RECENZE: Shadow Warrior 2

Autor: wellkeybig Publikováno: 19.5.2017, 16:16

Publikováno: 19.5.2017, 16:16

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

V zemi vycházejícího slunce projíždí na plný plyn Nissan Datsun 240Z černé barvy, který odráží měsíční svit svou naleštěnou kapotou. Temným lesem se kromě burácejícího silného motoru ve vysokých otáčkách, rozléhá píseň od Stana Bushe – The Touch.

Nepopisuji nic jiného, než první moment hry Shadow Warrior, která utočila na nostalgii, překvapovala skvělou hratelností a krvavou podívanou na Xbox One v roce ‎2014 a po třech letech přichází znovu‎. Při hraní Shadow Warrior 2, ale nečekejte přímočarou zábavu. Jedná se spíše o Diablo s raketometem z pohledu první osoby. V počátku jsem se toho trochu obával, ale polské studio Flying Wild Hog vědělo, proč svou žánrovou vyhraněnost opouští. Shadow Warrior 2 je výborná hra a pokud máte VELKÝ…. zájem si hru zahrát neuděláte chybu.

„Vždycky si beru katanu do přestřelky!“

Pro všechny co zatím předchozího Shadow Warriora anebo originální titul z roku 1999 nehráli. Jedná se o skvělý mix bezhlavé akce, při které můžete používat katanu, samopal ale nezapomíná se ani na raketomety a další bizarnosti.

Hlavním hrdinou je i v pokračování Lo Wang, který hýří stejnou kadencí jako jeho zbraně i pubertální vtipy a dvousmyslné narážky při každé příležitosti. Shadow Warrior je zkrátka všechno, čím Duke Nukem chtěl být. Tuna zábavy, hratelnost, která Vás nepustí a kupa vedlejšího obsahu při které teče krev. Nově obohacena o hru více hráčů a polo-otevřený RPG svět. Když opustíme, ale veškeré pozitiva, jistě nepřehlédnete na první pohled zastaralejší grafiku, opakující se prostředí a občas nevyváženou obtížnost. Pro všechny co tento fakt akceptují a ponoří se do adrenalinem nabitého světa, dostanou na oplátku odvar čisté zábavy.

„Who wants some Wang?“

V předchozím díle se nájemný vrah Lo Wang hnal za tajemnou katanou s mystickými schopnostmi a po dobu celého příběh vám dělal společnost skvělý Hoji, tentokrát má jeho putování mnohem soukromější rozměr. Pro začátek dostanete jednoduchý úkol. Stačí nalézt dcerku mafiánského bosse Kamiku a zajistit, aby nepropásla oslavu narozenin. Kamika, ale dostane injekci, po které se začne chovat jako zbavená smyslů a jediný způsob, jak ji zachránit, je přestěhovat její duši do Wangova těla.

Díky propojení mladé vědkyně a nájemného vraha, dochází k situacím, které vedou ke spoustě prostých vtipům, u kterých, jsem se bavil jako puberťák bez dohledu rodičů. Bohužel příběh není nijak chytlavý a funguje jen jako výplň. To co Vás u hry bude držet je výborná hratelnost a zkrátka možnost rozsekat monstra a všelijakou havěť na tisíc způsobů.

„Všichni jsou mrtví, tak to mám rád“

Hrdina umí všechny staré triky z předchozího dílu. Všelijaké výpady a vytváření tlakových vln, které by Wangovi mohl závidět i zaklínač Geralt. Shadow Warrior 2 je ovšem mnohem rozmanitější a to především díky možnosti si svého hrdinu vylepšovat k obrazu svému.

V prvním díle byl sice systém odemykání nových schopností, ale zbraní bylo pouze deset a schopností pár. Počet zbraní nabobtnal na číslo sedmdesát a schopností je tolik, že budete mít co dělat abyste je všechny odemkly. Naštěstí je ve hře i možnost pustit režim New Game Plus a v odemykání schopností i vylepšování zbraní pokračovat, i po prvním dohrání. Kombinací je opravdu spoustu a to díky systému elementů. Jakoukoli zbraň můžete nabít ohněm, mrazem, elektřinou nebo toxickou látkou. Nepřátelé vám nic neulehčí a začnou se bránit. Později se objevují monstra s odolností vůči zmíněným elementům a díky tomu musíte zbraně kombinovat, aby naopak nepřátelé neudělali paštiku z vás.

„Oh, rozdělená osobnost!“

RPG prvky hru obohatily, ale hratelnost na tom rozhodně neztrácí. Hra je stále ten stejný chaos a krvavá akce, kterou by mohl závidět kdejaký režisér hollywoodských akčních filmů. Střety s nepřáteli jsou rychlé i efektivní a to pomocí všude se povalujících výbušných barelů a obrovskému arzenálu. Díky úpravám na zbraních si můžete vyzkoušet hru projít na stovky způsobů od odstřelování nepřátel z dálky po boha elementů. Při samotné akci se nemáte šanci nudit, a proto tleskám vývojářům. Tak má vypadat kvalitní akční hra!

Díky přepracovanému interface menu máte rychlý přístup ke všemu, co potřebujete a nemusíte již bloudit. Zbraně vylepšíte několika kliky, a pak hurá na ně! Tvůrci si jednoduše nechtěli rozhněvat fanoušky, předchozího dílu. Povedlo se hratelnost vypilovat jak pro fanoušky přímočaré akce, aby se nemuseli s vylepšováním dlouho zdržovat tak pro všechny co si rádi hrají se statistikami všech předmětů co v RPG seberou.

„ERROR 404 – ŠTĚSTÍ NENALEZENO“

Co se týče grafické stránky, nedosahuje úrovně detailů obrovských titulů, které dnes vychází, ale najdou se lokace, které Vám i přes to vyrazí dech tím, jak krásně vypadají. Všeho dosáhli především díky nasvícení, využívání palety barev a spoustou efektů, které polské studio má v malíčku. Shadow Warrior 2 si prošel roční konverzí z PC na konzole, bez jakéhokoli vylepšení vizuální stránky. Díky tomu, že tým měl možnost se převodu plně věnovat, nedochází k propadům FPS a jiným neplechám, které nás u jiných her mohou bohužel potkávat.

Ptáte se, jak na tom jsou zvuky? Skvěle! Od šplouchání krve při rozseknutí monstra napůl po rozmanité efekty všech akcí se vám do ucha dostává vybraná kvalita. To největší hýčkání uší tkví, ale ve skvělém soundtracku s nádechem retro stylu devadesátých let který Vás okamžitě dostane. Od úvodní scény vám ještě dlouho bude v hlavě znít „You got the touch! You got the power!„

„Dva Wangové jsou lepší než jeden.“

Hra více hráčů se zaměřila na online kooperaci. Možnost kampaň hrát až se čtyřmi hráči přináší spoustu nevídané zábavy. Každý z hráčů má na výběr hrát s libovolným arzenálem a tím vznikají výborné momenty, které když se do kampaně pustíte sami, nezažijete. Jen musíte počítat s tím, že pokud se nebudete držet spolu, budou nepřátelé řádově odolnější a budou dávat větší rány. Při spuštění Online hry je možnost vybrat obtížnost podle počtu hráčů.

Pokud se do kampaně pustíte s kamarády, věřte tomu, že boje proti Bossy budou znatelně těžší a to znamená, že je zapotřebí trocha taktiky. Ve dvou se to lépe táhne a ve hře Shadow Warrior to platí dvojnásob. Kooperace je přesně to, co jsme ve hře potřebovali!

„I am the Shadow Warrior.“

Na závěr bych jen dodal, že Shadow Warrior je hra, která svůj příběh nebere moc vážně. Dokáže zaujmout širší publikum hlavně svou hratelností a kreativitou, ale pokud vám nesedí Wangův zásobník vtipů, nebo omdlíváte, při pohledu na digitální krev hru pravděpodobně nebude možné překousnout. Polští vývojáři z Flying Wild Hog naslouchali komunitě a ukazují nám, že při FPS se může zapojit kreativní myšlení více, než jsme zvyklí.

8

Shadow Warrior 2 je výborné FPS s RPG prvky a hromadou pubertálního humoru co mixuje výborné nápady s těmi nešťastnými. Díky tomu vznikla hra, která rozhodně stojí za zahrání. Zvláště pokud se rádi smějete a rozsekáváte monstra s kamarády anebo sami!
12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»