RECENZE: Project CARS pro Xbox One

Autor: DandyCZE Publikováno: 27.5.2015, 13:28

Publikováno: 27.5.2015, 13:28

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 239 článků

Majitelé Xboxu nemusí být smutní z nabídky závodních her, jelikož kromě obecných značek máme k dispozici i jednu unikátní, kterou je samozřejmě série Forza. Ta se v poslední době rozdělila do dvou proudů, a to Forza Motorsport, jakožto spíše závodní simulace a pak Forza Horizon, která láká masy na neomezenou jízdu s pohodovějším jízdním modelem. Skoro by se zdálo, že na Xboxu není potřeba další závodní hry, naštěstí tenhle sen skončil a pro závodníky je tu nová a opravdu parádní hra. Jdeme na recenzi…

Začnu hned tím, co chcete všichni vědět, tedy jak hodně je hra simulátor! Mohl bych probírat na začátku grafiku, doplňky a další věci, ale tahle hra je prostě o jízdě a jízdním modelu. Samotný projekt vznikl ve studiu Slightly Mad Studios, z jehož garáže už vyšel nejeden závodní simulátor. Proto jsou očekávání jezdců opravdu vysoké.

Jízdní model potěší
Project CARS avizoval maximální obtížnost a úzká skupinka se radovala, ale asi si ve studiu všimi, že ta skupinka je dost malá a tak se kleště realističnosti (zábavnosti pro masy) trošku otevřely. Hra nabízí spoustu nastavení pro variabilitu obtížnosti od klasických asistentů, přes umělou inteligenci (AI) protivníků až detailní nastavení vozu, kde se opět hodí škola pro automechaniky :-). Jezdit a užívat si v Project CARS tak může doslova každý.

17174146930_e5a46d42b5_k_a_1430914245

Samotné ovládání auta je něco, co jste na Xboxu a i ve většině AAA závodních her neviděli. Jízdní model je prostě perfektní a budete cítit ten adrenalin z jízdy. Kolo na kolo, agresivní oponenti, reakce na počasí, opotřebování pneumatik atd. To auto se prostě chová, tak nějak jak má. Samozřejmě není to simulátor 1:1, ale zatím nabízí to nejlepší, co může hráč na Xboxu zahrát.

Osobně jsem ze hry nadšen, jelikož podobný zážitek z jízdy jsem okusil snad jenom ve skutečném autě. Nejde tak ani o samotnou obtížnost, ale o chování vozu na různé situace. Opravdu cítíte, jestli máte pohon na zadku nebo vpředu. Můžete si pohrávat s plynem, a pokud jste velcí fajnšmekři, tak i se spojkou. Auta se po chvíli tréninku stanou čitelná a o to jde hlavně.
Například ovládání FM5 není reálnější, ale je obtížnější. Auta tam prostě plavou podivným způsobem, takže samotná obtížnost spočívá hlavně ve zvládnutí přetáčení nebo nedotáčení vozu. Bohužel i auta 4×4 plavou velmi hodně, což jsou přesně momenty, kdy si říkáte, že něco je špatně. Tady je pak ten hlavní rozdíl u Project CARS, že auta se chovají více, jak mají a už od konstrukce a umístění motoru tušíte, kde bude problém.

Tohle vše platí samozřejmě u vyšších obtížností, kdy vypínáte asistenty. Pokud máte zapnutého strýčka příhodu, tak je vlastně jedno v čem jedete, ono to prostě nějak jede :-).

Závodní požitek doplňuje i AI soupeřů, která se nastavuje před závodem, a určitě s tím budete hýbat často :-). Osobně jsem to hned v začátku zkusil na 90 %, ale to je jenom pro masochisty. Vyhrávat nemusím pořád, ale jezdit stále poslední mě opravdu nebaví. Začátky jsme tak v potu a zahanbení jezdil na 50 %, ale nyní už se v některých autech cítím i na 70 %.

Zde bych opět asi porovnal s největším konkurentem, kterým je Forza Motorsport 5. Rozdíl je opravdu markantní. FM sérii miluji, ale nechápu jednu její zásadní chybu, a to již několik dílů. Umělá inteligence soupeře vždy brzdí autem před vámi v zatáčkách a to tak nelogicky, že pokud chcete jezdit správně, tak nemáte šanci nenabourat. Další věcí je, že AI ve FM5 vám stále dává šanci. Takže jezdce, co jsou před vámi, zpomaluje a nechává vás přičuchnout k nárazníku, ale jak jste na dosah, tak si asi odsedne blondýna od volantu a vezme to zkušený závodník. Tenhle způsob se mně moc nepozdává a jsem rád, že v Project CARS, když udělám chybu, tak prostě jsem udělal chybu a těžko na mě vepředu budou čekat.

17165832106_bc0101162f_o_1430382448

Opravdoví jezdci ocení nemožnost přetáčení zpět, což je fakt mor závodních her. Ten pocit, kdy to 5krát zkoušíte, jak tu šikanu projet a dostat se před soupeře vám možná udělá chvilkovou radost, ale kdo by se chtěl radovat z podvodu (cheatu)? Já ne, takže palec nahoru za absenci a snad vydavatele brek občasných jezdců nezlomí.

Už jsme se bavili i o problémech s ovladači, tedy spíše nedostupnosti volantů za rozumnou cenu. Je opravdu smutné, když ke konzoli jste nuceni si pro pohodové ježdění kupovat volant za cenu samotné konzole. Bohužel to je reálná situace a je potřeba počítat s tím, že většina hráčů to bude jezdit na gamepadech. Není to žádný velký problém, jenom ten pocit z jízdy je prostě degradován.

Samotná nabídka hry je asi největší problém pro širokou herní obec. Hra je totiž ve svém jádru dost chudá na auta i tratě. Pokud jsme brečeli u Forza Motorsport 5, tak tady budete doslova řvát. Trošku se obávám, že u velké části hráčů dojde po krátkém čase k omrzení a troufám si tvrdit, že jediná hra určená pro masy je stále Forza Horizon 2.

Když už jsme u té nabídky aut, tak je dobré se podívat na kompletní nabídku hry, na které je v těchto fázích cítit ten nižší rozpočet. Celkově menu a herní prostředí je takové divné, oku nelahodící.
Pro vás jako hráče, je pak připravena dosti klasická podoba kariéry, okamžitých závodů, turnajů pro komunitu a pak multiplayer.

16973181650_b7c632622b_o_1430382442

Kariéra vám nabídne postupné ježdění v různých třídách a kubaturách. Na rozdíl od jiných her vás nijak nenutí vše odemykat postupně, a pokud máte chuť hned jezdit v tom nejlepším, tak můžete.
Kariéra je jinak vcelku chudá. Vše se překlopilo na emailovou komunikaci mezi vámi a majiteli týmů. Pochvala, kontrakt, pochvala, kontrakt a jedna pozvánka na speciální závod, což je pouze to, že závod jedete v jiném autě než během kariéry, asi bych to přirovnal k marketingové akci.
Do všeho vám pak píší lidé (roboti) vzkazy. Občas hra i zaperlí nesmysly, kdy vám někdo gratuluje k prvnímu místu, a vy jste dojeli čtvrtí. Těch chyb je tam opravdu hodně a osobně jsem to po chvíli přestal číst. Pokud máte rádi třeba kariéru z GRIDu, tak budete hóóódně zklamaní.

Co je na kariéře dobré, je tzv. DriveHub, v němž se vám započítávají všechny výsledky z kariér, jelikož současně v Project Cars můžete rozjet hned několik závodnických životů.

17062211699_eaa4f35af2_o_b_1430382445

Sólo hraní je prostě režim Time Trial anebo jednoduchý závod. Rozhodně položka, na kterou mockrát nekliknete. Komunitní závody už jsou něco jiného. Studio vypisuje pravidelné akce a závody, a je na vás, jak se poměříte se světem nebo s kamarády. V tomhle se studio opravdu pochlapilo a rozhodně to bude po skončení kariery místo, kde budete skoro furt.

Nakonec jsem si nechal multiplayer, který má jednu skvělou věc, a to plánování závodů pro vaše kamarády. Krásně si tam můžete udělat uzavřený šampionát, což je obrovské lákadlo. Co mě naopak zamrzelo je, že ve hře nejsou kluby a nemůžete si tak založit závodní stáj. Mé rozpaky u multiplayeru pak doplnil fakt z dosti trhané hry v online závodech. Dávejte si tedy pozor, s kým hrajete a pokud to u nich ukazuje špatné pingy, rozhodně se do takové hry nepřidávejte. Poslední rada pro multiplayer je, ať hrajete především s kamarády. Tato hra je spíše simulátor a tak i drobné šťouchance končí kolizí. Proto je dobré hrát s hráči, kteří chtějí jezdit, tak jak se má. Bohužel ve volné hře, je to směsice a je opravdu tristní vidět, jak to někdo hraje.

17166476967_123b40ec3e_k-1_a_1430914244

Nyní už i něco k samotné grafice. Hra běží velmi dobře, ale někdy se objeví škubance a záseky. Osobně mě to přijde ve chvíli, kdy začne i trošku zlobit zvuk. Nicméně nebudu autory za to hned kritizovat, hra je venku chvilku a jistě se to pokusí doladit. Střídání denní doby a počasí je úchvatné. Ostatní grafika je dobrá a velmi optimalizovaná, takže z pohledu řidiče vše perfektní. Samozřejmě pokud se na hru budete dívat z jiného pohledu než řidiče, který musí sledovat vozovku a auta před sebou, tak zjistíte, že krajina a vše okolo mohlo být o stupínek nebo možná dva lepší. Hudební doprovod ve hře defakto chybí, ale to nám závodníkům nevadí, my chceme slyšet pouze hukot našeho motoru.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Hra je to perfektní z pohledu milovníka závodních her a na konzoli opravdu lepší závodní hra není. Nízký rozpočet je znát a tak se hra dost profiluje a občasným hráčům toho moc nenabídne. Prvotní boom bude vystřídán herní střízlivostí a pro většinu hráčů/jezdců se stane jedničkou opět Forza Horizon 2, která se netváří jako simulátor, ale zábavná hra s otevřeným světem a příjemným ovládáním. Naše rada tedy zní – zvažte, do jaké skupiny patříte a co od hry očekáváte. Hra totiž moc výzev nenabídne a počítá s tím, že vy jste jezdec a své cíle si budete vytvářet, ať už v multiplayeru s přáteli nebo v komunitních výzvách. Za nás je hra určena vyloženě pro závodníky.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»