RECENZE: ScreamRide pro Xbox One

Publikováno: 3.3.2015, 10:00

Sociální sítě

O autorovi

czfreeboy

Je autorem 1 článků

 

Přistupte blíže, čeká vás prodloužená jízda. Nakupujte jízdenky. Bude to mega maxi jízda. A jedem, jedem, jedem. Tak tato slova jistě každý kdo někdy byl v ČR na pouti dobře zná. A proč takovýto úvod? Protože se dnes podíváme na zoubek nové hře, která dorazila na obě naše platformy. A to jak Xbox 360 tak Xbox One. Přistupte tedy k naší umolousané pokladní, zakupte několikrát zmačkaný a znovu narovnaný lístek, který měla v ruce snad už i vaše babička, když byla malá a pojďte se projet.

Na dnešní jízdu nás pozvala společnost Frontier Developments, která má na svém kontě sérii RollerCoaster Tycoon. K otestování jsme se dostali už i díky hratelnému demu, takže si myslím, že mnoho z vás již nějakou svou zkušenost má. Mě osobně se serie RollerCoaster na PC moc líbila, protože to byl zábavný Tycoon navozujicí celkem reálný pohled na fungování zábavního parku. Ale ScreamRide se mu podobá asi jen v tom, že se zde staví horská dráha.

Po spuštění hry se stanete testovacím jezdcem/stavitelem pro společnost ScreamWorks. Lehce futuristické prostředí, mě osobně vzdáleně připomíná postavy a architekturu z Trona. Toto prostředí Vás ScreamWorks nechají „prozkoumat“ ve třech řekněme povoláních. A to jako Screamrider, Demolition Expert a Engineer. Mapa světa vám nabídne celkem 6 lokací, na kterých můžete řádit. Každá tato lokalita má ještě určitý počet částí (drah) a za jejich projetí získate medaile. Za získané medaile se Vám zvyšuje level jezdce a ten Vám povoluje odemknout další lokace. Tento level je pro každé povolání zvlášť. Takže pokud chcete pouze jezdit jako screamrider tak můžete mít pro toto povolání otevřené všechny lokace, ale pro engineera nemusíte. Nebo naopak můžete jít hezky lokalitu po lokalitě za všechna povolání a do další se přesunout až posléze. Je to pouze na vás. Pojďme se tedy podívat na jednotlivá povolání.

Screamrider – Toužili jste po tom si virtuální horskou dráhu zkusit na vlastní kůži? Projet si Vaší vytvořenou dech beroucí dráhu z pohledu vlastních očí? Tak jako screamrider máte možnost. Posadíte se do vozíku. Tři, dva, jedna a jedem. Ovládáte naklánění vozíku v zatáčkách. Přidávate turbo, které sbíráte v dobíjecí části dráhy. Přibrždujete nebo pustíte vozík plnou rychlostí. A k čemu je to všechno dobré? Chcete přeci projet dráhu co nejrychleji, pokud možno se v zatáčce nevyklopit. A když už se vám podaří vozík nahnout na jednu stranu tak se snažte ho takto udržet. Získate tím plusové body za styl. Správné nabití Turba Vám také přihodí nějaký ten bodík. Zároveň můžete v každé jízdě řešit takové malé challenge. Jako např. zajeďte dráhu pod 40s a nasbírejte 500.000 bodů. Za splnění dostane samozřejmě další dávku bodů. Sečteno podtrženo nakonci se Vám jízda vyhodnotí a počet získaných bodu rozhoduje o počtu získaných medailí. Zároveň se výsledek rovnou uloží do žebříčku takže můžete soupeřit s přáteli.

image

Demolition Expert – Pamatujete si na flashovou hru na PC s panáčkem padajícím ze schodů. Smyslem hry bylo způsobit mu pádem co největší zranění. Povolání Demolition Expert mi uvedenou flashovku trošku připomíná. K dispozici máte katapult se sedačkou. Já bych to spíše nazval kapslí, ve které sedí dva odvážní jezdci. Víte k čemu sloužil katapult? Bořili se jím hradby. Obdobná činnost na Vás čeká i když demolovat se bude herní prostředí. Pro totální demolici máte k dispozici několik typů kapslí. Jedna je jako bowlingová koule, další je možno ze letu rozdělit a způsobit tak větší zkázu. Další je možné ovládat za letu atd… Namíříte katapult směrem k objektu pro zničení. Roztočíte jeho rameno rychlostí kterou momentálně potřebujete. Před vypuštěním se čas jakoby zpomalí a máte tak možnost vypustit kapsli ve správný okamžik. A zbytek je většinou už dílem gravitace. Ničíte budovy, můstky, auta, světelné tabule, drony. Nejlepší je zasáhnout výbušné barely. To se potom herní svět sesype jako domek z karet. Za zdemolované objekty znovu dostáváte body a plníte challenge a postupujete v žebříčku pokud možno směrem vzhůru. Nicméně chci upozornit, že během výbuchů a kolabujících budov se nikomu nic vážného nestalo. Všichni testovací jezdci, i když v tomto případě spíše letci, přežili.

image

Engineer – Jak Vás jistě napadá tak posledním povoláním je stavbyvedoucí. V módu kariéry jste ale trošku omezeni ve vašem budovatelském rozmachu. Většinou jde o to dokončit nějakou rozestavěnou dráhu, aby na ní poté testovací jízda splnila dané úkoly. Aby vozík projel bezpečně, nevyklopil během jízdy nikoho z pasažérů, dosáhl určité rychlosti. Nebo to může být znovu o demolici. Tak se přiznejte kdo ve starém RollerCoasteru schválně nedostavil dráhu, aby viděl jak vozíky s křičícími návštěvníky plachtí vzduchem. Nicméně tady to zvhrlost nebo chyba stavby není. Důvodem proč poslat vozík 100km rychlostí proti budově jsou zase získané body. A nebojte opět se nikomu nic nestane.

image

Samotnou kapitolou mimo kampaň je Sandbox. Ano tady už můžete popustit uzdu své fantazii omezené pouze počtem kusů zatáček, loopingů, zrychlovačů. Další zajímavé kousky dráhy dostanete s každým navýšením levelu jezdce. Pro mnohé bude tento mód možná ještě lákavější než samotná kariéra. Vámi vytvořené dráhy nebo místa pro demolici můžete následně sdílet s komunitou a kdo bude mít zájem může si Vaší dráhu zajet a pokusit se překonat čas nebo splnit vaše challenge. Stavba se skládá z několika částí. Stavby „ostrova“, na kterém dráha povede. Dále stavby prostředí (budov, stromů, světelných tabulí atd.) a v neposlední řadě přímo ze stavby horské dráhy samotné. Doporučuji alespoň trochu přemýšlet o zákonech fyziky. Téměř kolmý sešup dolů přecházející v prudké stoupání vozík neprojede. Dráha se vám rozpadne.

Vaší vytvořenou dráhu nebude možné sdílet pokud nevyplníte všechny náležitosti ve formuláři setup level. Zde určíte o jaký typ dráhy půjde, její jméno, stručný popis. Otagujete pro lepší hledání. Určíte kamery, které mají Vaší dráhu na začátku, popřípadě v průběhu hraní představit. Nastavíte challenge. A až to budete všechno mít tak to nezapomeňte uložit. Ještě si dovolím jednu malou radu. Jakmile jsem dokončil úpravu dráhy samotné tak mi možnost coaster construct zašedla a nešlo se ke stavbě takto vrátit. Nicméně stačí když v úpravě prostředí podržíte Y, najedete na část vaší dráhy a zmáčknete A a jste zpátky v editaci. Trochu dost krkolomné, ale snad vám tahle rada pomůže. V době kdy frčí Minecraft si myslím, že se najde dost tvořitelů, kteří v tomto sandboxu stráví dlouhé hodiny.

image

A naše jízda se chýlí ke konci. Jak je zvykem, k nalákání platících návštěvníků poutě, malinko tu jízdu prodloužíme a dostaneme se k nepopulární části a to k hodnocení. Jistě padne otázka na multiplayer. Tak ten hra nemá a upřímě ani moc nevím jak by měl případně vypadat. Musí vám tedy stači porovnávání v rámci žebříčku. Grafická stránky hry je k danému tématu odpovídající. Vyloženě vás nenadchne, ale ani neurazí. Ale zachvilku se videa a průpovídky o tom, že dorazí jednotka, která jezdce po jízdě vyzvedne, okoukají. Zvuková stránka. Jo aha on tam nějaký zvuk je. Melodie nijak zvlášť neruší takže asi proto jsem nějak pořádně ani nezaznamenal že tam nějaká je. Zvukových efektů je také poměrně pomálu. A ten křik, který je již v názvu hry jsem přes zvuky turba, zvukové informaci o skvělé jízdě po dvou atd., ani moc neslyšel. Kariéru dohrajete za dvě „noční jízdy“. I když občas vám dá získání potřebných medailí zabrat. Nicméně po dohrání se sem budete vracet asi jenom při snaze překonat někoho z vašich přátel. Nejvíce, ve smyslu stráveného času, toho nabízí sandbox a následné hraní vytvořených drah komunitou. Tady je určitý potencionál hlavně pro stavitele.

Osobně pořád nevím kam hru zařadit. Budovatelská strategie? Akční jízda? Kreativní orgie? Asi od každého trochu. Je dobře, že se vývojáři snaží přijít s něčím nový a neokoukaným. Odehrání plné hry ale nezměnilo můj pohled, že tohle není krabicový A titul, ale spíše výborná arkádovka. Tam bych asi hru viděl spíš. Proto i cenovka mi příjde v tomto případě přemrštěná. Nicméně nemyslím si, že by si hra svou cílovou skupinu nenašla. Jenom to hledání nebude asi tak masové.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Oceňuji snahu o něco nového. Bohužel nejvíce hra dojíždí na krátké celkové herní době. Dohrajete ji poměrně rychle a víceméně jediné co vás přitáhne zpět je porovnání s kamarády. I tak jsem se ale dobře bavil.
22. 08. 2019 • DandyCZE2

RECENZE: Age of Wonders: Planetfall

Další kvalitní strategie si přišla vybojovat svoje místo na konzoli Xbox. Paradoxu se na Xboxu asi hodně líbí, takže po poslední strategii Stellaris přináší do světa Xboxu i svoji žhavou novinku Age of Wonders: Planetfall, což je tahová strategie, která vám nabídne kompletní záběr na vše, co od kvalitní tahové strategie čekáte. Nejvíce lze hru přiblížit k podobným hrám, jako je série XCOM nebo Mutant Year Zero: Road to Eden. Nyní...

»
07. 08. 2019 • CryLineT0

Recenze: Bear With Me: The Complete Collection

Adventury jsou něco jako starodávné božstvo. Jsou tu od nepaměti. Od dob, kdy přístroje byly schopny zaznamenávat víc než jen psaný text a data. A jednu éru dokonce s převahou udávaly herní směr. Nejde ale o žánr masový. V případě point and click kategorie se dá dokonce říct, že to nejlepší přinesla devadesátá léta. Hry jako Monkey Island, Broken Sword, Syberia nebo Grim Fandango.

»
02. 08. 2019 • Lukáš Urban4

Recenze: DOOM 3

Nejsem sám, kdo v poslední době vývojářům vyčítá, že se chovají jako obsluha tanku na dětském hřišti. V záchvatu modernizace likvidují jedny primitivní mechaniky za druhými a pak se diví, kam se vytratila hravost a zábava. Na obranu toho, co je nám svaté, vzpomínáme na tituly, které kdysi dávno vystavěly základy jednotlivých žánrů. A abych v tom nostalgii nenechal samotnou, jsem ochotný sáhnout po značce, kterou vlastně moc nemusím.

»
29. 07. 2019 • p.a.c.o3

RECENZE: Wolfenstein: Youngblood

Vždycky jsem si myslel, že herní hrdinové mají hlavní výhodu v tom, že jsou téměř nesmrtelní (co po stránce fyzické, tak slávy) a také že se jim vyhýbá jedna zásadní lidská vlastnost a to stárnutí. Někteří hrdinové, v tomto případě dokonce hrdinka, v rámci série omládli, aby se nakonec dostali do nejlepších let. Jinde si však vývojáři usmysleli, že bude fajn, když ikonický hlavní hrdina dostane pár šedin a celkově opravdu notně zestárne.

»
25. 07. 2019 • p.a.c.o9

RECENZE: FIA European Truck Racing Championship

Závody jsou skvělou podívanou. Nemám teď na mysli ty virtuální, ale skutečné. Všichni jistě známe rally, Formuli 1 nebo okruhové závody cestovních vozů. Všechno to jsou velice rychlé a dynamické soutěže, kde není o napětí nouze a zdejší závodní speciály mají ladné křivky. Na závodní okruhy se však vydávají i kamióny, které se, co do výkonu, mohou s ostatními směle měřit. Závody kamionů mě vždycky fascinovaly už jenom z toho důvodu, jak...

»
23. 07. 2019 • Lukáš Urban0

Recenze: Redeemer – Enhanced Edition

Žil, byl Vasil, co armádu zkusil. Pech, zabíjet lidi tam musil. Takový způsob života se mu hnusil, a tak osud svůj spasil. Bolavou duši v chrámu božím hasil, když v tom kdosi klid mu zprasil. Pán chraň je, neb holé ruce a zbraň opět tasil. Bije, kope, mlátí ze všech sil. Však to je Vasil, bývalý člen utajených vojenských sil. Z informací, co nepřítel utrousil, až do podzemních laboratoří zabrousil. Zde se málem...

»
22. 07. 2019 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders III: Keepers of the Void

Poté, co Fury porazila všechny smrtelné hříchy a odvrátila svět od pětisté padesáté druhé apokalypsy, mohla se vydat klidně na dovolenou. Využít své získané dovednosti a opékat si zbroj v jícnu sopky, v obklopení blesků chránit deštný prales nebo s ledově chladným výrazem opečovávat medvědy za polárním kruhem. Ale to válečnice nedělají. Raději berou nabídku od kostnatého individua a mění se na Laru Croft.

»
10. 07. 2019 • Lukáš Urban5

Recenze: Car Mechanic Simulator

Na úvod jedno velké poděkování. Vám vše, kteří jste děti nevzali do zoo, protože poslední peníze zůstaly v kostelní pokladničce. I těm, jejichž dovolená vedla do Mekky namísto letní destinace u Středozemního moře. Nezapomínám ani na artritické jedince, kteří přes úmornou bolest klečí pravidelně na koberci a chorý hřbet ohýbají na svatou stranu. No a vy, jejichž dobrota skončila v komůrce s otcem představeným, všechna čest vašim padlým ideálům. A dalším padlým věcem.

»