Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin ani nevím jestli dokážu popsat tak, jak to ve skutečnosti vypadá.
Na první pohled, co jsem hru zapnul, jsem s údivem sledoval, jak mě minutu po minutě hra stále víc a víc vtahuje do děje hry svým krásným vizuálem, emotivním příběhem a zvukovým doprovodem. Vášeň vývojářů vyzařuje z každého aspektu hry a vytváří skutečně pohlcující zážitek, který mě přenesl do samotného světa Selflossu. Jako hráč se vžijete do role starce Kazimira s kouzelnou holí, který putuje po mořích a jezerech, bojuje s bájnými bytostmi a pomáhá potřebným.
Soubojový systém zde není moc sofistikovaný. Je dělaný tak, aby si ho užily všechny věkové skupiny. Ozařujete nepřátele svou kouzelnou holí, ale dávejte pozor, u některých potvor a hlavně bossů nebude stačit pouze svítit, ale taky sekat a uhýbat pomocí lehkých kotrmelců, ale nelekněte se, žádný Dark Souls, ani nic podobného v tom nehledejte. Hra oplývá taky řádnou sbírkou různých puzzlů a úkolů pro jednotlivé obyvatele světa. Nemusíte se bát, úkoly pro obyvatele světa vesměs vypadají jednoduše, dostanete seznam věcí co potřebují a na vás je dané věci sehnat. Hra je dost lineární, ale to vůbec nevadí, jelikož kombinace úkolů, puzzlů a soubojů s monstry a bossy neomrzí, ba naopak ještě víc vás ženou kupředu pro objevení dalších kousků příběhu.
Selfloss, stejně jako svět, má překrásné audio. Vaši cestu doprovází podmanivě krásný soundtrack, který dokonale doplňují ambientní zvuky. Od jemného šplouchání vln až po éterické zpěvy vzdálených velryb zvukový design také umocňuje tajemnou a hrůzu vzbuzující atmosféru hry. Celkové audio podtrhuje emotivní stránku hry. Pár krát se mi stalo že jsem měl slzu na krajíčku, když se děj a hudba spojily v daný okamžik a vykouzlily takovou emotivní scénu, ze které mi běhal mráz po zádech.
Verdikt
Selfloss potvrzuje že i s malým kašpárkem, se dá zahrát opravdu velké divadlo. Tato hra se rýsuje jako ohromující, jedinečný zážitek, v němž se snoubí kreativita, umělecké zpracování a nostalgické kouzlo. I když hra má necelých 6 hodin gameplaye, určitě to bude těch 6 nejkrásnějších a napínavých hodin, co jste mohli ve videoherním světě dostat.vizualizace | jednoduchý bojový systém |
audio | hra je krátká na to jak je chytlavá necelých 6 hodin |
chytlavý příběh |
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...