Recenze: Rocket League

Autor: Josef Brožek Publikováno: 19.2.2016, 15:01

Publikováno: 19.2.2016, 15:01

Je autorem 749 článků

Kopaná, chcete-li fotbal, je tu s námi už zatraceně dlouho. Hráli jsme ji my, hráli ji naše rodiče, prarodiče, praprarodiče a nejspíš v trochu jiné formě i dávní předci. I dnes má různé formy a ať už se jmenuje jakkoliv většina těchto her má za úkol dostat míč do protivníkovi brány a skórovat. Každá hra má vymezený čas a kdo nasbíral nejvíce gólů, může slavnostně vztyčit pěst a nahodit vítězný úsměv. Ve světě videoher máme taky různé koncepty, které se od klasické kopané odráží. Fifu asi ani zmiňovat nebudeme, ale co třeba takový IDARB z minulého roku? Byla to pecka, užili jsme si ji a dokonce jsme ji předvídali nějakou budoucnost. Ale víte co? Komerčně se vůbec nechytla. Nabízela dokonce vychytávky pro samotný Twitch, ale takřka nikdo neměl zájem. Zkrátka jde o takové nepsané pravidlo, že hry, co se snaží už od začátku být publicisticky úspěšné, tak ve výsledku nejsou, ať se snaží sebe víc. Zato Rocket League minulý rok přišel jen tak mimochodem a ono… ono se to chytlo. Takřka každý velký zahraniční let’s player měl alespoň jedno video z této chytlavé kopané a už se z ní dokonce pořádal turnaj. No není to skvělé?

Rocket League má opravdu zajímavý námět. Vaše postavy vlastně nejsou žádné postavy, ale auta. Jednoduchá malá autíčka, co ovládáním připomínají staré devadesátkové arkádové závody z ptačí perspektivy. Pamatujete, jak jste se rozčilovali, než jste si na ovládání zvykli a chytli ho do ruky? Jo, je to zpět. „Roket Líg“ je obyčejná kopaná, kde se chopíte jednoho auta na jedné straně proti jednomu až pěti hráčům a spolu se svými parťáky se snažíte dokopat obrovskou kouli do nepřátelské brány. 1vs1 až 5vs5, to jsou ty režimy a užijete si je jak offline, tak online.

image (3)

Začněme nejdříve možnostmi, kdy nemusíte být připojeni k internetu. V menu hry kromě tutoriálu jde vybrat sezóna, která nabízí shluk několika desítek závodů, podle toho, jak si sami nastavíte. Vyberete jméno a vlajky vašeho týmu, počet hráčů a protihráčů, délku sezóny ve dnech a obtížnost. Obtížnosti jsou celkem tři – začátečník, profesionál a hvězda hvězd. Obtížnosti regulují inteligenci a agresivitu nepřátel. Začátečník je opravdu pro začátečníky, nebo pro másla, protože se protivník/ci pouze brání a jen když už s míčem opravdu nic neděláte, tu a tam se vám ho tam snaží šoupnout. Výsledný počet gólu tak není nic nevšedního s 20-1 pro vás. Profesionální obtížnost už vyžaduje trochu bystrosti. Protivníci se povětšinou brání, ovšem tady už se staví do ofenzívy a je nutno se o míč prát, přičemž při snaze zasadit gól do nepřátelské brány vám agresivně kdykoliv míč vyrazí. All-star obtížnost (pojmenovali jsme ji „hvězda hvězd“) už potřebuje opravdový skill. Protivníci vám míč seberou i tam, kde je to nemožné, a pokud to nemáte ještě v paži, budou vám tam sázet góly jak na běžícím páse, a to i když hrajete jen pouze sám proti jednomu. Takže rada je jednoduchá. Nepřeceňujte se a zvolte vhodnou obtížnost. A délku zápasů… 5 minut nám přišlo docela dlouhé, jenže přenastavit to už nešlo. Museli bychom sezónu začít od znova, a to se nám po 12 odehraných zápasech z nastavených 25 už nechtělo.

image (2)

Online. To je ten správný režim. Teprve tady vás čeká opravdová myslící a lidsky uvažující výzva – reální hráči. V nabídce zápasů je možnost zvolit si počet hráčů na vaši a proti straně, a to jak pro obyčejné dovádění, tak ranked zápasech. Každý vyhraný zápas vás posouvá o level výš, čímž se vám odemykají nové káry, pokrývky hlavy, respektive střechy auta (wtf?), barvy a jiné vylepšení pro autíčko, ovšem vše je pouze kosmetické, aby byl multiplayer řádně vybalancovaný a pouze o dovednostech hráčů. Ovládání je prosté. Tiggery ovládáte jízdu dopředu a zpět, páčkou vlevo směr auta, a akčními tlačítky buď zaměření na míč, když ho nemůžete najít (ačkoliv se na autíčku ukazuje šipka ukazující na balón, tak ho občas nemůžete najít, protože je například ve vzduchu), zrychlit pomocí burstu, který se povaluje všude po hřišti, a skoku. Při zmáčknutí příslušného tlačítka dvakrát pro skok, lze samozřejmě vyskočit dvakrát, což dělá spolu s jízdou po stěně divy a neskutečné akrobatické kousky. Pak už je tu jen skluz do smyku, což je vlastně vše co potřebujete k samotnému úkonu.

image (1)

Můžeme bez výčitek říct, že Rocket League má opravdu perfektní grafické zpracování. Unreal Engine nejnovější generace vzal za své a detaily, třeba takového umělého trávníku na hrací ploše, jsou prostě úžasné. Do toho hraje moderní elektronická hudba a osvětlují neuvěřitelné reálné neony. Fyzika sice není nic moc, jenže jde prostě o arkádu, takže nemůžete čekat chování auta á la Asseto Corsa. Míč ale skáče vcelku uvěřitelně, a tak po technické stránce nemáme vlastně žádné výtky. Samozřejmostí pak je pak režim nastavení vlastního zápasu, jak offline, tak online s přáteli či splitscreen. Krom zmiňovaných módů je možno nastavit mapy, kterých je docela dost a každá vypadá úplně jinak, čímž dodává každé hře jedinečnou atmosféru. Bohužel rozmístění boostů a rozměry hřiště i rovnost povrchu je na každé mapě stejná. Možná je to nakonec i dobře, protože to opět přináší balanc do multiplayeru. Rocket League je jedinečná kopaná s jedinečnou zábavou, akcí i napětím. Jestli vás FIFY PESY a jiné kopané už přestaly bavit a hledáte něco trošku jiného, přestože jste fanda čutané, sáhněte po Rocket League. Tohle se bude hrát ještě zatraceně dlouho.

9

Akční a napínavá kopaná s autíčky online i offline s perfektní grafikou a ozvučením. Zároveň nejzajímavější a světově označena jako nejlepší sportovní hra současnosti. Potřebujete vědět ještě víc?
  • Marek Adamčík

Vie niekto ako sa dajú získať tie halo a gears auta?

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Kolekce Crash Bandicoot N.Sane Trilogy konečně dorazila na Xbox One a samozřejmě také ve 4K na Xbox One X. Oblíbený vačnatec je tedy zpět a hned na úvod je třeba říct, že čekání stálo za to.

»
01. 07. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: The Crew 2

Tak moji drazí. Právě jsem se vrátil ze zámoří, kde se mě sekta označená zkratkou „TC2“ pokusila obrátit na její víru. Na rozdíl od jiné organizace, které se to úspěšně podařilo kdysi v Austrálii, tato si na mě nepozvala jen závodníky automobilové, ale také piloty letadel a lodí. Všichni byli vybaveni velkým odhodláním vnutit mi lásku k jejich sportu. Přemlouvali, předváděli psí kusy, a dokonce upláceli drobnými dárky za to, že jsem...

»