Recenze: Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 28.1.2020, 15:15

Publikováno: 28.1.2020, 15:15

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2526 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Možná celá řada z vás nechápala, proč Microsoft koupil studio, které je většinu života věrné jedinému žánru. Nebo jste si kladli otázku, proč by měl Xbox chtít tvůrce, kteří na první díl Pillars of Eternity museli vybírat na Kickstarteru. A pokud vám nestačila odpověď v podobě The Outer Worlds, je tu jasná tutovka v podobě Ultimate edice druhého dílu Pillars of Eternity. Izometrická RPG je přesně tím titulem, u něhož vývojáři sázejí jedno eso za druhým, aniž by se hráči zmohli na jediné slovo.

U tak propracovaného titulu se špatně hledá jediný aspekt, který se dá označit za klíčový. Deadfire mě ale nejvíce překvapil systémy soubojů. Nejsou tu jen zmiňované tahy, potyčky v reálném čase nebo lodní bitvy. Celá řada peripetií se dá řešit jen statistikami a psaným příběhem. Od průzkumu prostředí, přes likvidaci pastí, až k průniku mezi nepřítele a tichou likvidaci. Potřebné dovednosti signalizuje ikonka a level. Pak záleží na vás, zda v partě hrdinů najdete někoho dostatečně schopného. Někdy se selhání obejde bez trestu, jindy si budete drbat hlavu, proč jste nevybrali někoho jiného.

Titul samozřejmě nemá češtinu, což bude pro mnohé problém. Textu je hodně a velice často jsou volby osudové. Neexistuje jediné správné řešení. Pro diplomaty je výhra podání ruky se sokem. Pro válečníky naopak sokova ruka uťatá. Jak se stohodinovou kampaní protlučete, je plně na vás. Jen pozor na obtížnost a váš level. Úkoly nejsou označeny lebkami pro zábavu a lehce se vám může stát, že váš postup zhatí boss, na kterého nemáte.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

RPG od mistrů žánru má kouzlo oslovit i hrdinstvím nepolíbené. Skvěle se hraje, nešetří výpravou a volnost je její druhé jméno. Navzdory komplexnosti nezapomněla bavit. Za to vděčí žánrové věrnosti, obsáhlým soubojům a námořní tematice. Po stopách boha Eothase tak půjdete dravě, jak pes po uzeném. Jedinou výraznou chybou je tak poněkud náladová optimalizace, která se podepisuje na laxnosti ovládacího kruhu po každém načtení a na občasných chybách v animacích.
  • Sajmon79

    Videorecenze mě baví 🙂

    • Lukáš Urban

      To mě těší. Do konce týdne bude nový Dragon Ball Z, i když ten moc zájmu nepobere 🙂

  • StriderCZ

    Takhle- koupil jsem si Divinity Original Sin II- a už jen čekám kdy vyjde čeština (na PS4 už je, u Xboxu čekám na update).
    Pillars of Eternity jsou velice dobrým RPG, ale ta angličtina – to je fakt výzva.

  • Pojta

    Lukáši super recenze. 👌🏻
    Vážně mě ty videorecenze baví. 😉

  • Kischi

    Taková hra bez cz lokalizace je pro většinu hráčů nehratelná záležitost.

  • Fulgrim

    To je děs, čekám na druhý díl takovou dobu a chtějí za to plnou pálku,není to ani upravené pro xbox one X a k tomu to není v gamepassu (doufal jsem že bude)..

    • Lukáš Urban

      Samozřejmě to není jisté, ale očekával bych, že do Game Passu titul později přidají. Je tam jednička a nejspíš by šla okamžitě i dvojka, ale jde o projekt, který Obsidian dělal ještě pod jiným vydavatelem.

      • Fulgrim

        The outer worlds byl taky projekt pod jiným vydavatelem a šlo to. Věřím že časem v gamepassu určitě bude.

        • Olishu

          The outer worlds ma uz taky cz??? 🙂

          • tonyskate

            Tady je to myšleno tak, že The Outer Worlds zamířilo do Xbox Game Pass.

          • Olishu

            ano, pravda 😀 Nevím, kde jsem viděla něco ohledně češtiny 😀

  • Olishu

    Taky dávám palec hore, videorecenze jsou fajn, člověk si takhle mnohem lépe představí do čeho vleze, než když to jen čte 🙂 Absence češtiny hrůza….

    • Lukáš Urban

      Díky za sledování a určitě budu pokračovat 🙂

      • Sajmon79

        To je dobrá zpráva 😉

  • Martin Pirát

    Bez češtiny nemá smysl.

    • Kischi

      Přesně tak už jen to nastavení postav na začátku je tolik textu že bez znalosti angličtiny je šuma fuk co namačkáš. No a vlezeš do hry dostaneš Q a si totálně v prdeli protože co po tobě vlastně chtějí tudíž běháš jak idiot po mapě a jedeš systém pokus omyl. Místo radosti ze hry jen naprostá flustrace od samého začátku. Nainstaloval jsem si z Game Passu první díl a to jsem se na něj hodně těšil. no a po hodině se slovníkem jsem to zhnuseně zmazal tak že asi tak. Ono tu sice může hra dostat 9/10 ale bez češtiny je to čistokrevný totálně nehratelný odpad. Roky hraju World of Warcraft ale tam ti to aspoň když už neznáš jazyk co po tobě chtějí ukazuje kde se Q nachází a jde to v klidu hrát. Tohle nejde ani omylem.

28. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Draugen

Vyprávět příběh v komorním prostředí a s minimem postav, je kumšt. Potřebujete nejenom silnou dějovou zápletku, ale především dobré dialogy. Úkol pro adventury jako dělaný. A pokud se o něj mají postarat autoři Dreamfall Chapters, jeví se jako předem splněný. Jenže doba sprintuje neustále kupředu a to, co bylo v kurzu před šesti léty, už dnes nestačí. Hlavně, když jste ztratili jistotou v kramflecích. Během hraní narazíte hned na několik pasáží, které nabízejí zdánlivou...

»
27. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Townsmen – A Kingdom Rebuilt

Říkejte si, co chcete,  ale i mobilní hry mají něco do sebe, byť spousta hráčů je bere jako něco méně cenného. Sem tam se dokonce objeví nějaký port, který by nám, velkým hráčům z konzolí, chtěl přinést tento zážitek. Pár už se mi jich do rukou dostalo a moc velkou díru do světa neudělali. Většinou však šlo o rychlokvašky, které nějaké větší ambice a zkušenosti vývojářů snad ani neměli.

»
22. 02. 2020 • p.a.c.o9

RECENZE: Two Point Hospital

S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že hry hodně často fungují jako velice výkonný stroj času. Nejen, že se můžeme vydat do různých ér naší doby, ať již skutečně minulé nebo budoucí smyšlené, ale také můžeme třeba zavzpomínat na naše herní začátky. Každý z nás má nějakou oblíbenou hru z herní minulosti, na níž rád vzpomíná a hru na podobné téma by uvítal i v dnešní době v moderním zpracování. Evidentně i vývojáři se rádi vracejí...

»
14. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders Genesis

Za posledních deset let mohla mít série Darksiders už pět dílů, tři remastery a minimálně dvě kolekce. Bohužel ale nemá. Jestli to mají na svědomí změny u vydavatele, přerod studia či diskutabilní druhý díl, je už dnes jedno. Po odvážné trojce, která po vydání připomínala spíš Dark Souls než démonskou sérii, tu je díl s pozměněným konceptem. A rovnou vám povím, že mohl přijít klidně dřív, protože jezdcům zatraceně sluší.

»
10. 02. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: 7th Sector

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

»
06. 02. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Journey to the Savage Planet

Vesmír a jeho nekonečnost vždycky probouzel fantazie o tom, zda jsme opravdu jedinou planetou, na které je život. Skutečný svět nám zatím jasnou odpověď nedal, ale v tom herním máme jasno. Kolonizace cizích planet je zábava, všude je spousta méně či více přátelských stvoření a hlavně, co si člověk neudělá, to nemá. Navíc se pojetí vesmírného dobrodružství dá uchopit jak velice seriózně (až maniakálně – tímto mrkám směrem k sérii Elite), tak...

»
04. 02. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Monster Energy Supercross 3

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o...

»
03. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Zombie Army 4: Dead War

Týmové hry jsou fajn. Vezmete kamaráda, chopíte se hrdiny a hurá objevovat nebo podrobovat nová území a světy. Přeci jenom ve dvou se to lépe táhne, a hlavně se člověk baví o něco více. Ne vždy je to dvojnásobná zábava, ale o něco větší sranda, než v singlplayeru to rozhodně je. Poslední dobou se oblíbená kooperace objevuje u stále většího počtu her, což kvituji s povděkem. Sice je postupem času tak trochu...

»