Recenze: Redeemer – Enhanced Edition

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 23.7.2019, 16:43

Publikováno: 23.7.2019, 16:43

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Žil, byl Vasil, co armádu zkusil. Pech, zabíjet lidi tam musil. Takový způsob života se mu hnusil, a tak osud svůj spasil. Bolavou duši v chrámu božím hasil, když v tom kdosi klid mu zprasil. Pán chraň je, neb holé ruce a zbraň opět tasil. Bije, kope, mlátí ze všech sil. Však to je Vasil, bývalý člen utajených vojenských sil. Z informací, co nepřítel utrousil, až do podzemních laboratoří zabrousil. Zde se málem zadusil, to starý známý mu spaní narušil.

Poetikou starých sovětských pohádek jsem možná začal, ale rozhodně u ní nezůstanu. Vasil není vousatý dědula, co s berlou přináší sníh tam, kde to zima ještě nestihla. Spíš vypadá jako výsledek bujaré party, na které neznámá Nataša postupně zaujala Kratose, Jasona Stathama, šéfa motorkářského gangu a truckera po šichtě. A ne nutně v tomto pořadí. Až přestanete přemýšlet, co by zmínění pánové dělali v ruském nočním klubu, můžete se věnovat béčkové zápletce hry Redeemer. Úvod totiž naprosto přesně vystihl zápletku.

Válečný hrdina, který hledá klid v chrámu Páně. To už jsem někde viděl. Inspirace Rambem je na místě, protože to od něj se později odvíjeli jak filmoví, tak herní následovníci. Akční hra z izometrického pohledu do tématu přidává ještě prvky cyberpunku a hororu ve stylu Resident Evil. Výsledný mix odpovídá béčku 90. let, kde se sází především na akci a krvavé divadlo. Problém je, že takové žánry se mají brát s nadhledem. Proto se kdysi z Johna Ramba stal Topper Harley, který Žhavé výstřely povýšil na „nejkrvavější film všech dob“. Redeemerovi naprosto chybí humorný přesah nedávné žánrovky God’s Trigger.

To automaticky neznamená špatnou hru. Jen příběh je nudná kulisa a Vasil obyčejný bouchač v bederní roušce, který musí porazit zloducha a zachránit světový mír. Slouží mu k tomu pěsti ze železa, nohy z olova a muška letícího dravce. Na cestě plné rudých fleků likviduje vše, co má zbraň a nesympatický výraz. Základ jsou končetiny, ale hodně rychle se chopí dvou zbraní. Primární je vždy nějaký předmět jako tyč, nůž, sekera, kladivo či mačeta. Druhým strůjcem spravedlnosti je cokoliv, co střílí. Obojí s omezeným účinkem vázaným na náboje nebo opotřebení.

Až na pár výjimek je hra čistá akce. Úroveň za úrovní čistíte mapy a posouváte se blíž hlavnímu bossovi. Tempo „jsem polobůh a zabiju vás“ přichází velmi rychle. Nebudu říkat, že jsem si likvidace neužíval. Variací je poměrně dost, přičemž zužitkovat lze i prostředí. Netvorovi strčit tlamu do rozvodné sítě, hlídce zlomit čelist hasícím přístrojem a vojáka naporcovat v cirkulárce. Jelikož se na jatka díváte shora, oceníte náhodné zpomalení času a snížení kamery do detailu. Animace nejsou dokonalé, ale na wow efekt, kdy něco urvete, zlomíte nebo ukopnete, bohatě stačí. Četnost by ale rozhodně mohla být větší.

Po bojové stránce vlastně není co vytknout. Mapy mají jak úzké koridory, tak arénové sály. Nepřátel je poměrně dost, s obměnou až do úplného konce. Krev tu není jen prvoplánová, protože zábava by s Vasilem byla i tak. Hlavním důvodem, proč toho nemáte po chvíli plné zuby, je totiž čas. Sobaka Studio netahají stopky za pérka a končí před branami třech hodin. V lokální kooperaci se obávám, že bude výsledek o čtvrtinu kratší. A samozřejmě nesmíte koukat na cenovku, které chybí jeden zelený král, aby se dostala na tisícovku.

A nebudu dělat, že to není zase tak moc. Vylepšené vydání s podporou 4K je vám úplně k ničemu, když vás konkurence ubíjí na třech (God’s Trigger) nebo šesti stovkách (Ruiner). A to je ještě k tomu lepší. Redeemer překvapí dvěma jazykovými balíčky, nastavením grafiky v duchu PC a arénovým režimem. Jenže jsou tu jenže. Angličtina je hrozná, protože dabéři se k postavám vůbec nehodí a nastavení grafiky je vcelku k ničemu. Obraz se mi zdál pořád stejný. Místo podobných pitomostí měli vývojáři věnovat čas optimalizaci.

Jak se na obrazovce objeví větší počet nepřátel a světelných efektů, hra se mění na socialistickou promítačku. S deseti či patnácti snímky za sekundu jsem hrál snad naposledy v minulém tisíciletí. V několika případech se zasekla kamera, s níž můžete v malém rádiusu volně pohybovat. Pak zbývá jen restart a víra v blízký checkpoint. Při obdobném poměru, ceny, obsahu a délky jsou chyby střelba do vlastních končetin. Největším zklamáním je ovšem závěr. Snaha o logickou vsuvku a nejpitomější z pitomých bossů, naprosto znechutili celou hru. Boss, který jen stojí a čeká až ho zabijete, je nedůstojným zakončením i v kartách. Natož v akční střílečce.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Rusové se chopili akčního žánru a poslali Vasila vstříc neukončené minulosti. A mužík se pálení mostu zhostil skutečně s vervou. Není důležité jak a čím protivník zkape, vždy je to zábava, při níž se nešetří krví, nápady a předměty v prostředí. I když je příběh zajímavý jak účtenka z obchodu, samotná herní náplň dokáže žánr dotáhnout do cíle. Tam ho však čeká deratizovaný šváb místo majestátného bosse. Když se k tomu přidá vysoká cena, technické problémy a krátká herní doba, není kozácký náčelník hrdina, pro kterého si poběžíte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»