RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1571 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se s tím musejí nějak popasovat.

A přesně to je případ Rush: Disney Pixar Adventure. Zde je situace komplikovanější ještě o to, že tato hra vyšla pro Xbox 360 v roce 2012 a nyní, pět let od vydání, vychází vylepšená verze pro aktuální rodinu konzolí Xbox One. Rozdílem bude i ovládání, jelikož původně bylo fajn si zahrát přes Kinect, ale vzhledem k tomu, že ho Microsoft již odepsal, bude většina z vás nebo vašich potomků využívat služeb gamepadu. Ten jsem použil i v případě recenze.

Náš malý hlavní hrdina, kterého si v jednoduchém editoru upravíte k obrazu svému, přijíždí do zábavního parku Pixaru, kde už na něj čeká spousta dalších dětí, kamarádů, s nimiž bude prožívat dobrodružství v oblíbených filmech od Pixaru. Těšit se můžeme na šest z nich a to Úžasňákovi, Hledá se Dory, Příběh hraček, Auta, Do oblak a Ratatouille. V každé filmové části prožijeme tři příběhy, takže v základu nás čeká nějakých 18 úrovní, jež bude třeba překonat. My se jakožto hrdinové připojíme k těm z filmů, ovšem nebudeme v roli někoho známého. Jednou budeme bezejmenný robot, jindy hrdina nebo další člen skautského sboru.

Herní náplň většiny misí je víceméně stejná, kdy je třeba posbírat penízky, jež se zde nacházejí. Na řadu přijde klouzání, skákání a běhání, občas narazíme na nějaký lehký puzzle, jenž bude třeba vyřešit, abychom pak na konci měli co nejvíce zlaťáků. Za ně se nám odemykají další herní postavy nebo dovednosti, díky nimž budeme moct při opakovaných průchodech dané úrovně získat více penízků a ve výsledku tak dosáhnout třeba i na zlatou medaili. Hra je přímo stavěná pro opakované hraní, protože jinak uteče velice rychle. Jednu úroveň by dětský hráč mohl projít pod 10 minut, takže za nějaké tři hoďky má napoprvé hotovo. Dětem asi nebude vadit jít to znovu a objevovat nová zákoutí, jež se pomaličku odkrývají, a to je hlavní.

Největší novinka a zároveň překvapení tohoto remastru nejvíce potěší dětské příznivce. Hra pro ně obsahuje lokalizaci, a to ne pouze formou titulků, ale včetně kompletního dabingu. Navíc v dabingu, na nějž jsou všichni zvyklí z filmových předloh. Přeloženo je úplně všechno, i když variabilita hlášek v průběhu jednotlivých úrovní není moc velká a často se opakují. To však asi dětem nebude úplně vadit a nejspíš je to bráno jako plus.

Pro zkušeného hráče se nejedná o žádnou výzvu, hra je jednoduchá a stejně tak i souboje s těmi pár bossy, na něž narazíte. Když už jsem umřel, bylo to spíš chybou level designu, který nepočítal s danou situací, ale jinak je svět prostý nějakých zásadních technických chyb, které by kazily hratelnost. Pokud by si vaše ratolest nevěděla v nějaké části rady, můžete jí v kooperativním módu na jedené konzoli být k ruce a pomoci jí v jejím snažení. Anebo když k vám dorazí kamarád a budete se chtít nenáročně pobavit, taky máte možnost. Grafické facelift se také povedlo a zub času není na hře vidět ani trochu. Navíc hra zahrnuje i možnost hrát jak na Xbox One, tak i na PC s Windows 10 v rámci služby Xbox Play Anywhere.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Rush: Disney Pixar Adventure je ideální dětskou hrou s příjemnou hratelností a kompletní českou lokalizací, díky níž, a spoustě oblíbených hrdinů, si jí vaše děti určitě užijí. Menším problémem by mohla být délka samotné hry, ale pokud se k ní budou dětičky vracet a nebude jim vadit opakovat úrovně a jejich repetetivní hratelnost, i ony se nějakou chvilku jistě zabaví a hru si užijí.
  • stancimar

    Hru som nainstaloval, ale je tam iba anglictina. Bude to tym, ze mam nastaveny slovensky region?

    • stancimar

      Zmenil som lokalizaciu na CZ a dabing naskocil:)

  • Dawe Dylina

    ten CZ dabing je jen u digi. verze? že všechny obchody uvádějí jen angličtinu…

    • Chaosteory CZ

      Myslíme si, že obchody ani nemají ponětí o výskytu češtiny, protože nebyla předem ohlášena a ani na obalech není. Nicméně my jsme přišli do styku jen s digitální verzí, takže na 100% to potvrdit nemůžeme.

    • Martin Kvašsay

      Spíš o tom ty obchody ani neví, na krabičce to uvedené není.

  • josef

    A funguje na tuto hru i kinect z xboxu one? Nebo jde jen gamepad?

    Díky

  • Dawe Dylina

    Krabičková verze obsahuje opravdu CZ dabing! Nyní můžu 100% potvrdit a z toho vyplývá, že informovanost prodejců je na bodu mrazu, čest jediné výjimce Kuma.cz, kde to v popisu uvádí!

  • Honza

    Dobrý den,
    dá se tedy nová verze pro Xbox One zahrát celá na Kinectu?
    předem děkuji za odpoveď

13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»
03. 11. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Call of Cthulhu

Lidská mysl a její představivost jsou velmi mocná zbraň. Dokáží tvořit, ale stejně dobře i ničit. Jedněm můžou v určitou chvíli pomoci, aby druhým o pár sekund s radostí škodily. Jsou základním kamenem jakéhokoliv projektu a posledním kotevním bodem lidské osobnosti. A když se “porouchají“, zavedou naši duši do míst, odkud už není návratu. Pak se noční můry stávají skutečností a skutečnost jen bláhovým snem zlomeného chudáka. Vítejte ve světě Howarda Phillipse...

»
28. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně...

»