RECENZE: RIDE pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.4.2015, 13:32

Publikováno: 25.4.2015, 13:32

Je autorem 1771 článků

Počasí se pomalu začíná zlepšovat a stejně tak, jak se zvyšuje teplota venku, přibývá i počet motorek, které se opět začínají objevovat na našich silnicích. Jestli ale z nějakého důvodu skutečnou motorku nevlastníte, a přesto byste se rádi svezli, máme pro vás virtuální alternativu. RIDE totiž přináší něco jiného než je MotoGP, byť je od stejných tvůrců. Otázkou je, zdali to bude stačit.

RIDE se nám prezentuje skoro jako Forza, jenom s tím rozdílem, že se jedná o motorky. Stejně jako Forza i RIDE nabízí režim kariéry, v níž bude naším úkolem všechny porazit a stanout na nejvyšším stupínku. Přitom se nám pod ruce dostane celá řada strojů těch nejznámějších značek a z nejrůznějších časových období, včetně těch historických, na které je radost pohledět. Dohromady je to stovka strojů a to není vůbec malé číslo.

ride2

Svojí pouť začneme vytvořením svého virtuálního já, kdy však nečekejte nějaké šíleně propracované editační možnosti. Přeci jenom nejsme v žádném RPG, i když o něco více možností by potěšilo. Hlavní je ale herní náplň a ta je na pohled hodně bohatá. Čeká nás celá řada závodů v různých kategoriích a tím pádem i na různých strojích, což je moc fajn. Bohužel se tím dostáváme k prvnímu nedostatku a to je malý počet tratí. Patnáctka sice není špatné číslo, ale dokázal bych si představit klidně i dvojnásobnou cifru. Jedinou výhodou je fakt, že po chvilce budete všechny tratě znát nazpaměť a nic nebude bránit zážitku z jízdy.

ride10

Jízdní model je totiž to, oč v této hře běží především. Tvůrci z Milestone si parádně vyhráli s nastavením, díky čemuž si zajezdí jak úplní zelenáči, tak zkušení harcovníci. Pro začátečníky je přichystána celá řada asistentů od brždění, přes kontrolu trakce až po ukázání ideální stopy. Jestli jste ale na motorkách už něco odjezdili, určitě si hned zapnete „pro fyziku“ a v té chvíli začíná ta správná motocyklová nirvána. Slabší stroje ovládnete levou zadní, ale u těch rychlejších je třeba dávat pozor na to, kdy brzdíte a jak pracujete s plynem. Vrcholem všeho je pak možnost používání oddělené přední a zadní brzdy. Jste-li hračičkové, můžete se pošťourat v celé řadě parametrů a vylepšení jako je řazení, rozdělení brzdných sil nebo jízdní styl svého jezdce a přesně si nastavit, jak se bude v každé situaci na motorce chovat.

Herní módy jsou pestré, což částečně vynahrazuje chudou nabídku tratí a tak se děje i něco jiného, než „pouhé“ kroužení po skutečných nebo smyšlených městských tratích. Grafická stránka také neurazí a podle mého je zde konečně vidět nějaký posun oproti poslednímu MotoGP, které bylo opravdu ošklivé. Modely motorek jsou neskutečně detailně vymodelované a tratě s nejbližším okolím jakbysmet. Bohužel čím dál od tratě se podíváte, tím chudší detaily objevíte.

ride4

A pomalu nastal čas podívat se na další zápory, které jinak dobrý dojem zásadně kazí. První z nich objevíte hned na začátku hry. Nahrávací časy jsou neskutečně dlouhé a neskutečně otravné. Kdo to kdy viděl, aby se hra nahrávala něco přes minutu do závodu a podobně dlouho člověk zase závod opouštěl. Místy jsem měl pocit, že spíš čekám, než abych hrál a stejné to bylo i v menu, kdy sice čekáte o něco méně, zato stejně nepříjemně dlouho. Způsobeno je to určitě i tím, že hra každou prkotinu hned ukládá, čímž jsme se dostali k ještě závažnějšímu problému. Klidně se vám může stát, že se vám neustálým ukládáním poškodí uložená pozice a tím přijdete o veškerý dosavadní postup. Stává se tak zcela náhodně, což potvrzuje celá řada uživatelů a díky této chybě byla dokonce hra v Severní Americe posunuta o tři měsíce. Mě se sice tento problém vyhnul (aspoň doteď), ale může se stát. K tomu si připočtěte občasný bugy nebo glitche a máte jasný obrázek o ne úplně zvládnuté technické stránce.

7

Všichni milovníci motorek si RIDE určitě oblíbí, přeci jenom nabízí skutečné orgie při jízdě na motorce a hodně uvěřitelný jízdní model. Bohužel technické provedení se tak úplně nepovedlo a hlavně zdlouhavé nahrávání narušuje jinak intenzivní zážitek. Jinak bych vám RIDE rozhodně doporučil a až bude odstraněn nepříjemný problém s ukládáním, bude se jednat o skvělé svezení s celou řadou motorek, na kterých spočine nejedno oko.

»

»

»