RECENZE: ONRUSH

Autor: lindros88cze Publikováno: 5.6.2018, 16:31

Publikováno: 5.6.2018, 16:31

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 112 článků

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila záchranného kruhu společnosti Codemasters. Teď je o dva roky později a nové závody Onrush jsou tady!

Slůvko závody bychom ještě měli upřesnit, protože v Onrush vás nečeká cílová čára. Hru bychom spíše označili jako akční bojové závody v drsném terénu, tedy něco mezi sériemi MotorStorm a Burnout. Cílem totiž není dojet první, ale rozdrtit co nejvíce soupeřů, takže šílená jízda se misí s chaosem a k tomu si ještě přičtěte, že Onrush je týmovou hrou. Představte si něco jako Overwatch na čtyřech, případně dvou kolech.

V Onrush totiž vždy závodíte jako součást týmu, který má šest členů. Nejde tedy o to předjet všechny soupeře, abyste dojeli první. To je vám k ničemu, protože trať žádný konec nemá. Vaším cílem je sejmout co nejvíce aut soupeřova týmu, kterých je samozřejmě také šest, a po rozdrcení se respawnují stejně jako vy a vaši spoluhráči. K tomu si přihoďte dalších dvanáct aut, jež jsou jen do počtu a méně odolná, abyste je mohli snadněji sejmout a získat boost. Boost se vám pak bude hodit, abyste to hezky naplno naprali do soupeřů a pokud budete dostatečně dobří, přetavíte boost v rush, a to je pak teprve hukot. Nejenže sejmete vše, co se vám postaví do cesty, také za sebou zanecháváte boost pro členy týmu a především překážky pro soupeře za vámi.

Kdybyste i přesto měli tendenci dostávat do čela smečky, abyste jakože vyhráli, hra si s vámi poradí. Pokud byste si totiž sami včas neuvědomili svou chybu, což může mít negativní vliv na vaše výsledky, protože mimo smečku stejně nemáte co dělat a nebudete tak získávat body, hra vás po chvíli automaticky vhodí zpět do centra dění. Ačkoliv by se Onrush skvěle hodilo i na klasické závodění, pro tuto možnost či spíše možnost navíc, se tvůrci nerozhodli.

Snad vám to ale vynahradí pestrost závodních režimů. Hlavní princip, který spadá pod Overdrive, už jsme popsali. V Countdownu pak musíte včas projet záchytnými body, abyste oddálili odpočet a tak i konec závodu. Lockdown vás nutí spolu s týmem zůstat ve vyhraněné zóně. Musíte se nejen držet uvnitř zóny, ale také zůstat dostatečně dlouho, abyste si v dané zóně připsali vítězství. Asi nejvíce zábavy si užijete v režimu Switch, v němž začnete na motorce a postupně se propracujete dalšími vozy. Když totiž nabouráte nebo vás sejmou, objevíte se v jiném prostředku a musíte se tak adaptovat. Cílem pak je donutit každého hráče ze soupeřova týmu, aby se propracoval svými vehikly, dokud mu nedojdou. Turnaje se pak skládají ze série tří závodů napříč různými režimy

Samozřejmě zde neschází ani kampaň či příběhový režim nazvaný Superstar. Ten je složen ze šesti částí a každá nabízí větší množství různých závodů ke splnění. Kromě standardního cíle vyhrát závod spolu s vaším týmem, nabízí každá mise také dodatečné výzvy, za jejichž splnění získáte herní měnu. Věnujte tedy pozornost i těmto úkolům, jež odměňují váš styl v závodě či různé drobnosti, jako když vydržíte na motorce určitou dobu nebo co nejdéle přežijete v režimu Switch. Co se týče herní měny, za ni si můžete nakoupit různé úpravy pro vaši postavu a vozidla, a taktéž náhrobky, které se objeví na místě, kde jste naposledy havarovali. Jen dodáme, že tyto předměty z balíčků jsou čistě kosmetické a hra navíc neobsahuje žádné mikrotransakce.

Od závodění přejděme k číslům. Onrush nabízí celkem 12 tratí, které jsou často inspirovanými skutečnými lokacemi, ať už je to národní park Yellowstone, Grand Canyon nebo Hooverova přehrada. Všechny lokace jsou samozřejmě přizpůsobeny automobilovým soubojům, takže neschází masivní skoky, překážky a různé zkratky, kde vás ovšem mohou čekat i nástrahy, aby vás zpomalily. Vývojáři se skutečně vyřádili, a pokud by se vám dvanáct zdálo jako nízké číslo, zvláště když furt jezdíte dokola, pro každý závod si je možné vybrat roční období, denní dobu a počasí. Můžete se tak například projet v noci, což vypadá při všech světýlkách skvěle a k tomu si třeba přihodit pěknou dávku sněhu. Jen se moc nekochejte, abyste neoslabili váš tým :-).

Na výběr pak máte až z osmi tříd vozidel od lehkých motorek po pěkně těžkopádné off-roady. Určitě si tedy vybere každý, zvláště když se každé vozidlo ovládá trochu jinak, ale především má jedinečné vlastnosti. Například v rámci třídy Dynamo se bude starat o podporu ostatních, takže budete při boostu vyhazovat věci k sebrání, zatímco tvrdá třída Titan slouží k obraně ostatních členů, a při rushi vyhazují bariéry. Výhodami ostatních tříd jsou pak triky, útok či třeba rychlejší budování boostu. Rozhodně je zajímavější mít takto odlišná vozidla, než je třídit jen podle rychlosti, akcelerace apod.

Co se týče umělé inteligence vaši spolujezdců, reagují především na váš výkon. Pokud se vám bude zvláště dařit, budou se držet hezky u vás, aby získali více bodů. Když budete pozadu a hodně bourat, tým vás velmi pravděpodobně nevytrhne, takže je to stále na vás. Nicméně může občas nastat výjimečná situace, kdy nepojedete zrovna nejlépe, ale tým vás podrží. Většinou ovšem závisí na vašem výkonu.

Hraní online ve více hráčích je pak úplně jiná liga. Multiplayer je v podstatě identický jako když hrajete sami s počítačem. Z možností je vybrána trať a režim, ale hráči jsou daleko tvrdší a kdokoliv se jim dostanete do cesty, ten špatně dopadne. Rozhodně vám nic neodpustí a vy byste také neměli. Chaos tedy dostane zcela novou podobu, zvláště když celý tým touží po výhře za každou cenu.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jestli vaše srdce touží po destruktivních a frenetických závodech plných akce, určitě dejte Onrush šanci. Pořád si ale myslíme, že udělat hru více klasickou, kdy se spoléháte jen sami na sebe, by mohla být větší zábava. Možná právě proto je akce na trati kolikrát natolik hektická, že pořádně nevíte, co se vlastně děje. Nejvíce nás ale mrzí, že tvůrci nezapracovali na využití prostředí, kdy byste boost mohli investovat do odpálení přehrady či nějaké budovy, jak tomu bylo například ve Split/Second.
  • Daniel Empty Hroch

    Těch chyb v textu :O hrůza… jinak pěkná recenze…

14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz13

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»