RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Publikováno: 14.11.2017, 20:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3256 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se s tím musejí nějak popasovat.

A přesně to je případ Rush: Disney Pixar Adventure. Zde je situace komplikovanější ještě o to, že tato hra vyšla pro Xbox 360 v roce 2012 a nyní, pět let od vydání, vychází vylepšená verze pro aktuální rodinu konzolí Xbox One. Rozdílem bude i ovládání, jelikož původně bylo fajn si zahrát přes Kinect, ale vzhledem k tomu, že ho Microsoft již odepsal, bude většina z vás nebo vašich potomků využívat služeb gamepadu. Ten jsem použil i v případě recenze.

Náš malý hlavní hrdina, kterého si v jednoduchém editoru upravíte k obrazu svému, přijíždí do zábavního parku Pixaru, kde už na něj čeká spousta dalších dětí, kamarádů, s nimiž bude prožívat dobrodružství v oblíbených filmech od Pixaru. Těšit se můžeme na šest z nich a to Úžasňákovi, Hledá se Dory, Příběh hraček, Auta, Do oblak a Ratatouille. V každé filmové části prožijeme tři příběhy, takže v základu nás čeká nějakých 18 úrovní, jež bude třeba překonat. My se jakožto hrdinové připojíme k těm z filmů, ovšem nebudeme v roli někoho známého. Jednou budeme bezejmenný robot, jindy hrdina nebo další člen skautského sboru.

Herní náplň většiny misí je víceméně stejná, kdy je třeba posbírat penízky, jež se zde nacházejí. Na řadu přijde klouzání, skákání a běhání, občas narazíme na nějaký lehký puzzle, jenž bude třeba vyřešit, abychom pak na konci měli co nejvíce zlaťáků. Za ně se nám odemykají další herní postavy nebo dovednosti, díky nimž budeme moct při opakovaných průchodech dané úrovně získat více penízků a ve výsledku tak dosáhnout třeba i na zlatou medaili. Hra je přímo stavěná pro opakované hraní, protože jinak uteče velice rychle. Jednu úroveň by dětský hráč mohl projít pod 10 minut, takže za nějaké tři hoďky má napoprvé hotovo. Dětem asi nebude vadit jít to znovu a objevovat nová zákoutí, jež se pomaličku odkrývají, a to je hlavní.

Největší novinka a zároveň překvapení tohoto remastru nejvíce potěší dětské příznivce. Hra pro ně obsahuje lokalizaci, a to ne pouze formou titulků, ale včetně kompletního dabingu. Navíc v dabingu, na nějž jsou všichni zvyklí z filmových předloh. Přeloženo je úplně všechno, i když variabilita hlášek v průběhu jednotlivých úrovní není moc velká a často se opakují. To však asi dětem nebude úplně vadit a nejspíš je to bráno jako plus.

Pro zkušeného hráče se nejedná o žádnou výzvu, hra je jednoduchá a stejně tak i souboje s těmi pár bossy, na něž narazíte. Když už jsem umřel, bylo to spíš chybou level designu, který nepočítal s danou situací, ale jinak je svět prostý nějakých zásadních technických chyb, které by kazily hratelnost. Pokud by si vaše ratolest nevěděla v nějaké části rady, můžete jí v kooperativním módu na jedené konzoli být k ruce a pomoci jí v jejím snažení. Anebo když k vám dorazí kamarád a budete se chtít nenáročně pobavit, taky máte možnost. Grafické facelift se také povedlo a zub času není na hře vidět ani trochu. Navíc hra zahrnuje i možnost hrát jak na Xbox One, tak i na PC s Windows 10 v rámci služby Xbox Play Anywhere.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Rush: Disney Pixar Adventure je ideální dětskou hrou s příjemnou hratelností a kompletní českou lokalizací, díky níž, a spoustě oblíbených hrdinů, si jí vaše děti určitě užijí. Menším problémem by mohla být délka samotné hry, ale pokud se k ní budou dětičky vracet a nebude jim vadit opakovat úrovně a jejich repetetivní hratelnost, i ony se nějakou chvilku jistě zabaví a hru si užijí.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»