RECENZE: Riptide GP2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.2.2015, 11:40

Publikováno: 7.2.2015, 11:40

Je autorem 2070 článků

Program ID@Xbox se Microsoftu rozhodně povedl a díky němu proudí na Xbox One celá řada zajímavých her a hříček. Správně tušíte, že dnes se podíváme na další z nich a to Riptide GP2, která v sobě rozhodně nezapře Hydro Thunder. Otázkou ale zůstává, zda nás i Riptide GP2 dokáže stejně královsky bavit a od toho je tu naše recenze.

Při pročtení materiálů od tvůrců z Vector Unit jsem měl pocit, že tahle hra prostě musí bavit každého, vždyť přeci nabízí bohatou kariéru se spoustou závodů, vylepšování závodních vozítek a hlavně celou řadu šílených triků. Pomyslnou třešničkou na dortu pak je možnost vyzvat až pět spoluhráčů a v šesti si to pěkně rozdat na jedné konzoli.

RiptideGP2_Stunt

Hra se příjemně rychle nainstalovala, přeci jenom má nějakých 181 MB, což na dnešní dobu není nic a já se mohl pustit do zápolení. První závod byl takový zahřívací a soupeři se mi ani moc nepřiblížili, takže přišla první hladká výhra stylem start, cíl. Dalších pár závodů bylo v podobném duchu, až sem si začal říkat, že je to nějak moc lehké.  Prohra však přišla jako blesk z čistého nebe a najednou začalo přituhovat. Ať sem dělal, co sem chtěl, nemohl jsem začít vyhrávat a říkám si, kde je chyba?

Objevil jsem jí hned vzápětí. Za vyhrané penízky je totiž třeba vylepšit vodní svištidlo. Jakmile jsem zakoupil nějaké to vylepšení, výsledek se okamžitě dostavil a soupeři, ale ani já, už nedominovali tak jasně. Upgrady jsou nedílnou součástí hry, takže vám radím, upgradujte. Vybírat můžete z celé řady vylepšení jako boost, akcelerace a tak dále no a když naspoříte dostatek chechtáků, můžete si koupit plavidlo zbrusu nové. Mimo skútru se dá vylepšovat i zevnějšek pilota, takže si ho každý může upravit k obrazu svému.

Velkou pochvalu zaslouží zpracování vody, která reaguje na pohyb šestice skútrů po hladině a to takovým způsobem, že nejlepší je být první a jet si svou „čistou“ stopu. Další závodníci se totiž musí probíjet přes vlny, které vznikají průjezdem plavidel, a to jízdu nejen znesnadňuje, ale hlavně zpomaluje. Prohánět se budeme po celé řadě kanálů, řek a kolem různých ledovců či továren. Opravdu se je na co koukat, i když místy působí všechno až moc fíííí, ať už si pod tím představíte cokoli.

Stejně jako si za penízky kupujete vylepšení skútru, za získané zkušenosti si je možné pořizovat nové triky. Ano, pochopili jste to správně. Cestou narazíte na skokánky a pak už to bude jenom na vás, jaký trik na něm předvedete a kolik bonusového zrychlení za to dostanete. Ovšem pozor, opakováním triků se boost snižuje, takže se vyplatí investovat do různorodých triků.

RiptideGP2_Mult-player_01

Abych se ale přiznal, jakmile jsem si jednou vyzkoušel všechny herní módy a projel pár tratí, začala se dostavovat nuda. Ne, že by nebylo co dělat dál, protože pořád je koho a co překonávat či získávat, ale prostě je herní náplň postupem času stále stejná, takže stereotyp se dostaví brzy. Navíc menu nakupování také není přehledné a chvilku mi trvalo, než jsem vůbec přišel na to, že nejdřív musím najet na to, co chci koupit a pak překliknout na „koupit“, což však může být pouze moje hloupost.

7

Jak tedy Riptide GP2 zhodnotit? Ti z vás, kteří hledají zábavu pro různé společenské akce, budou spokojeni s možností hrát až v šesti lidech na jedné konzoli. Milovníci závodů by taktéž mohli být spokojeni, i když lepší asi bude k Riptide přistupovat jako k nějaké malé hříčce na mobil, čemuž vlastně odpovídá cena. Je totiž pravda, že za necelou stovku dostanu solidní porci zábavy.
  • Vůbec nejlepší je při závodě triky nedělat a dá se vyhrát i s horším skútrem neboť skoky výrazně zpomalují .) jen takový tip.

21. 10. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Raji: An Ancient Epic

V létě byla železa trochu volnější, a tak jste možná stihli i nějakou dovolenou na opačné straně našich hor. Pokud jste to přeci jen nezvládli a největším úspěchem je hráz na rybníku, může vám přijít vhod výlet do Indie. Poznáte kulturu, objevíte historii a pomůžete sourozencům v nelehké situaci. A jen tak mimochodem zachráníte svět, ale to není důležité.

»
20. 10. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Neighbours back From Hell

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

»
17. 10. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Tennis World Tour 2

Tenisté se úspěšně popasovali s podzimním termínem French Open a ani chladnější počasí nic neubralo na kvalitních tenisových výkonech. Dokonce jsme se dočkali historického milníku, kdy Rafael Nadal dorovnal Rogera Federera v počtu vítězných grandslamů. Souboj o toto pomyslné prvenství bude ještě zajímavý. Nicméně pomalu nastává čas, kdy počasí venkovním aktivitám opravdu přát nebude, takže se, pokud to situace umožní, přesunou skuteční hráči do hal a ti herní si přitopí ve svých...

»
08. 10. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Little Big Workshop

V dětství, kdy je všechno možné a nic není překážkou, jsme byli vším, čím nám naše hračky dovolily. Od závodníků, po bijce, až k ředitelům společností a stavebním inženýrům. Jsou tací, kteří přetavili dětské radosti do reality dospělosti. Nicméně my méně úspěšní máme právě hry, aby nás opět vracely pár let zpět. A tentokrát razíme hodně dozadu. Stůl, tedy průmyslová zóna čeká, tak se nenechte dlouho prosit.

»
01. 10. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Mafia: Definitivní edice

Jenom málokterá hra má v naší krásné domovině takové jméno, jako Mafie. Důvodů k tomuto statusu je celá řada. V té době se jednalo na naše poměry o velice ambiciózní počin, k jehož úspěchu přispěl zajímavý příběh a také dnes již legendární český dabing od předních herců. To všechno vytvořilo mix, jehož chuť, i po osmnácti letech od vydání, zná spousta hráčů. Někteří z mladších ročníků by se třeba také rádi vydali na cestu mafiána,...

»
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»