Recenze: Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

Autor: Josef Brožek Publikováno: 17.3.2016, 16:02

Publikováno: 17.3.2016, 16:02

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Pamatujete si naší recenzi z minulého roku na Ori and the Blind Forest? Onehdy jsme napsali: „Krví obyčejná plošinovka, srdcem tužší hra, navenek nepopsatelný zážitek s dokonalou atmosférou, vizáží a důvodem proč hru koupit. V malém Orim jsme se nespletli, je perfektní a ještě dlouho na něj budeme vzpomínat. Konečně má Xbox malou hru s velkým jménem.“. Do dnes se náš názor nezměnil. Ori je pořád malou hrou s velkým jménem a teď ještě autoři dostali překvapivý nápad vydělat znovu. Čáry máry fuk a Ori and the Blind Forest Definitive Edition je na světě.

Tak nějak jsme se rozhodli stejně jako u většiny remasterů a reedic, že hru jako takovou znovu hodnotit nebudeme, ale zhodnotíme poměr cena/výkon, respektive to, jaké množství obsahu dostaneme za určitou sumu peněz. Prodávat hry znova znova a znova s novou cenovkou je teď totiž strašně moderní. Vývojáři z Moon Studios na to jde s Ori and the Blind Forest jinak. Vzhledem k tomu, že samotná hra vyšla minulý rok, tak nová definitivní edice obsahující nové levely a schopnosti je o stovku dražší, a to pro majitele předchozí hry, že za tu samou stovku mohou upgradovat svoji starou hru na novou „definitivní edici“. Více méně příjemné gesto.

image (1)

Definitivní edice není Ori + DLC. KOri and The Blind Forest totiž žádné DLC nevyšlo, tudíž jde spíše o takové Director’s Cut, tedy tzv. vystřihovánky, kde se objeví krom celé původní hry i další bonusový obsah, co se v minulosti neobjevil. Jde o nové oblasti, nové poschovávané prvky, nové schopnosti, více příběhových sekvencí a cutscén a můžete i prozkoumat minulost samotného Naru, což je ten roztomilý medvídek, co se vás na začátku ujal a kamarádil se s vámi. Poslední novinkou je příjemné zjednodušení přechodu přes lokace, protože se nyní můžete do všech lokací teleportovat skrze studně. Nové schopnosti jsou dvě – Dash a Light Burst. Dash vystřeluje takové malé granáty, které nepříteli ubírají vcelku slušný počet životů a Light Burst vás po nabití obrovskou rychlostí vystřelí kupředu a zároveň také uděluje poškození.

image (2)

Definitive edition však trpí dvěma problémy. Ten hlavní je, že jste-li hráč, co už Oriho na plno dohrál, tak se budete nejspíše rozčilovat, že abyste se dostali k k novému a bonusovému obsahu, musíte začít hrát znovu od začátku. Sice tu je možnost „vysosnout“ své uložené původní pozice, ovšem jen rozehrané a nikoliv dohranou hru. Čili, musíte opět zapojit své smysli a pár hodin se hraní znovu věnovat, než se k novým lokacím a schopnostem dostanete. Tím druhým je právě dlouhá doba hraní a nepřehlednost nového obsahu, kterou jsme už nakousli. Více bychom kvitovali, aby autoři přidali nový obsah jako DLC do menu a začali alternativní hru. Pokud totiž hrajete hru po tak dlouhé době jako my, ani nemáte tušení, co je nové, a co je původní a už jste na to zapomněli.

image

Ori and the Blind Forest je však stále stejnou hrou jen s bonusovým obsahem navíc, který navyšuje dobu hraní o dvě hodiny, a tak záleží jen na vás, jestli vám upgrade za „pouhých“ sto korun stojí. Pro nováčky asi není co řešit a do výsledného hodnocení si dosaďte stejnou známku jako u staré recenze z minulého roku. Pro ostatní, co prahnou jen po bonusovém obsahu si musí uvědomit, že dostat se k novinkám, stojí docela slušný nášup času, takže jestli volný čas zrovna na rozdávání nemáte, rozmyslete si, jestli se vám kvůli nim chce začít hrát od úplně znovu. Nám se teda moc nechtělo a nepočítáme, že by mezi vámi bylo hodně  jedinců, kterým ano. Pokud máte ale hru teprve rozehranou, chcete něco víc a dokážete si odpustit jedno rychlé jídlo ve fast foodu, tak asi není co řešit.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Suma sumárum ta samá hra jako dříve, jen lehce "upgradovaná" a pro nováčky bez debat jasná volba, pro rozjeté hráče na uvážení a pro pardály s dohranou hrou docela šílený krok. Nikomu se totiž nechce začínat úplně od znova kvůli pár hodinám něčeho nového. Dodávání nového obsahu se prostě takhle nedělá, a za to musíme Definitivní Edici sebrat jeden bod, který jsme udělili originálu.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»