RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1621 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se s tím musejí nějak popasovat.

A přesně to je případ Rush: Disney Pixar Adventure. Zde je situace komplikovanější ještě o to, že tato hra vyšla pro Xbox 360 v roce 2012 a nyní, pět let od vydání, vychází vylepšená verze pro aktuální rodinu konzolí Xbox One. Rozdílem bude i ovládání, jelikož původně bylo fajn si zahrát přes Kinect, ale vzhledem k tomu, že ho Microsoft již odepsal, bude většina z vás nebo vašich potomků využívat služeb gamepadu. Ten jsem použil i v případě recenze.

Náš malý hlavní hrdina, kterého si v jednoduchém editoru upravíte k obrazu svému, přijíždí do zábavního parku Pixaru, kde už na něj čeká spousta dalších dětí, kamarádů, s nimiž bude prožívat dobrodružství v oblíbených filmech od Pixaru. Těšit se můžeme na šest z nich a to Úžasňákovi, Hledá se Dory, Příběh hraček, Auta, Do oblak a Ratatouille. V každé filmové části prožijeme tři příběhy, takže v základu nás čeká nějakých 18 úrovní, jež bude třeba překonat. My se jakožto hrdinové připojíme k těm z filmů, ovšem nebudeme v roli někoho známého. Jednou budeme bezejmenný robot, jindy hrdina nebo další člen skautského sboru.

Herní náplň většiny misí je víceméně stejná, kdy je třeba posbírat penízky, jež se zde nacházejí. Na řadu přijde klouzání, skákání a běhání, občas narazíme na nějaký lehký puzzle, jenž bude třeba vyřešit, abychom pak na konci měli co nejvíce zlaťáků. Za ně se nám odemykají další herní postavy nebo dovednosti, díky nimž budeme moct při opakovaných průchodech dané úrovně získat více penízků a ve výsledku tak dosáhnout třeba i na zlatou medaili. Hra je přímo stavěná pro opakované hraní, protože jinak uteče velice rychle. Jednu úroveň by dětský hráč mohl projít pod 10 minut, takže za nějaké tři hoďky má napoprvé hotovo. Dětem asi nebude vadit jít to znovu a objevovat nová zákoutí, jež se pomaličku odkrývají, a to je hlavní.

Největší novinka a zároveň překvapení tohoto remastru nejvíce potěší dětské příznivce. Hra pro ně obsahuje lokalizaci, a to ne pouze formou titulků, ale včetně kompletního dabingu. Navíc v dabingu, na nějž jsou všichni zvyklí z filmových předloh. Přeloženo je úplně všechno, i když variabilita hlášek v průběhu jednotlivých úrovní není moc velká a často se opakují. To však asi dětem nebude úplně vadit a nejspíš je to bráno jako plus.

Pro zkušeného hráče se nejedná o žádnou výzvu, hra je jednoduchá a stejně tak i souboje s těmi pár bossy, na něž narazíte. Když už jsem umřel, bylo to spíš chybou level designu, který nepočítal s danou situací, ale jinak je svět prostý nějakých zásadních technických chyb, které by kazily hratelnost. Pokud by si vaše ratolest nevěděla v nějaké části rady, můžete jí v kooperativním módu na jedené konzoli být k ruce a pomoci jí v jejím snažení. Anebo když k vám dorazí kamarád a budete se chtít nenáročně pobavit, taky máte možnost. Grafické facelift se také povedlo a zub času není na hře vidět ani trochu. Navíc hra zahrnuje i možnost hrát jak na Xbox One, tak i na PC s Windows 10 v rámci služby Xbox Play Anywhere.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Rush: Disney Pixar Adventure je ideální dětskou hrou s příjemnou hratelností a kompletní českou lokalizací, díky níž, a spoustě oblíbených hrdinů, si jí vaše děti určitě užijí. Menším problémem by mohla být délka samotné hry, ale pokud se k ní budou dětičky vracet a nebude jim vadit opakovat úrovně a jejich repetetivní hratelnost, i ony se nějakou chvilku jistě zabaví a hru si užijí.
  • stancimar

    Hru som nainstaloval, ale je tam iba anglictina. Bude to tym, ze mam nastaveny slovensky region?

    • stancimar

      Zmenil som lokalizaciu na CZ a dabing naskocil:)

  • Dawe Dylina

    ten CZ dabing je jen u digi. verze? že všechny obchody uvádějí jen angličtinu…

    • Chaosteory CZ

      Myslíme si, že obchody ani nemají ponětí o výskytu češtiny, protože nebyla předem ohlášena a ani na obalech není. Nicméně my jsme přišli do styku jen s digitální verzí, takže na 100% to potvrdit nemůžeme.

    • Martin Kvašsay

      Spíš o tom ty obchody ani neví, na krabičce to uvedené není.

  • josef

    A funguje na tuto hru i kinect z xboxu one? Nebo jde jen gamepad?

    Díky

  • Dawe Dylina

    Krabičková verze obsahuje opravdu CZ dabing! Nyní můžu 100% potvrdit a z toho vyplývá, že informovanost prodejců je na bodu mrazu, čest jediné výjimce Kuma.cz, kde to v popisu uvádí!

  • Honza

    Dobrý den,
    dá se tedy nová verze pro Xbox One zahrát celá na Kinectu?
    předem děkuji za odpoveď

18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»