RECENZE: Shadow Warrior 2

Autor: wellkeybig Publikováno: 19.5.2017, 16:16

Publikováno: 19.5.2017, 16:16

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

V zemi vycházejícího slunce projíždí na plný plyn Nissan Datsun 240Z černé barvy, který odráží měsíční svit svou naleštěnou kapotou. Temným lesem se kromě burácejícího silného motoru ve vysokých otáčkách, rozléhá píseň od Stana Bushe – The Touch.

Nepopisuji nic jiného, než první moment hry Shadow Warrior, která utočila na nostalgii, překvapovala skvělou hratelností a krvavou podívanou na Xbox One v roce ‎2014 a po třech letech přichází znovu‎. Při hraní Shadow Warrior 2, ale nečekejte přímočarou zábavu. Jedná se spíše o Diablo s raketometem z pohledu první osoby. V počátku jsem se toho trochu obával, ale polské studio Flying Wild Hog vědělo, proč svou žánrovou vyhraněnost opouští. Shadow Warrior 2 je výborná hra a pokud máte VELKÝ…. zájem si hru zahrát neuděláte chybu.

„Vždycky si beru katanu do přestřelky!“

Pro všechny co zatím předchozího Shadow Warriora anebo originální titul z roku 1999 nehráli. Jedná se o skvělý mix bezhlavé akce, při které můžete používat katanu, samopal ale nezapomíná se ani na raketomety a další bizarnosti.

Hlavním hrdinou je i v pokračování Lo Wang, který hýří stejnou kadencí jako jeho zbraně i pubertální vtipy a dvousmyslné narážky při každé příležitosti. Shadow Warrior je zkrátka všechno, čím Duke Nukem chtěl být. Tuna zábavy, hratelnost, která Vás nepustí a kupa vedlejšího obsahu při které teče krev. Nově obohacena o hru více hráčů a polo-otevřený RPG svět. Když opustíme, ale veškeré pozitiva, jistě nepřehlédnete na první pohled zastaralejší grafiku, opakující se prostředí a občas nevyváženou obtížnost. Pro všechny co tento fakt akceptují a ponoří se do adrenalinem nabitého světa, dostanou na oplátku odvar čisté zábavy.

„Who wants some Wang?“

V předchozím díle se nájemný vrah Lo Wang hnal za tajemnou katanou s mystickými schopnostmi a po dobu celého příběh vám dělal společnost skvělý Hoji, tentokrát má jeho putování mnohem soukromější rozměr. Pro začátek dostanete jednoduchý úkol. Stačí nalézt dcerku mafiánského bosse Kamiku a zajistit, aby nepropásla oslavu narozenin. Kamika, ale dostane injekci, po které se začne chovat jako zbavená smyslů a jediný způsob, jak ji zachránit, je přestěhovat její duši do Wangova těla.

Díky propojení mladé vědkyně a nájemného vraha, dochází k situacím, které vedou ke spoustě prostých vtipům, u kterých, jsem se bavil jako puberťák bez dohledu rodičů. Bohužel příběh není nijak chytlavý a funguje jen jako výplň. To co Vás u hry bude držet je výborná hratelnost a zkrátka možnost rozsekat monstra a všelijakou havěť na tisíc způsobů.

„Všichni jsou mrtví, tak to mám rád“

Hrdina umí všechny staré triky z předchozího dílu. Všelijaké výpady a vytváření tlakových vln, které by Wangovi mohl závidět i zaklínač Geralt. Shadow Warrior 2 je ovšem mnohem rozmanitější a to především díky možnosti si svého hrdinu vylepšovat k obrazu svému.

V prvním díle byl sice systém odemykání nových schopností, ale zbraní bylo pouze deset a schopností pár. Počet zbraní nabobtnal na číslo sedmdesát a schopností je tolik, že budete mít co dělat abyste je všechny odemkly. Naštěstí je ve hře i možnost pustit režim New Game Plus a v odemykání schopností i vylepšování zbraní pokračovat, i po prvním dohrání. Kombinací je opravdu spoustu a to díky systému elementů. Jakoukoli zbraň můžete nabít ohněm, mrazem, elektřinou nebo toxickou látkou. Nepřátelé vám nic neulehčí a začnou se bránit. Později se objevují monstra s odolností vůči zmíněným elementům a díky tomu musíte zbraně kombinovat, aby naopak nepřátelé neudělali paštiku z vás.

„Oh, rozdělená osobnost!“

RPG prvky hru obohatily, ale hratelnost na tom rozhodně neztrácí. Hra je stále ten stejný chaos a krvavá akce, kterou by mohl závidět kdejaký režisér hollywoodských akčních filmů. Střety s nepřáteli jsou rychlé i efektivní a to pomocí všude se povalujících výbušných barelů a obrovskému arzenálu. Díky úpravám na zbraních si můžete vyzkoušet hru projít na stovky způsobů od odstřelování nepřátel z dálky po boha elementů. Při samotné akci se nemáte šanci nudit, a proto tleskám vývojářům. Tak má vypadat kvalitní akční hra!

Díky přepracovanému interface menu máte rychlý přístup ke všemu, co potřebujete a nemusíte již bloudit. Zbraně vylepšíte několika kliky, a pak hurá na ně! Tvůrci si jednoduše nechtěli rozhněvat fanoušky, předchozího dílu. Povedlo se hratelnost vypilovat jak pro fanoušky přímočaré akce, aby se nemuseli s vylepšováním dlouho zdržovat tak pro všechny co si rádi hrají se statistikami všech předmětů co v RPG seberou.

„ERROR 404 – ŠTĚSTÍ NENALEZENO“

Co se týče grafické stránky, nedosahuje úrovně detailů obrovských titulů, které dnes vychází, ale najdou se lokace, které Vám i přes to vyrazí dech tím, jak krásně vypadají. Všeho dosáhli především díky nasvícení, využívání palety barev a spoustou efektů, které polské studio má v malíčku. Shadow Warrior 2 si prošel roční konverzí z PC na konzole, bez jakéhokoli vylepšení vizuální stránky. Díky tomu, že tým měl možnost se převodu plně věnovat, nedochází k propadům FPS a jiným neplechám, které nás u jiných her mohou bohužel potkávat.

Ptáte se, jak na tom jsou zvuky? Skvěle! Od šplouchání krve při rozseknutí monstra napůl po rozmanité efekty všech akcí se vám do ucha dostává vybraná kvalita. To největší hýčkání uší tkví, ale ve skvělém soundtracku s nádechem retro stylu devadesátých let který Vás okamžitě dostane. Od úvodní scény vám ještě dlouho bude v hlavě znít „You got the touch! You got the power!„

„Dva Wangové jsou lepší než jeden.“

Hra více hráčů se zaměřila na online kooperaci. Možnost kampaň hrát až se čtyřmi hráči přináší spoustu nevídané zábavy. Každý z hráčů má na výběr hrát s libovolným arzenálem a tím vznikají výborné momenty, které když se do kampaně pustíte sami, nezažijete. Jen musíte počítat s tím, že pokud se nebudete držet spolu, budou nepřátelé řádově odolnější a budou dávat větší rány. Při spuštění Online hry je možnost vybrat obtížnost podle počtu hráčů.

Pokud se do kampaně pustíte s kamarády, věřte tomu, že boje proti Bossy budou znatelně těžší a to znamená, že je zapotřebí trocha taktiky. Ve dvou se to lépe táhne a ve hře Shadow Warrior to platí dvojnásob. Kooperace je přesně to, co jsme ve hře potřebovali!

„I am the Shadow Warrior.“

Na závěr bych jen dodal, že Shadow Warrior je hra, která svůj příběh nebere moc vážně. Dokáže zaujmout širší publikum hlavně svou hratelností a kreativitou, ale pokud vám nesedí Wangův zásobník vtipů, nebo omdlíváte, při pohledu na digitální krev hru pravděpodobně nebude možné překousnout. Polští vývojáři z Flying Wild Hog naslouchali komunitě a ukazují nám, že při FPS se může zapojit kreativní myšlení více, než jsme zvyklí.

8

Shadow Warrior 2 je výborné FPS s RPG prvky a hromadou pubertálního humoru co mixuje výborné nápady s těmi nešťastnými. Díky tomu vznikla hra, která rozhodně stojí za zahrání. Zvláště pokud se rádi smějete a rozsekáváte monstra s kamarády anebo sami!
22. 02. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Station

Zdánlivě opuštěná vesmírná stanice a ústřední postava coby pojítko mezi tím, co se událo, a co se teprve stane. U bláznivého Isaaca, kde jsem jen tohle předtím viděl? A už vím, asi ve dvaceti předešlých zpracováních. A přece se chci opět nechat tahat po temných chodbách za doprovodu blikajícího osvětlení. Doslova dychtím po informacích ukrytých v emailové komunikaci, odložených poznámkách a zanechaných vzkazech. Stresové situace a problémy volající po rukách zkušeného...

»
19. 02. 2018 • p.a.c.o19

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance

Česká herní scéna o sobě dává průběžně vědět celému hernímu světu a často velice úspěšně. Máme tu hry jako Factorio, Mashinky nebo Space Engineers, ukazující, že u nás dělat hry umíme a také, že máme zajímavé nápady na témata. To ostatně moc velká novinka není, protože i v minulosti byla řada her, které si dokázaly získat celosvětový respekt. Mafie se zapsala do srdcí několika generací hráčů, a i v dnešní době je...

»
18. 02. 2018 • chaosteorycz6

Recenze: Monster Energy Supercross – The Official Videogame

Itálie nám dala mnohé. Kvalitní fotbal, slunné pláže, okouzlující architekturu, diskotékovou hudbu, rychlá auta, sicilskou mafii, dobrou kuchyni a studio Milestone. Legendy z Milana, tak bych mohl autory nazvat s klidným svědomím, protože za více než 20 let vytvořili skoro padesátku her. Pamatují systém SNES stejně, jako první Xbox a jejich rukami prošli licence na podniky WRC, MotoGP, V8 Supercars nebo MXGP. Přes to všechno je Milestone synonymem průměrnosti, který sype hry...

»
05. 02. 2018 • DandyCZE2

Recenze Railway Empire

Začátky mého hraní dorazily na Xbox! Ano, strategie a budovatelské hry mě provázely od počátků mého hraní. Oblíbil jsem si všemožné tycoony, v nichž jsem stavěl, co šlo. Aktuálně hraji primárně na Xboxu a tam těchto her není opravdu moc. Najdou se zástupci globálnějších her jako třeba Tropico nebo Civilization, ale klasické vláčky? Ty rozhodně ne.

»
04. 02. 2018 • chaosteorycz18

Recenze: Monster Hunter World

V moderním světě většina civilizace neloví pro potravu, což je dobře. Jako první bych skončil s pusou od hlíny a hrstí cvrčků, místo šťavnatého kusu zadní flákoty. A to v tom lepším případě. Mimo cílených odstřelů a mysliveckých honů, se tak z lovů staly záležitosti zbohatlíků, kteří si v poklidné vzdálenosti a bezpečí odstřelují to, co momentálně touží pověsit nad krb. Co jim ale to drahé vybavení sebrat, dát jim do ruky sekeru, luk a...

»
22. 01. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Vanishing of Ethan Carter

Tvrdí se, že ty nejúžasnější příběhy píše sám život. Pokud to vezmu za bernou minci, pak je mladý Ethan Carter hotovou živoucí novelou na pokračování. Se svou početnou rodinou žije v malé vesničce v Red Creek Valley. Kouzlu překrásné krajiny se vyrovnají snad jen tajemství, kterých má lokalita více než matka představená za dveřmi své cely. To je také důvod, proč Ethan kontaktuje muže, jehož jméno je nevyřčeno po téměř celý čas....

»
19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»