RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Je autorem 1501 článků

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se s tím musejí nějak popasovat.

A přesně to je případ Rush: Disney Pixar Adventure. Zde je situace komplikovanější ještě o to, že tato hra vyšla pro Xbox 360 v roce 2012 a nyní, pět let od vydání, vychází vylepšená verze pro aktuální rodinu konzolí Xbox One. Rozdílem bude i ovládání, jelikož původně bylo fajn si zahrát přes Kinect, ale vzhledem k tomu, že ho Microsoft již odepsal, bude většina z vás nebo vašich potomků využívat služeb gamepadu. Ten jsem použil i v případě recenze.

Náš malý hlavní hrdina, kterého si v jednoduchém editoru upravíte k obrazu svému, přijíždí do zábavního parku Pixaru, kde už na něj čeká spousta dalších dětí, kamarádů, s nimiž bude prožívat dobrodružství v oblíbených filmech od Pixaru. Těšit se můžeme na šest z nich a to Úžasňákovi, Hledá se Dory, Příběh hraček, Auta, Do oblak a Ratatouille. V každé filmové části prožijeme tři příběhy, takže v základu nás čeká nějakých 18 úrovní, jež bude třeba překonat. My se jakožto hrdinové připojíme k těm z filmů, ovšem nebudeme v roli někoho známého. Jednou budeme bezejmenný robot, jindy hrdina nebo další člen skautského sboru.

Herní náplň většiny misí je víceméně stejná, kdy je třeba posbírat penízky, jež se zde nacházejí. Na řadu přijde klouzání, skákání a běhání, občas narazíme na nějaký lehký puzzle, jenž bude třeba vyřešit, abychom pak na konci měli co nejvíce zlaťáků. Za ně se nám odemykají další herní postavy nebo dovednosti, díky nimž budeme moct při opakovaných průchodech dané úrovně získat více penízků a ve výsledku tak dosáhnout třeba i na zlatou medaili. Hra je přímo stavěná pro opakované hraní, protože jinak uteče velice rychle. Jednu úroveň by dětský hráč mohl projít pod 10 minut, takže za nějaké tři hoďky má napoprvé hotovo. Dětem asi nebude vadit jít to znovu a objevovat nová zákoutí, jež se pomaličku odkrývají, a to je hlavní.

Největší novinka a zároveň překvapení tohoto remastru nejvíce potěší dětské příznivce. Hra pro ně obsahuje lokalizaci, a to ne pouze formou titulků, ale včetně kompletního dabingu. Navíc v dabingu, na nějž jsou všichni zvyklí z filmových předloh. Přeloženo je úplně všechno, i když variabilita hlášek v průběhu jednotlivých úrovní není moc velká a často se opakují. To však asi dětem nebude úplně vadit a nejspíš je to bráno jako plus.

Pro zkušeného hráče se nejedná o žádnou výzvu, hra je jednoduchá a stejně tak i souboje s těmi pár bossy, na něž narazíte. Když už jsem umřel, bylo to spíš chybou level designu, který nepočítal s danou situací, ale jinak je svět prostý nějakých zásadních technických chyb, které by kazily hratelnost. Pokud by si vaše ratolest nevěděla v nějaké části rady, můžete jí v kooperativním módu na jedené konzoli být k ruce a pomoci jí v jejím snažení. Anebo když k vám dorazí kamarád a budete se chtít nenáročně pobavit, taky máte možnost. Grafické facelift se také povedlo a zub času není na hře vidět ani trochu. Navíc hra zahrnuje i možnost hrát jak na Xbox One, tak i na PC s Windows 10 v rámci služby Xbox Play Anywhere.

7

Rush: Disney Pixar Adventure je ideální dětskou hrou s příjemnou hratelností a kompletní českou lokalizací, díky níž, a spoustě oblíbených hrdinů, si jí vaše děti určitě užijí. Menším problémem by mohla být délka samotné hry, ale pokud se k ní budou dětičky vracet a nebude jim vadit opakovat úrovně a jejich repetetivní hratelnost, i ony se nějakou chvilku jistě zabaví a hru si užijí.
  • stancimar

Hru som nainstaloval, ale je tam iba anglictina. Bude to tym, ze mam nastaveny slovensky region?

• stancimar

Zmenil som lokalizaciu na CZ a dabing naskocil:)

• Dawe Dylina

ten CZ dabing je jen u digi. verze? že všechny obchody uvádějí jen angličtinu…

Myslíme si, že obchody ani nemají ponětí o výskytu češtiny, protože nebyla předem ohlášena a ani na obalech není. Nicméně my jsme přišli do styku jen s digitální verzí, takže na 100% to potvrdit nemůžeme.

• Martin Kvašsay

Spíš o tom ty obchody ani neví, na krabičce to uvedené není.

• josef

A funguje na tuto hru i kinect z xboxu one? Nebo jde jen gamepad?

Díky

• Dawe Dylina

Krabičková verze obsahuje opravdu CZ dabing! Nyní můžu 100% potvrdit a z toho vyplývá, že informovanost prodejců je na bodu mrazu, čest jediné výjimce Kuma.cz, kde to v popisu uvádí!

• Honza

Dobrý den,
    dá se tedy nová verze pro Xbox One zahrát celá na Kinectu?
    předem děkuji za odpoveď

20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»