RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1350 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se s tím musejí nějak popasovat.

A přesně to je případ Rush: Disney Pixar Adventure. Zde je situace komplikovanější ještě o to, že tato hra vyšla pro Xbox 360 v roce 2012 a nyní, pět let od vydání, vychází vylepšená verze pro aktuální rodinu konzolí Xbox One. Rozdílem bude i ovládání, jelikož původně bylo fajn si zahrát přes Kinect, ale vzhledem k tomu, že ho Microsoft již odepsal, bude většina z vás nebo vašich potomků využívat služeb gamepadu. Ten jsem použil i v případě recenze.

Náš malý hlavní hrdina, kterého si v jednoduchém editoru upravíte k obrazu svému, přijíždí do zábavního parku Pixaru, kde už na něj čeká spousta dalších dětí, kamarádů, s nimiž bude prožívat dobrodružství v oblíbených filmech od Pixaru. Těšit se můžeme na šest z nich a to Úžasňákovi, Hledá se Dory, Příběh hraček, Auta, Do oblak a Ratatouille. V každé filmové části prožijeme tři příběhy, takže v základu nás čeká nějakých 18 úrovní, jež bude třeba překonat. My se jakožto hrdinové připojíme k těm z filmů, ovšem nebudeme v roli někoho známého. Jednou budeme bezejmenný robot, jindy hrdina nebo další člen skautského sboru.

Herní náplň většiny misí je víceméně stejná, kdy je třeba posbírat penízky, jež se zde nacházejí. Na řadu přijde klouzání, skákání a běhání, občas narazíme na nějaký lehký puzzle, jenž bude třeba vyřešit, abychom pak na konci měli co nejvíce zlaťáků. Za ně se nám odemykají další herní postavy nebo dovednosti, díky nimž budeme moct při opakovaných průchodech dané úrovně získat více penízků a ve výsledku tak dosáhnout třeba i na zlatou medaili. Hra je přímo stavěná pro opakované hraní, protože jinak uteče velice rychle. Jednu úroveň by dětský hráč mohl projít pod 10 minut, takže za nějaké tři hoďky má napoprvé hotovo. Dětem asi nebude vadit jít to znovu a objevovat nová zákoutí, jež se pomaličku odkrývají, a to je hlavní.

Největší novinka a zároveň překvapení tohoto remastru nejvíce potěší dětské příznivce. Hra pro ně obsahuje lokalizaci, a to ne pouze formou titulků, ale včetně kompletního dabingu. Navíc v dabingu, na nějž jsou všichni zvyklí z filmových předloh. Přeloženo je úplně všechno, i když variabilita hlášek v průběhu jednotlivých úrovní není moc velká a často se opakují. To však asi dětem nebude úplně vadit a nejspíš je to bráno jako plus.

Pro zkušeného hráče se nejedná o žádnou výzvu, hra je jednoduchá a stejně tak i souboje s těmi pár bossy, na něž narazíte. Když už jsem umřel, bylo to spíš chybou level designu, který nepočítal s danou situací, ale jinak je svět prostý nějakých zásadních technických chyb, které by kazily hratelnost. Pokud by si vaše ratolest nevěděla v nějaké části rady, můžete jí v kooperativním módu na jedené konzoli být k ruce a pomoci jí v jejím snažení. Anebo když k vám dorazí kamarád a budete se chtít nenáročně pobavit, taky máte možnost. Grafické facelift se také povedlo a zub času není na hře vidět ani trochu. Navíc hra zahrnuje i možnost hrát jak na Xbox One, tak i na PC s Windows 10 v rámci služby Xbox Play Anywhere.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Rush: Disney Pixar Adventure je ideální dětskou hrou s příjemnou hratelností a kompletní českou lokalizací, díky níž, a spoustě oblíbených hrdinů, si jí vaše děti určitě užijí. Menším problémem by mohla být délka samotné hry, ale pokud se k ní budou dětičky vracet a nebude jim vadit opakovat úrovně a jejich repetetivní hratelnost, i ony se nějakou chvilku jistě zabaví a hru si užijí.
  • stancimar

    Hru som nainstaloval, ale je tam iba anglictina. Bude to tym, ze mam nastaveny slovensky region?

    • stancimar

      Zmenil som lokalizaciu na CZ a dabing naskocil:)

  • Dawe Dylina

    ten CZ dabing je jen u digi. verze? že všechny obchody uvádějí jen angličtinu…

    • Chaosteory CZ

      Myslíme si, že obchody ani nemají ponětí o výskytu češtiny, protože nebyla předem ohlášena a ani na obalech není. Nicméně my jsme přišli do styku jen s digitální verzí, takže na 100% to potvrdit nemůžeme.

    • Martin Kvašsay

      Spíš o tom ty obchody ani neví, na krabičce to uvedené není.

  • josef

    A funguje na tuto hru i kinect z xboxu one? Nebo jde jen gamepad?

    Díky

  • Dawe Dylina

    Krabičková verze obsahuje opravdu CZ dabing! Nyní můžu 100% potvrdit a z toho vyplývá, že informovanost prodejců je na bodu mrazu, čest jediné výjimce Kuma.cz, kde to v popisu uvádí!

22. 02. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Station

Zdánlivě opuštěná vesmírná stanice a ústřední postava coby pojítko mezi tím, co se událo, a co se teprve stane. U bláznivého Isaaca, kde jsem jen tohle předtím viděl? A už vím, asi ve dvaceti předešlých zpracováních. A přece se chci opět nechat tahat po temných chodbách za doprovodu blikajícího osvětlení. Doslova dychtím po informacích ukrytých v emailové komunikaci, odložených poznámkách a zanechaných vzkazech. Stresové situace a problémy volající po rukách zkušeného...

»
19. 02. 2018 • p.a.c.o19

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance

Česká herní scéna o sobě dává průběžně vědět celému hernímu světu a často velice úspěšně. Máme tu hry jako Factorio, Mashinky nebo Space Engineers, ukazující, že u nás dělat hry umíme a také, že máme zajímavé nápady na témata. To ostatně moc velká novinka není, protože i v minulosti byla řada her, které si dokázaly získat celosvětový respekt. Mafie se zapsala do srdcí několika generací hráčů, a i v dnešní době je...

»
18. 02. 2018 • chaosteorycz6

Recenze: Monster Energy Supercross – The Official Videogame

Itálie nám dala mnohé. Kvalitní fotbal, slunné pláže, okouzlující architekturu, diskotékovou hudbu, rychlá auta, sicilskou mafii, dobrou kuchyni a studio Milestone. Legendy z Milana, tak bych mohl autory nazvat s klidným svědomím, protože za více než 20 let vytvořili skoro padesátku her. Pamatují systém SNES stejně, jako první Xbox a jejich rukami prošli licence na podniky WRC, MotoGP, V8 Supercars nebo MXGP. Přes to všechno je Milestone synonymem průměrnosti, který sype hry...

»
05. 02. 2018 • DandyCZE2

Recenze Railway Empire

Začátky mého hraní dorazily na Xbox! Ano, strategie a budovatelské hry mě provázely od počátků mého hraní. Oblíbil jsem si všemožné tycoony, v nichž jsem stavěl, co šlo. Aktuálně hraji primárně na Xboxu a tam těchto her není opravdu moc. Najdou se zástupci globálnějších her jako třeba Tropico nebo Civilization, ale klasické vláčky? Ty rozhodně ne.

»
04. 02. 2018 • chaosteorycz18

Recenze: Monster Hunter World

V moderním světě většina civilizace neloví pro potravu, což je dobře. Jako první bych skončil s pusou od hlíny a hrstí cvrčků, místo šťavnatého kusu zadní flákoty. A to v tom lepším případě. Mimo cílených odstřelů a mysliveckých honů, se tak z lovů staly záležitosti zbohatlíků, kteří si v poklidné vzdálenosti a bezpečí odstřelují to, co momentálně touží pověsit nad krb. Co jim ale to drahé vybavení sebrat, dát jim do ruky sekeru, luk a...

»
22. 01. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Vanishing of Ethan Carter

Tvrdí se, že ty nejúžasnější příběhy píše sám život. Pokud to vezmu za bernou minci, pak je mladý Ethan Carter hotovou živoucí novelou na pokračování. Se svou početnou rodinou žije v malé vesničce v Red Creek Valley. Kouzlu překrásné krajiny se vyrovnají snad jen tajemství, kterých má lokalita více než matka představená za dveřmi své cely. To je také důvod, proč Ethan kontaktuje muže, jehož jméno je nevyřčeno po téměř celý čas....

»
19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»