RECENZE: Shadow Warrior 2

Autor: wellkeybig Publikováno: 19.5.2017, 16:16

Publikováno: 19.5.2017, 16:16

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 49 článků

V zemi vycházejícího slunce projíždí na plný plyn Nissan Datsun 240Z černé barvy, který odráží měsíční svit svou naleštěnou kapotou. Temným lesem se kromě burácejícího silného motoru ve vysokých otáčkách, rozléhá píseň od Stana Bushe – The Touch.

Nepopisuji nic jiného, než první moment hry Shadow Warrior, která utočila na nostalgii, překvapovala skvělou hratelností a krvavou podívanou na Xbox One v roce ‎2014 a po třech letech přichází znovu‎. Při hraní Shadow Warrior 2, ale nečekejte přímočarou zábavu. Jedná se spíše o Diablo s raketometem z pohledu první osoby. V počátku jsem se toho trochu obával, ale polské studio Flying Wild Hog vědělo, proč svou žánrovou vyhraněnost opouští. Shadow Warrior 2 je výborná hra a pokud máte VELKÝ…. zájem si hru zahrát neuděláte chybu.

„Vždycky si beru katanu do přestřelky!“

Pro všechny co zatím předchozího Shadow Warriora anebo originální titul z roku 1999 nehráli. Jedná se o skvělý mix bezhlavé akce, při které můžete používat katanu, samopal ale nezapomíná se ani na raketomety a další bizarnosti.

Hlavním hrdinou je i v pokračování Lo Wang, který hýří stejnou kadencí jako jeho zbraně i pubertální vtipy a dvousmyslné narážky při každé příležitosti. Shadow Warrior je zkrátka všechno, čím Duke Nukem chtěl být. Tuna zábavy, hratelnost, která Vás nepustí a kupa vedlejšího obsahu při které teče krev. Nově obohacena o hru více hráčů a polo-otevřený RPG svět. Když opustíme, ale veškeré pozitiva, jistě nepřehlédnete na první pohled zastaralejší grafiku, opakující se prostředí a občas nevyváženou obtížnost. Pro všechny co tento fakt akceptují a ponoří se do adrenalinem nabitého světa, dostanou na oplátku odvar čisté zábavy.

„Who wants some Wang?“

V předchozím díle se nájemný vrah Lo Wang hnal za tajemnou katanou s mystickými schopnostmi a po dobu celého příběh vám dělal společnost skvělý Hoji, tentokrát má jeho putování mnohem soukromější rozměr. Pro začátek dostanete jednoduchý úkol. Stačí nalézt dcerku mafiánského bosse Kamiku a zajistit, aby nepropásla oslavu narozenin. Kamika, ale dostane injekci, po které se začne chovat jako zbavená smyslů a jediný způsob, jak ji zachránit, je přestěhovat její duši do Wangova těla.

Díky propojení mladé vědkyně a nájemného vraha, dochází k situacím, které vedou ke spoustě prostých vtipům, u kterých, jsem se bavil jako puberťák bez dohledu rodičů. Bohužel příběh není nijak chytlavý a funguje jen jako výplň. To co Vás u hry bude držet je výborná hratelnost a zkrátka možnost rozsekat monstra a všelijakou havěť na tisíc způsobů.

„Všichni jsou mrtví, tak to mám rád“

Hrdina umí všechny staré triky z předchozího dílu. Všelijaké výpady a vytváření tlakových vln, které by Wangovi mohl závidět i zaklínač Geralt. Shadow Warrior 2 je ovšem mnohem rozmanitější a to především díky možnosti si svého hrdinu vylepšovat k obrazu svému.

V prvním díle byl sice systém odemykání nových schopností, ale zbraní bylo pouze deset a schopností pár. Počet zbraní nabobtnal na číslo sedmdesát a schopností je tolik, že budete mít co dělat abyste je všechny odemkly. Naštěstí je ve hře i možnost pustit režim New Game Plus a v odemykání schopností i vylepšování zbraní pokračovat, i po prvním dohrání. Kombinací je opravdu spoustu a to díky systému elementů. Jakoukoli zbraň můžete nabít ohněm, mrazem, elektřinou nebo toxickou látkou. Nepřátelé vám nic neulehčí a začnou se bránit. Později se objevují monstra s odolností vůči zmíněným elementům a díky tomu musíte zbraně kombinovat, aby naopak nepřátelé neudělali paštiku z vás.

„Oh, rozdělená osobnost!“

RPG prvky hru obohatily, ale hratelnost na tom rozhodně neztrácí. Hra je stále ten stejný chaos a krvavá akce, kterou by mohl závidět kdejaký režisér hollywoodských akčních filmů. Střety s nepřáteli jsou rychlé i efektivní a to pomocí všude se povalujících výbušných barelů a obrovskému arzenálu. Díky úpravám na zbraních si můžete vyzkoušet hru projít na stovky způsobů od odstřelování nepřátel z dálky po boha elementů. Při samotné akci se nemáte šanci nudit, a proto tleskám vývojářům. Tak má vypadat kvalitní akční hra!

Díky přepracovanému interface menu máte rychlý přístup ke všemu, co potřebujete a nemusíte již bloudit. Zbraně vylepšíte několika kliky, a pak hurá na ně! Tvůrci si jednoduše nechtěli rozhněvat fanoušky, předchozího dílu. Povedlo se hratelnost vypilovat jak pro fanoušky přímočaré akce, aby se nemuseli s vylepšováním dlouho zdržovat tak pro všechny co si rádi hrají se statistikami všech předmětů co v RPG seberou.

„ERROR 404 – ŠTĚSTÍ NENALEZENO“

Co se týče grafické stránky, nedosahuje úrovně detailů obrovských titulů, které dnes vychází, ale najdou se lokace, které Vám i přes to vyrazí dech tím, jak krásně vypadají. Všeho dosáhli především díky nasvícení, využívání palety barev a spoustou efektů, které polské studio má v malíčku. Shadow Warrior 2 si prošel roční konverzí z PC na konzole, bez jakéhokoli vylepšení vizuální stránky. Díky tomu, že tým měl možnost se převodu plně věnovat, nedochází k propadům FPS a jiným neplechám, které nás u jiných her mohou bohužel potkávat.

Ptáte se, jak na tom jsou zvuky? Skvěle! Od šplouchání krve při rozseknutí monstra napůl po rozmanité efekty všech akcí se vám do ucha dostává vybraná kvalita. To největší hýčkání uší tkví, ale ve skvělém soundtracku s nádechem retro stylu devadesátých let který Vás okamžitě dostane. Od úvodní scény vám ještě dlouho bude v hlavě znít „You got the touch! You got the power!„

„Dva Wangové jsou lepší než jeden.“

Hra více hráčů se zaměřila na online kooperaci. Možnost kampaň hrát až se čtyřmi hráči přináší spoustu nevídané zábavy. Každý z hráčů má na výběr hrát s libovolným arzenálem a tím vznikají výborné momenty, které když se do kampaně pustíte sami, nezažijete. Jen musíte počítat s tím, že pokud se nebudete držet spolu, budou nepřátelé řádově odolnější a budou dávat větší rány. Při spuštění Online hry je možnost vybrat obtížnost podle počtu hráčů.

Pokud se do kampaně pustíte s kamarády, věřte tomu, že boje proti Bossy budou znatelně těžší a to znamená, že je zapotřebí trocha taktiky. Ve dvou se to lépe táhne a ve hře Shadow Warrior to platí dvojnásob. Kooperace je přesně to, co jsme ve hře potřebovali!

„I am the Shadow Warrior.“

Na závěr bych jen dodal, že Shadow Warrior je hra, která svůj příběh nebere moc vážně. Dokáže zaujmout širší publikum hlavně svou hratelností a kreativitou, ale pokud vám nesedí Wangův zásobník vtipů, nebo omdlíváte, při pohledu na digitální krev hru pravděpodobně nebude možné překousnout. Polští vývojáři z Flying Wild Hog naslouchali komunitě a ukazují nám, že při FPS se může zapojit kreativní myšlení více, než jsme zvyklí.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Shadow Warrior 2 je výborné FPS s RPG prvky a hromadou pubertálního humoru co mixuje výborné nápady s těmi nešťastnými. Díky tomu vznikla hra, která rozhodně stojí za zahrání. Zvláště pokud se rádi smějete a rozsekáváte monstra s kamarády anebo sami!
20. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2

To je pořád řečí, jak se konflikty mají řešit s chladnou hlavou, debatou a za každých okolností diplomaticky. Dokážete si ovšem představit Batmana, jak svolává Radu Superhrdinů, aby uvalil Jokerovi embargo na šminky nebo jak Poison Ivy přivázaná řetězy ke stromu ječí po těžařích dřeva? Samozřejmě že ne, protože jsme v komiksovém světě, kde dobře mířená rána znamená více než sto slov, nadlidské schopnosti vydají za celou armádní jednotku a charaktery se...

»
16. 05. 2017 • wellkeybig1

RECENZE: The Surge

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge. Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který...

»
13. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Narcosis

Když se ke mně před nedávnem dostal film 47 Meters Down, došlo mi, že subžánr podvodních survival her je poměrně štíhlý. Děj vyprávějící o dvou sestrách, jejichž adrenalinový zážitek se žraloky se změní v boj o přežití na dně oceánu, k němuž nemají předpoklady a ani vybavení, vynikal dusnou atmosférou, kterou bych obratem přivítal v obdobném herním titulu. Jenže Abzu je žánrově mimo, Subnautica málo hororová, BioShock už archivní a Soma nám zůstala...

»
09. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Prey

Trvalo to dlouhých 11 let, mnoho sil, spoustu zahozené práce a urputný přerod z pokračování do zcela nového pojetí, které se dnes tak hrdě nazývá reboot. Prey je zpět a zase jsou ve hře mimozemské entity bažící po obyvatelích matičky Zemi, proti nimž stojí sama samotinká poslední naděje lidstva. Tím ovšem veškerá podobnost s originálem končí, neboť nové pojetí chce mít originální otisk myšlenek svých autorů, a to takřka za...

»
09. 05. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Human Fall Flat

Lidské tělo je hodně zajímavé a spousta lidí s ním dokáže dělat celou řadu podivností nebo zajímavostí. Položili jste si ale někdy otázku, jak dopadne člověk, který spadne z velké výšky? Kromě toho, že asi ne moc dobře, tak většinou je z něho placka. Neříkám, že to je nějak jasně podložený vědecký fakt, ale minimálně ve hře Human Fall Flat to platí. A že se zde bude padat hodně asi netřeba dodávat.

»
06. 05. 2017 • lindros88cze0

RECENZE: Syberia 3

Asi už se budeme opakovat, ale klasické point-and-click adventury už nejsou takový hit, jako v 90. letech, ale přesto stále ne a ne umřít, a to je jen a jen dobře. Na konci dubna vyšla Syberia 3, která možná trochu zbytečně oživila už poměrně starou adventurní sérii, jež své době slavila velký úspěch a zapsala se do srdce nejednoho adventuristy. Jak se toto zmrtvýchvstání, jež podle nás nebylo nutné, povedlo? To...

»
03. 05. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Voodoo Vince: Remastered

Obětmi remasteru bývají zpravidla tituly, které ať z pohledu hráčů nebo z pohledu účetních, mají co nabídnout také aktuální generaci konzolí, přičemž čím úspěšnější značka, tím větší šance. Pro ostatní je tu zpětná kompatibilita, probouzející na konzoli Xbox One k životu o generaci starší hry. No jo, jenže touhu připomenout se mají i značky, které třebaže kdysi byly exkluzivní, kvůli odlišnému kódování nemohou procesem zpětné kompatibility projít. Jednou takovou je 14 let starý...

»
30. 04. 2017 • chaosteorycz2

Recenze: Outlast 2

V roce 2013 tehdy téměř neznámé studio Red Barrels přineslo zajímavý projekt Outlast. V něm se zaměřilo na fiktivní psychiatrickou léčebnu Mount Massive a její nehumánní experimenty na tamních pacientech. Dramatická sociální sonda do uzavřeného prostředí duševně nemocných chudáků se ovšem minula účinkem. Díky špatně zvolené postavě provádějící příběhy, kterou byl investigativní novinář bažící po slávě na úkor neštěstí druhých, byl titul mylně považován za horor. Z kariéristického pisálka Milese...

»