RECENZE: Redfall

Autor: lindros88cze Publikováno: 3.5.2023, 14:40

Publikováno: 3.5.2023, 14:40

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 216 článků

Recenze hry Redfall se píše opravdu špatně. Nebudu ani zastírat, že jsem hru nedohrál. Přitom hra mohla nabídnout výborný mix akce, lootovačky a atraktivního prostředí.

Už před vydáním hry jsme dostali poměrně špatnou informaci o technických limitech. Hra měla běžet v 30 FPS, což u podobných her je roce 2023 problém. Člověk stále věřil, že tento problém překoná hratelnost a atmosféra. Nyní můžu říct, že to omezení FPS je asi ten nejmenší problém hry. Nicméně vývojáři slíbili patch na 60 FPS, takže snad dorazí co nejdříve. Každopádně jdeme na to.

Na začátku si vyberete jedu z postav a v případě, že se pustíte do hraní v kooperaci, tak nelze mít stejné postavy. Každá z postav má svoje speciální dovednosti, díky kterým vás bude chtít přesvědčit, že právě ona je ta pravá pro vás. Po výběru se pustíte do tajemného světa. První kroky ve vás mohou ještě vykřesat jiskřičku naděje, že tato hra bude dobrá.

Dojmy XKO TV

Graficky to připomíná hru tak 3-4 roky zpátky. Po zhruba 12 hodinách hraní si pomalu nedokážu vybavit lokaci či akci, kde bych řekl WOW. První speciální efekty u zabíjení jsou super, ale po čase zjistíte, že je jich pouze pár a začnou vás nudit. S grafikou jde v ruku v ruce i design misí a prostor. Konečně jsem objevil hnízdo, což je speciální místo, kde na vás čekají „silnější“ nepřátelé, vypadalo fakt dobře a měl jsem radost. Po čase hraní jsem zjistit, že tyto lokace se velmi často podobají nebo jsou úplně stejné. Vaše chuť opakovat identickou misi dokola klesá k nule.

Jednou z možností, proč bezcílně běhat sem a tam a plnit velmi se opakující mise je zajistit lepší zbraně a loot. Samotný loot je fajn a je ho hodně, nicméně je zde opět ALE, ve hře totiž není crafting, takže opravdu sbíráte pouze věci k okamžitému použití, jako lékárničky, granáty náboje atd. Lepší zbraně a vybavení jsou spíše kosmetický pokrok, který doslova uzemní stupidní AI nepřátel. I na nejtěžší obtížnost (odemkne se až po hraní třetí nejvyšší) nebudete mít problém. Nepřátelé padají po 1-2 trefách a je defacto jedno, kam je zasáhnete. Pokud se AI pošle na dovolenou, můžete klidně zezadu odrovnat několik nepřátel, aniž by se hnuli, a to od sebe stojí pár metrů. Jediné zpestření bojů tak představují vaše dovednosti, díky nimž si sami můžete naordinovat variabilní gameplay. To už ale děláte práci za autory a snažíte se u hry aspoň trošku bavit.

Ze stereotypního hraní vás mají vytrhnout atmosférické filmečky před další částí hry. Jsou pěkně udělané a snaží se vám vysvětlovat o co půjde v další části. Asi je to i odkrývání loru pro danou hru, ale bohužel následuje vždy poměrně přímočaré pokračování s nudnou zápletkou, která se opravdu hodně opakuje. Navíc pochybuji, že budete mít náladu studovat nespočet různých textů rozestých po celé hře, abyste se o jejím světě dozvěděli více.

Při cestách narazíte na tzv. SafeHouse, což není nic jiného než místo, kde nejdříve vyčistíte oblast, následně ubráníte a získáte klič (lebku) pro odemčení vstupu k bossovi dané oblasti. Jak už to v této hře bývá toto opakujete tuším desetkrát (osobně jsem to za dobu hraní stihl 6krát). Proboha proč!

Co se ve hře povedlo je například strom dovedností, který si budete postupně odemykat, aby vám pomohl s „náročností“ hry. Ty uvozovky jsou tam úmyslně. Hra totiž žádnou obtížnost nemá, jak jsme si řekli v předchozích řádcích. Takže i vaše levelování je tak nějak zbytečné.

A proti komu vůbec bojujete? Upíři jsou si podobní a vesměs potkáte pouze tři druhy, jedni jsou podobní lidem, druzí jsou bouchací kuličky 😊 a třetí zastupují duchy. Samotní bosové se pak také opakují a bohužel vás nebudou nutit ze sebe vymáčknout nějaký sklil. Já osobně hraji hry na obtížnost, abych si hru užil a moc se nezasekával. Obtížnost této hry si ale nedokážu vysvětlit.

Na závěr asi řeknu, že pokud hrajete v coopu, tak průběh hry a vše se ukládá pouze zřizovateli. Jeho pomocníci si budou muset průběh odehrát znovu a u téhle hry na to musíme upozornit obzvlášť, protože to podruhé hrát nechcete.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Hra měla nakopnout a stát se první MS/Xbox hrou, které rozzáří naše konzole v tomto roce (MC Legends nás taky na 100% nepřesvědčil, ale ten má aspoň nějakou cílovku). Bohužel po hraní této hry bych spíše hledal tlačítko OFF. Redfall se zařadí mezi neúspěšné hry a obavám se, že ikdyž autoři věnují hodně času vylepšení, možná by slušelo zavřít dveře a jít dál. Trošku mi to připomíná situaci kolem Crackdown 3. Poděkujme studiu Arcane Austin za tohle špatné dílko a popřejme lepší roky. Smutné na celé kauze je fakt, že hra a s ní i kritika padá na Bethesdu potažmo Microsoft. Bohužel hra je ve vývoji mnohem déle, aby s ní MS mohl něco udělat. Vše utvrzuje fakt, že hře nepomohl ani odklad z minulého roku.
26. 09. 2023 • HusekD0

RECENZE: Mortal Kombat 1

Značka Mortal Kombat je tu s námi už přes třicet let a za tuto dobu jsme se dočkali celkem 26 titulů, které vycházely na všechny důležité systémy. Samotný počátek najdeme u klasických arkádových automatů, kam Mortal Kombat dorazil v roce 1992. Rok poté došlo k převedení na domácí konzole a díky tomu se rozjela nesmrtelná série sahající až do dnešní doby. Mortal Kombat nebyl první velkou bojovkou a vývojáři z...

»
25. 09. 2023 • Lukáš Urban0

Recenze: Ad Infinitum

Až po návštěvě specializovaného odborníka zjistíte, že noční můry, ve kterých vás pronásleduje obří propiska a deformovaná písmena se snaží ukončit vaše bytí, je pouze výsledkem špatného vstupu na základní školu. Usazení vedle Tondy Vomáčky přineslo nekontrolovatelnou ztrátu učebních pomůcek, a to zejména písmenek, která končila všude možně, jen ne v pevných deskách z domova. Takže nikoliv, nejste blázni, jen jste toho parchanta měli majznout přezůvkou po tlamě a teď by se...

»
22. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: The Crew Motorfest

Arkádové závodění má minimálně na platformě Xbox jasného krále, kterým je Forza Horizon. Její zatím poslední 5 díl už sice nebyl tak převratný, jako třeba ten druhý nebo třetí, ale i tak jsou to stále skvělé závody. Konkurence však nespí a nabízí hned dvě další série – Test Drive a The Crew. Zajímavé na tom je, že například Test Drive Unlimited 2 dělalo studio Eden Games, jehož tři původní zakladatelé...

»
16. 09. 2023 • HusekD0

RECENZE: Starfield

Letošní rok už přinesl hráčům spoustu zajímavých titulů, ale největší očekávání patřilo bezesporu novému RPG od společnosti Bethesda Game Studios, pod názvem Starfield. Od prvního představení na veletrhu E3 uběhlo dlouhých pět let a my se konečně můžeme ponořit do prozkoumávání tajuplného vesmíru. Bethesda patří v tomto žánru mezi má nejoblíbenější herní studia a doposud jsem nevynechal jediný jejich titul. Proto není velkým překvapením, že jsem Starfield bedlivě sledoval a...

»
14. 09. 2023 • Lukáš Urban0

Recenze: Trine 5: A Clockwork Conspiracy

Když se potkají kouzelník, rytíř a zlodějka, je zaděláno na pořádný mejdan. Magie teče proudem, odvaha poklonkuje nasbíraným úspěchům a jedna kapsa si nemůže být jista, zda zůstane na konci večera plná. Vlastně by z toho byl počátek fajn RPG záležitosti, kde může jeden z úkolů skončit mezidruhovým dobrodružstvím plným citů. Jenže tohle je Trine, což znamená, že hranice mezi dobrem a zlem nemá příliš pevné základy a že setkání hrdinů rozhodně...

»
14. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Moving Out 2

Kooperativní hry jsou super. Sednete si na gauč vedle sebe, otevřete si pivo, víno, limonádu, zkrátka co máte rádi a pustíte se do hraní. Výběr je v dnešní době opravdu velký, takže není problém spolupracovat nebo si vzájemně škodit. Co se herní náplně týče, můžeme hrát různé adventury – tímto zdravím skvělou vztahovou terapii It Takes Two – nebo postřehovky typu Ovecrcooked.

»
08. 09. 2023 • Michael Chrobok0

RECENZE: Stray Gods: The Roleplaying Musical

Hned na úvod se musím k něčemu přiznat: nesnáším muzikály. Ať už jde o divadelní klasiky či moderní pohádky od Disneyho, jakmile se začne zpívat, beru nohy na ramena. Přesto jsem měl během oznámení hry Stray Gods zvláštní pocit, který mě ke hře z nějakého důvodu táhnul, a já měl chuť si ji vyzkoušet. A musím říct, že mě prvotina od Summerfall Studios naprosto okouzlila a změnila můj pohled na...

»
04. 09. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Under The Waves

Více jak 71% zemského povrchu pokrývá voda a většinu z toho tvoří moře nebo oceány. Zajímavé na tom je, že jich máme prozkoumáno jenom opravdu málo. Celá řada z nich je totiž tak hluboká, že máme problém se tam kvůli tlaku a dalším vlivům pořádně dostat. Díky tomu si můžeme jenom představovat, co všechno se ukrývá pod hladinou, a to je skvělý materiál na nejrůznější tvorbu, hry nevyjímaje.

»