTube a hned vidíš, jak je každé NHL jiné, kolik má novinek a maximálně posuzuji, která se povedla více či méně. Tedka nevim presne jestli to bylo 15 nebo 16, ale v době vydani byla hra polovicni a doplnovali ji az postupem casu. Proti tomu 17 je naslapnuta. Nicmene muj názor jsem napsal a myslim, ze staci ho napsat jednou.

• paprika

Můžeš se zklidnit. NHL hrahu taky od počátku, každopádně kluci z EA Sports jsou flákači…

Jj, jeste ze jsou jediny v hernim byznysu 😀 Mozna by neskodilo trochu objektivity a kritizovat u vsech a vsem stejne….

• paprika

Co to meleš? Objektivní tady nejste jen vy, kteří tu NHLku naprosto neoprávněně straníte. Když je NHL tak bomba, tak mi vysvětli, proč je to jediná sportovní hra, která neběží FULL HD, ale jen předpotopních 720p? To nesvědčí o tom, že jsou NHL boys z EA flákači? Vždyť se na to pořádně ani nedá dívat. (Ti, kdo to hrajete na monitorech, nebo telkách v maximech někde kolem 40ti palců, tak vy se nevyjadřujte…)

Když jsi tak nejlepší, mohl by sis odpovědět sám, proč je to jediná hra, co není ve FullHD. Možná proto, že je to sportovní hra od EA s nejmenším rozpočtem, kterou si kupuje část Ameriky a Evropy a možná taky proto, že třeba příští rok bude mít stejný engine jako FIFA, takže kvůli +- dvou ročníkům asi nemá moc cenu dělat nový engine?
            Jinak se zkus podívat na jiné recenze a uvidíš, že se hra chválí a líbí. Ale nevím, jestli na tvojí „jedinou správnou pravdu“ mají vůbec nějaké argumenty nebo diskuze smysl…

• paprika

A co je taky dementní jsou ty slidery. Každý normální člověk by chápal, že když dá počítači například „zachycování přihrávek“ na NULU, tak počítač prostě přihrávky nebude zachytávat… ne tak EA Sports… Ačkoli je slider na nule, počítač i tak zachytí většinu přihrávek… opravdu logika

• je videt, ze jsi trial nezkusil, stejna je maximalne po strance grafiky, hratelnost je velmi rozdilna, skoro bych rekl, ze se budes v NHL 17 dost hledat, pokud bys hral styl NHL16. 2K melo jeden dobrej rocnik, takze jsem rad, ze „podobna“ konkurence neni, jelikoz, pak by mohlo nhl zaniknout. Az bude poradna konkurence pro dlouholetou konkurenci, tak uvitam take. Dandy

• paprika

Tohle tvrdí fandové NHLka úplně každý rok. Že se to hraje jinak. A nakonec to je furt stejné. Počítač hraje furt podle jednoho schématu (jede kolem mantinelu, za modrou nahodí za bránu, přihraje před ní a střílí). Tohle je 90% akcí počítače. Prostě se to nedá hrát. Kdyby tahle pitomost alespoň nestála tolik. Uvítal bych, kdyby těm, kdo má NHL z loňska, stačilo koupit nějaký update soubor za řekněme 400. No, Vault to jistí… EA za tohle z principu nedám ani korunu.

• no možná kromě Xboxu zapni i TV a podívej se, jak NHL nebo WCH2016 vypadá v té tvé „realitě“. Ano, NHL není pro každého, už jenom skill stick je prostě něco super. Zkus si ovládání ala NHL 94 (muzes i vyzkouset ve hre), to je asi něco pro tebe a reálný hokej.
          „Lindy“

• paprika

Na to, že jsi redaktor, tak tohle byl hodně ubohý a fanboyovský příspěvěk. Tím „skill stickem“ jsi chtěl říct co??? Jako, že kvůli něčemu, co je ve hře deset let, dám 1500 za stejnou hru, kterou mám z loňska? Nebo, o co se tady snažíš?

Myslel jsem, ze tuto diskuzi vynecham, ale zdejsi argumenty mi vadi. Zase se plive na EA a pritom jine firmy jako treba Activision nebo Ubisoft delaji se svymi znackami horsi veci viz. CoD nebo Assassin. Ty jsou kazdy rok ale uplne stejne, jejich cena neni vubec mala a tady v techto pripadech to nikomu nevadi. At si EA vvydavaji, co chteji, protoze to delaji vsichni a jestli nekdo tvrdi opak, je to ignorant bez repsektu a s takovym nema cenu se vubec bavit…

• Smolka Michal

Hral som betu a jak nič moc určite cena je veľmi vysoká ale veľmi

• amanot

HUT nic nového a zásadního? Vždyť je naprosto překopanej, ať už sbírky, sady, heroes, nebo právě ta synergy, chybějící tréninky…za mě se 17 spokojenost!

• Martin Saťo Kríž

Som znechuteny touto diskusiou je vidno ze ti co na to pindaju to nehrali pretoze nhl 17 je prekopana velmi a so 16 nema moc spolocne . ja hravam nhl od 93 a poviem vam ze ked si vedel hrat nhl 16 tak nhl 17 je uplne ina a to hram hut a bol som v 16 v elite division takze viem co hovorim .. nhl 17 je nevyspytatelna puky sa odrazaju ze ani nahodou nemate potuchy kde sa odrazi .. mozete tlacit 20 minut z 2 tretin a v tretej si ani netuknete skuste hrat na superstar hardcore alebo online a potom piste …. ten kto tvrdi ze je to to iste je na omyle a velmi

• petrik85

Naprosto s Tebou souhlasim.

14. 11. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

»
13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»
03. 11. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Call of Cthulhu

Lidská mysl a její představivost jsou velmi mocná zbraň. Dokáží tvořit, ale stejně dobře i ničit. Jedněm můžou v určitou chvíli pomoci, aby druhým o pár sekund s radostí škodily. Jsou základním kamenem jakéhokoliv projektu a posledním kotevním bodem lidské osobnosti. A když se “porouchají“, zavedou naši duši do míst, odkud už není návratu. Pak se noční můry stávají skutečností a skutečnost jen bláhovým snem zlomeného chudáka. Vítejte ve světě Howarda Phillipse...

»