RECENZE: ScreamRide pro Xbox One

Publikováno: 3.3.2015, 10:00

czfreeboy

Je autorem 1 článků

Přistupte blíže, čeká vás prodloužená jízda. Nakupujte jízdenky. Bude to mega maxi jízda. A jedem, jedem, jedem. Tak tato slova jistě každý kdo někdy byl v ČR na pouti dobře zná. A proč takovýto úvod? Protože se dnes podíváme na zoubek nové hře, která dorazila na obě naše platformy. A to jak Xbox 360 tak Xbox One. Přistupte tedy k naší umolousané pokladní, zakupte několikrát zmačkaný a znovu narovnaný lístek, který měla v ruce snad už i vaše babička, když byla malá a pojďte se projet.

Na dnešní jízdu nás pozvala společnost Frontier Developments, která má na svém kontě sérii RollerCoaster Tycoon. K otestování jsme se dostali už i díky hratelnému demu, takže si myslím, že mnoho z vás již nějakou svou zkušenost má. Mě osobně se serie RollerCoaster na PC moc líbila, protože to byl zábavný Tycoon navozujicí celkem reálný pohled na fungování zábavního parku. Ale ScreamRide se mu podobá asi jen v tom, že se zde staví horská dráha.

Po spuštění hry se stanete testovacím jezdcem/stavitelem pro společnost ScreamWorks. Lehce futuristické prostředí, mě osobně vzdáleně připomíná postavy a architekturu z Trona. Toto prostředí Vás ScreamWorks nechají „prozkoumat“ ve třech řekněme povoláních. A to jako Screamrider, Demolition Expert a Engineer. Mapa světa vám nabídne celkem 6 lokací, na kterých můžete řádit. Každá tato lokalita má ještě určitý počet částí (drah) a za jejich projetí získate medaile. Za získané medaile se Vám zvyšuje level jezdce a ten Vám povoluje odemknout další lokace. Tento level je pro každé povolání zvlášť. Takže pokud chcete pouze jezdit jako screamrider tak můžete mít pro toto povolání otevřené všechny lokace, ale pro engineera nemusíte. Nebo naopak můžete jít hezky lokalitu po lokalitě za všechna povolání a do další se přesunout až posléze. Je to pouze na vás. Pojďme se tedy podívat na jednotlivá povolání.

Screamrider – Toužili jste po tom si virtuální horskou dráhu zkusit na vlastní kůži? Projet si Vaší vytvořenou dech beroucí dráhu z pohledu vlastních očí? Tak jako screamrider máte možnost. Posadíte se do vozíku. Tři, dva, jedna a jedem. Ovládáte naklánění vozíku v zatáčkách. Přidávate turbo, které sbíráte v dobíjecí části dráhy. Přibrždujete nebo pustíte vozík plnou rychlostí. A k čemu je to všechno dobré? Chcete přeci projet dráhu co nejrychleji, pokud možno se v zatáčce nevyklopit. A když už se vám podaří vozík nahnout na jednu stranu tak se snažte ho takto udržet. Získate tím plusové body za styl. Správné nabití Turba Vám také přihodí nějaký ten bodík. Zároveň můžete v každé jízdě řešit takové malé challenge. Jako např. zajeďte dráhu pod 40s a nasbírejte 500.000 bodů. Za splnění dostane samozřejmě další dávku bodů. Sečteno podtrženo nakonci se Vám jízda vyhodnotí a počet získaných bodu rozhoduje o počtu získaných medailí. Zároveň se výsledek rovnou uloží do žebříčku takže můžete soupeřit s přáteli.

image

Demolition Expert – Pamatujete si na flashovou hru na PC s panáčkem padajícím ze schodů. Smyslem hry bylo způsobit mu pádem co největší zranění. Povolání Demolition Expert mi uvedenou flashovku trošku připomíná. K dispozici máte katapult se sedačkou. Já bych to spíše nazval kapslí, ve které sedí dva odvážní jezdci. Víte k čemu sloužil katapult? Bořili se jím hradby. Obdobná činnost na Vás čeká i když demolovat se bude herní prostředí. Pro totální demolici máte k dispozici několik typů kapslí. Jedna je jako bowlingová koule, další je možno ze letu rozdělit a způsobit tak větší zkázu. Další je možné ovládat za letu atd… Namíříte katapult směrem k objektu pro zničení. Roztočíte jeho rameno rychlostí kterou momentálně potřebujete. Před vypuštěním se čas jakoby zpomalí a máte tak možnost vypustit kapsli ve správný okamžik. A zbytek je většinou už dílem gravitace. Ničíte budovy, můstky, auta, světelné tabule, drony. Nejlepší je zasáhnout výbušné barely. To se potom herní svět sesype jako domek z karet. Za zdemolované objekty znovu dostáváte body a plníte challenge a postupujete v žebříčku pokud možno směrem vzhůru. Nicméně chci upozornit, že během výbuchů a kolabujících budov se nikomu nic vážného nestalo. Všichni testovací jezdci, i když v tomto případě spíše letci, přežili.

image

Engineer – Jak Vás jistě napadá tak posledním povoláním je stavbyvedoucí. V módu kariéry jste ale trošku omezeni ve vašem budovatelském rozmachu. Většinou jde o to dokončit nějakou rozestavěnou dráhu, aby na ní poté testovací jízda splnila dané úkoly. Aby vozík projel bezpečně, nevyklopil během jízdy nikoho z pasažérů, dosáhl určité rychlosti. Nebo to může být znovu o demolici. Tak se přiznejte kdo ve starém RollerCoasteru schválně nedostavil dráhu, aby viděl jak vozíky s křičícími návštěvníky plachtí vzduchem. Nicméně tady to zvhrlost nebo chyba stavby není. Důvodem proč poslat vozík 100km rychlostí proti budově jsou zase získané body. A nebojte opět se nikomu nic nestane.

image

Samotnou kapitolou mimo kampaň je Sandbox. Ano tady už můžete popustit uzdu své fantazii omezené pouze počtem kusů zatáček, loopingů, zrychlovačů. Další zajímavé kousky dráhy dostanete s každým navýšením levelu jezdce. Pro mnohé bude tento mód možná ještě lákavější než samotná kariéra. Vámi vytvořené dráhy nebo místa pro demolici můžete následně sdílet s komunitou a kdo bude mít zájem může si Vaší dráhu zajet a pokusit se překonat čas nebo splnit vaše challenge. Stavba se skládá z několika částí. Stavby „ostrova“, na kterém dráha povede. Dále stavby prostředí (budov, stromů, světelných tabulí atd.) a v neposlední řadě přímo ze stavby horské dráhy samotné. Doporučuji alespoň trochu přemýšlet o zákonech fyziky. Téměř kolmý sešup dolů přecházející v prudké stoupání vozík neprojede. Dráha se vám rozpadne.

Vaší vytvořenou dráhu nebude možné sdílet pokud nevyplníte všechny náležitosti ve formuláři setup level. Zde určíte o jaký typ dráhy půjde, její jméno, stručný popis. Otagujete pro lepší hledání. Určíte kamery, které mají Vaší dráhu na začátku, popřípadě v průběhu hraní představit. Nastavíte challenge. A až to budete všechno mít tak to nezapomeňte uložit. Ještě si dovolím jednu malou radu. Jakmile jsem dokončil úpravu dráhy samotné tak mi možnost coaster construct zašedla a nešlo se ke stavbě takto vrátit. Nicméně stačí když v úpravě prostředí podržíte Y, najedete na část vaší dráhy a zmáčknete A a jste zpátky v editaci. Trochu dost krkolomné, ale snad vám tahle rada pomůže. V době kdy frčí Minecraft si myslím, že se najde dost tvořitelů, kteří v tomto sandboxu stráví dlouhé hodiny.

image

A naše jízda se chýlí ke konci. Jak je zvykem, k nalákání platících návštěvníků poutě, malinko tu jízdu prodloužíme a dostaneme se k nepopulární části a to k hodnocení. Jistě padne otázka na multiplayer. Tak ten hra nemá a upřímě ani moc nevím jak by měl případně vypadat. Musí vám tedy stači porovnávání v rámci žebříčku. Grafická stránky hry je k danému tématu odpovídající. Vyloženě vás nenadchne, ale ani neurazí. Ale zachvilku se videa a průpovídky o tom, že dorazí jednotka, která jezdce po jízdě vyzvedne, okoukají. Zvuková stránka. Jo aha on tam nějaký zvuk je. Melodie nijak zvlášť neruší takže asi proto jsem nějak pořádně ani nezaznamenal že tam nějaká je. Zvukových efektů je také poměrně pomálu. A ten křik, který je již v názvu hry jsem přes zvuky turba, zvukové informaci o skvělé jízdě po dvou atd., ani moc neslyšel. Kariéru dohrajete za dvě „noční jízdy“. I když občas vám dá získání potřebných medailí zabrat. Nicméně po dohrání se sem budete vracet asi jenom při snaze překonat někoho z vašich přátel. Nejvíce, ve smyslu stráveného času, toho nabízí sandbox a následné hraní vytvořených drah komunitou. Tady je určitý potencionál hlavně pro stavitele.

Osobně pořád nevím kam hru zařadit. Budovatelská strategie? Akční jízda? Kreativní orgie? Asi od každého trochu. Je dobře, že se vývojáři snaží přijít s něčím nový a neokoukaným. Odehrání plné hry ale nezměnilo můj pohled, že tohle není krabicový A titul, ale spíše výborná arkádovka. Tam bych asi hru viděl spíš. Proto i cenovka mi příjde v tomto případě přemrštěná. Nicméně nemyslím si, že by si hra svou cílovou skupinu nenašla. Jenom to hledání nebude asi tak masové.

7

Oceňuji snahu o něco nového. Bohužel nejvíce hra dojíždí na krátké celkové herní době. Dohrajete ji poměrně rychle a víceméně jediné co vás přitáhne zpět je porovnání s kamarády. I tak jsem se ale dobře bavil.
26. 05. 2019 • CryLineT0

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz3

»

»

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»