RECENZE: Police Simulator: Patrol Officers

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 28.6.2024, 18:58

Publikováno: 28.6.2024, 18:58

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3612 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Simulátory jsou skvělé, protože si díky nim můžeme vyzkoušet povolání, která jsme chtěli dělat jako malý, ale nakonec jsme se k nim z nějakého důvodu nedostali. Navíc v Německu, které je svým způsobem Mekkou simulátorů, to vypadá, že jim stále nedochází nápady, co ještě „zesimulátorovat“. Bohužel těmto hrám poměrně často chybí kvalita a jsou to spíše takové blbůstky na chvíli. To platilo také pro policejní simulátory, které prezentovali honičky po dálnicích v ne úplně povedeném kabátku. Přitom chytat zloděje a dávat pokuty, patří mezi moje velice oblíbené kratochvíle.

Proto jsem zálibně koukal na PC, kde před necelými dvěma lety vyšel Police Simulator: Patrol Officers a dle hodnocení to vypadlo na solidní počin. Před dvěma lety vyšla původní verze také na konzole, ale nám se hra dostala do ruky až teď prostřednictvím kompletní Gold edice. Nemohl jsem si tedy nechat ujít příležitost se jí podívat na zoubek. Pojďme si říct, co všechno si z policejní práce vyzkoušíme, jak to všechno funguje a jestli je to vůbec zábava hrát.

Přeneseme se tak do smyšleného městečka Brighton, kde na přestupky nebo zločiny narazíme na každém kroku, jinak bychom tady vlastně neměli co dělat. Než se vydáme do nebezpečných ulic, vybereme si, jak bude vypadat náš strážník nebo strážnice z několika předpřipravených vzhledů. Upřímně, moc na výběr není a jeden je víc nesympatický než druhý. Je škoda, že možnosti nejsou o něco propracovanější, ale vzhled je ve výsledku jenom kosmetická záležitost, takže jsem někoho vybral. A konečně jsem se mohl vydat na první směnu.

Ty se dají nastavit v rozmezí 10 – 90 minut reálného času, takže záleží jenom na tom, jak dlouho chceme bloumat ulicemi a dohlížet na pořádek. Trochu jsem se bál, že mě to ze začátku nebude bavit, protože úkol zněl kontrola parkování a rozdávání pokut, což není ta nejzáživnější policejní práce, jakou bych chtěl vykonávat. Každopádně pustil jsem se do kontroly, zda všichni mají zaplaceno v automatech nebo jestli někdo nestojí tam, kde by neměl. Věc zdánlivě snadná nakonec tak snadná nebyla. Ano, parkovací automat zkontrolujete snadno, stejně jako stání na zastávce. Jsou ale také místa, kde se smí stát v určitou hodinu nebo den, což je třeba hlídat stejně jako to, jestli náhodou nemá někdo za oknem nenápadnou cedulku označujícího invalidu.

Těch činností, co můžeme dělat navíc postupně přibývá s tím, jak se zlepšuje náš policista. Díky tomu dostáváme s každou úrovní něco nového, ať již z vybavení nebo dostupných činností. Chuť postupovat dál tak neutuchá. Postupně se zvětšuje území, po kterém se budeme pohybovat, takže je fajn, že poměrně brzy se náš policista dostane k autu, které nejen že rozšíří herní náplň, ale také značně zlepší náš akční rádius. Kdo chce být akčnější už od začátku, může si připlatit za kompletní edici, jejíž součástí je mimo jiné malinké autíčko pro pochůzkáře.

Jejím hlavním tahákem je ale velké DLC s dálnicí, kdy se dostaneme zase k jiným případům. Mimo měření vyšších rychlostí, dojde také na větší havárie nebo policejní honičky a zátarasy, tak, jak to známe třeba z nějakých videí. Je to obsah navíc, který rozhodně stojí za zvážení. Tímto díky vydavateli za dodání té nejvyšší edice k recenzi, kdy jsem si i tyto věci navíc mohl vyzkoušet.

Na zdejším městečku obdivuji fakt, jak se tam všechno pěkně dynamicky děje a žádná směna ve dne nebo v noci není stejná. Sice máte tak nějak zadáno, co by mělo být naší náplní práce, ale nikdo neříká, že to tak musíme dělat. Zloději pobíhají na každém rohu, někdo blbě parkuje, díky ručnímu radaru můžeme měřit rychlost kdykoliv se nám zachce nebo se vydat dokumentovat dopravní nehody, přepadení či pátrat po hledaných osobách. Jednou jsem si takhle jel autem a všiml si týpka, co na ulici popíjel, což se samozřejmě nesmí. Zapnul jsem tedy majáky, vystoupil z auta, že mu půjdu domluvit, když to do mě zezadu napálil jiný týpek s kamionem. Takže jsem začal řešit dopravní nehodu, všechno jsem nafotil a samozřejmě nesměla chybět kontrola na drogy a alkohol. Nakonec se ukázalo, že pan řidič rozhodně nejede střízlivý, takže putoval do policejní cely. Tímto incidentem jsme způsobili drobnou zácpu, kterou jsem pak řízením dopravy vyřešil. Tohle všechno bylo prosím obsahem jedné směny.

Ovšem ani policista není neomylný, takže sem tam jsem dal pokutu někomu, kdo si jí tak úplně nezasloužil nebo zatkl někoho, kdo měl pozitivní test na drogy, ale já vybral alkohol. Taky jsem nechal neoprávněně odtáhnout auto či dal pokutu za špatné parkování, které hra vyhodnotila jako chybné, byť já si za nimi stále stojím. No a pak je tady hromada způsobených nehod, které člověk ve chvatu při kličkování městem zkrátka občas způsobí. Každopádně, aby hráč nedělal bordel, mimo kladných může získat také záporné body právě za chyby v našem rozhodnutí. Pro každou směnu máme daný určitý počet bodů na chyby a když je vyčerpáme, naše směna končí předčasně. Komu by navíc hra přišla tak nějak snadná, může si z ní udělat větší výzvu přepnutím z casual obtížnosti na simulaci. Tím hlavním, čeho jsem si všiml je, že hra v simulačním režimu vůbec nenapovídá, takže se člověk musí víc spolehnout na své instinkty a dovednosti.

Ale upřímně, co mě hodně štvalo je, že ve výsledku jsem se některé věci musel naučit sám nebo se podívat na internet. Náš policista má sice k ruce manuál se všemi postupy a co a jak dělat, ale vývojáři tak nějak zapomněli na to, že by bylo dobré tam taky napsat, jakým tlačítkem se ta či ona akce provádí. A to zapomněli u docela zásadních věcí jako je zastavit auto nebo vyzvat řidiče, aby vystoupil. V tomhle ohledu si s tím tedy měli podstatně více vyhrát.

Hurá na technickou stránku, protože ta na rozdíl od samotné hratelnosti zase tolik chvály nezaslouží. Předně mi přijde, že se nám herním světem začíná šířit takový nešvar – v ne úplně velké vzdálenosti se zjevující auta. To je nepříjemné nejen při měření rychlosti, kdy schovaní za autem můžeme nějaké auto minout nebo není vidět registrační značka. Doskakování textur a další věci je tu vlastně na denním pořádku. Myslel jsem, že takové věci se přestaly dít před deseti lety, ale evidentně ne.

Co už je horší jsou pohyby postav. Chůze fajn, dokážou nastoupit / vystoupit z auta a nějakým způsobem s námi fungovat, ale rádi se někde zaseknou, nebo dokonce danou situaci obchází až moc velkou oklikou. Díky tomu jsem několikrát dostal mínusové body za užití nepřiměřeného násilí, jelikož jsem si myslel, že dotyčná osoba mi utíká z místa činu, ale ona všechno jenom z nějakého důvodu obcházela úplně nesmyslnou trasou. Třešničkou na dortu jsou problikávající postavy, nebo dokonce chybějící části těla.

A pak je tady řízení aut, což je zkrátka hodně velká arkáda. Auta nemají žádnou váhu, vlastně je to jenom krabice na kolech, co umí hodně dobře zatáčet a průměrně brzdit. I díky tomu se velice snadno stane, že člověk způsobí nějakou nehodu, a to navzdory tomu, že se ostatní řidiči při jízdě se zapnutými majáky snaží uhýbat. Každopádně na řízení je třeba si zvyknout, protože prvních pár kilometrů není se zdejším jízdním modelem v zádech vůbec snadné. Skvělý je také kolizní model, který se při vyšších rychlostech chová, jako by ho programoval Semir z Kobry 11.

Nicméně i přes zmíněné nedostatky spíše technického rázu si mě Police Simulator získal. Je zde hromada věcí, co můžeme dělat, kontrolovat nebo zachraňovat na stále se zvětšujícím území. Za mě hra velice dobře ukazuje nejen komplexnost, ale také pečlivost, s jakou musí policisté ke své práci přistoupit. Ne každému navíc musíme dávat pokutu, což do hry vnáší také jistou lidskost. A to jsou věci, které bych tu opravdu nečekal. Škoda, že technicky hra není lépe zvládnutá a má své mouchy.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Pro fanoušky nebo budoucí policisty se jedná o titul s jasným potenciálem ke koupi. Nabízí spoustu obsahu, nespočet policejních činností a pěkný systém postupného odemykání dalších činností. Škoda té technické stránky, která si zaslouží ještě docela dost péče, i když vyložené chyby narušující hratelnost se často neobjevují.
11. 06. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: F1 25

V loňské recenzi jsem úvod začínal přáním toho, aby formulový šampionát vyhrál konečně někdo jiný, než Max, protože to vypadlo, že McLaren by se mohl o sesazení pokusit. Tohle přání se nakonec nepovedlo, Max vyhrál, ale někdo jiný bral aspoň pohár konstruktérů. Letos vypadá situace ještě víc zamotaně, jak strategie Ferrari, které se zatím stále trápí a ani příchod velkého Lewise Hamiltona to moc nezměnil. Dojde na obligátní „příští sezóna je...

»
29. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: RoadCraft

Katastrofy všeho druhy jsou věcí, kterou nikdo z nás nechce zažít na vlastní kůži. Je přitom jedno, jestli je to tornádo, velké kroupy, zemětřesení nebo rozvod. Ovšem až na tu poslední věc jsou tyto akce velice vhodné v rámci herního zpracování. Můžeme totiž katastrofy buď sami působit nebo se postarat o jejich likvidaci. Pro opravy je třeba spousta materiálu a ve většině případů také strojů, a právě to skvěle kombinují série MudRunner...

»
13. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: The Precinct

Policejní práce ve skutečnosti nebude taková zábava, jak to vypadá z filmů a seriálů. Po silnicích se nemůžeme řítit jako v Kobře 11 a kriminalisté vyšetřující vraždy určitě nepoužívají tolik barevných světel a výsledky také nejsou hotové do deseti minut, i když by to jistě bylo praktické. Nene, pro zábavnou policejní práci je třeba jí něco přidat, a to i v případě herního zpracování. Jasně, máme tady i simulátory, ale i ty mají...

»
06. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: MotoGP 25

Velkou událostí pro české fanoušky série MotoGP je návrat brněnského okruhu zpět do kalendáře světového šampionátu. Stalo se tak po pěti letech, takže se čeká velký zájem a velké příběhy na závodním okruhu s novým povrchem. A shodou okolností je to i můj návrat k této herní sérii, protože jako poslední jsem měl v rukou MotoGP 20. Sám jsem byl tedy zvědav, co všechno se od mé poslední jízdy změnilo.

»
24. 04. 2025 • ZabijackyKafe0

Recenze: Clair Obscur Expedition 33

Krásné fantasy ve smutném světě. Tvůrci z francouzského studia Sandfall Interactive představují svou vizi temného RPG s dospělým příběhem. Jak si obstáli v recenzi?

»
16. 04. 2025 • SeedarCZ0

Recenze: Deadside

Hry o přežití nabývají na popularitě, avšak pro konzolové hráče příliš na výběr nebylo. Na konci února ale do obchodů Xboxu dorazil Deadside, survival který už pár let bojuje s konkurencí na počítačích se vydal na cestu konzolí. Jaké je srovnání verze na PC a konzole? Dostává DayZ na Xboxu konečně konkurenci?

»
03. 04. 2025 • ZabijackyKafe0

Recenze: South of Midnight

Legendy, bubáci, mýtická stvoření a příběh o bolesti a odpuštění. Jak to vše může fungovat v herním provedení od Compulsion Games zjistíme v této recenzi.

»
02. 04. 2025 • Michael Chrobok0

RECENZE: Lost Records: Bloom and Rage

Když přijde francouzské studio Don’t Nod s novým titulem, fanoušci příběhových adventur notně zbystří. I když se Francouzi v posledních letech věnovali i jiným žánrům, jejich pověst vybudovaná především okolo série Life is Strange se jim patrně jen tak překonat nepodaří. Ostatně do tohoto žánru spadá také novinka v podobě titulu Lost Records: Bloom & Rage. Hned na úvod je potřeba říci, že titul je rozdělen na dvě části –...

»