Recenze: Rocket League

Autor: Josef Brožek Publikováno: 19.2.2016, 15:01

Publikováno: 19.2.2016, 15:01

Je autorem 748 článků

Kopaná, chcete-li fotbal, je tu s námi už zatraceně dlouho. Hráli jsme ji my, hráli ji naše rodiče, prarodiče, praprarodiče a nejspíš v trochu jiné formě i dávní předci. I dnes má různé formy a ať už se jmenuje jakkoliv většina těchto her má za úkol dostat míč do protivníkovi brány a skórovat. Každá hra má vymezený čas a kdo nasbíral nejvíce gólů, může slavnostně vztyčit pěst a nahodit vítězný úsměv. Ve světě videoher máme taky různé koncepty, které se od klasické kopané odráží. Fifu asi ani zmiňovat nebudeme, ale co třeba takový IDARB z minulého roku? Byla to pecka, užili jsme si ji a dokonce jsme ji předvídali nějakou budoucnost. Ale víte co? Komerčně se vůbec nechytla. Nabízela dokonce vychytávky pro samotný Twitch, ale takřka nikdo neměl zájem. Zkrátka jde o takové nepsané pravidlo, že hry, co se snaží už od začátku být publicisticky úspěšné, tak ve výsledku nejsou, ať se snaží sebe víc. Zato Rocket League minulý rok přišel jen tak mimochodem a ono… ono se to chytlo. Takřka každý velký zahraniční let’s player měl alespoň jedno video z této chytlavé kopané a už se z ní dokonce pořádal turnaj. No není to skvělé?

Rocket League má opravdu zajímavý námět. Vaše postavy vlastně nejsou žádné postavy, ale auta. Jednoduchá malá autíčka, co ovládáním připomínají staré devadesátkové arkádové závody z ptačí perspektivy. Pamatujete, jak jste se rozčilovali, než jste si na ovládání zvykli a chytli ho do ruky? Jo, je to zpět. „Roket Líg“ je obyčejná kopaná, kde se chopíte jednoho auta na jedné straně proti jednomu až pěti hráčům a spolu se svými parťáky se snažíte dokopat obrovskou kouli do nepřátelské brány. 1vs1 až 5vs5, to jsou ty režimy a užijete si je jak offline, tak online.

image (3)

Začněme nejdříve možnostmi, kdy nemusíte být připojeni k internetu. V menu hry kromě tutoriálu jde vybrat sezóna, která nabízí shluk několika desítek závodů, podle toho, jak si sami nastavíte. Vyberete jméno a vlajky vašeho týmu, počet hráčů a protihráčů, délku sezóny ve dnech a obtížnost. Obtížnosti jsou celkem tři – začátečník, profesionál a hvězda hvězd. Obtížnosti regulují inteligenci a agresivitu nepřátel. Začátečník je opravdu pro začátečníky, nebo pro másla, protože se protivník/ci pouze brání a jen když už s míčem opravdu nic neděláte, tu a tam se vám ho tam snaží šoupnout. Výsledný počet gólu tak není nic nevšedního s 20-1 pro vás. Profesionální obtížnost už vyžaduje trochu bystrosti. Protivníci se povětšinou brání, ovšem tady už se staví do ofenzívy a je nutno se o míč prát, přičemž při snaze zasadit gól do nepřátelské brány vám agresivně kdykoliv míč vyrazí. All-star obtížnost (pojmenovali jsme ji „hvězda hvězd“) už potřebuje opravdový skill. Protivníci vám míč seberou i tam, kde je to nemožné, a pokud to nemáte ještě v paži, budou vám tam sázet góly jak na běžícím páse, a to i když hrajete jen pouze sám proti jednomu. Takže rada je jednoduchá. Nepřeceňujte se a zvolte vhodnou obtížnost. A délku zápasů… 5 minut nám přišlo docela dlouhé, jenže přenastavit to už nešlo. Museli bychom sezónu začít od znova, a to se nám po 12 odehraných zápasech z nastavených 25 už nechtělo.

image (2)

Online. To je ten správný režim. Teprve tady vás čeká opravdová myslící a lidsky uvažující výzva – reální hráči. V nabídce zápasů je možnost zvolit si počet hráčů na vaši a proti straně, a to jak pro obyčejné dovádění, tak ranked zápasech. Každý vyhraný zápas vás posouvá o level výš, čímž se vám odemykají nové káry, pokrývky hlavy, respektive střechy auta (wtf?), barvy a jiné vylepšení pro autíčko, ovšem vše je pouze kosmetické, aby byl multiplayer řádně vybalancovaný a pouze o dovednostech hráčů. Ovládání je prosté. Tiggery ovládáte jízdu dopředu a zpět, páčkou vlevo směr auta, a akčními tlačítky buď zaměření na míč, když ho nemůžete najít (ačkoliv se na autíčku ukazuje šipka ukazující na balón, tak ho občas nemůžete najít, protože je například ve vzduchu), zrychlit pomocí burstu, který se povaluje všude po hřišti, a skoku. Při zmáčknutí příslušného tlačítka dvakrát pro skok, lze samozřejmě vyskočit dvakrát, což dělá spolu s jízdou po stěně divy a neskutečné akrobatické kousky. Pak už je tu jen skluz do smyku, což je vlastně vše co potřebujete k samotnému úkonu.

image (1)

Můžeme bez výčitek říct, že Rocket League má opravdu perfektní grafické zpracování. Unreal Engine nejnovější generace vzal za své a detaily, třeba takového umělého trávníku na hrací ploše, jsou prostě úžasné. Do toho hraje moderní elektronická hudba a osvětlují neuvěřitelné reálné neony. Fyzika sice není nic moc, jenže jde prostě o arkádu, takže nemůžete čekat chování auta á la Asseto Corsa. Míč ale skáče vcelku uvěřitelně, a tak po technické stránce nemáme vlastně žádné výtky. Samozřejmostí pak je pak režim nastavení vlastního zápasu, jak offline, tak online s přáteli či splitscreen. Krom zmiňovaných módů je možno nastavit mapy, kterých je docela dost a každá vypadá úplně jinak, čímž dodává každé hře jedinečnou atmosféru. Bohužel rozmístění boostů a rozměry hřiště i rovnost povrchu je na každé mapě stejná. Možná je to nakonec i dobře, protože to opět přináší balanc do multiplayeru. Rocket League je jedinečná kopaná s jedinečnou zábavou, akcí i napětím. Jestli vás FIFY PESY a jiné kopané už přestaly bavit a hledáte něco trošku jiného, přestože jste fanda čutané, sáhněte po Rocket League. Tohle se bude hrát ještě zatraceně dlouho.

9

Akční a napínavá kopaná s autíčky online i offline s perfektní grafikou a ozvučením. Zároveň nejzajímavější a světově označena jako nejlepší sportovní hra současnosti. Potřebujete vědět ještě víc?
  • Marek Adamčík

Vie niekto ako sa dajú získať tie halo a gears auta?

14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»
24. 09. 2019 • lindros88cze3

Recenze: The Surge 2

Co je malé, to je hezké a na velikosti nezáleží. Že bychom si spletli obsah recenze? Nikoliv, právě naopak. Citáty posilující sebevědomí malým vzrůstem, se na značku The Surge skvěle hodí. Už první díl vyprávěl o povstání jedince. O boji proti vzbouřenému systému, který pohltil vlastní tvůrce. A nechyběl ani pomyslný David, jehož odvaha zabíjela jednoho Goliáše za druhým. V doprovodu odvahy, vůle a nejmodernější technologie.

»