RECENZE Omerta: City of Gangsters

Autor: duallhead Publikováno: 31.5.2013, 20:18

Publikováno: 31.5.2013, 20:18

duallhead

Je autorem 19 článků

Dnes se podíváme na zoubek strategii s názvem Omerta: City of Gangsters. Jedna se o zajímavou hru, která v sobě kombinuje dvě hry – budovatelskou a taktickou strategii. Jak tato kombinace dopadla? Má cenu ji pořizovat, když ji teď seženete ve většině obchodů pod tisíc korun. Více se o této hře dozvíte uvnitř recenze.

Hra Omerta: City of Gangsters (dále jen Omerta) je unikátní díky svému zaměření, příběhu a RPG prvkům. Na začátku všeho je americký sen, který se odehrává za již dostatečně provařené prohibice ve třicátých letech minulého století. Aby toho nebylo málo, hrou se proplétá příběh dvou bratří, kteří se ze Sicílie snaží dostat do Ameriky a stát se místním „podnikatelem“ v oblasti alkoholických výrobků. Nemusím dodávat, že jde samozřejmě o černý trh s alkoholem, že? Jenže do Ameriky se dostane pouze jeden z bratrů a druhý zůstane uvězněn na Sicílii. Více vám k příběhu neřeknu, zbytečně bych vás připravil o požitek ze hry. Na co se e rozhodně podíváme, bude hlavní náplň hry, tedy budování vašeho gangsterského území.

Úvodní kapitola hry vás naučí, jakým způsobem získávat nelegální peníze a později ve hře dostanete možnost tyto peníze kouzelně proměnit na čisté. Co budete potřebovat v každé misi je vlastní zázemí. To vám poskytne základna, kterou si uděláte z obytného domu. Později si můžete dům vylepšit na honosnější sídlo, jež vás bude reprezentovat coby kápa číslo jedna. Abyste mohli generovat zisk, musíte zaplatit tipaři, který vám pomůže s výběrem vhodné nemovitosti. Tu je potřeba koupit a přestavět ji na tajný pivovar, lihovar či jiný var (jako třeba pizzerii). Základ bysme měli, ale co s nabytým zbožím? Samozřejmě ho můžete prodat, ale skoro nic na tom nevyděláte. Ve státech totiž vládne prohibice a málokdo si lajzne koupit alkohol na pozdější použití. Můžete ho tedy naskladnit ve svých tajných skladech, ale stejně se budete potýkat s nedostatkem skladovacích prostor. Nejlepším řešením je vybudovat nálevnu, do které budou místní štamgasti chodit na panáka a pívo. Budov, díky kterým si můžete vydělat majlant špinavých peněz je dostatek, a všechny je tu vypisovat nemá cenu.

Jenže tato hra není jen o výrobě a prodeji alkoholu, musíte budovat i vztahy se zákonodárci, prominenty a vrchní vrstvou obyvatelstva. Jinak se vám může lehce stát, že po vás policie vyhlásí pátrání, nedej bože válku. Strategie jsou vždy o surovinách. A této hře vládnou celkem čtyři. Je to chlast, peníze (čisté i špinavé), obliba občanů v dané lokalitě a vaše vlastní domobrana, díky které si můžete podmanit kohokoli silou (ale musíte počítat s tím, že se do vás s větší razancí pustí policie). Dále bych určitě vypíchnul parťáky, kteří vám pomůžou v boji proti konkurenční mafii. Málokteré získáte zadarmo, většina vyžaduje denní rentu jako žoldáci. Každý takto najatý či získaný „žoldák“ má jiné vlastnosti a dovednosti, čímž se dostáváme i k tomu, že budete se svou partou zabijáků levelovat a upravovat jim jejich perky – čili speciální dovednosti. Své „žoldáky si můžete také vyzbrojit libovolnou zbraní – od boxera, přes basebalovou pálku, pistole, pušky, až po brokovnice či kulomety.

Na řadu přichází zhodnocení takové části hry, kterou budete absolvovat v menší míře, ale za to je rozhodující – pokud ji nevyhrajete, musíte si načíst poslední uloženou pozici. A ještě jedna drobnost – po vašem neúspěchu a načtení tahového souboje, se vygeneruje stejná mapa, ale s odlišnými proměnnými. To znamená, že úkol máte pořád stejný, ale odlišná je poloha pro splnění úkolu a také počet nepřátel a jejich počáteční rozmístění. V tahové části hry dostanete rozdílné úkoly, jako kradení kompromitujících dokumentů, likvidace nepohodlných svědků, přepadovky a výpalné. Vámi ovládané jednotky disponují akčními (Action points) a pohybovými body (Move points). Pokud nevyplýtváte všechny pohybové body, můžete ještě použít body akční. V opačném případě to nejde. Této části hry bych vytknul stále dokola se opakující mapy. Jinak nemám s tahovou částí hry žádný problém.

Grafika a hudba. To je alfa a omega každé hry. Zde se setkáváme s grafikou stylizovanou do dvacátých a třicátých let minulého století, takže v žádném případě nečekejte nejnovější grafické efekty a vychytávky. I tak je ovšem grafický kabátek hry líbivý a hudba podbarvuje dobovou atmosféru. I zvuky a dabing a jsou na velmi slušné úrovni. Hra dále disponuje módem Skirmish, kde si vyberete jeden z předpřipravených scénářů a jdete se s ním poprat. Dále si můžete zahrát multiplayer, jenže ten jsem neměl možnost vyzkoušet.

Omerta ovšem trpí také neduhy a to zejména v budovatelské části. Tvůrci hry slibovali, že budete moci budovat své mafiánské impérium, ale budování se bohužel nepovedlo tak, jak by si každý z nás představoval. V této části hratelnosti totiž hra působí utahaným dojmem a postrádá jakoukoliv hloubku a výzvu. Vždy vám stačí postavit pár pivovarů a náleven a s příjmy máte vystaráno. Na co tvůrci do hry implementovali toliko rozdílných budov, které vám vydělají špinavé peníze, když potřebujete jen tři? Škoda nevyužitého potenciálu. Ovšem i tak Omerta zabaví, jen bych ji nepořizoval za plnou cenu, ale počkal, až bude někde ve slevě.

6

Hra Omerta: City of Gangsters nabízí hráči zajímavé téma zabalené do budovatelské a tahové strategie, kde vyčnívá zejména druhá část. Pokud jste opravdu hladoví po budování své mafiánské říše, zvažte, zda se vyplatí investovat do této nedotažené zábavy plnou částku, či zda hru zakoupíte, až půjde do slevy.

»

»

»