Recenze: Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 28.1.2020, 15:15

Publikováno: 28.1.2020, 15:15

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2704 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Možná celá řada z vás nechápala, proč Microsoft koupil studio, které je většinu života věrné jedinému žánru. Nebo jste si kladli otázku, proč by měl Xbox chtít tvůrce, kteří na první díl Pillars of Eternity museli vybírat na Kickstarteru. A pokud vám nestačila odpověď v podobě The Outer Worlds, je tu jasná tutovka v podobě Ultimate edice druhého dílu Pillars of Eternity. Izometrická RPG je přesně tím titulem, u něhož vývojáři sázejí jedno eso za druhým, aniž by se hráči zmohli na jediné slovo.

U tak propracovaného titulu se špatně hledá jediný aspekt, který se dá označit za klíčový. Deadfire mě ale nejvíce překvapil systémy soubojů. Nejsou tu jen zmiňované tahy, potyčky v reálném čase nebo lodní bitvy. Celá řada peripetií se dá řešit jen statistikami a psaným příběhem. Od průzkumu prostředí, přes likvidaci pastí, až k průniku mezi nepřítele a tichou likvidaci. Potřebné dovednosti signalizuje ikonka a level. Pak záleží na vás, zda v partě hrdinů najdete někoho dostatečně schopného. Někdy se selhání obejde bez trestu, jindy si budete drbat hlavu, proč jste nevybrali někoho jiného.

Titul samozřejmě nemá češtinu, což bude pro mnohé problém. Textu je hodně a velice často jsou volby osudové. Neexistuje jediné správné řešení. Pro diplomaty je výhra podání ruky se sokem. Pro válečníky naopak sokova ruka uťatá. Jak se stohodinovou kampaní protlučete, je plně na vás. Jen pozor na obtížnost a váš level. Úkoly nejsou označeny lebkami pro zábavu a lehce se vám může stát, že váš postup zhatí boss, na kterého nemáte.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

RPG od mistrů žánru má kouzlo oslovit i hrdinstvím nepolíbené. Skvěle se hraje, nešetří výpravou a volnost je její druhé jméno. Navzdory komplexnosti nezapomněla bavit. Za to vděčí žánrové věrnosti, obsáhlým soubojům a námořní tematice. Po stopách boha Eothase tak půjdete dravě, jak pes po uzeném. Jedinou výraznou chybou je tak poněkud náladová optimalizace, která se podepisuje na laxnosti ovládacího kruhu po každém načtení a na občasných chybách v animacích.
  • Sajmon79

    Videorecenze mě baví 🙂

    • Lukáš Urban

      To mě těší. Do konce týdne bude nový Dragon Ball Z, i když ten moc zájmu nepobere 🙂

  • StriderCZ

    Takhle- koupil jsem si Divinity Original Sin II- a už jen čekám kdy vyjde čeština (na PS4 už je, u Xboxu čekám na update).
    Pillars of Eternity jsou velice dobrým RPG, ale ta angličtina – to je fakt výzva.

  • Pojta

    Lukáši super recenze. 👌🏻
    Vážně mě ty videorecenze baví. 😉

  • Kischi

    Taková hra bez cz lokalizace je pro většinu hráčů nehratelná záležitost.

  • Fulgrim

    To je děs, čekám na druhý díl takovou dobu a chtějí za to plnou pálku,není to ani upravené pro xbox one X a k tomu to není v gamepassu (doufal jsem že bude)..

    • Lukáš Urban

      Samozřejmě to není jisté, ale očekával bych, že do Game Passu titul později přidají. Je tam jednička a nejspíš by šla okamžitě i dvojka, ale jde o projekt, který Obsidian dělal ještě pod jiným vydavatelem.

      • Fulgrim

        The outer worlds byl taky projekt pod jiným vydavatelem a šlo to. Věřím že časem v gamepassu určitě bude.

        • Olishu

          The outer worlds ma uz taky cz??? 🙂

          • tonyskate

            Tady je to myšleno tak, že The Outer Worlds zamířilo do Xbox Game Pass.

          • Olishu

            ano, pravda 😀 Nevím, kde jsem viděla něco ohledně češtiny 😀

  • Olishu

    Taky dávám palec hore, videorecenze jsou fajn, člověk si takhle mnohem lépe představí do čeho vleze, než když to jen čte 🙂 Absence češtiny hrůza….

    • Lukáš Urban

      Díky za sledování a určitě budu pokračovat 🙂

      • Sajmon79

        To je dobrá zpráva 😉

  • Martin Pirát

    Bez češtiny nemá smysl.

    • Kischi

      Přesně tak už jen to nastavení postav na začátku je tolik textu že bez znalosti angličtiny je šuma fuk co namačkáš. No a vlezeš do hry dostaneš Q a si totálně v prdeli protože co po tobě vlastně chtějí tudíž běháš jak idiot po mapě a jedeš systém pokus omyl. Místo radosti ze hry jen naprostá flustrace od samého začátku. Nainstaloval jsem si z Game Passu první díl a to jsem se na něj hodně těšil. no a po hodině se slovníkem jsem to zhnuseně zmazal tak že asi tak. Ono tu sice může hra dostat 9/10 ale bez češtiny je to čistokrevný totálně nehratelný odpad. Roky hraju World of Warcraft ale tam ti to aspoň když už neznáš jazyk co po tobě chtějí ukazuje kde se Q nachází a jde to v klidu hrát. Tohle nejde ani omylem.

01. 08. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»